LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgpolis voor mannen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

olaf79 schreef: Bevallen is geen ziekte of wel?
Waarom moet ik als man betalen voor iets dat ik niet nodig heb omdat ik nooit van mijn leven zwanger kan worden? Zou jij betalen voor een autoverzekering als je geen auto hebt?
Zwanger zijn is geen ziekte maar men kan er wel diverse dingen van krijgen, vrouwen hebben misschien fysiotherapie nodig of wat dan ook.
Bevallen is ook geen ziekte maar kan wel complicaties geven en lang niet iedere vrouw kan op de natuurlijke manier bevallen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Olaf, zwanger worden kan een eigen keuze zijn dus hoeft het voor jou niet uit de
zorgverzekering betaald te worden.

Ik hoop dat jij niet rookt, geen alcohol drinkt, super gezond eet 7 dagen per week want als
je verkeerd leeft kan dat ook ziektes of kwaaltjes met zich mee brengen.
Ook bij diverse sporten kan men kans lopen op breuken etc moet je dat ook maar zelf betalen dan ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom moet een man zich verzekeren tegen iets waar hij nooit, maar dan ook echt nooit van zijn leven gebruik van gaat maken.

Een man heeft er indirect gebruik van gemaakt, omdat hij na een zwangerschap door een bevalling op de wereld is gekomen.
Dat een man ( en vrouw natuurlijk) er is/bestaat, staat aan de basis van alles. De basis is de zwangerschap + bevalling.

:wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door ciske »

Olaf, als jouw moeder een ziekte krijgt, die alleen bij vrouwen mogelijk is, wil je daar dan ook niet aan meebetalen.?

Let wel , ik hoop van harte dat je moeder geen ziekte krijgt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat een man ( en vrouw natuurlijk) er is/bestaat, staat aan de basis van alles. De basis is de zwangerschap + bevalling.

:wink:
Daar is toch echt Olaf79 uit voortgekomen. Maar @olaf79, als je echt niet wilt meebetalen aan zwangerschap (en wat daar bij komt): ga in conclaaf met je zorgverzekering: kan men je haarfijn vertellen waarom je er voor betaalt. Nu weet je het al na zoveel antwoorden, als het goed is, maar dan weet je het zeker: dat er voor jou geen uitzondering zal worden gemaakt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
Dat een man ( en vrouw natuurlijk) er is/bestaat, staat aan de basis van alles. De basis is de zwangerschap + bevalling.

:wink:
Daar is toch echt Olaf79 uit voortgekomen.
Nee, Olaf79 is uit een schutting gezaagd. Dat kon zijn moeder alleen af, daar is geen vader aan te pas gekomen.

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door S. Amson »

witte angora schreef:
tenormin schreef:
Dat een man ( en vrouw natuurlijk) er is/bestaat, staat aan de basis van alles. De basis is de zwangerschap + bevalling.

:wink:
Daar is toch echt Olaf79 uit voortgekomen.
Nee, Olaf79 is uit een schutting gezaagd. Dat kon zijn moeder alleen af, daar is geen vader aan te pas gekomen.
??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, Olaf79 is uit een schutting gezaagd. Dat kon zijn moeder alleen af, daar is geen vader aan te pas gekomen.
:lol: :lol:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door plumber »

http://www.youtube.com/watch?v=oRw39Ju4xFw

hier betalen we ook aan mee

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:Begrijp ik dat je wel mee wil betalen maar niet voor een zwangerschap?
Gaat niet om wel of niet meebetalen. Gaat om verplicht verzekerd zijn voor iets dat ik nooit kan en zal gebruiken. Ik word daarmee verplicht een financieel risico af te dekken dat ik nooit loop. Hetzelfde als iemand verplichten een autoverzekering te nemen terwijl hij geen auto heeft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Olaf, zwanger worden kan een eigen keuze zijn dus hoeft het voor jou niet uit de
zorgverzekering betaald te worden.

Ik hoop dat jij niet rookt, geen alcohol drinkt, super gezond eet 7 dagen per week want als
je verkeerd leeft kan dat ook ziektes of kwaaltjes met zich mee brengen.
Ook bij diverse sporten kan men kans lopen op breuken etc moet je dat ook maar zelf betalen dan ?
Nee dat is appels met peren vergelijken. Die dingen verhogen de kans op bepaalde ziekten. Maar iedereen loopt het risico een ziekte te krijgen. De discussie of iemand die bewust gezondheidsrisico's neemt misschien meer moet betalen of iemand die bewust gezond leeft misschien korting moet krijgen is een andere discussie, die overigens wel interessant is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Olaf, zwanger worden kan een eigen keuze zijn dus hoeft het voor jou niet uit de
zorgverzekering betaald te worden.

Ik hoop dat jij niet rookt, geen alcohol drinkt, super gezond eet 7 dagen per week want als
je verkeerd leeft kan dat ook ziektes of kwaaltjes met zich mee brengen.
Ook bij diverse sporten kan men kans lopen op breuken etc moet je dat ook maar zelf betalen dan ?
Nee dat is appels met peren vergelijken. Die dingen verhogen de kans op bepaalde ziekten. Maar iedereen loopt het risico een ziekte te krijgen. De discussie of iemand die bewust gezondheidsrisico's neemt misschien meer moet betalen of iemand die bewust gezond leeft misschien korting moet krijgen is een andere discussie, die overigens wel interessant is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:Olaf, als jouw moeder een ziekte krijgt, die alleen bij vrouwen mogelijk is, wil je daar dan ook niet aan meebetalen.?

Let wel , ik hoop van harte dat je moeder geen ziekte krijgt.
Het is natuurlijk handig om op deze manier de discussie uit de weg te gaan.
1) Ik zeg niet dat ik niet wil betalen voor ziekten van anderen. Ziekten zijn dingen waar je niet voor kiest en dus is het prima dat die lasten (relatief) eerlijk over de bevolking wordt verdeeld
2) Ik zeg dat ik het vreemd vindt dat sommige ziekten, waar mensen niet voor kiezen, niet vergoed worden, terwijl zwangerschap, waar mensen wel voor kiezen wel vergoedt worden. Sommige medicijnen die levensreddend zijn worden niet vergoed. Waarom is dat dan wel zo eerlijk, solidair en normaal?
3) Ik zeg, dat ik het eerlijker vindt om dit in een aanvullend pakket te stoppen.

Voor jouw info, mijn moeder is jong gestorven aan kanker. Dat was niet haar keuze.

Uiteraard mag iedereen het met me oneens zijn, maar het zou wel fijn zijn om normaal en met argumenten te komen waarom je het oneens bent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

adriana2 schreef:
olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Olaf, zwanger worden kan een eigen keuze zijn dus hoeft het voor jou niet uit de
zorgverzekering betaald te worden.

Ik hoop dat jij niet rookt, geen alcohol drinkt, super gezond eet 7 dagen per week want als
je verkeerd leeft kan dat ook ziektes of kwaaltjes met zich mee brengen.
Ook bij diverse sporten kan men kans lopen op breuken etc moet je dat ook maar zelf betalen dan ?
Nee dat is appels met peren vergelijken. Die dingen verhogen de kans op bepaalde ziekten. Maar iedereen loopt het risico een ziekte te krijgen. De discussie of iemand die bewust gezondheidsrisico's neemt misschien meer moet betalen of iemand die bewust gezond leeft misschien korting moet krijgen is een andere discussie, die overigens wel interessant is.
In welke GGZ inrichting woon jij eigenlijk ?
Dezelfde als jij. Het heet Nederland. Grootste open inrichting van de wereld. :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door tenormin »

plumber schreef:http://www.youtube.com/watch?v=oRw39Ju4xFw

hier betalen we ook aan mee
Allemensen, een waarheid als een koe maar...er zal niemand van de toegesproken leden van de EU zich ook maar een barst van aantrekken, helaas. Niet één regering.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

jammer dat er, zoals gewoonlijk, mensen zijn die discussie moeten versteren omdat ze het niet eens zijn en te dom om verder inhoudelijk te reageren. Ik zou zeggen reageer dan niet. Iemand die anders denkt dan jij is niet geestesziek of pedofiel. Sterker nog alleen als je zelf geschift bent, kun je zoiets met droge ogen beweren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door ciske »

terwijl zwangerschap, waar mensen wel voor kiezen wel vergoedt worden.
Lijkt mij ook wel terecht, tenslotte raakt een vrouw niet zwanger zonder man, althans ....is de bedoeling, maar weet jij onderhand wel wat daar allemaal bij komt kijken dan?

@tenormin, je geeft een reactie op een trol ,dat is voer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
terwijl zwangerschap, waar mensen wel voor kiezen wel vergoedt worden.
Lijkt mij ook wel terecht, tenslotte raakt een vrouw niet zwanger zonder man, althans ....is de bedoeling, maar weet jij onderhand wel wat daar allemaal bij komt kijken dan?

@tenormin, je geeft een reactie op een trol ,dat is voer.
Ja vrouw en man kiezen daar zelf voor. Zwanger worden is geen ziekte.
Mijn pleidooi is slechts, dat het logisch zou zijn zoiets uit de basisverzekering te halen omdat de helft van de bevolking er sowieso geen gebruik van maakt.

De keuze om een kind te maken en te krijgen is een eigen keuze. Ziek worden, op welke manier dan ook, is dat niet.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door plumber »

olaf79 schreef:
ciske schreef:
terwijl zwangerschap, waar mensen wel voor kiezen wel vergoedt worden.
Lijkt mij ook wel terecht, tenslotte raakt een vrouw niet zwanger zonder man, althans ....is de bedoeling, maar weet jij onderhand wel wat daar allemaal bij komt kijken dan?

@tenormin, je geeft een reactie op een trol ,dat is voer.
Ja vrouw en man kiezen daar zelf voor. Zwanger worden is geen ziekte.
Mijn pleidooi is slechts, dat het logisch zou zijn zoiets uit de basisverzekering te halen omdat de helft van de bevolking er sowieso geen gebruik van maakt.

De keuze om een kind te maken en te krijgen is een eigen keuze. Ziek worden, op welke manier dan ook, is dat niet.
Volgens mij is dat een natuurlijke keuze.Er zijn vrouwen die om redenen geen kind kunnen krijgen
en het kunstmatig laten doen.Dus die moeten dat volgens jou zelf betalen.Comazuipen is ook
je eigen beslissing wordt ook betaald door ons.Denk dat er een hoop betaald wordt aan mensen
die nog nooit betaald hebben en dat vind ik erg.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Zorgpolis voor mannen

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="olaf79"]Mijn zorgverzekering vergoedt kraamzorg, bevallen in het ziekenhuis, kraamverpleging, eigen risico, etc. Maar ik ben een man en wil dit dus helemaal niet. Mannen betalen honderden euro's per jaar voor zorg die
ze niet gebruiken en ook nooit zullen gebruiken.

Wordt het niet eens tijd voor een zorgpolis voor de man waarin al deze overbodige maar zeer kostbare zorg is verwijderd en dus veel goedkoper is?[/quote]


Sorry hoor maar ik vind dit een zeer rare gedachtengang.
Het komt er dus op neer dat de vrouw maar twee keer zoveel moet betalen
omdat ze een vrouw is en andere zorg nodig heeft dan een man.

Ja dat schrijft er dus een die het absoluut niet
met je eens is.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 dec 2013 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd

Gesloten