LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen loont met e/r € 875

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Willem 88

overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door Willem 88 »

Ik was bij de Friesland verzekerd. Mijn nieuwe premie (basis met e/r van € 500) vanaf 1 jan. 2015 bedraagt € 74,95. Omdat ik dit niet erg interessant vond heb ik per 1/1 2015 mijn verzekering opgezegd.
Vervolgens kreeg ik een brief van de Friesland met de volgende tekst:
Dit wilt u niet missen. Jammer dat u weggaat. We willen graag een interessant aanbod doen dat u niet wilt missen. Maak kennis met Kiemer. Kiemer is een zeer voordelige online verzekering van De Friesland. Kiemer is voordelig omdagt u tegen scherpe premie(s) ruime vergoedingen ontvangt en vrij kunt kiezen uit (landelijke) zorgverleners. U bent al verzekerd vanaf € 68,95 per maand. Lees alles over dit voordelige aanbod op www.defriesland.nl/nettemissen.

Jammer in dit geval dat ze niets doen voor hun bestaande klanten. Als ik niet had opgezegd dan had ik gewoon bij de Friesland € 74,95 betaald en niet van hun aanbod geweten.
Ik maak overigens geen gebruik van hun aanbieding want bij Ander Zorg betaal je € 66.
Overigens moet je wel uitkijken want als je geen e/r neemt van € 500 dan is dit niet de goedkoopsteverzekering. Bij 0 euro e/r kan je beter naar Univé gaan.

groetjes,

Willem

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij Independer was deze Kiemer zorgverzekering in de aanbieding met een extra korting van €4,55 per maand. € 64,40 dus. Maar die is "op". Er waren 10.000 polissen beschikbaar.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door kss »

check je mailbox voor een "blijf en ontvang 75 euro"

U zit goed bij De Friesland via de Online Verzorgd Polis. Daar zijn wij blij om en we willen u graag iets extra’s bieden. In februari ontvangt u als bedankje 250 fitpunten t.w.v. € 75,-. Het enige wat u hoeft te doen is te blijven.

Ontvang € 75,- cadeau
Klik op ‘Ja, ik blijf’ en ontvang als cadeau 250 extra fitpunten. Met deze fitpunten kunt u in februari 2015 een mooi cadeau kiezen uit de Fan van Fit webwinkel óf direct € 75,- laten uitbetalen. Meer premiebetalende gezinsleden op uw polis? Dan loopt het voordeel zelfs nog verder op. Ieder premiebetalend gezinslid ontvangt 250 fitpunten.
en de goedkoopste is dit jaar http://www.studentengoedverzekerd.nl/ omgerekend 58,32 als je een jaar premie neemt, maar doe dat alleen als je geen uitstaande schulden hebt en de 700 euro dubbel kan missen, want het aflossen van een CC of andere dure lening is altijd nog beter dan de paar procent extra korting. de maandpremie is ook niet slecht.

nadeel is dat ze aanvullend duurder zijn voor niet studenten, maar iedereen kan gebruik maken van de basisverzekering.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door vroem »

Ik vind voor een student , of wie dan ook met weinig geld en lage inkomsten, een dergelijk hoog eigen risico niet slim, tenzij er een potje is om een tegenvaller op te vangen..er is een steeds grotere groep mensen die dat niet meer kan betalen omdat ze niet nagedacht hebben over consequenties...veel zorgkosten kan je niet plannen namelijk.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door kss »

dat geldt in het algemeen, maar het gaat alleen af van je eigen risico als de kosten daaronder vallen, de dure kostenposten zijn gelukkig wel verzekerd. Maar je kan er vanuit gaan dat met de budget polissen je altijd de hoofdprijs betaald zodra je wel zorg nodig hebt waarover geen overheidsafspraken zijn gemaakt, want je moet namelijk verplicht gebruik maken van de beperkte zorg aanbieders en die leveren de zorg dan altijd duurder.

dit is een groot probleem met de budget polissen. het zijn ronduit wurgcontracten zodra je ziek wordt, tenzij de zorg verzekeraar coulant omgaat met je, want in de meeste gevallen kun je dan halverweg het jaar alsnog overstappen naar een gewone verzekering met betere dekking, maar alleen binnen hun eigen merkgroep.

Willem 88

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door Willem 88 »

De meeste mensen komen niet boven het wettelijk e/r van € 375 uit. De verzekeraars zijn slim dus ze hebben niet voor niets dit e/r zo hoog gesteld zodat er nauwelijks uitbetaald wordt. Als je daarentegen dit eigen risico met het maximale bedrag van € 500 verhoogd dan lijkt dit wel erg veel risico maar bij de meeste verzekeringen ontvang je maar liefst € 300 korting op je premie. Uiteindelijk loop je slechts voor € 200 risico. Daar staat tegenover dat als je zorgkosten onder de € 375 blijven je toch maar mooi ruim
€ 300 bespaart.
Van belang is wel dat je geen chonische ziekte hebt of iets dergelijks want dan kan je beter het e/r op 0 houden.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door vroem »

Is al een ander topic over. Als er iets gebeurt moet je wel het geld hebben het te betalen.
Mensen met laag inkomen zoals bv studenten, die die 25 per maand premie uitsparen maken of hebben zelden een spaarpotje, maar geven het uit. Als dan puntje bij paaltje komt hebben ze naast de 375 normaal eigen risico die al moeizaam opgehoest kan worden nog een extra probleem. Aangezien je met een vervelend gebroken teen al dik aan de 600 kan komen en een ongeluk in een klein hoekje sit...

De theoretische rekensommetjes zijn erg leuk en kloppen best wel, maar zijn idd voor velen slechts theorie...de praktijk, blijkt uit de cijfers over betalingsproblemen met het er, is anders.
Ik zeg niet dat mensen het niet moeten doen, maar vooral goed nadenken als ze het doen, en de risicos begrijpen EN als die er komen kunnen opvangen. Kan je dat niet moet je het dus gewoon niet doen.
Als je het 2 jaar kan doen zonder problemen heb je al winst. Als je met zijn tweeen bent kan dat al met een jaar zijn, statistisch is het al minder risico dat bij beiden iets gebeurt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door tenormin »

Had wel gelezen in ander Topic over Kiemer dat er weinig te kiezen valt uit Ziekenhuizen waar ze contract mee hebben. Misschien is goedkoop wel duurkoop.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kiemer laat juist maximale keuzevrijheid toe: het is een restitutiepolis.

leeuwenstal
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 okt 2012 12:58

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door leeuwenstal »

ik heb de zelfde ervaring ! ben nu wel bij Kiemer dacht eerst wat is dat joh werkelijk nog nooit van gehoord.
Maar ben wel tevreden ! ik ben ben chronisch ziekt ( spier- wervel ziekte ) gebruik hiervoor 412,- aan medicijnen per jaar en heb toch weer een eigenrisico van 875,- want de rekensom is toch de 300,- per jaar minder in mijn geval 263,- ! dit jaar hoef in geen katheters aan te schaffen ( heb ik nog voor ruim een jaar ) dus de keuze voor eigenrisico toch genomen. kan me max 237,- extra kosten of 263,- besparen bij Kiemer.

Afwachten dus even.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door vroem »

Laat over een jaar eens weten naar welke kant het is doorgeslagen.

Willem 88

Re: overstappen loont met e/r € 875

Ongelezen bericht door Willem 88 »

In ieder geval was het voor mij zinvol om over te stappen. Als ik bij de friesland was gebleven dan had ik
€ 74,95 betaald en nu betaal ik € 66 per maand bij Ander Zorg.
Dat scheelt toch maar mooi € 8,95 per maand en dat is mooi meegenomen. Daarnaast is Ander Zorg geen budget polis of heeft andere narigheid.
Ondanks het feit dat ik eigenlijk nooit boven het verplichte e/r van € 375 uitkom wil ik toch een degelijke verzekering. Als er iets mocht gebeuren, je weet maar nooit, dan wil ik niet verplicht worden om naar een ziekenhuis aan de andere kant van Nederland te moeten. Naast het feit dat dit erg onplezierig is brengt dit voor mij en mijn bezoek in dat geval behoorlijk extra kosten met zich mee. Goedkoop is in dit geval duurkoop. Echter dit zijn afwegingen die je zelf moet maken.

groetjes,

Willem

Gesloten