LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] debiteuren risico

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
barbara1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 09:40

debiteuren risico

Ongelezen bericht door barbara1978 »

het volgende:

van 2006-2012 verzekerd geweest bij stad holland.sinds 2013 bij vgz aangezien dit bij ons onder het gemeentepakket viel.
na soms wat strubbelingen bij vgz zitten we dacht ik op de goede weg.niet dus.ineens krijg ik een betalingsvoorstel voorgeschoteld van een paar 100 met als enige beschrijving debiteurenrisico, en als data 2006/2007. vreemd .

netjes een mail gestuurd dat ik graag wil weten hoe dit kan ,kreeg als antwoord dat ik binnenkort een specificatie krijg en deze dan maar moet declareren bij de verzekering waar ik toen zat..

kan iemand vertellen wat dit (debiteurenrisico ) is en naar mijn idee is dit wel erg laat 7 jaar na dato,dus zou het verjaard zijn toch???

groeten barbara

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Dit is helemaal te gek, dat VGZ zo'n specificatie durft te versturen. Ik raad je aan om per direct, 1-1-2015 , VGZ achter je te laten. Een verzekeraar die zulke rare fratsen uithaalt, verdient het om geen enkele klant over te houden.

Ik ben benieuwd of " webcare" nog gaat reageren. Dan natuurlijk met een groot excuus op dit forum, plus een verklaring, plus een bos bloemen voor jou.

In ieder geval dus nooit betalen.

sleepybag
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006 11:00

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door sleepybag »

Ik heb een soortgelijke situatie. Zojuist ingelogd op 'Mijn VGZ', en ik zie dat ik wel 26 openstaande facturen heb waar ik een betalingsregeling voor kan treffen. Na wat doorklikken zie ik dat er 20 (twintig!) regels bijzitten, allemaal met dezelfde omschrijving: "Debiteurenrisico", met bedragen tussen de €0,32 en €29,76. (totaal circa 60 euro).
Ik snap werkelijk niet waar deze bedragen vandaan komen, aangezien er geen verdere specificatie bijstaat.
Maandag maar eens bellen met VGZ, hopelijk word ik dan wat wijzer.

sleepybag
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006 11:00

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door sleepybag »

Gisteren even gebeld met VGZ. Debiteurenrisico is, volgens de medewerkster, het eigen risico. In dit geval van mijn vrouw. Ik krijg geen inzage in de specificaties, wegens privacy-wetgeving. Ik moet wel betalen. Lekker krom, wel betalen, maar niet mogen weten waarvoor. Ik ga straks maar eens met mijn vrouw samen bellen met VGZ, want we hebben geen (medische) geheimen voor elkaar.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door Josephien12 »

sleepybag schreef: Debiteurenrisico is, volgens de medewerkster, het eigen risico.
Dat is belachelijk en lijkt mij l*lkoek.

Zie ook de posting van barbara:
barbara1978 schreef: van 2006-2012 verzekerd geweest bij stad holland.sinds 2013 bij vgz.
...ineens krijg ik een betalingsvoorstel voorgeschoteld van een paar 100 met als enige beschrijving debiteurenrisico, en als data 2006/2007.
VGZ zal nooit het eigen risico van een andere maatschappij in rekening brengen. Bovendien was in 2006/2007 er nog geen eigen risico maar was er toen het systeem van no claim korting.

betty1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2015 01:48

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door betty1956 »

Begin december 2014 ben ik overgestapt van VGZ naar CZ.
Op 6 januari 2015 ontving ik een mail van VGZ dat er een factuur klaarstond.
Op 7 januari 2015 ontving ik een herinnering van VGZ dat de factuur betaald moest worden.
Ik heb in mijn VGZ de factuur opgezocht en tot mijn verbazing waren het 38 facturen allen gedateerd 7-12-2014 met het onderwerp debiteurenrisico. De bedragen variëren van €38,15 tot €0,16. Het totaalbedrag van alle facturen samen is 231,20. Het totaalbedrag is gelijk aan het bedrag eigen bijdrage dat nog open stond. Ik ben hier behoorlijk van geschrokken en heb mijn vraag over wat 38x debiteurenrisico inhoudt meteen per mail aan de klantenservice van VGZ gesteld. Ik hoop morgen opheldering te krijgen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: debiteuren risico

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik zou ook het antwoord graag weten!

Gesloten