LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door plumber »

Heb mijn zorgtoeslag voor Januari weer ontvangen. Blijkt dus 50% minder te zijn als voorgaande jaren.
Ja zo lust ik ze dus wel. Premie 10€ minder per mnd. toeslag 41 € minder per mnd.
premie dus verhoogd met 31€ per mnd.
ff kleine berekening voor twee AOW ers. Huur 40€ verhoogd eigen risico wat we alletwee nodig hebben 60€ per mnd. toeslag 41 € minder per mnd pensioen 36€ minder is dus 167€ minder per mnd buiten de andere verhogingen om, AOW met het respectadele bedrag van bijna 2 € omhoog gegaan.Vooruitzichten na de volgende huursverhoging in Juli:voedselbank.Bedankt regering.Stelletje boeven zijn jullie want de zaakje voor jullie eigen zijn lekker voor elkaar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zorgtoeslag zoveel minder geworden ?

Onbegrijpelijk waar ze hier in Nederland mee bezig zijn zeg !

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, je bent niet de enige. Het is inderdaad iets van 16/17 euro per persoon minder. Kennelijk hebben 'ze' de verhoging van 1 januari 2013, die vanwege het hogere eigen risico ingevoerd werd, weer teruggedraaid.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij Plumber is het toch iets meer dan 16/17 euro per persoon zo te lezen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door tenormin »

Als het goed is (niet dus bij jou) zou je een brief hebben moeten ontvangen gedateerd 27 december 2013 (die ik dus al 10 dagen heb!) dat de zorgtoeslag is verlaagd. Van €89,00 naar €72,00. Post is dan je deur voorbij gegaan. En nee hoor plumber, denk niet dat je de enige bent die het niet ontvangen heeft. Ik dit keer wel. Voor de rest: al je cijfers kloppen prima, d.w.z. niet prima maar veel minder inkomsten. Join the club, zou ik zeggen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door plumber »

Kreeg dus voor mijn vrouw en mij samen 82€ krijg nu 41€.
Nagerekend op mijn toeslagen en klopt precies. is dus 50% minder.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door G7 »

Wij zitten (bijna) in hetzelfde schuitje. Wij hebben die brief van de belastingdienst wel gehad en gaan van €126 per maand terug naar €90 zorgtoeslag.

Geen huurverhoging volgend jaar. (koopwoning) Maar daar in tegen mag ik wel 2 maanden mijn eigen AOW voorschieten, vanwege die nieuwe maatregeling. Kan renteloos voorgeschoten worden. Terug te betalen per maand, maar dan wel in 1 jaar! Dan houden we helemaal niks meer over. :evil:

Hoezo moeten we een buffer hebben ? Waarvan dan ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoezo moeten we een buffer hebben ? Waarvan dan ?
Je word geacht een volle spaarpot te hebben. Waarvan word er dan niet bij verteld. De meesten kunnen de "klap" wel opvangen wanneer de AOW later gaat binnenkomen (alweer: zeggen ze). Dat je eigen huis hebt is fijn; neemt niet weg dat ook daar weer een (ander) prijskaartje aan hangt. Maar we zullen het er toch allemaal wel mee moeten doen en voor over een week: er staan al weer heel wat prijsverhogingen op het lijstje: accijns op jawel: de benzine, alcohol, tabak. Soms denk ik weleens: ben ik nu gek? Afgeraden word: te rijden (althans zo min mogelijk vanwege het milieu); alcohol en tabak is schadelijk, dus zullen mensen dat minder gebruiken. Conclusie: minder inkomsten voor de Staat, dus gaan ze wel weer iets anders verzinnen. Vredige Kerstdagen.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Op basis van de gegevens heeft de TS en partner een gezamelijk inkomen van 32000 euro . Dit is ongeveer een modaal inkomen. Gezien de lagere belastingtarieven voor AOW ers kan je je afvragen hoe zwaar het wel niet moet zijn voor een gezin met hetzelfde inkomen om rond te komen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="vogels"][quote]Premie 10€ minder per mnd. toeslag 41 € minder per mnd. premie dus verhoogd met 31€ per mnd.[/quote]

Premie voor 2 personen is 20,- euro minder per maand, blijft over -/- 21,- per maand, niet 31,-[/quote]

Premie voor twee personen is 10€ minder per mnd. van 275 naar 265€
blijft over 31 € per mnd geen 21.
Inkomsten op jaarbasis is 30.000 € samen waarvan nog eens ruim 7% premie afgaat
voor ziektekosten. Is dus 2100 + 3200+720+360 (minder toeslag) -360 toeslag=7.200
alleen aan ziektekosten voor twee man.Dan gaat van die 30.000 nog 1000 extra belasting
af omdat enkele pensioenfondsen geen belasting afhouden wegens te geringe uitbetaling.
Maar alles opgeteld komt het toch neer op 1000€ Alle vaste lasten bij elkaar opgeteld
komt uit op ruim 1500 per mnd inc.de gemeentelijke.Verhogingen die nog komen niet
mee geteld.
Mag ze wel die mensen die alles zo goedpraten doen die regeerders ook altijd alleen
vergeten ze er bij te vertellen dat hun inkomsten +/- 10.000 per mnd is.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="vogels"]Plumber, [b]iedereen[/b] levert in, echt niet alleen AOW-ers.[/quote]

Ik weet het. Natuurlijk levert iedereen in,alleen de oudere verhoudingsgewijs het meeste.
Begon met 14 jaar te werken 50 uur in de week voor 7,50 gulden in de week.Verder leren kon niet was geen geld voor.Dus 10 jaar avondstudie etc want vergoedingen die er nu betaald
wordt was er ook niet.Door hard werken, stakingen, demonstratie's in die tijd werd het langzaamaan beter en kreeg iedereen het beter.Toen ik met pensioen ging hadden mijn vrouw
en ik het goed werkte er nog bij tot mijn 72 ste jaar en hadden het helemaal goed kon nog
sparen ook en twee maal per jaar op vakantie.Ben nu bezig om elk jaar geld van de spaar rekening af te halen om aan de verplichtingen te voldoen.Alleen de vrouw kan nog op vakantie.
Ben volgend jaar 50 jaar getrouwd doe er niks aan anders krijg ik schulden en moet ik op een houtje bijten.Met andere woorden de generatie van mij hebben hun eigen rot gewerkt om het
langzaam beter te krijgen maar we gaan nu in een ijltempo weer terug naar de jaren 50.
Wat zie je nog aan demonstratie's en aan stakingen niks nada nul.
Nee er wordt gezegd dat de Nederlander dat vuile werk niet wil doen en de buitenlander wel.
De werkelijkheid is dat ze voor een Nederlander 3 buitenlanders hebben want de Nederlander kan niet voor dat loon werken.Vroeger ging een bedrijf failliet tegenwoordig maken ze een doorstart.
Vreemde is alleen dat de Nederlanders eruit zijn en de buitenlanders erin. Mag je vandaag de dag niet meer zeggen want dan ben je een rassist. De heren die dat allemaal beslissen moeten gewoon eens een poosje mee draaien met de z.g.n. gewone man dan komen ze er achter wat er werkelijk aan de hand is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door tenormin »

[/quote] :D :D :D :D applaus voor plumber :lol:[/quote]

Waarom krijgt hij eerst een ban van je en daarna applaus? Wat een logica.

@plumber. Begrijp best wat je allemaal bedoelt, plumber. Zit nu ook al een tijd aan mijn spaargeld te "vreten". Terwijl het voldoende had moeten zijn om na AOW op dezelfde voet door te kunnen. Op het staken na heb ik een zelfde soort van leven en werken achter de rug. Dat spaargeld is met paard en wagen binnengesleept en nu gaat het eruit met de snelheid van de niet meer bestaande Concorde: met een rot vaart.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

plumber schreef:Nee er wordt gezegd dat de Nederlander dat vuile werk niet wil doen en de buitenlander wel.
De werkelijkheid is dat ze voor een Nederlander 3 buitenlanders hebben want de Nederlander kan niet voor dat loon werken.Vroeger ging een bedrijf failliet tegenwoordig maken ze een doorstart.
Vreemde is alleen dat de Nederlanders eruit zijn en de buitenlanders erin. Mag je vandaag de dag niet meer zeggen want dan ben je een rassist. De heren die dat allemaal beslissen moeten gewoon eens een poosje mee draaien met de z.g.n. gewone man dan komen ze er achter wat er werkelijk aan de hand is.
Ach een tuinder wil NIET eens Nederlanders meer in dienst omdat ze te duur zijn en
inderdaad nemen er liever 3 buitenlanders voor.
En nee dat is geen rasicme is puur de waarheid.
En dat is niet alleen in de tuinbouw maar ook in de bouw,transport, fabrieken.

Hier is een fabriek en die hebben alleen Nederlandse leidinggevende in dienst die wel die
betreffende buitenlandse taal spreken en de rest van de werknemers is alleen van buitenlandse afkomst.

Maar ik kan die buitenlanders geen ongelijk geven hoor, ze verdienen hier dubbel zoveel als in hun land, het zijn de werkgevers die het kapot maken !

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan het me om andere redenen ook wel indenken. Die 'buitenlanders' werken gewoon door zonder geziek en zonder voortdurend discussies aan te gaan omdat ze 'recht' menen te hebben op 'inspraak', 'overleg' en weet ik veel wat voor onzin nog meer.

Onlangs iemand op het landgoed leren kennen die er al 32 jaar werkt. Hij heeft geen baas boven zich, maar hij weet precies wat hij doet. Hij ziet wat er moet gebeuren, en pakt het gewoon aan. Weet waar hij het over heeft, die kun je rustig laten gaan. Dát zijn mensen waar je wat aan hebt. Maar al dat gezever in dit land over 'werkoverleg' en weet ik veel wat nog meer... geen idee waar dat voor nodig is, sorry hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nederland is helemaal aan het 'kapot' aan het gaan, bezuinigen is goed maar je
kan het ook kapot bezuinigen en dat is wat er nu gebeurd.
Mensen met een gemiddelde baan kunnen alleen nog maar werken voor vaste lasten
die steeds hoger worden en er blijft amper nog wat over.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Niets over gehoord.ben ik de enigste.

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:Ik kan het me om andere redenen ook wel indenken. Die 'buitenlanders' werken gewoon door zonder geziek en zonder voortdurend discussies aan te gaan omdat ze 'recht' menen te hebben op 'inspraak', 'overleg' en weet ik veel wat voor onzin nog meer.
Onlangs iemand op het landgoed leren kennen die er al 32 jaar werkt. Hij heeft geen baas boven zich, maar hij weet precies wat hij doet. Hij ziet wat er moet gebeuren, en pakt het gewoon aan. Weet waar hij het over heeft, die kun je rustig laten gaan. Dát zijn mensen waar je wat aan hebt. Maar al dat gezever in dit land over 'werkoverleg' en weet ik veel wat nog meer... geen idee waar dat voor nodig is, sorry hoor.
Dat gezeik witte angora is ingesteld door de ARBO. dat behoor je te weten.
heb het zelf ook mee gemaakt hoor, bij elkaar beetje slap lullen papiertje
tekenen en de baas was weer gedekt.
De meeste buitenlanders (Polen) die hier werken hebben hun gezin elders dus
een uurtje meer of minder maakt niet uit voor ze.En waarom zeuren ze niet?
Ook zij liggen er zo uit hoor voor jouw 5 anderen. Beetje doordenken witte angora.

Gesloten