LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
DWillemsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015 20:28

Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door DWillemsen »

Beste,

Mijn moeder kreeg november/december een brief van de Agis dat zij er als zorgverzekeraar mee gingen stoppen. Bijgevoegd hadden ze alvast een polis gedaan van Zilverenkruis. Mijn moeder had een collectiviteitskorting bij de Agis en in de begeleidende brief stond dat zij van Delta Lloyd een aanbieding zou krijgen voor/met dezelfde collectiviteitskorting. Na contact te hebben gehad met Delta Lloyd heeft een vriendelijke medewerker aldaar al halverwege december, de verzekering voor mijn moeder in orde gemaakt.

Vandaag ontving zij een brief van Delta Lloyd, dat bij de zorgverzekeraar (Zilverenkruis denk ik) al is doorgegeven dat haar verzekering wordt voortgezet bij Delta Lloyd. Maar of ze wel even haar rekening in de gaten wilde houden, want het kon wel eens voorkomen dat er toch geïncasseerd wordt.

Daarnet heb ik het gecontroleerd en inderdaad heeft Zilverenkruis gewoon de premie voor januari van een niet bestaande verzekering geïnd. Het bedrag is geïnd van een rekening van Zilverenkruis waarvoor zij nooit haar handtekening heeft gezet. Uiteraard heb ik dit gestorneerd maar ik vind het een zeer kwalijke gang van zaken dat zorgverzekeraar Zilverenkruis zomaar zonder handtekening geld van de rekening incasseert. Ik vraag mij af bij hoeveel meer mensen dit is gebeurd.

Dus allen let op uw rekening!

DWillemsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015 20:28

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door DWillemsen »

Dat klopt niet. Een bedrijf/instantie mag pas incasseren als je daar daadwerkelijk toestemming voor geeft. Gezien mijn moeder géén verzekering heeft/had bij Zilveren Kruis, hadden ze dit natuurlijk nooit mogen incasseren.

Ze heeft ook geen opzegbrief van Zilveren Kruis ontvangen overigens ook nooit voor een Zilveren Kruis verzekering gekozen of getekend. Agis heeft hier verkeerd gehandeld. Die hebben hun klanten aangeboden aan Delta Lloyd omdat hun de beste collectiviteitskorting hebben geboden. Maar er was alvast door Zilveren Kruis een polis bij gedaan.

Voor mensen met alleen een AOW is 2x ruim 100 euro best veel als dat in 1 keer (onterecht) wordt geïncasseerd. Niet iedereen heeft de luxe dat te kunnen missen. Vandaar dat ik het direct heb gestorneerd mede ook omdat dit is aangeraden in de brief van Delta Lloyd, tevens heeft Zilveren Kruis geen handtekening mogen ontvangen voor incasso. Bij mijn weten is dat nog altijd verplicht, anders zou iedereen van elkaars rekening kunnen incasseren.

Willem 88

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Willem 88 »

Michiel van de Friesland Zorgverzekering (ook tegenwoordig Achmea), je verstoppen achter het Europeesche betalingssysteem is wel makkelijk maar gaat totaal niet op. Het Europeesche betalingssysteem beschermt juist de consument voor dit soort ongeoorloofde praktijken. De zorgverzekering is verplicht volgens deze richtlijnen om een vooraankondiging te doen dat ze van plan zijn om premie te gaan incasseren. Dit geeft de consument de mogelijkheid om te reageren als de incasso, zoals in dit geval, onjuist is. Daarom is deze vooraankondiging voor de incassant volgens Europeesche richtlijnen verplicht. Deze verplichting is een bescherming van de consument. Dit houdt dus in dat als de consument het niets eens is met deze onterechte incasso er niet geincasseerd mag worden. Iets incasseren waar je geen recht op hebt mag nog steeds niet in Nederland. Dus ook Zilveren Kruis Achmea mag dit niet. Die moet gewoon de incasso niet door laten gaan, zo makkelijk is het.
Advies blijft, wacht niet op terugstorten maar storneer direct. Beter is tijdig de incasso blokkeren. Dit kan je doen via online bankieren.
Valt mij wel op dat verzekeringsmaatschappijen hun onjuiste gedrag met hand en tand blijven verdedigen en gewoon doorgaan met dit onjuiste gedrag, oftewel maling hebben aan de klant.
Er staat overigens in het Haarlems Dagblad (en waarschijnlijk ook in de Telegraaf) op 3 januari 2015 het volgende interesaante artikel (pagina 7):
Macht en sturing ziektekostenverzekeraars pervers.
Dit sluit naadloos aan op wat hier gebeurd.

groeten van Willem

DWillemsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015 20:28

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door DWillemsen »

Beste Willem,

Ik dacht dus dat Michiel bij Zilveren Kruis werkte, maar ik ben blij dat je het even opheldert het verklaart een hoop ;-).

Ik heb het gestorneerd, mijn moeder doet eigenlijk niet aan internetbankieren dus dat doe ik, gezien ze niet uit zichzelf voor een andere zorgverzekeraar heeft gekozen maar eigenlijk noodgedwongen in een molen is gegooid, heb ik eigenlijk niet opgelet op dat wat er geïncasseerd zou worden.

Gelukkig is Delta Lloyd echt zo netjes geweest om te schrijven wat die schurken doen, geld incasseren. Ik heb het direct gestorneerd. Je kunt niet als Agis zeggen... Delta Lloyd gaat je een aanbod doen daar kun je heen overstappen maar we doen je alvast een polis van Zilveren Kruis die 'maar' 20 euro per maand hoger is. Zelfs dan verwacht je de professionaliteit dat je tegen eenzelfde prijs of een lichte inflatiecorrectie hetzelfde aanbied onder een andere naam. Dat is ook de reden geweest om niet voor Zilveren Kruis te gaan.

Maar goed geld is/komt terug, hopelijk voor de incassatie van Delta Lloyd. Nu maar hopen dat dit niet is gebeurd bij alle ex-Agis klanten. Mensen die het wel kunnen missen en er niet op letten zijn zo hun geld kwijt want ik verwacht gewoon nu al niet met deze slordige administratie, dat ze het uit zichzelf gaan terugstorten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Radar »

Off topic bijdragen verwijderd. Gelieve on topic te blijven, anders is Radar Forummoderatie genoodzaakt het topic te sluiten.

DWillemsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015 20:28

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door DWillemsen »

Het gaat nog even door. Na het storneren van de incasso, is er nu een acceptgiro gekomen, als die niet betaald wordt, zetten ze er een incassobureau op.

Ze hebben nog steeds het aantal vertrokken verzekerden niet verwerkt lijkt. Ik heb mijn moeder gewoon gezegd het incassobureau te laten komen. Ze heeft van Zilveren Kruis een brief ontvangen dat ze geen klant meer is, en een brief dat ze nu klant is bij Delta Lloyd inclusief pasje. Misschien leren ze het met incassobureau's om hun administratie op orde te helpen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door vroem »

kleine correctie:

Zilveren Kruis heeft AGIOS niety overgenomen.
ZK en AGIS waren beiden labels van Achmea.
Wellicht ter kostenbesparing heeft Achmea AGIS als label opgeheven en samengevoegd met ZK. AGIS verzekerden zijn dus automatisch overgegaan naar ZK.

Rob de Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2015 11:43

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Rob de Vries »

Beste mensen bij ons ook op de zelfde manier gegaan.
Met dank aan D Willemsen zijn of haar verhaal herken mij hier voor 100% in.
Wat ik niet begrijp is dat ik van een medewerker van Achmea/zilverenkruis krijg te horen( wat ik in een brief van hun had moeten vernemen) dat Achmea fout is met de automatische incasso.
Ik heb contact opgenomen met de Rabo bank en deze zouden storneren en dit is dan ook gelukt.
Dit was op 02-01-2015 en dachten dat het probleem zou zijn opgelost maar dit was echter van korte duur want wat ik niet kan ruiken was dat Achmea 08-01-2015 het zelfde bedrag had gestort op onze rekening.
Als Achmea nu zo goed is in brieven schrijven had een kleine uitleg wel op zijn plaats geweest.
Eerste herinnering
Deze brief gaat over de premie voor uw zorgverzekering.

Wilt u ons 317,30 betalen?
We kunnen dit bedrag niet afschrijven van rekening NL12Rabo..............u kunt bij uw bank navragen wat het probleem is.
Wij willen uw betaling graag binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum op deze brief ontvangen.

Mijn vrouw en ik dachten dan maar proberen aan de telefoon maar u raad het al nummer intikken dan wordt u tussen 17.00 en 19.00 terug gebeld.
Nou niets van waar ik werd ergens in de middag gebeld door een meneer die zijn uitleg ook van verre kwam.
Daarna nog een keer geprobeerd en niemand terug gebeld.
Ik was er helemaal klaar mee ,kom nauw ik ben niet in loondienst van Achmea/ZILVERENKRUIS om de problemen die zij zelf veroorzaken op te lossen.
Dan een tweede herinnering, u raad het al jawel 10 Euro verhoogd en ook daarbij de woorden als DEURWAARDER.
Daar valt er een maandelijkse rekeningafschrift in mijn brieven bus.
Toen begreep ik het probleem en maar weer eens gebeld en jawel een aardige juffrouw van Achmea.
Deze juffrouw begreep mij helemaal en verklapte mij dat zij mij helemaal gelijk gaf.
Deze juffrouw wist mij ook te vertellen dat er nog een automatische incasso zou volgen van 26,92 vanuit de periode AGIS en dat ik daar niet van moest schrikken.
Het volgende probleem is daar ,hoe gaan we dit doen?
Wordt dit ook gestorneerd door de bank? ik denk het wel.
Dus NIETS van geleerd.
Conclusie : Je hebt geen deal met ACHMEA/ZILVERENKRUIS en er wordt doodleuk geld van je rekening gehaald.
Vervolgens 10.00 Euro boete en nog eens met een deurwaarder gedreigd .
Wij worden gezien en behandeld door ACHMEA/ZILVERENKRUIS als een stel wanbetalers.
Mijn vriendelijke dank voor de nette behandeling ACHMEA/ZILVERENKRUIS.

Ps. zou graag mijn 10.00 Euro op mijn bank rekening gestort zien worden.

Rob de Vries.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Zilverenkruis schrijft incasso 1e van de maand vervroegd af naar de 27e voor de aankomende maand.
Heeft daar niet omgevraagd zo kunnen mensen in de problemen komen als zij het eigenhandig doen. Weet wel dat zij 3 data hebben waar zij op afschrijven, was altijd de eerste van de maand bij Agis en is bij zilverenkruis dit eerste kwartaal ook zo verwerkt. Gaat het weer op de 1e van de maand zetten als het ze het komende maand weer op 27e afschrijven incasso is mooi maar ze moeten ze zich wel aan de spelregels houden.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Achmea heeft hierover haar ( bestaande) klanten wèl geïnformeerd.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Mathilde D zilverenkruis hoort zich te houden aan de incasso die is afgegeven dus de 1e van de maand,
Waarom de eerste drie maanden wel?, anders had ik wel eerder gereageerd, gaat zo langzamerhand denken dat zilverenkruis mijn incasso datum gaat bepalen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Standaard incassodatum op de 27ste van de maand: https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... datum.aspx.
De datum kan aangepast worden: https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... datum.aspx.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Dit weet ik mijn polis is bij zilverenkruis ondergebracht maar is nog steeds een agis polis.

Korting Agis Zorgverzekering 2015 | Zorgpremiekorting
Krijg nu 8% korting op de Agis-Zilveren Kruis Zorgverzekering 2015 via Zorgpremiekorting.nl.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar hoe zie jij je klacht dan? Is het volgens jou zo, dat alle randvoorwaarden van Agis nog moeten gelden? Of staat er iets over de incassodatum in de polisvoorwaarden?

Of vind jij het gewoon niet beleefd van Zilveren Kruis, dat ze voor de oud-Agis klanten allerlei zaken veranderen? ( dat ben ik met je eens: als dit niet is gecommuniceerd, dan is dit onbehouwen gedrag) .

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Matilde D,

ben er van uit gegaan dat het gewoon de 1e van de maand zou blijven na de eerst afschrijving door het zilverenkruis, de afschrijf data s staat in de folder 1e v.d.m. of 27e en 24e voor de komende maand.
Waarom wel 3 maanden de 1e of 2e v.d.m. en dan vervroegd op 27e, moet wel kunnen rekenen op data van afschrijven en niet zo veranderen zeker niet zonder een berichtje dit geeft iritatie, maar zij zullen daar hen redenen wel voor hebben.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

flepp schreef:Matilde D,

ben er van uit gegaan dat het gewoon de 1e van de maand zou blijven na de eerst afschrijving door het zilverenkruis, de afschrijf data s staat in de folder 1e v.d.m. of 27e en 24e voor de komende maand.
Waarom wel 3 maanden de 1e of 2e v.d.m. en dan vervroegd op 27e, moet wel kunnen rekenen op data van afschrijven en niet zo veranderen zeker niet zonder een berichtje dit geeft iritatie, maar zij zullen daar hen redenen wel voor hebben.
Zilveren Kruis heeft haar zaakjes niet zo goed voor elkaar. In januari waren ze gewoon een beetje te laat. En dat liep nog een beetje door in februari. Standaard staat iedereen op de 27ste van de maand ingesteld. Dus je moet ingrijpen om dit aan te passen. ( zie eerder gegeven link). Zilveren Kruis heeft voor een vroegere incasso gekozen omdat ze " dan meer kans hebben dat het geïnd kan worden". Als Zilveren Kruis een storing heeft in haar systeem, dan kan het voorkomen dat twee premies tegelijk worden geïnd. Hierover wordt niet of nauwelijks gecommuniceerd.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Mathilde D,

dan kan zilverenkruis de historie van de verzekerde van agis niet never nooit problemen gehad al jaren niet, meteen wantrouwen schept ook geen band, kritiek mag je niet hebben andersom wel dan zijn ze arrogant.
Catagorie 1e van de maand op tijd betaler, 27e aan komende maand minder, 24e van de maand nog minder.
Nu moet ik zelf actie ondernemen voor het geen zij wantrouwen wereld op zijn kop.
Storing kan altijd voorkomen is dit een reden om eerder afteschrijven wie beslist hier over zijn eigen inkomen de verzekering of de verzekerde. Wil niet op een zelfde hoop worden gegooid.
Een bewust slechte betaler zal op wat voor datum dan ook altijd problemen geven.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

flepp schreef:Mathilde D,

dan kan zilverenkruis de historie van de verzekerde van agis niet never nooit problemen gehad al jaren niet, meteen wantrouwen schept ook geen band, kritiek mag je niet hebben andersom wel dan zijn ze arrogant.
Catagorie 1e van de maand op tijd betaler, 27e aan komende maand minder, 24e van de maand nog minder.
Nu moet ik zelf actie ondernemen voor het geen zij wantrouwen wereld op zijn kop.
Storing kan altijd voorkomen is dit een reden om eerder afteschrijven wie beslist hier over zijn eigen inkomen de verzekering of de verzekerde. Wil niet op een zelfde hoop worden gegooid.
Een bewust slechte betaler zal op wat voor datum dan ook altijd problemen geven.
Maar het punt is nu juist, dat Zilveren Kruis IEDEREEN op de 27ste incasseert, TENZIJ je het zelf via die link anders beslist. Zij kijken niet naar het betalingsverleden.

meira-89
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2015 16:25

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door meira-89 »

Ik heb geen goede ervaringen met Zilveren Kruis. Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van Zilveren Kruis naar Interpolis. Overstappen kan alleen als je geen betalingsachterstanden hebt. Nou, dat had ik niet. Ineens 2 jaar later werd in door Zilveren Kruis gebombardeerd met verzoeken om betaling van een achterstand. En dat terwijl ik al 2 jaar weg was. Ik kon nog aantonen ook dat er van een achterstand geen sprake was. Dat weerhield ze er niet van me te blijven stalken. Jammer dat ze nooit naar de rechter gestapt zijn, want dan hadden ze een probleem gehad.

Het is mijn ervaring dat je als consument tegenwoordig heel erg mondig moet zijn, en als je weet dat je gelijk hebt moet je eraan vasthouden en dat aantonen en vooral niet bang zijn. Ik heb ook lang gedacht dat Interpolis een goede verzekering was. Ja ooit toen ze nog van de Rabo waren. Maar sinds ze onder de koepel van Achmea vallen zwaait er een hele andere wind. Het is interessant om te zien welke zogenaamd onafhankelijke ziektekosten - en andere verzekeringen nu onder de koepel van Achmea Vallen. Zilveren Kruis is er ook eentje van.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Agis/Zilverenkruis incasseren premie

Ongelezen bericht door flepp »

Onafhankelijk ziekenfonds vergeet het maar het is een ineen gevlochten organisatie zo veel is wel duidelijk.
Achmea is het hoofdkantoor kan dan moeilijk zeggen onafhankelijk.

Gesloten