LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten acceptgiro

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door ciske »

Je kunt dit ook niet eens misleidend noemen.
Hoezo misleidend?? Overal moet je voor AC's betalen en die 25 cent overleef je ook wel, waarom niet een automatische afschrijving?

AnderZorgNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2011 09:31
Contacteer:

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door AnderZorgNL »

Hallo Harm.calc,
Het is wel degelijk terug te vinden in de verzekeringsvoorwaarden.
In de voorwaarden van 2013 is dit terug te vinden op pagina 57.
In de voorwaarden van 2014 is dit terug te vinden op pagina 66.
Dit betreft geen wijziging van de voorwaarden.
Het verzenden van acceptgirokaarten brengt kosten met zich mee vandaar dat we administratiekosten berekenen. Ook bieden we andere manieren van betalen aan, indien men bezwaar heeft tegen de administratiekosten.
Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Anderzorg

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door witte angora »

Harm.calc schreef:
Als ik de reacties hier lees mogen jullie de overeenkomst die wij hebben eenzijdig aanpassen.
Maar mag ik dat niet. :?
Als het je niet bevalt mag je het contract per 1 januari toch eenzijdig opzeggen? Of mis ik nu iets?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
Harm.calc schreef:
Als ik de reacties hier lees mogen jullie de overeenkomst die wij hebben eenzijdig aanpassen.
Maar mag ik dat niet. :?
Als het je niet bevalt mag je het contract per 1 januari toch eenzijdig opzeggen? Of mis ik nu iets?
Heeft hij toch gedaan.
Is van verzekeraar gewisseld.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door armiva »

Bij een ander moet je ook betalen voor een acceptgiro.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door alfatrion »

AnderZorgNL schreef:Hallo Harm.calc,
Het is wel degelijk terug te vinden in de verzekeringsvoorwaarden.
In de voorwaarden van 2013 is dit terug te vinden op pagina 57.
In de voorwaarden van 2014 is dit terug te vinden op pagina 66.
Dit betreft geen wijziging van de voorwaarden.
Dit is mijn inziens onvoldoende. In de voorwaarden heeft niets anders staan dat er administratiekosten in rekening kunnen worden gebracht als er niet per automatische incasso wordt betaald. Hoe hoog deze kosten zijn staat er niet.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door witte angora »

eleven schreef:
witte angora schreef:
Harm.calc schreef:
Als ik de reacties hier lees mogen jullie de overeenkomst die wij hebben eenzijdig aanpassen.
Maar mag ik dat niet. :?
Als het je niet bevalt mag je het contract per 1 januari toch eenzijdig opzeggen? Of mis ik nu iets?
Heeft hij toch gedaan.
Is van verzekeraar gewisseld.
Inderdaad. Dan snap ik niet waarom hij hier een 'probleem' aankaart dat er niet meer is...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
eleven schreef:
witte angora schreef:
Als het je niet bevalt mag je het contract per 1 januari toch eenzijdig opzeggen? Of mis ik nu iets?
Heeft hij toch gedaan.
Is van verzekeraar gewisseld.
Inderdaad. Dan snap ik niet waarom hij hier een 'probleem' aankaart dat er niet meer is...

Ik hoop alleen, dat TS dan voor de incasso gekozen heeft, anders komt hij weer betrogen uit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap al dat gezeur om een betaling voor een AC niet, elk mens weet dat je dat moet betalen.

Lumith
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 mar 2013 10:20

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Lumith »

Je kunt het dan wel niet voldoende vinden dar er niet in de voorwaarden staat hoe hoog de AG kosten zijn; je moet het daarmee doen. Volgens de voorwaarden weet je dat het kosten zijn; hoe hoog de kosten zijn daarbuiten, het gaat erom dat je weet dat je moet betalen. Wat Anderzorg doet, is gewoon goed.

Naar mijn idee is dit een beetje muggenziften aan het worden om je gelijk te kunnen krijgen. Het staat netjes in de voorwaarden vermeld en je zou op de hoogte gebracht zijn. Daar ging het om in de startpost. Achteraf blijk je hier juist wel een bericht van te hebben ontvangen.

Je hebt in mei bericht over ontvangen, blijkbaar; en je bent hier niet tegenin gegaan. M.a.w.; je wist dat deze kosten zouden komen als je je betaalwijze niet zou aanpassen.

cwiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2014 07:14

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door cwiek »

VGZ wenste mij een Gelukkig Nieuwjaar en verraste mij per 1 januari 2014 met acceptgirokosten ad €1,50. Voorheen werden deze kosten nooit in rekening gebracht. Klantenservice omschrijft het als administratiekosten. Nu ben ik gaan zoeken of dit alles zomaar kan. Ik kwam uit op het volgende.

1. Een bedrijf moet minstens 2 gratis betalingsmogelijkheden aanbieden. Pas als klant beide mogelijkheden niet wil gebruiken, mogen acceptgirokosten in rekening worden gebracht. Mij werd gezegd dat ik ervoor kon kiezen via "Mijn VGZ" de factuur digitaal te ontvangen en on-line betalen via Ideal. Dan waren er geen kosten aan verbonden. Ik ging hiermee akkoord. Nu krijg ik de premie facturen digitaal, maar nog steeds met de acceptgirokosten. Bij de facturen voor eigen bedragen worden geen acceptgirokosten in rekening gebracht. Hier is dus sprake van willekeur!! Ik betaal de facturen met internetbankieren. Ik weiger de kosten te betalen en raad iedereen aan dat ook niet te doen.

2. Voor een normale betaling mogen geen administratiekosten worden berekend, omdat dit tot normale bedrijfsvoering behoort.

3. Voor de verwerking van een betaling via ideal of internetbankieren wordt bij de ontvanger per transactie echt geen €1,50 in rekening gebracht. En de betaling wordt via de automatisering verwerkt, dus minimaal arbeidsintensief.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door eleven »

cwiek schreef:VGZ wenste mij een Gelukkig Nieuwjaar en verraste mij per 1 januari 2014 met acceptgirokosten ad €1,50. Voorheen werden deze kosten nooit in rekening gebracht. Klantenservice omschrijft het als administratiekosten. Nu ben ik gaan zoeken of dit alles zomaar kan. Ik kwam uit op het volgende.

1. Een bedrijf moet minstens 2 gratis betalingsmogelijkheden aanbieden. Pas als klant beide mogelijkheden niet wil gebruiken, mogen acceptgirokosten in rekening worden gebracht. Mij werd gezegd dat ik ervoor kon kiezen via "Mijn VGZ" de factuur digitaal te ontvangen en on-line betalen via Ideal. Dan waren er geen kosten aan verbonden. Ik ging hiermee akkoord. Nu krijg ik de premie facturen digitaal, maar nog steeds met de acceptgirokosten. Bij de facturen voor eigen bedragen worden geen acceptgirokosten in rekening gebracht. Hier is dus sprake van willekeur!! Ik betaal de facturen met internetbankieren. Ik weiger de kosten te betalen en raad iedereen aan dat ook niet te doen.

2. Voor een normale betaling mogen geen administratiekosten worden berekend, omdat dit tot normale bedrijfsvoering behoort.

3. Voor de verwerking van een betaling via ideal of internetbankieren wordt bij de ontvanger per transactie echt geen €1,50 in rekening gebracht. En de betaling wordt via de automatisering verwerkt, dus minimaal arbeidsintensief.

Ieder bedrijf heeft zijn voorwaarden.
Bij vele bedrijven staat dit, net zoals bij VGZ.
Duidelijker kan het niet.
Betalen per acceptgiro

Wilt u niet via automatische incasso betalen? Dan kunt u ervoor kiezen om een acceptgiro van ons te ontvangen. Wij brengen hiervoor € 1,50 per acceptgiro in rekening.

http://www.vgz.nl/klantenservice/betale ... elijkheden

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lumith schreef:Je kunt het dan wel niet voldoende vinden dar er niet in de voorwaarden staat hoe hoog de AG kosten zijn; je moet het daarmee doen. Volgens de voorwaarden weet je dat het kosten zijn; hoe hoog de kosten zijn daarbuiten, het gaat erom dat je weet dat je moet betalen. Wat Anderzorg doet, is gewoon goed.
Waar baseer je dat op? Met beding geeft Anderzorg zichzelf een vrijbrief om elk bedrag in rekening te brengen dat ze wenst. Zou je dit nog steeds roepen als Anderzorg honderd euro in rekening zou brengen?

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door alfatrion »

cwiek schreef:1. Een bedrijf moet minstens 2 gratis betalingsmogelijkheden aanbieden. Pas als klant beide mogelijkheden niet wil gebruiken, mogen acceptgirokosten in rekening worden gebracht.
Onjuist. Een bedrijf kan volstaan met een betalingsmogelijkheid waarvoor kosten in rekening worden gebracht.
cwiek schreef:Ik weiger de kosten te betalen en raad iedereen aan dat ook niet te doen.
Dit bedrag kan verhoogt worden met veertig euro incassokosten en daarna enkele honderden euro's proceskosten.
cwiek schreef:2. Voor een normale betaling mogen geen administratiekosten worden berekend, omdat dit tot normale bedrijfsvoering behoort.
Onjuist. Als dit overeengekomen is dan kan het wel.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door witte angora »

cwiek schreef:
Een bedrijf moet minstens 2 gratis betalingsmogelijkheden aanbieden. Pas als klant beide mogelijkheden niet wil gebruiken, mogen acceptgirokosten in rekening worden gebracht.
Ja, en?
Indien men bezwaar heeft tegen de kosten dan kan men gebruik maken van een digitale nota of een automatische incasso afgeven.
Wat is dus je probleem? :evil:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door testcase »

Mensen mensen wat een leed allemaal.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Aan allen die hier gereageerd hebben en van mening zijn dat mijn verzekeringsmaatschappij dit mag doen ...
Ik zal jullie uit de droom helpen.
Zij mag dit niet doen!

Even herhalen waar ik mee begonnen ben:
Dit wijkt af van hetgeen ik met hen overeen ben gekomen, toen ik de verzekering heb afgesloten.
Dit is een eenzijdige aanpassing van die overeenkomst door mijn zorgverzekeraar.

Anderzorg kan mij (al driekwart jaar) niet aantoonbaar maken dat kosten acceptgiro vallen onder de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan. Ik hoef die kosten dan ook niet te betalen.

:cry: En voor de mensen die hier stellig roepen dat ik die kosten wel moet betalen? Jullie vallen waarschijnlijk onder de groep mensen die dit soort kosten blijkbaar zonder nadenken zomaar betalen.
Waarschijnlijk is dat ook de groep mensen die op een bepaald moment er achter komen al anderhalf jaar voor een abonnement te betalen waar ze niet van af weten. :cry:

Sorry, maar ik moest even m'n frustratie kwijt.
Als je hier reageert op een vraagstelling moet je je wel realiseren dat mensen daar een bepaalde waarde aan hangen. Je kunt hier niet zo maar wat roepen, mensen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door sjohie »

Harm.calc schreef:Aan allen die hier gereageerd hebben en van mening zijn dat mijn verzekeringsmaatschappij dit mag doen ...
Ik zal jullie uit de droom helpen.
Zij mag dit niet doen!

Even herhalen waar ik mee begonnen ben:
Dit wijkt af van hetgeen ik met hen overeen ben gekomen, toen ik de verzekering heb afgesloten.
Dit is een eenzijdige aanpassing van die overeenkomst door mijn zorgverzekeraar.

Anderzorg kan mij (al driekwart jaar) niet aantoonbaar maken dat kosten acceptgiro vallen onder de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan. Ik hoef die kosten dan ook niet te betalen.

:cry: En voor de mensen die hier stellig roepen dat ik die kosten wel moet betalen? Jullie vallen waarschijnlijk onder de groep mensen die dit soort kosten blijkbaar zonder nadenken zomaar betalen.
Waarschijnlijk is dat ook de groep mensen die op een bepaald moment er achter komen al anderhalf jaar voor een abonnement te betalen waar ze niet van af weten. :cry:

Sorry, maar ik moest even m'n frustratie kwijt.
Als je hier reageert op een vraagstelling moet je je wel realiseren dat mensen daar een bepaalde waarde aan hangen. Je kunt hier niet zo maar wat roepen, mensen!
Ik val onder de groep die betaald per automatische incasso, en dus helemaal niks hoeft te betalen. :wink:

Maar goed, jij vindt dus al 3/4 jaar dat jij die kosten niet hoeft te betalen, omdat Anderszorg volgens jou niet aantoonbaar kan maken dat de kosten voor gebruik van een acceptgiro, vallen onder de overeenkomst die jij met hen ben aangegaan?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door gilas »

Harm.calc schreef:Anderzorg kan mij (al driekwart jaar) niet aantoonbaar maken dat kosten acceptgiro vallen onder de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan. Ik hoef die kosten dan ook niet te betalen.
Je zeurt over 0,50 eurocent...er is daar een woord voor wat ik hier niet zal herhalen.
Harm.calc schreef:En voor de mensen die hier stellig roepen dat ik die kosten wel moet betalen? Jullie vallen waarschijnlijk onder de groep mensen die dit soort kosten blijkbaar zonder nadenken zomaar betalen.
Nee,ik doe alles automatisch of via email factuur,kost me geen geld en is makkelijk bij te houden.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ja gilas, dat woord is principieel.

Tegenwoordig vinden veel mensen dat een vies woord. Tot men zelf in een situatie komt waarin zoiets speelt.
Voor dat soort mensen is er een woord dat ik niet zal noemen. Een vijf letter woord, het hangt aan de boom maar het is geen appel :wink:

En ik zeur niet over 50 eurocent. Ik ga jaarlijks 2x naar de tandarts wat al 2 rekeningen zijn.
Moet ik verder gaan?
Al is het 1 eurocent, het valt niet binnen de overeenkomst en dan ben ik niet bereid dat te betalen.

Ik heb gevraagd om mij factuur per e-mail te doen toekomen. Die kan ik middels internetbankieren prima betalen. Een acceptgiro gaat bij mij nl ook de papierbak in. Maar dat kan deze internetverzekering niet.
:?

Gesloten