LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door olaf79 »

TruustheAnt schreef:Extra beveiliging ok, maar ik vind dat VGZ de mensen die geen mobiel hebben, tegemoet moet komen met een andere mogelijkheid. Ook ik heb de financiële mogelijkheid niet om een mobiel, beltegoed cq abonnement aan te schaffen. Ik vind dit duidelijk een vorm van discriminatie.
Kom op zeg, de financiele middelen niet. Koop voor 10 euro een mobiel op marktplaats en voor 5 euro een simkaart. Ben je voor 15 euro klaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik iets online bestel, ook dan vraag ik altijd nog naar de mogelijkheid om het met een acceptgiro te mogen betalen (dan maar iets meer kosten) maar hou zo wel zelf overzicht.
Waarbj het bedrijf er dan maar weer wel vanuit moet gaan dat deze op tijd voldaan wordt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

bprosman schreef:
Als ik iets online bestel, ook dan vraag ik altijd nog naar de mogelijkheid om het met een acceptgiro te mogen betalen (dan maar iets meer kosten) maar hou zo wel zelf overzicht.
Waarbj het bedrijf er dan maar weer wel vanuit moet gaan dat deze op tijd voldaan wordt.
Tja, maar hoe vaak lees je hier niet, dat iets vooraf wordt betaald en nooit geleverd wordt. Kwestie van wederzijds vertrouwen denk ik en er zijn nog genoeg bedrijven die de mogelijkheid bieden om achteraf te betalen. Ik zal in ieder geval nooit iets online bestellen (behalve vakantie) dat ik vooraf moet betalen.

Maar ging het hier niet om het al of niet in het bezit moeten zijn van een mobieltje om bij je eigen gegevens te kunnen komen ? Ik vind, als iemand om wat voor reden dan ook geen mobiel wil, je het die persoon niet kunt verplichten om er een te kopen. In mijn omgeving ken ik genoeg mensen die dat ook niet willen of geen computer hebben. Mag dat ? Nou, van de maatschappij dus niet, zo te lezen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

vogels schreef:
G7 schreef: In mijn omgeving ken ik genoeg mensen die dat ook niet willen of geen computer hebben. Mag dat ? Nou, van de maatschappij dus niet, zo te lezen.
Ja hoor, dat mag. Alleen moeten die mensen dan niet gaan klagen dat het steeds moeilijker voor ze wordt om iets (simpel) te regelen, de post niet aan komt enz. enz.
Voor jou wellicht simpel, maar niet voor iedereen, maar ja, dat snap jij toch niet. Er zijn echt nog wel bedrijven die je de mogelijkheid bieden om iets per post te doen. Neem bv de Nuon. Familie van ons 70+, hebben geen pc en willen dat ook niet, dus dan zouden zij in de problemen komen omdat ze geen pc of mobiel hebben. Kom nou toch. Krijgen alles nog netjes per post, of jij het daar mee eens bent of niet.

Diegene die geen pc hebben, hoe moeten die bedrijven dat weten dan ? Dus krijg je alles nog netjes per post en wil of kun je omgaan met een pc, kan je dat altijd nog veranderen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

Dus al die mensen die om welke reden dan ook geen mobiel of pc hebben / willen, zijn in jou ogen, Vogels dus zeurders ? :shock:

Ik zie in mijn omgeving dat het nog heel goed werkt via de post. Maar goed Vogels... jij mag hier het laatste woord over hebben, want het is jou toch niet aan het verstand te brengen. Fijne paasdagen. :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik vind het niet gelijk " gezeur " ; waar het om gaat is dat er al zoveel " per sms " gaat en als je geen mobiel hebt/ wilt en ook geen pc moet het mi nog gewoon per post kunnen gaan.
Het gaat in dit topic ook over het verplichten .
Net vanmorgen bij de apotheek ook weer meegekregen : medicijnen kunnen vanuit een kluis worden geleverd , je krijgt een sms wanneer je medicijnen klaar liggen in de kluis en met een code kun je dan je kluis " kraken " ....maar in ieder geval ook fijne Paasdagen... :P

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

vogels schreef:
vogels schreef:
Ja hoor, dat mag. Alleen moeten die mensen dan niet gaan klagen dat het steeds moeilijker voor ze wordt om iets (simpel) te regelen, de post niet aan komt enz. enz.
Man, het gaat er ook niet om of ik het wel of niet daarmee eens ben. Dat schrijf ik ook helemaal niet! Van mij mogen mensen nog met rooksignalen of postduiven blijven werken.
Enige wat ik zeg, dat mensen dan niet moeten gaan zeuren als het ze steeds moeilijker wordt gemaakt zonder p.c./mobiel rond te lopen.
Rustig maar Vogels.....
u schrijft niet dat ze zeuren maar ze mogen het ook niet en ook niet klagen... :(
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 apr 2015 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
vogels schreef:
vogels schreef:
Ja hoor, dat mag. Alleen moeten die mensen dan niet gaan klagen dat het steeds moeilijker voor ze wordt om iets (simpel) te regelen, de post niet aan komt enz. enz.
Man, het gaat er ook niet om of ik het wel of niet daarmee eens ben. Dat schrijf ik ook helemaal niet! Van mij mogen mensen nog met rooksignalen of postduiven blijven werken.
Enige wat ik zeg, dat mensen dan niet moeten gaan zeuren als het ze steeds moeilijker wordt gemaakt zonder p.c./mobiel rond te lopen.
Rustig maar Vogels.....
u schrijft niet dat ze zeuren maar ze mogen het ook niet en ook niet klagen... :(
Klagen waarover?

Als men geen mobiel wil hebben is dat prima. Doe je lekker zonder, het zal iedereen een zorg zijn hier.. Maar die KEUZE betekent dus ook dat je aan sommige dingen niet meedoet.. Nou dan niet.. En nee, dan moet je idd niet gaan klagen ( ik noem het ook zeuren ).
Gaan nu ook mensen klagen die geen pc willen? Waarom maakt die het uit of VGZ een sms vereist of niet? Ze gebruiken die digid toch niet.

Het is vooral het gebruik van drogredenen als: "ik kan het niet betalen" en "als men het verplicht, laat ze het dan ook maar voor me betalen" die hier de meeste weerstand oproept... Het hele financiele verhaal blijkt al snel onzin te zijn...

Zeg dan gewoon: ik wil het niet en daar is geen specifieke reden voor. Voor mij hoeft het niet...
Maar kom niet met allerlei onzin aan om het te verdedigen, dat slaat namelijk nergens op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef: Klagen waarover?

Als men geen mobiel wil hebben is dat prima. Doe je lekker zonder, het zal iedereen een zorg zijn hier.. Maar die KEUZE betekent dus ook dat je aan sommige dingen niet meedoet.. Nou dan niet.. En nee, dan moet je idd niet gaan klagen ( ik noem het ook zeuren ).
Gaan nu ook mensen klagen die geen pc willen? Waarom maakt die het uit of VGZ een sms vereist of niet? Ze gebruiken die digid toch niet.

Het is vooral het gebruik van drogredenen als: "ik kan het niet betalen" en "als men het verplicht, laat ze het dan ook maar voor me betalen" die hier de meeste weerstand oproept... Het hele financiele verhaal blijkt al snel onzin te zijn...

Zeg dan gewoon: ik wil het niet en daar is geen specifieke reden voor. Voor mij hoeft het niet...
Maar kom niet met allerlei onzin aan om het te verdedigen, dat slaat namelijk nergens op.
Volgens mij ging het in dit topic ook over het verplichten , ( net als bij het topic over de ID) ;
ik kan niet in andermans portemonnee kijken , dus ( ver) oordeel ook niet.
Van mij mag iedereen zeuren / klagen , maar of het helpt? :(
Laatst gewijzigd door moederslink op 04 apr 2015 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
angel1978 schreef: Klagen waarover?

Als men geen mobiel wil hebben is dat prima. Doe je lekker zonder, het zal iedereen een zorg zijn hier.. Maar die KEUZE betekent dus ook dat je aan sommige dingen niet meedoet.. Nou dan niet.. En nee, dan moet je idd niet gaan klagen ( ik noem het ook zeuren ).
Gaan nu ook mensen klagen die geen pc willen? Waarom maakt die het uit of VGZ een sms vereist of niet? Ze gebruiken die digid toch niet.

Het is vooral het gebruik van drogredenen als: "ik kan het niet betalen" en "als men het verplicht, laat ze het dan ook maar voor me betalen" die hier de meeste weerstand oproept... Het hele financiele verhaal blijkt al snel onzin te zijn...

Zeg dan gewoon: ik wil het niet en daar is geen specifieke reden voor. Voor mij hoeft het niet...
Maar kom niet met allerlei onzin aan om het te verdedigen, dat slaat namelijk nergens op.
Volgens mij ging het in dit topic ook over het verplichten , ( net als bij het topic over de ID) ;
ik kan niet in andermans portemonnee kijken , dus veroordeel ook niet.
Van mij mag iedereen zeuren / klagen , maar of het helpt? :(
Probeer het eens met begrijpend lezen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

Gaan we nu katten? Begrijpend lezen kan ik wel hoor in tegenstelling tot vele anderen , ik reageerde op vogels , van hem/ haar mogen ze niet zeuren en ook niet klagen , maar die gequote berichten heb jij misschien toch niet zo goed begrepen? Verder prettige paasdagen gewenst!

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:Gaan we nu katten? Begrijpend lezen kan ik wel hoor in tegenstelling tot vele anderen , maar verder gezellige Paasdagen gewenst!
Probeer het ook eens te laten zien...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hebt het dus niet begrepen wie wat precies heeft gezegd, jammer dan!

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:Je hebt het dus niet begrepen wie wat precies heeft gezegd, jammer dan!
Weer een mislukte poging. Probeer nu eens ECHT begrijpend te lezen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

vogels schreef:
G7 schreef:Dus al die mensen die om welke reden dan ook geen mobiel of pc hebben / willen, zijn in jou ogen, Vogels dus zeurders ? :shock:
Nee, OOK dat schrijf ik nergens. Misschien moet jij eens leren lezen????
Oh ja ? Als ik moet leren lezen VOGELS, moet jij eens leren schrijven, want je zegt toch heel duidelijk dat zij dan niet moeten ZEUREN.

En tsja....zodra die angel zich er weer mee gaat bemoeien, wordt alles weer uit zijn verband gerukt.

Dus.....voor de TS en de rest die om welke reden dan ook geen pc of mobiel hebben en of niet willen, ook niet kopen omdat het hier gezegd wordt. Kan best nog zonder. :D Misschien over 20 jaar niet meer, maar dan zijn al die oudjes van nu er toch niet meer. :wink:

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

G7 schreef:
vogels schreef:
G7 schreef:Dus al die mensen die om welke reden dan ook geen mobiel of pc hebben / willen, zijn in jou ogen, Vogels dus zeurders ? :shock:
Nee, OOK dat schrijf ik nergens. Misschien moet jij eens leren lezen????
Oh ja ? Als ik moet leren lezen VOGELS, moet jij eens leren schrijven, want je zegt toch heel duidelijk dat zij dan niet moeten ZEUREN.

En tsja....zodra die angel zich er weer mee gaat bemoeien, wordt alles weer uit zijn verband gerukt.

Dus.....voor de TS en de rest die om welke reden dan ook geen pc of mobiel hebben en of niet willen, ook niet kopen omdat het hier gezegd wordt. Kan best nog zonder. :D Misschien over 20 jaar niet meer, maar dan zijn al die oudjes van nu er toch niet meer. :wink:
Scheelt dat de zeurders die geen pc hebben, hier ook niet komen zeuren :)

@G7 helaas heb ik je in al die jaren op weinig constructiefs kunnen betrappen.. Nog steeds niet veranderd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

En dat stuk van vogels had ik dus gelezen en gequote!
Maar dat had angel1978 dus niet goed begrijpend gelezen....

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:En dat stuk van vogels had ik dus gelezen en gequote!
Maar dat had angel1978 dus niet goed begrijpend gelezen....
Wederom een heel slechte poging. Dat moet echt beter kunnen..

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

moederslink schreef:En dat stuk van vogels had ik dus gelezen en gequote!
Maar dat had angel1978 dus niet goed begrijpend gelezen....
@angel, omdat ik ook niets constructiefs te melden heb. Ik geef alleen mijn mening, maar als het om mensen gaat die niets of minder te besteden hebben, worden zij gelijk de grond in geboord. Zij zijn niet verplicht om met de meute mee te lopen. Daarbij ging het hier ook niet over een smsje krijgen voor een code ? Heb je geen PC voor nodig. Heeft er niets mee te maken.

Ben het volledig met moederslink eens, dat je beter moet lezen en m.i. niet altijd meteen je oordeel klaar moet hebben.

Btw.....toch fijn om te weten dat je me nog volgt. :roll: :lol:

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

G7 schreef:
moederslink schreef:En dat stuk van vogels had ik dus gelezen en gequote!
Maar dat had angel1978 dus niet goed begrijpend gelezen....
@angel, omdat ik ook niets constructiefs te melden heb. Ik geef alleen mijn mening, maar als het om mensen gaat die niets of minder te besteden hebben, worden zij gelijk de grond in geboord. Zij zijn niet verplicht om met de meute mee te lopen. Daarbij ging het hier ook niet over een smsje krijgen voor een code ? Heb je geen PC voor nodig. Heeft er niets mee te maken.

Ben het volledig met moederslink eens, dat je beter moet lezen en m.i. niet altijd meteen je oordeel klaar moet hebben.

Btw.....toch fijn om te weten dat je me nog volgt. :roll: :lol:
Je startte een maand na mij hier. Het had weinig zin je te volgen, omdat je zoals je zelf zei weinig te melden hebt.

Er wordt hier niemand de grond in geboord die weinig of niets te besteden hebt. Als je dat wel denkt te hebben gelezen, dan moet je toch werkelijk iets aan je leesvaardigheid doen. En het krijgen van de sms met een code heeft niets met een pc te maken? Hoe vraagt men dat smsje aan dan? Via de postduif? En wat wil men er daarna mee doen dan?
Gelukkig heeft dat er allemaal niets mee te maken dan....

Gesloten