LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Zer000
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2015 17:38

Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Zer000 »

Hallo,

Ik ben eigenlijk een beetje gedwongen om hier een topic over te openen.

In mei dit jaar van VGZ krijg ik een email dat er een openstaande factuur voor mij klaar staat en ik moet inloggen om te bekijken. Ingelogd en wat zie ik, premie van de maand april niet betaald plus aantal declaraties die onder eigen risico valt. Even op de bank gecheckt, en ik zie dat de premie netjes betaald is en de declaraties ook.

Contact gehad met VGZ dat deze bedragen wel betaald zijn. Zegt de mevrouw, nee hoor. Die zijn nog niet betaald.

Ik had geen zin in discussie dus maar opgehangen en een brief gestuurd met de kopie bankafschrift. Mevrouw van VGZ belt mij en geeft toe dat de betaling zijn inderdaad binnen dat er iets fout was gegaan.

Goed, dacht opgelost.

Deze week ontvang ik een brief van incassobureau of ik het bedrag van €525 wil betalen omdat ivm niet betalen van premie, rente en incassokosten. Oorspronkelijke bedrag was €116,-

Ik bel direct VGZ en mevrouw luistert niet eens en mij doorverwijst naar incassobureau. Het is toch gek voor worden dat dit bedrijf haar klanten op deze manier behandeld.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Incassobureau zegt, jaahh u moet betalen en dat ook binnen 7 dagen.

Het is zo vervelend dit. Ik werk van 9 tot 21 in verband met financiële tegenslagen. En elke keer moet tijd vrij maken om met VGZ of de incassobureau contact op te nemen terwijl ik niet eens schuldig ben en alle bewijzen heb.

Wat kan ik het beste doen?

Dank.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Zer000 schreef:Deze week ontvang ik een brief van incassobureau of ik het bedrag van €525 wil betalen omdat ivm niet betalen van premie, rente en incassokosten. Oorspronkelijke bedrag was €116,-
Dat kan haast niet. Incassokosten in dit geval zouden € 40 moeten zijn, tenzij het oorspronkelijke bedrag aan premie en overige "niet betaalde" rekeningen hoger is dan € 266.
Zer000 schreef:Wat kan ik het beste doen?
Ten eerste zou ik de titel van dit topic veranderen naar "problemen met VGZ" aangezien dit me geen oplichting maar zeer slordige administatie lijkt.

Daarnaast zou ik een brief/e-mail met bewijs van betaling aan VGZ naar het incassobureau sturen en melden dat ze geen vordering meer op je hebben omdat deze al ruimschoots voldaan is en dat je onder geen beding van plan bent dubbel te betalen.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als de betalingen via een automatische incasso zijn gegaan is het mogelijk dat door saldo tekort deze na 5 dagen worden terug gedraaid. Mogelijk is dit bij u gebeurd. Dus hierop uw afschriften even nakijken.
Het genoemde bedrag van € 116,- is waarschijnlijk alleen de maandelijkse premie, waarbij het bedrag van uw eigen risico moet worden bijgeteld. Daardoor kan het bedrag zo hoog zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door moederslink »

Het vervelende is natuurlijk dat in 1e instantie volgens VGZ de premie april niet was betaald, we zitten nu op 1 aug dus is het toen al lang uit handen gegeven en dat is nu 4 mnd verder met al die extra kosten.
Het lijkt me wel dat dit eenvoudig is op te lossen dmv bewijzen sturen en naar VGZ , debiteurenafdeling, en naar het incassobureau. Vaak is het wel zo dat als het eenmaal uit handen is gegeven , dat het heel lastig is om VGZ alsnog in beweging te krijgen; je wordt dan idd gelijk door/ terugverwezen naar het incassobureau. ( € 409 extra vind ik trouwens belachelijk hoog , maar daar zitten dan ws die declaratiebedragen ook bij, neem ik aan? )
En je weet zelf 100% zeker dat die premie betaling in april niet misschien toch nog van maart was?
( en wat Julie zegt: ik zou de topictitel even aanpassen )

Zer000
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2015 17:38

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Zer000 »

Dank voor jullie berichten.

Ik heb het bankafschrift zowel naar VGZ als naar de incasso verzonden. Incassobureau geeft aan dat ze in opdracht van VGZ dit bedrag dienen te incasseren.

Maar VGZ houd vol dat het bedrag niet betaald is. Ik heb ze ook aangegeven dat ik langs kan komen en inloggen op mijn bank en laten zien dat het WEL betaald is.

En nee het betaalde premie is niet van de maan maart. Elke maand betaal ik netjes op tijd.

Als ik een bedrag niet betaald heb, wel ik best wel rente of incassokosten over betalen, maar in dit geval is het bedrag WEL betaald en dat maakt mij zo boos. Ik moet steeds dus tijd vrijmaken en blijven aandringen en contact nemen met VGZ en de incassobureau om mijn gelijk te krijgen.

Nu ik toch MOET tijd vrijmaken om dit op te lossen, wat denken jullie om het helemaal laten uitlopen en vervolgens bij de rechter mijn verhaal vertellen? Gaat rechter hier iets doen om VGZ even bij de oren te trekken of heeft dat geen zin?

Dank.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou zeggen : laat VGZ eerst maar eens aantonen dat er niet betaald is. Ze kunnen toch een uitdraai sturen van alle door jou betaalde betalingen, van pak hem beet, de laatste 12 maanden?
En die declaratiekosten van het eigen risico zitten ook bij de nota van het incassobureau.
Daarom is hun nota zo hoog, incl rente en incassokosten.
Nee VGZ zal het zsm zwart op wit moeten aantonen , zij hebben de opdracht uit handen gegeven.
Dus het loont wel de moeite om daar even wat tijd in te steken.
Hier moet snel klaarheid in komen , anders lopen de kosten snel verder op!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Precies. Ik denk dat je er momenteel niet veel aan kan doen als de klantenservice/debiteurenafdeling van VGZ niet meewerkt (om wat voor reden dan ook/slordigheden/slechte administratie).

Je kan nog een poging wagen bij VGZ om de opdracht bij het incassobureau terug te trekken en de zaak te bekijken/af te sluiten, maar of dat zin heeft weet ik niet. Je kan wachten tot ze je dagvaarden voor de "achterstallige" premie die niet achterstallig is. Zelf geen moeite of verdere kosten voor maken. Zij moeten namelijk hardmaken dat ze een terechte vordering hebben.

Tot die tijd gewoon blijven weigeren het incassobureau te betalen zolag je weet dat je niet achterloopt op je premie en eigen risicobetalingen. Ik zou wel aan het eind van het jaar meteen een andere verzekeraar nemen, want als dit niet opgelost wordt blijft het ellende, vrees ik voor je.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door moederslink »

En ondertussen toch ook maar zelf eens extra extra goed je eigen administratie nalopen, wanneer en wat is er exact betaald aan binnengekomen nota.s, incl ER bedragen , aan VGZ.
Ik bedoel het niet vervelend , maar iedereen kan zich vergissen , en je geeft zelf ook al aan dat je lange werkdagen maakt.
Dit speelt al va mei, het is nu augustus en je moet binnen 7 dagen betaald hebben , en dat is dus voor 8 aug.
Steek nu even wat energie in een avondje eigen administratie ook zou mijn advies zijn en ondertussen VGZ aansporen om met een uitdraai te komen. Dan kan je het naast elkaar leggen en wordt het deze week al allemaal duidelijk. Laat maar horen hoe het is afgelopen, ok?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Nu heb ik nooit met incasso bureaus te maken gehad.
Dat hoop ik ook graag zo te houden.
Maar zou het niet voor de hand liggen, dat een incasso bureau ook moet vertellen wat ze nu precies willen incasseren?
Het lijkt me niet dat je verplicht bent om een rekening aan zo'n bureau te betalen/ in behandeling te nemen, als ze niet eens kunnen/ willen vertellen waar dat bedrag voor is.
Je zou toch een duidelijk overzicht van ze moeten kunnen verwachten, want de communicatie verloopt blijkbaar via het incasso bureau.

Of kan ik ook zomaar een incasso bureau op Rutte afsturen met de mededeling van ik heb nog 1000 euro van u tegoed?
Lijkt me wel leuk trouwens.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ruud_a schreef:Nu heb ik nooit met incasso bureaus te maken gehad.
Dat hoop ik ook graag zo te houden.
Maar zou het niet voor de hand liggen, dat een incasso bureau ook moet vertellen wat ze nu precies willen incasseren?
Het lijkt me niet dat je verplicht bent om een rekening aan zo'n bureau te betalen/ in behandeling te nemen, als ze niet eens kunnen/ willen vertellen waar dat bedrag voor is.
Je zou toch een duidelijk overzicht van ze moeten kunnen verwachten, want de communicatie verloopt blijkbaar via het incasso bureau.
Heeft geen zin. Als TS gelijk heeft zal het incassobureau foute data van VGZ hebben gekregen en voert verder alleen maar een opdracht uit. Het De oplossing ligt dus bij VGZ die moet nakijken dat er betaald is. Zoals moederslink aangaf is het slim als TS zelf ook nog even checkt dat het klopt, want het verhaal over die incassokosten kan namelijk ook niet kloppen.

stofzuigertje

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U voor de uiterste betaaldatum betaald?

Ja, als je 1 dag te laat bent start de incasso procedure al en dat is lastig terug te draaien...

En dan nog iets, vermelde je wel de juiste gegevens, meestal Acceptgiro en alleen maar bedrag overboeken is zoeken in grote hooiberg van VGZ....
Dus was het factuur nummer of klantnummer er ook bij of alleen het bedrag?

Ik vermoed dat U wel het juiste bedrag betaalde maar zonder vermelding van klant nummer of factuur nummer, dus print even je bank gegevens voor bewijs en ze moeten dan op bedrag en vermelding zoeken in de door hun ontvangen bedragen!

Als je wel klant nummer en/of factuur en/of code acceptgiro vermelde, controleer deze op fouten want het komt vaker voor dat 1 cijfer verkeerd daar niet meer voor hun te vinden is en dan blijft het geld daar staan en komen ze tot incasso...
Als je weet hoeveel klanten daar zitten is dat uitzoeken veel tijd dus meld even de overboekingen + alle ingevoerde details zodat zij het kunnen terug vinden.

Als je dat niet doet is het voor hun ook niet uit te zoeken!

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Zer000 schreef:Hallo,

Ik ben eigenlijk een beetje gedwongen om hier een topic over te openen.

In mei dit jaar van VGZ krijg ik een email dat er een openstaande factuur voor mij klaar staat en ik moet inloggen om te bekijken. Ingelogd en wat zie ik, premie van de maand april niet betaald plus aantal declaraties die onder eigen risico valt. Even op de bank gecheckt, en ik zie dat de premie netjes betaald is en de declaraties ook.

Contact gehad met VGZ dat deze bedragen wel betaald zijn. Zegt de mevrouw, nee hoor. Die zijn nog niet betaald.

Ik had geen zin in discussie dus maar opgehangen en een brief gestuurd met de kopie bankafschrift. Mevrouw van VGZ belt mij en geeft toe dat de betaling zijn inderdaad binnen dat er iets fout was gegaan.

Goed, dacht opgelost.

Deze week ontvang ik een brief van incassobureau of ik het bedrag van €525 wil betalen omdat ivm niet betalen van premie, rente en incassokosten. Oorspronkelijke bedrag was €116,-

Ik bel direct VGZ en mevrouw luistert niet eens en mij doorverwijst naar incassobureau. Het is toch gek voor worden dat dit bedrijf haar klanten op deze manier behandeld.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Incassobureau zegt, jaahh u moet betalen en dat ook binnen 7 dagen.

Het is zo vervelend dit. Ik werk van 9 tot 21 in verband met financiële tegenslagen. En elke keer moet tijd vrij maken om met VGZ of de incassobureau contact op te nemen terwijl ik niet eens schuldig ben en alle bewijzen heb.

Wat kan ik het beste doen?

Dank.
Beste Zer000,

Wat een vervelende gang van zaken. Het webcareteam wil dit graag goed voor u uitzoeken. Mail ons alstublieft uw klacht ovv uw klant- en telefoonnummer naar [email protected]. Stuur ons dan ook svp de rekeningafschriften voor de zekerheid mee. Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Melvin
Webcare VGZ

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door 16again »

Ook hier komt het WebCare team het geschonden blazoen oppoetsen.
Waarom niet in een eerder stadium naar TS luisteren, zodat deze klacht hier voorkomen kon worden?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Julie4444 schreef:
ruud_a schreef:Nu heb ik nooit met incasso bureaus te maken gehad.
Dat hoop ik ook graag zo te houden.
Maar zou het niet voor de hand liggen, dat een incasso bureau ook moet vertellen wat ze nu precies willen incasseren?
Het lijkt me niet dat je verplicht bent om een rekening aan zo'n bureau te betalen/ in behandeling te nemen, als ze niet eens kunnen/ willen vertellen waar dat bedrag voor is.
Je zou toch een duidelijk overzicht van ze moeten kunnen verwachten, want de communicatie verloopt blijkbaar via het incasso bureau.
Heeft geen zin. Als TS gelijk heeft zal het incassobureau foute data van VGZ hebben gekregen en voert verder alleen maar een opdracht uit. Het De oplossing ligt dus bij VGZ die moet nakijken dat er betaald is. Zoals moederslink aangaf is het slim als TS zelf ook nog even checkt dat het klopt, want het verhaal over die incassokosten kan namelijk ook niet kloppen.
Aangezien het incassobureau het geld vordert, maakt dat ze dan niet ook automatisch tot contactpersoon.
Dus ze vorderen een betaling van 1 April en u stuurt ze het bewijs van betaling en zegt dat u niets schuldig ben en dat ze het maar met VGZ moeten uitzoeken.
Of denk ik nu te simpel?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door puma73 »

ruud_a schreef:
Aangezien het incassobureau het geld vordert, maakt dat ze dan niet ook automatisch tot contactpersoon.
Dus ze vorderen een betaling van 1 April en u stuurt ze het bewijs van betaling en zegt dat u niets schuldig ben en dat ze het maar met VGZ moeten uitzoeken.
Of denk ik nu te simpel?
Nee, maar wel de organisatie die VGZ in de arm heeft genomen om het geld te incasseren. Dus ook de organisatie waar VGZ naar verwijst. Dus de organisatie waar men zaken mee moet doen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door ruud_a »

puma73 schreef:
ruud_a schreef:
Aangezien het incassobureau het geld vordert, maakt dat ze dan niet ook automatisch tot contactpersoon.
Dus ze vorderen een betaling van 1 April en u stuurt ze het bewijs van betaling en zegt dat u niets schuldig ben en dat ze het maar met VGZ moeten uitzoeken.
Of denk ik nu te simpel?
Nee, maar wel de organisatie die VGZ in de arm heeft genomen om het geld te incasseren. Dus ook de organisatie waar VGZ naar verwijst. Dus de organisatie waar men zaken mee moet doen.
Sorry, maar ik volg u even niet.
Dus even opnieuw.
Het incassobureau stuurt een rekening.
Ik vraag bij het incassobureau de gegevens op van wat ik schuldig zou zijn aan wie en waarvoor.
Het incassobureau vertelt mij dat het om een rekening van VGZ gaat van 1 April.
Ik zoek mijn bankafschriften erbij, stuur dat op naar het incassobureau, met de mededeling dat ik betaald heb en niets schuldig ben aan VGZ en dus ook niet aan het incassobureau.
Verder nog de mededeling dat ik dus ook geen geld over ga maken aan het incassobureau en dat ze zelf maar met VGZ uit moeten gaan zoeken hoe het zit.

Dan zou in mijn simpele logica het verhaal wat mij aangaat toch klaar moeten zijn?
En anders gaan ze het maar aan de rechter uitleggen, misschien dat die het snapt?
Met een claim voor de maand April en een betalingsbewijs voor de maand April hebben ze immers geen poot om op te staan?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door puma73 »

ruud_a schreef:
puma73 schreef:
ruud_a schreef:
Aangezien het incassobureau het geld vordert, maakt dat ze dan niet ook automatisch tot contactpersoon.
Dus ze vorderen een betaling van 1 April en u stuurt ze het bewijs van betaling en zegt dat u niets schuldig ben en dat ze het maar met VGZ moeten uitzoeken.
Of denk ik nu te simpel?
Nee, maar wel de organisatie die VGZ in de arm heeft genomen om het geld te incasseren. Dus ook de organisatie waar VGZ naar verwijst. Dus de organisatie waar men zaken mee moet doen.
Sorry, maar ik volg u even niet.
Dus even opnieuw.
Het incassobureau stuurt een rekening.
Ik vraag bij het incassobureau de gegevens op van wat ik schuldig zou zijn aan wie en waarvoor.
Het incassobureau vertelt mij dat het om een rekening van VGZ gaat van 1 April.
Ik zoek mijn bankafschriften erbij, stuur dat op naar het incassobureau, met de mededeling dat ik betaald heb en niets schuldig ben aan VGZ en dus ook niet aan het incassobureau.
Verder nog de mededeling dat ik dus ook geen geld over ga maken aan het incassobureau en dat ze zelf maar met VGZ uit moeten gaan zoeken hoe het zit.

Dan zou in mijn simpele logica het verhaal wat mij aangaat toch klaar moeten zijn?
En anders gaan ze het maar aan de rechter uitleggen, misschien dat die het snapt?
Met een claim voor de maand April en een betalingsbewijs voor de maand April hebben ze immers geen poot om op te staan?
HetVGZ geeft iets uit handen aan een incassobureau, dan is het incassobureau het aanspreekpunt. VGZ zal u altijd terugverwijzen naar ht incassobureau als aanspreekpunt. Het incssobureau zal, als het goed is de procedure dorzetten naar een deurwaarder.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:HetVGZ geeft iets uit handen aan een incassobureau, dan is het incassobureau het aanspreekpunt. VGZ zal u altijd terugverwijzen naar ht incassobureau als aanspreekpunt. Het incssobureau zal, als het goed is de procedure dorzetten naar een deurwaarder.
Wat je goed noemt....

TS dient bij incassoburo de vordering te betwisten. Dan komt links - (via TS) of rechts-om (via incasso buro) VGZ weer in beeld om betwiste vordering nader te bekijken.

Incasso buro kan proberen die stap overslaan, maar in procedure komt VGZ uiteindelijk toch wel in beeld.
En de rechter zal het niet waarderen als controle door VGZ pas dan plaats vindt.....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:HetVGZ geeft iets uit handen aan een incassobureau, dan is het incassobureau het aanspreekpunt. VGZ zal u altijd terugverwijzen naar ht incassobureau als aanspreekpunt. Het incssobureau zal, als het goed is de procedure dorzetten naar een deurwaarder.
Wat je goed noemt....

TS dient bij incassoburo de vordering te betwisten. Dan komt links - (via TS) of rechts-om (via incasso buro) VGZ weer in beeld om betwiste vordering nader te bekijken.

Incasso buro kan proberen die stap overslaan, maar in procedure komt VGZ uiteindelijk toch wel in beeld.
En de rechter zal het niet waarderen als controle door VGZ pas dan plaats vindt.....
Hoe die procedure verder loopt is niet interessant voor TS.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso VGZ voor reeds betaalde bedragen

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Hoe die procedure verder loopt is niet interessant voor TS.
TS is wel lijdend voorwerp. Hoezo niet interessant?

Bij procedure denk ik ook aan rechtzaak. Daar is TS partij, hoezo niet interessant?

Gesloten