LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In gebreke stellen PZP zorgpolis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Dilan
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014 18:30

In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Dilan »

Graag wil ik advies met betrekking tot het in gebreke stellen van mijn zorgpolis PZP. Op 25 juli ben ik samen met mijn vrouw op vakantie gegaan naar Turkije. Tijdens onze vakantie is mijn vrouw onwel geworden. Hierop zijn we voor onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. In het ziekenhuis bleek dat zij last had van (in het ziekenhuis genoemd) een tumor in haar baarmoeder, waarna zij met spoed geopereerd dient te worden. Hierover hebben wij contact opgenomen met SOS voor buitenlandse zorg. SOS gaf aan dat zij niet gaan over operaties en de zorgpolis graag zelf grip wil hebben op eventuele operaties in het buitenland. Hierop contact opgenomen met de zorgpolis waarbij er werd gevraagd om het medisch rapport. Deze hebben wij toegestuurd waarbij er werd aangegeven dat er geen sprake is van een spoed situatie. Hierop vertrouwende zijn wij uit het ziekenhuis vertrokken en geprobeerd om onze vakantie niet langer voort te zetten. Echter tot dat wij onze terug vlucht konden regelen kreeg mijn vrouw erg veel last van haar onderbuik en -rug. Doordat de pijn te heftig was zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan waarbij ons werd verteld dat de 'tumor' is gaan vermenigvuldigen en het onverantwoord is om nog langer de operatie uit te stellen. Weer een hoop gebel met de zorgpolis! Nogmaals kregen we te horen dat ze in Nederland geholpen dient te worden, waarbij ik nogmaals aangaf dat ze niet in staat is om te reizen. Kreeg vervolgens te horen dat we dan de operatie zelf maar moeten betalen. Zoals vele gaat er niemand met genoeg geld op zak om tijdens je vakantie maar een operatie te ondergaan. Volgens de zorgpolis kozen wij hier zelf voor, erg brutaal! Tijdens onze vakantie hebben wij maar een lening afgesloten om mijn vrouw te kunnen behandelen. Nu weer terug in Nederland willen wij graag een zaak openen tegen de zorgpolis. Heeft er iemand ervaring met buitenlandse zorg die niet werd vergoed en welke stappen je dient te nemen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door tenormin »

Is alleen voor politiemensen, deze verzekering, zo te lezen. Heb wel iets soortgelijks meegemaakt, 2 x zelfs, geen tumor, maar was dan elders verzekerd, Ohra, plus een extra verzekering afgesloten tijdens de reis/vakantie naar Turkije, bij de Europeesche. Eerste operatie en veel langer verblijf (mocht niet vliegen) werd volledig vergoed. Tweede maal, bij afsluiten extra verzekering kreeg ik een lijst met ziekenhuizen waar, mocht ik er onverhoops weer terechtkomen, die waren aangesloten. De meeste Turkse ziekenhuizen zijn n.l. privé klinieken, wat je als buitenlander natuurlijk niet weet. Ik heb dus zelf niet de ervaring dat het niet betaald werd, wel de mededeling dat men niet in een privé kliniek de kosten vergoed zou krijgen. Het ligt er dus ook aan hoe u bent verzekerd bij uw PZP, aanvullend, extra dekking etc. U zou met uw vraag toch wel bij uw Politie Ombudsman terecht kunnen, lijkt me. Moet toch iemand zijn die daarover gaat? Of anders vraagt u het aan het Juridisch Loket, http://www.juridischloket.nl waar u gratis uw vraag voor kunt leggen. Zit juridisch best ingewikkeld in elkaar. Succes en....hoop dat uw vrouw het beter maakt.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De PZP is ondergebracht bij de CZ groep. Dus eigenlijk hebben we het over een klacht tegen CZ. Ik raad u aan om uit te zoeken of u de klacht aan PZP of aan CZ moet richten.
http://www.pzp.nl/verzekeringsvoorwaard ... ringen.pdf. Zie pagina 1 onderaan: "De Politie Zorgpolis is ondergebracht bij CZ groep".

CZ heeft hele onduidelijke polisvoorwaarden: 137 pagina's rimram, terwijl andere zorgverzekeraars het in 20 pagina's kunnen. Volgens mij moet u wel een deel van de kosten terug kunnen krijgen. Immers ook als een ziekenhuis niet gecontracteerd is, moet u een bepaald percentage, meestal 80%, van het bedrag dat de operatie in NL zou hebben gekost, terugkrijgen.

Advies: neem een andere verzekering! En nooit meer een natura verzekering, omdat een natura verzekering niet 100% uitkeert.
En wat moet u nu doen? Gaat de klacht om het geld of gaat het om de onmenselijke behandeling?
Klagen over de zorgverzekering gaat in principe zò:
1. Eerst schriftelijk klagen bij de zorgverzekering zelf. Als u een afwijzend antwoord krijgt of als u binnen 4 weken GEEN antwoord krijgt, dan kunt u de klacht aanmelden bij de SKGZ in Zeist.
2. Op de website van SKGZ(pro) staan de openbare verslagen en uitspraken van andere zaken. U kunt daarnaar gericht zoeken.
3. U dient de klacht bij SKGZ in, vergezeld van bewijzen in de vorm van brieven, rekeningen etc etc.
De SKGZ neemt uw klacht pas echt in behandeling als u de zorgverzekeraar om een " heroverweging" heeft gevraagd. Als deze weer negatief of niet antwoordt, gaat de zaak lopen.
4. Eventueel komt er een hoorzitting waar u toelichting kan geven. De tegenpartij kan daarbij wel of niet aanwezig zijn.

Webcareteam CZ
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mar 2011 17:29
Contacteer:

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Webcareteam CZ »

Beste Dilan,

Ik stuur je klacht over het niet vergoeden van de operatie in het buitenland en het contact met ons door naar mijn collega's van afdeling Klachten en Geschillen. Zij nemen dan contact met je op. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig. Stuur je relatienummer en telefoonnnummer naar [email protected].

Ik zie je e-mail met deze gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Melanie

Webcareteam CZ

Dilan
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014 18:30

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Dilan »

Het gaat inderdaad om een politie zorgpolis. Hierover ben ik momenteel met mijn werkgever in gesprek. Het gaat ons inderdaad om de kosten en de onmenselijke behandeling. Je verwacht dat het in geval van spoed je kunt vertrouwen op je zorgpolis en dat zij (in geval van twijfel) contact zullen opnemen met het ziekenhuis waar zij met spoed was opgenomen. Ik zal de adviezen meenemen in onze vervolg stappen. Dank voor de adviezen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Had je dan verder geen reisverzekering?? In het buitenland kunnen de medische kosten nou eenmaal een heel flink stuk hoger liggen dan hier in NL en bij mijn weten vergoedt een zorgverzekering enkel maar tot Nederlandse tarieven.

Of ga ik nou serieus TE voorzichtig op reis??

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door gerda1956 »

sorry, geen antwoord op de vraag van TS, maar @ Auti-mama: nee hoor, het klopt helemaal wat je zegt over de aanvullende reisverzekering.
!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Dank je!! :D Ben ik niet de enige die graag elk risico uitsluit. ;)

En terug on-topic: ik hoop echt dat het probleem snel voor je wordt opgelost.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: In gebreke stellen PZP zorgpolis

Ongelezen bericht door tenormin »

Auti-Mama schreef:Had je dan verder geen reisverzekering?? In het buitenland kunnen de medische kosten nou eenmaal een heel flink stuk hoger liggen dan hier in NL en bij mijn weten vergoedt een zorgverzekering enkel maar tot Nederlandse tarieven.

Of ga ik nou serieus TE voorzichtig op reis??
Nee hoor, zie mijn antwoord aan de TS op 26 augustus! 't Beroerde in Turkije (en andere landen) is dat, als er een scheet dwarszit ze je al in een ambulance sleuren en naar een privé kliniek brengen. Was vanmorgen een artikel over in de Telegraaf. Voordat ik het wist (hoewel echt ziek) lag ik 's-nachts op de operatietafel, na 12 dagen mocht ik pas eruit (bezopen, want ik mocht de hele dag, als ik dat wilde) buiten zitten met mijn antibiotica druppelaar, maar eruit, nee, dat "mocht" niet. 'k Had destijds zo'n goede verzekering: in ambulance - 3 weken na operatie - naar vliegveld gebracht; alles stond voor me gereed, business class vliegen (nog nooit gehad :lol: ) ligtaxi stond klaar op Schiphol; chauffeur droeg de bagage naar boven: mijn man zei toen: tjeetje, kan je niet altijd een beetje ziek worden: wink: ; maar was natuurlijk bezopen allemaal; voor een operatie zo lang iemand "in huis" te houden. Maar inderdaad, op reis ben ik liever over- dan onderverzekerd.

Gesloten