LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Zo net de eigen risico E220,00 binnegekregen van zilverenkruis achmea en of ik dat wel even binnen 8 dagen wil betalen. :shock: Dagtekening 30maart en komt vandaag 4 april pas binnen en moet voor 12 april betaald zijn. (Vorig jaar kreeg ik m pas in september)
Ik heb maar wajong en elke maand rondkomen is al moeilijk genoeg dus ik denk ik bel voor een betalingsregeling mn man zit nl bij de friesland en betaald via automatisch incasso elke maand 22euro voor zn eigen risico. (Mn man is ook afgekeurd dus een vetpot hebben we niet.) De friesland lost het dus netjes op en mn man heeft er niet eens om hoeven vragen. Premie maakt mn man zelf over.

Dus ik bel zilverenkruis en vraag om een betalings regeling, nou dat kan alleen vanaf 50 euro, ik zeg dat is te veel. De mevrouw gaat overleggen met dr collega, ik kan 27,50 per maand betalen en dat 8 termijnen lang.

Maar...daar komt ie het moet via automatisch incasso en dan gelijk ook ff mn premie automatisch. Want een voorwaarde is dat je alleen een betalingsregeling kan doen als ze ook de premie even zelf kunnen incasseren.
En dat kan dus niet want dan kom ik rood te staan. Wat me weer extra geld gaat kosten.
Ik krijg de 23e mn geld en maak de premie altijd de 23e over. Ik doe dit al jaren zo. Zij willen echter op de 1e van de maand incasseren. Dat kan dus niet. Ik kan niet even 2 maanden premie in 1 maand betalen. (mn premie is nl iets meer dan 141,00euro) Dus geen regeling.

Ik kan het hele bedrag pas in mei van mn vakantiegeld betalen zei ik ,
nou ik moest de aanmaningen maar goed in de gaten houden zei ze toen.
Ik vind het nergens op slaan ik betaal elke maand netjes mn premie heb geen achterstand en zit al jaren bij hen. Doordat zij zo'n naar mijn idee raar beleid hebben word ik dus gedoemd tot wanbetaler terwijl ik t netjes wou regelen.

Echter aan het eind van het jaar ga ik maar overstappen.

Nog meer mensen die tegen dit probleem aanlopen?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Dat het "kort dag" is voor de betaling ben ik met je eens. Ik kreeg 'm een week geleden (104 euro dan, meer heb ik nog niet verbruikt) en vandaag wordt het van mijn rekening afgeschreven. Kan je niet 1 termijnbetaling doen en dan daarna van je vakantiegeld de rest?? Dus gewoon die betalingsregeling afspreken?? En anders brutaalweg een eerste termijn overboeken en inderdaad de aanmaningen afwachten. Meestal duurt 't toch wel effe voor ze die versturen, grote kans dat je 't dan al betaald kan hebben van je vakantiegeld.

Ik betwijfel of het bij andere ziektekosten verzekeringen anders gaat trouwens....

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door JDII »

Gewoon zorgen dat je dat geld reserveert. Jullie hebben een dubbel inkomen, das heel wat meer wat anderen hebben. En anders maar stoppen met dure onnodige (roken,auto,vakantie,gsm) uitgaves.

Zilveren Kruis moet anders dat geld ook voorschieten. En ZKA is geen bank voor renteloze leningen maar een ziektekostenverzekeraar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JDII schreef:Gewoon zorgen dat je dat geld reserveert. Jullie hebben een dubbel inkomen, das heel wat meer wat anderen hebben. En anders maar stoppen met dure onnodige (roken,auto,vakantie,gsm) uitgaves.

Zilveren Kruis moet anders dat geld ook voorschieten. En ZKA is geen bank voor renteloze leningen maar een ziektekostenverzekeraar.
Dat is makkelijk praten zeg, gewoon zorgen dat je dat geld reserveert, jij kunt niet in de portomonee kijken bij TS :!:

Ze moeten het maar gewoon helemaal anders maken die zorgverzekering want je word er niet goed van met dat eigen risico, laat ieder dat maar betalen bij het maandelijkse bedrag erbij in en wie het niet gebruikt die krijgt het in februari dat jaar erop terug gestort.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

JDII schreef:Gewoon zorgen dat je dat geld reserveert. Jullie hebben een dubbel inkomen, das heel wat meer wat anderen hebben. En anders maar stoppen met dure onnodige (roken,auto,vakantie,gsm) uitgaves.

Zilveren Kruis moet anders dat geld ook voorschieten. En ZKA is geen bank voor renteloze leningen maar een ziektekostenverzekeraar.
Wat een belachelijke reactie!! Jij kan niet bepalen wat iemand maar effe wel of niet kan betalen. ZKA is inderdaad geen bank, maar kan wel rekening houden met mensen die het minder breed hebben en zo'n enorm bedrag niet in 1 keer kunnen missen. Voor vele mensen is 220 euro wel 2 maanden boodschappen doen, hoor!!

Zelf ben ik er, net als Chocomelk voor, dat de premie 2 tientjes meer wordt en achteraf krijg je terug wat je niet hebt verbruikt. CZ werkt al met dit systeem bij mensen die 2 jaar achter elkaar hun eigen risico hebben verbruikt. Op die manier voorkom je een hoop ellende, betalingsregelingen en schulden.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Bij mn man gaat het dus wel anders. Daar is het wel goed geregeld. En kan je gewoon een betalingsregeling treffen als het moet.
Maar de friesland heeft het dit jaar al uit zichzelf gedaan mn man heeft niet eens hoeven bellen of wat dan ook, kreeg een brief van elke maand betaald u automatisch 22 euro voor uw eigen risico.

De mevrouw zei wel tegen me dat ik snel een betaling moest doen om aanmaningen te voorkomen. Ik kan dus niet eerder als de 23e april een gedeelte overmaken. Ze kon me niet zeggen of dit genoeg was en of t op tijd zou zijn. Ze doen gewoon heel moeilijk vind ik. En zijn totaal niet duidelijk.
Bijv eind september krijg ik nl pas de 350euro van het uwv voor mn extra uitgaven aan ziektekosten.
Heb haar ook verteld het eigen risico geld voor heel 2012 waarom zou ik dan verplicht zijn om het voor 12 april het voldaan moet hebben.
Ik snap gewoon niet waarom het me zo moeilijk gemaakt word terwijl ik dus extra kosten wil voorkomen. En t netjes elke maand zelf over wil maken.
Nou ja ze sturen maar aanmaningen ik betaal 23 april een deel en de rest in mei.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door JDII »

Chocomelk schreef: Dat is makkelijk praten zeg, gewoon zorgen dat je dat geld reserveert, jij kunt niet in de portomonee kijken bij TS :!:
Nee beste chocolademelk, en ook auti mama, kan ik niet, maar jullie ook niet.
En ik geef aan hoe ze snel aan het geld kan komen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar de friesland heeft het dit jaar al uit zichzelf gedaan mn man heeft niet eens hoeven bellen of wat dan ook, kreeg een brief van elke maand betaald u automatisch 22 euro voor uw eigen risico.
Op zich een goede regeling, alhoewel er hier op het forum ook mensen zijn geweest die DAAR weer problemen mee hadden :?
Want dan betaalden ze vooruit en werd daar maar rente van getrokken :?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

JDII schreef:Gewoon zorgen dat je dat geld reserveert. Jullie hebben een dubbel inkomen, das heel wat meer wat anderen hebben. En anders maar stoppen met dure onnodige (roken,auto,vakantie,gsm) uitgaves.

Zilveren Kruis moet anders dat geld ook voorschieten. En ZKA is geen bank voor renteloze leningen maar een ziektekostenverzekeraar.
Ik betaal wel ff dik 141 euro premie elke maand aan het zilverenkruis en moet nog bijbetalen met sommige medicatie ook , jij kan over mijn toestand niet oordelen.
Mn man en ik hebben allebei een klein inkomen maar ook dubbele lasten en nergens kwijtschelding voor, geen huursubsidie, geen toeslagen.
Omdat we net een paar euro erboven zitten, kregen we maar die paar euro minder zoals 2 jaar gelden toen kregen we dat alles nog wel.
En hield ik veel meer over en kwamen deze dingen ook niet voor, toen kon ik gewoon zomaar een extra rekening betalen, nu niet meer. En k heb immers geprobeerd om een regeling te treffen netjes en fatsoenlijk, maar zilverenkruis wil niet meewerken. En lees net dit in de krant:
explosie zorgkosten schuld aanbieders
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1184 ... rs___.html
Ze denken niet aan hun klanten maar alleen aan winst.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Stuur ze ook effe een brief dat het echt niet anders kan. ;) Als je uitleg dat dit de enige optie is om te betalen, zullen ze 't heus wel snappen en niet moeilijk doen. Maar laat wel effe van je horen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg de 23e mn geld en maak de premie altijd de 23e over. Ik doe dit al jaren zo. Zij willen echter op de 1e van de maand incasseren. Dat kan dus niet.
Ik denk dat hier dus het probleem zit. Eigenlijk betaal je iedere maand 23 dagen te laat. De premie hoort op de 1e binnen te zijn, niet op de 23e.

Je gaf al aan met je vakantiegeld de hele nota te kunnen voldoen. Vind je het een idee om dan te zorgen dat je vanaf mei gelijk gaat lopen, dat de premie per de 1e betaald gaat worden? Dan kan namelijk wel de automatische incasso zonder problemen uitgevoerd gaan worden, en kan ook een betalingsregeling zonder problemen uitgevoerd worden.

Ik weet het, blij wordt je er niet van, maar van aanmaningen wordt je helemaal niet blij, dat kost je alleen nog maar meer geld.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Die datum heeft het groeneland toen ineens verandert zo heete het voordat het van het zilverenkruis was.
Ik heb toen direct met hen contact gehad en er werd gezegt als het voor het einde van de maand maar binnen is. De mevrouw aan de telefoon vanmiddag zei dit ook nog eens weer maar ze hebbent liever op de 1e. En mogen het dus ook niet zeggen eig dat t voor t einde van de maand binnen moet zijn.
Maar ik doe dit dus al jaren zo en dan heb ik t over iets van 10jaar.

Ik kan in mei niet de eigen risico betalen en dan ook nog eens 2 maand premies
dan is mn vakantie geld op want dat is meer dan 500 euro.

Ze sturen maar een aanmaning k weet t blij word ik er niet van maar k ga me niet laten dwingen door hen.
Ik ga in december toch overstappen want ze zijn ook nog eens veels te duur

Maar ik vind het gewoon echt waardeloos als je als klant het netje probeert te doen maar dat ze niet willen meewerken.
Ik kom het echt alleen bij hen tegen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je maar zorgt dat je op tijd de maandelijkse zorgpremie blijft betalen en op het eigen risico wachten ze dan maar op tot het vakantie geld binnen is.
Wel zou ik deze en volgende maand die 27,50 overmaken naar ze.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door sephora30 »

Auti-Mama schreef:
Ik betwijfel of het bij andere ziektekosten verzekeringen anders gaat trouwens....
Ik zit bij Anderzorg en daar is het beter geregeld. Je kunt online een betalingsregeling aanvragen en na een paar dagen krijg je dan de regelingsafspraak per post. Je betaald per accept.

Zo is het daar geregeld:http://www.anderzorg.nl/web/Klantenserv ... geling.htm

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ff de link knippen en plakken in je browser :D

Trouwens, mijn vriend zit bij Zorg&Zekerheid en daar zijn ze ook zo streng met een betalingsregeling. Ook daar wordt een regeling automatisch afgeschreven en is minimaal 50 euro per maand. Of dan ook de premie per ai moet weet ik niet.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

bprosman schreef:
Maar de friesland heeft het dit jaar al uit zichzelf gedaan mn man heeft niet eens hoeven bellen of wat dan ook, kreeg een brief van elke maand betaald u automatisch 22 euro voor uw eigen risico.
Op zich een goede regeling, alhoewel er hier op het forum ook mensen zijn geweest die DAAR weer problemen mee hadden :?
Want dan betaalden ze vooruit en werd daar maar rente van getrokken :?
Mn man zit ook al aan zn 220 dus betaald ook achteraf en verspreid over een heel jaar omdat ze meedenken met hun klanten en betalingsproblemen willen voorkomen

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Chocomelk schreef:Als je maar zorgt dat je op tijd de maandelijkse zorgpremie blijft betalen en op het eigen risico wachten ze dan maar op tot het vakantie geld binnen is.
Wel zou ik deze en volgende maand die 27,50 overmaken naar ze.
Dat ga ik ook doen, heb ik de mevrouw ook verteld, maar ze kon me niet verzekeren of dat wel op tijd was. Nou ik zie t wel.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

sephora30 schreef:Ff de link knippen en plakken in je browser :D

Trouwens, mijn vriend zit bij Zorg&Zekerheid en daar zijn ze ook zo streng met een betalingsregeling. Ook daar wordt een regeling automatisch afgeschreven en is minimaal 50 euro per maand. Of dan ook de premie per ai moet weet ik niet.
Dat in de link ziet er gemakkelijk uit. Ik snap echt niet waarom het zilverenkruis nu zo moeilijk moet doen ik zit al 20 jaar bij hen.

Dat ik nog niet ben overgestapt is omdat ik bij zilverenkruis 27 fysio behandelingen vergoed krijg en die dus ook nodig had , maar inmiddels ben ik herstellende van die kwaal en ga ik dus in december weer ff rondkijken.

Hoe zit andere zorg met tandarts?
Laatst gewijzigd door Mousy op 04 apr 2012 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zou het niet weten ik heb alleen basis.

Ik betaal trouwens ook al jaren gewoon eind vd maand als mn geld binnen is voor de lopende maand. Nooit problemen mee gehad.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door JDII »

Mousy schreef:Ik kan in mei niet de eigen risico betalen en dan ook nog eens 2 maand premies
dan is mn vakantie geld op.
Nou en? Dan loop je eindelijk eens een keer bij.
Of moet er ook nog een vakantie af?

Handje ophouden maar de ziektekostenverzekering stelselmatig te laat betalen. Bah.

Gesloten