LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Candy23
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2014 09:49

Schandalen bij Proteq dier& zorg, ons verhaal!!

Ongelezen bericht door Candy23 »

Beste allemaal,

Wij hebben onlangs onze chow chow met stamboom van anderhalf jaar oud, met spoed moeten laten opereren daar ze een acute baarmoederontsteking had. Na veel ellende heeft ze het uiteindelijk overleefd, en is een baarmoeder van 1,1 kilo verwijderd, het had niet langer moeten duren of ze was overleden, aangezien er al een lek was ontstaan.
Uiteindelijk alle rekeningen ingediend bij Proteq, zo'n slordige 700-800 euro, welke je ook nog eerst moet voorschieten omdat de dierenarts niet rechtstreeks mocht declareren om 1 of andere vage reden.
Uiteindelijk kreeg ik maar 50 % van de sterilisatie vergoed?? dus ik gebeld met de klantenservice waar ik als een verstandelijk beperkt persoon werd behandeld. Ze vertelden me dat ik de kleine lettertjes maar had moeten lezen, dat bij sterilisatie met of zonder medische indicatie maar 50 % vergoed kreeg. Ik heb contact opgenomen met mijn dierenarts, en zij vertelde me dat ze al maanden bezig is om bij proteq doorgevoerd te krijgen dat een pyomtra operatie totaal geen sterilisatie is, maar een zaak van leven of dood, echter mijn dierenarts komt er ook niet doorheen bij Proteq, dit is echt heel slecht. Ik heb hierop een bericht verzonden via Facebook naar Proteq, ze reageerden hierop dat ze het vervelend vonden dat ik het maar niet begreep. verder niets meer mogen vernemen van Proteq, nu blijkt dat ze me hebben verwijderd van facebook, en de reacties ook hebben verwijderd welke ze geplaatst hadden, schandalige actie van zo'n groot bedrijf!! Ik heb recht op volledige vergoeding van de operatiekosten alleen wil proteq nu niets meer laten horen of zien van zichzelf..ik zou me schamen als ik hun was, ik heb 3 honden in de verzekeing daar en dat al jaren de duurste pakketten en betaal ruim 150 euro per maand aan premies, ik geloof dat er toch wel wat klant vriendelijker mag worden gedaan!!

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door mika21 »

Ja, als het in de voorwaarden staat? En om via FB je gelijk proberen te halen vind ik nou ook niet de juiste weg. Wat dat betreft heeft Protec wel gelijk, jij zou je account toch ook blokkeren als er laster op staat?
Probeer samen met je dierenarts in een rustig gesprek met Proteq tot een oplossing te komen. Hou het rustig, hou het zakelijk en ook netjes.

Hou ons op de hoogte!

Candy23
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2014 09:49

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door Candy23 »

Beste Mika,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb in beeld gebracht hoe Proteq met klanten omgaat, verder is proteq niet netjes in contact met ons als klant, waarin ik op een zelfde manier ga reageren als zij doen.
Ongeacht of dit op fb is of waar ook, ik ben niet de enige klant welke op deze manier behandeld wordt. Doordat het een grote verzekeraar is wil nog niet zeggen dat je geen service of klant vriendelijkheid mag verwachten. Zoals wij behandeld worden is onbeschoft, om het zo maar te zeggen, ik krijg geen reactie meer van Proteq, terijl het toch nog een lopende zaak is..

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door harley68 »

Als Proteq niet meer reageert dan kun je naar het KiFid of een bevoegde rechter voor een bindend advies. Artikel 11.2 van de voorwaarden van je polis.

Soms is het helaas niet anders......

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door mika21 »

Candy23 schreef:Beste Mika,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb in beeld gebracht hoe Proteq met klanten omgaat, verder is proteq niet netjes in contact met ons als klant, waarin ik op een zelfde manier ga reageren als zij doen.
Ongeacht of dit op fb is of waar ook, ik ben niet de enige klant welke op deze manier behandeld wordt. Doordat het een grote verzekeraar is wil nog niet zeggen dat je geen service of klant vriendelijkheid mag verwachten. Zoals wij behandeld worden is onbeschoft, om het zo maar te zeggen, ik krijg geen reactie meer van Proteq, terijl het toch nog een lopende zaak is..
Ja, snap dat de contacten niet naar wens gelopen zijn. Maar soms is het verstandig je even in te houden en juist niet te reageren zoals jij het hebt ervaren. Dat lost in ieder geval niets op. Blijf het toch een beetje 'kinderachtig' vinden je op FB uit te leven.
En dat er nog geen reactie is tijdens een lopende zaak vind ik niet zo vreemd hoor, iedereen is zich aan het beraden.

Nogmaals: blijf netjes, blijf zakelijk. Als zij dat in jouw ogen niet doen, dan is dat hun zaak.
Ruzie zoeken lost in ieder niets op. Jij trekt dan aan het langste eind ben ik bang.

Verder sluit ik me bij harley68 aan.

Succes.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

http://zeker.com/proteq-dier-en-zorg/di ... ordelingen
Zo te lezen halen ze op deze site ook beoordelingen weg. Was zelf niet zo happy met Proteq toen er problemen kwam met hond(je); naar een ander overstappen kon niet, hij was toen al 7. Hoop dat je er toch uitkomt.

mh73

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door mh73 »

In dit geval is er geen sprake van een sterilisatie, maar een verwijdering van de baarmoeder omdat deze ernstig ontstoken was. Dit lijkt me toch iets heel anders.

Ik heb even op de link van tenormin gekeken en het lijkt me, gezien de reacties daar, dat je je dier hier zeker niet moet laten verzekeren.
Voor mijn hond zou ik hier zo'n 35 euro per maand betalen. En dan zitten er nog geen vaccinaties bij. Waarom open je niet een spaarrekening en zet je zelf dat bedrag niet maandelijks opzij? Ik denk dat je op den duur een stuk goedkoper uit bent.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door Annikaatje »

In theorie is verwijdering van de baarmoeder sterilisatie, maar iedereen voelt wel aan dat als deze operatie plaatsvind als gevolg van een baarmoederontsteking (verschrikkelijk!) het een heel ander verhaal is.

Dat Proteq vasthoud aan "het is sterilisatie" bevestigt voor mij maar weer eens dat ik er goed aan heb gedaan geen verzekering voor mijn dieren af te sluiten. Een spaarpotje is m.i. toch wat betrouwbaarder!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Een spaarpotje is m.i. toch wat betrouwbaarder
Hier ook zo. Verzekeringen voor dieren , kom je meestal bedrogen uit. Triest voor TS, maar het is niet anders. Lijkt het in het begin nog prima te gaan bij dierenverzekeraars, later kom je er achter dat het 10 x niks is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Een spaarpotje is m.i. toch wat betrouwbaarder
Hier ook zo. Verzekeringen voor dieren , kom je meestal bedrogen uit. Triest voor TS, maar het is niet anders. Lijkt het in het begin nog prima te gaan bij dierenverzekeraars, later kom je er achter dat het 10 x niks is.
Je slaat de spijker op de kop, Ciske. Ik had een verzekering bij Proteq voor toen nog mini Maltezer puppy. De gewone zaken werden keurig afgehandeld; echter toen mijn hond ouder werd en ook nog eens echt ziek: blijkt toch dat je denkt een goede verzekering te hebben afgesloten: nada, niks waard. Zoals je je wel herinnert is hij afgelopen september op 14 jarige leeftijd overleden, maar de kosten werden niet zo vergoed als ik had gedacht (eerst het ziek zijn). Wat een gehakketak dat heeft gegeven. Zou nu ook zelf een potje maken. Hoewel, nu te oud om een hond aan te schaffen (los van het feit dat ik ook niet meer "kan uitlaten"). Was 't maar waar, haalde er gelijk eentje uit het asiel.....

Zeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2014 10:00
Contacteer:

Re: Problemen met uitkering Proteq Dier & Zorg Hondenverzekering

Ongelezen bericht door Zeker »

tenormin schreef:http://zeker.com/proteq-dier-en-zorg/di ... ordelingen
Zo te lezen halen ze op deze site ook beoordelingen weg. Was zelf niet zo happy met Proteq toen er problemen kwam met hond(je); naar een ander overstappen kon niet, hij was toen al 7. Hoop dat je er toch uitkomt.
Hartelijk dank voor de verwijzing naar Zeker.com.
Als beheerder van deze site gaat de suggestie dat er 'beoordelingen worden weggehaald' me echter wel aan het hart.
Afgezien situaties die in strijd zijn met de gedragsregels - zoals dergelijke regels ook op dit forum gelden - worden er pertinent geen beoordelingen verwijderd.
Ik heb persoonlijk contact opgenomen met tenormin om dit op te helderen.

Afgezien daarvan hoop ik uiteraard dat Candy23 toch nog naar tevredenheid tot een oplossing weet te komen met Proteq.
Volgens mij bieden de reacties goede handvatten om dit in goede harmonie te bereiken.
Veel succes!

Gesloten