LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekenhuis rek uit 2012

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Evakai
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 09:52

Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Evakai »

Ddeze week kreeg ik een rekening van mijn zorgverzekeraar van een ziekenhuis rekening van nov 2012. Aangezien ik nog niet aan de max van mijn eigenrisico zat voor dat jaar moet ik dit nu nog betalen.
Mijn vraag is hoe lang na het afgeronde jaar kunnen/ mogen zorgverzekeraars nog je eigenbijdrage van de jaren ervoor aanspreken. Ik heb wel begrepen dat het ziekenhuis de rekening pas recent op had gestuurd naar de zorgverz. Maar moet ik hier de dupe van zijn als ik denk 2012 al afgesloten te hebben....

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door witte angora »

Je noemt jezelf de dupe, en ik kan me de teleurstelling wel indenken. Toch is dit nu eenmaal conform de regels, zoals vogels ook al uit heeft gelegd. Je vraag is dus beantwoord, en, ook al is het niet leuk, je zult dit toch moeten incasseren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en aan andere kant mzzl,toen was eigen risico stuk lager,neem aan dat het over eigen risicodan van 2012 berekent wordt?

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
Heb je gelezen wat Vogels schreef : Mag tot 3 jaar later nog in rekening gebracht worden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door eleven »

Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
En wat, als de zorgverzekeraar nu pas de rekening van het ziekenhuis heeft ontvangen?

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Rozemarijntje, als we alles maar blijven pikken in dit land blijven we ook maar gewoon geschoren worden door de elite.
eleven schreef:
Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
En wat, als de zorgverzekeraar nu pas de rekening van het ziekenhuis heeft ontvangen?
Dan moet de zorgverzekering deze gewoon terugsturen naar het ziekenhuis met het begeleidende briefje: wordt niet meer geaccepteerd, te laat.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door eleven »

Miranda7 schreef:Rozemarijntje, als we alles maar blijven pikken in dit land blijven we ook maar gewoon geschoren worden door de elite.
eleven schreef:
Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
En wat, als de zorgverzekeraar nu pas de rekening van het ziekenhuis heeft ontvangen?
Dan moet de zorgverzekering deze gewoon terugsturen naar het ziekenhuis met het begeleidende briefje: wordt niet meer geaccepteerd, te laat.

Dan krijgt de zorgverzekeraar een begeleidend briefje van het ziekenhuis, met deze tekst:
vogels schreef:
Mag tot 3 jaar later nog in rekening gebracht worden.

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Eleven, vogels mag van mij het dak op. Eens moeten we stoppen om alles maar te accepteren.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Pff, zorgverzekeringen zelf zijn ook niet alles....ik werk in de optiek, en over het algemeen kunnen we wel zien wát een klant terugkrijgt, maar we mogen niet inzien wanneer de aanvullende verzekering voor het laatst gebruikt is (privacy enzo). Dus als een klant tegen ons zegt 'ik mag het weer gebruiken' (daar tekent hij/zij ook voor), proberen we het te declareren. De doorlooptijd van de verzekeraar is 2 maanden tot 1 jaar, wat dus wil zeggen dat we soms pas na een jaar ons voorgeschoten geld terugkrijgen. Of niet. En dan moet je dus een klant, 1 jaar na aankoop, gaan benaderen voor het feit dat hij bv. nog even 100 euro moet terugbetalen. En dat valt niet altijd goed bij klanten.

Met oog op bovenstaande vraag ik me dus af of de vertraging te wijten is aan het ziekenhuis zelf, of aan de verzekeraar....Hoe dan ook, uiterst vervelend, maar betalen zal toch moeten gebeuren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miranda7 schreef:Eleven, vogels mag van mij het dak op. Eens moeten we stoppen om alles maar te accepteren.
Dus dan wil je gewoon maar niet meer betalen ondanks zorgverzekering dat van je eist ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door kokka »

Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
en als je bericht krijgt dat je nog geld terug krijgt over 2012, ben je dan ook zo stellig?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kokka schreef:
Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
en als je bericht krijgt dat je nog geld terug krijgt over 2012, ben je dan ook zo stellig?
Ja,hoor :wink: right

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door gilas »

kokka schreef:
Miranda7 schreef:Sorry hoor, maar ik vind zo'n rekening over 2012 echt te laat. Dan is het gewoon eigen schuld dikke bult voor de zorgverzekering. Belachelijk gewoon om deze mevrouw de dupe te laten worden voor de eigen administratieve chaos
en als je bericht krijgt dat je nog geld terug krijgt over 2012, ben je dan ook zo stellig?
Geen moeilijke gewetensvragen gaan stellen :wink: :lol:
Miranda7 schreef:. Eens moeten we stoppen om alles maar te accepteren.
Eens werd ik rijk en heel erg beroemd en toen werd ik wakker,helaas.
Maar goed,je kan er lang en kort over zeuren,je zal toch moeten betalen of je betaald niet en gaat het hele traject van aanmaningen,deurwaarders etc in met als uitslag zeer waarschijnlijk dat je toch moet betalen,alleen dan is het een beetje meer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef: Wel, ik zit ondertussen op het dak (brr, frisjes), maar de overheid heeft nog steeds die regel niet gewijzigd. Mag ik nu weer in mijn nestje?
Zo gek is die regel ook weer niet. In grote organisaties valt er wel eens wat tussen wal en schip (bij kleine organisaties ook trouwens). Als die zaken niet meer gedeclareerd kunnen worden, wordt het risico gewoon verdisconteerd in de tarieven.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

vogels schreef:
Brillenwinkels kiezen er zelf voor klanten op deze manier naar binnen te lokken, dan is de consequentie dat ze bij nabetaling er achter heen moeten.
Misschien eens stoppen met die lokkertjes?
Heeft niets te maken met lokkertjes (mensen kiezen er zelf voor om zich wel of niet zo te verzekeren, daar hebben wij niks over te zeggen, sterker nog, wij raden verzekeringen enkel en alleen voor brilvergoedingen juist eerder af), ik bedoelde puur aan te geven dat het erg vervelend is voor klanten dat het zo lang duurt voor ze wat te horen krijgen, zoals TS aangaf, die kreeg een hele oude rekening op de mat, maar die "fout'' ligt bij de zorgverzekering, niet bij de aanbieder van de zorg.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ziekenhuis rek uit 2012

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Fleurtjuh666 schreef:
vogels schreef:
Brillenwinkels kiezen er zelf voor klanten op deze manier naar binnen te lokken, dan is de consequentie dat ze bij nabetaling er achter heen moeten.
Misschien eens stoppen met die lokkertjes?
Heeft niets te maken met lokkertjes (mensen kiezen er zelf voor om zich wel of niet zo te verzekeren, daar hebben wij niks over te zeggen, sterker nog, wij raden verzekeringen enkel en alleen voor brilvergoedingen juist eerder af), ik bedoelde puur aan te geven dat het erg vervelend is voor klanten dat het zo lang duurt voor ze wat te horen krijgen, zoals TS aangaf, die kreeg een hele oude rekening op de mat, maar die "fout'' ligt bij de zorgverzekering, niet bij de aanbieder van de zorg.
Ik ben het helemaal met Vogels eens. Laat de brillenwinkels maar eens gewoon zelf de factuur aan de klant presenteren. De klant kan daarna eventueel een ( klein) deel van de kosten terugontvangen als hij de factuur bij de zorgverzekeraar indient. Het moet afgelopen zijn met optiekwinkels die via VECOZO informatie over de verzekering van de klant kunnen krijgen. Daar hebben die klanten helemaal geen toestemming voor gegeven.

Gesloten