LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrekenen gecorrigeerde posten van Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Verrekenen gecorrigeerde posten van Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Athoz »

Al sedert 2013 ben ik in gevecht met Zilveren Kruis, vanwege een factuur voor een behandeling die ik nooit heb ondergaan. Pas bijna een jaar na dato ontving ik daar de 'eigen bijdrage' diefstal brief van, maar na even nagezocht te hebben (ik doe de afgelopen jaren alleen alles nog digitaal zoals email) kwam ik erachter dat ik de afspraak tijdig afgezegd heb. Toch kwamen de Zilveren Kruis etters met een rekening, of ik ff wilde betalen.

Nee dus. Contact gehad, klacht ingediend, en nu loopt het bij Groenewegen (incassocowboy). Aangezien ik van het ziekenhuis de bevestiging had gehad dat de rekening gecrediteerd was bij Zilveren Kruis, wist ik dat de vordering die ze alsnog wilden hebben, niet kon kloppen.

Weer contact gehad, en ik kreeg één of ander vaag onzin verhaal dat de creditnota verrekend was met iets anders wat open stond, en dat ik dus feitelijk niet de rekening van het ziekenhuis betaalde, maar iets anders. Onzin natuurlijk, en ik moest meteen pissen toen ik die onzin hoorde. Na diverse contact momenten waarop ik aangegeven had dat ik het daar niet mee eens was, kreeg ik gisteren een bedreiging van de incassocowboy. Hierop nog maar eens aangegeven dat ik met alle vertrouwen een rechtszaak tegemoet zag, en heb gezegd dat ik de bevestiging van de 'zorgverlener' in kwestie kon overleggen.

Vandaag kreeg ik bericht van Zilveren Kruis dat de nota inderdaad incorrect is, en dat deze niet langer van mij gevorderd zou worden. Hiermee wil ik dus maar aangeven, dat het goochelen met cijfers waar Zilveren Kruis een ongelooflijke held in is, bijna altijd inhoud dat je dat soort vorderingen niet hoeft te accepteren. Als er een vordering van je openstaat, hoef je dus niet te accepteren dat er op een overzicht alsnog een vordering staat waarvan je kan bewijzen dat hij door de zorgverlener is ingetrokken!! Accepteer dus nooit het standaard onzinverhaal van ze waar ze een ster in zijn, nee het is niet verrekend, ja je betaald dus gewoon een rekening die de zorgverlener heeft ingetrokken!!

Ik adviseer dan ook om dat soort lulkoek niet te slikken, en als ze een overzicht sturen van openstaande posten, vraag dan om de correcte vermeldingen, want vorderingen die er staan waarvan je aan kan tonen dat ze niet kloppen, kan je bestrijden.

Succes!

Gesloten