LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mranoniem schreef:Dat leg ik graag uit. De zin die niet klopt heb ik vetgedrukt. Elke verzekeraar dekt namelijk hetzelfde mbt de basisverzekering. Dat je zegt dat een andere verzekeraar het 'misschien' wel dekt kan simpelweg niet.
Aangezien het hier een medicijn betreft wat wel vergoed zou moeten worden bij medische noodzaak lijkt mij niets mis met die uitspraak. TS klaagt hier over het feit dat VGZ het ondanks deze verklaring nog steeds weigert. Verder geeft een andere forumgebruiker aan dat een andere verzekeraar dit wel vergoed.

Hoe leg je dat uit dan?

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Over welk ander forumgebruiker heb je het?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Julie4444 »

@Mranoniem:
Esceha schreef:Ik zeg het hier voor de zoveelste keer. Alle klachten over vergoeding heeft men aan zichzelf te wijten. Voor een zeer gering premieverschil ten opzichte van uw verzekering heeft men namelijk dekking bij ONVZ die geen preferentiebeleid kent.

Ik ben 20 jaar hartpatiënt. Toen gedotterd en een maand geleden een open hartoperatie ondergaan (vier bypasses). Ik krijg vele jaren alle merk-medicijnen vergoed.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Esceha »

Voorbeelden: Zowel de op grond van het vele medicijn gebruik noodzakelijke MERK maagzuurremmer, als de MERK cholesterol-verlager, als de MERK smelttabletjes voor onder de tong worden probleemloos vergoed door ONVZ. En ook de (slechts twee) medicijnen die mijn echtgenote gebruikt.

Sedert wij niet meer zijn verzekerd bij de vorige zorgverzekeraar (Unive) zijn wij bij de apotheek af van het driemaandelijkse gezeur (bij indienen van herhaal recepten) die op last van de door u gekozen overheid "gemalen dakpannen" (zoals ik dat altijd noem) wil voorschrijven. ONVZ vergoed alles en zulks niettegenstaande op onze respectievelijke recepten NIET is vermeld dat er intolerantie jegens preferente geneesmiddelen aanwezig is.

Fora staan bol van de klachten ten aanzien van zorgverzekeraars; vergeeft u mij dat ik minzaam-, en vooral medelijdend lach om de starters van-, en reflectanten op dergelijke onderwerpen. Zij hebben op de spreekwoordelijke bruiloften en partijen de grootste mond over alle zaken die ten detrimente van de bevolking worden bedacht en uitgevoerd, waaraan zij via het geven van mandaat - als ook op grond van de wens om enkele Euro's per maand te besparen aan premie - zèlf debet zijn.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Ondanks een preferentiebeleid bepaalt de apotheek alsnog (in veel gevallen) welk medicijn er meegegeven wordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door moederslink »

@esceha,
ik ben niet bij ONVZ , maar ook bij een kleine jongen.
Eerder heb ik al gepost dat de voor mij voorgeschreven morfine alleen werkzaam is van een bepaalde fabrikant.
Dit heb ik slechts 1x hoeven aan te geven bij de HA en bij de apotheek en voila , ik krijg nu de juiste morfine vd door mij gevraagde fabrikant :D
Ik ben al sinds jaar en dag verzekerd bij een " kleintje" en heb in mijn omgeving al mensen kunnen doen overstappen tot hun tevredenheid naar deze Zorgverzekeraar.
De grote jongens , nee merci......te duur, te onpersoonlijk, te incoulant , te machtig....... :x

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door RenFer »

Voor iedereen die te maken heeft gehad met het niet vergoeden van Lipitor, kan zijn/haar verzekering in kennis brengen van de volgende uitspraak hierover
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2015:6768

De kwestie werd in november 2015 via de rechter aangespannen door een patiënt die met dezelfde houding van zijn verzekeraar te maken kreeg.
http://www.medischcontact.nl/Nieuws/Laa ... odzaak.htm

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door harkja »

@moederislink,

En welke mag die kleine dan wel zijn ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door moederslink »

:D ik wil het met alle plezier melden maar dat mag niet.....je mag voor zover ik weet geen reclame maken. Of mag ik deze zorgverzekeraar wel noemen en aanprijzen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef::D ik wil het met alle plezier melden maar dat mag niet.....je mag voor zover ik weet geen reclame maken. Of mag ik deze zorgverzekeraar wel noemen en aanprijzen?
Ik heb op een ander topic een autogarage aangeraden en dit mocht van de moderatie. Reclame maken is natuurlijk ook wat anders dan je eerlijke ervaring delen. ;)

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Nuffie »

YVDV schreef:Heb dit zelf ook meegemaakt met een noodzakelijk medicijn. De zorgverzekeraar vergoed wel indien er een schriftelijke indicatie van de huisarts is. Het ligt er alleen aan wat voor contract de apotheker heeft met de zorgverzekeraar. Bij een uitgebreid contract moet de apotheker het medicijn meegeven. Heeft de apotheker echter een minder uitgebreid contract afgesloten dan moet de patient zelf betalen. Vraag dus aan de zorgverzekeraar wat voor contract de betreffende apotheker heeft afgesloten en ga anders naar een andere apotheek.
Heb zelf in het verleden diverse statines uitgeprobeerd. Je wordt idd niet blij van de hevige spierpijn die deze kunnen veroorzaken. Lipitor werkt iets minder goed dan statines maar je hebt in ieder geval niet meer zo'n spierpijn.
De apotheker bepaald of jij je medicijn zelf moet betalen? Wat is dat voor lariekoek? Uitgebreid contract? Volgens de wet moet een apotheker gewoon vergoeden wat ze moeten vergoeden. Dat zei het niet op voorraad hebben is hun probleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:
moederslink schreef::D ik wil het met alle plezier melden maar dat mag niet.....je mag voor zover ik weet geen reclame maken. Of mag ik deze zorgverzekeraar wel noemen en aanprijzen?
Ik heb op een ander topic een autogarage aangeraden en dit mocht van de moderatie. Reclame maken is natuurlijk ook wat anders dan je eerlijke ervaring delen. ;)
harkja schreef:@moederislink,

En welke mag die kleine dan wel zijn ?
Ok, wij zijn verzekerd bij " De Friesland " gevestigd in Leeuwarden.
Wij woonden toendertijd in Friesland en zodoende kwamen we bij hen uit.
Inmiddels wonen we al jaren in Gelderland maar er is geen enkel obstakel.
Mijn dochter zat bij VGZ, mijn moeder , toen , bij CZ , allebei zeer slechtige ervaringen, bejegeningen en afhandelingen....en gez**** :oops:
Wij zijn echt uitermate tevreden over hen.
Altijd correct, altijd reactie, altijd wordt meegedacht , gewoon een - zorg- minder. Dat zijn onze ervaringen in ieder geval.....
" alles verzorgd polis " ___met collectiviteitskorting ___€ 97 , 98 , niet echt spotgoedkoop , maar ja.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

moederslink schreef:
Julie4444 schreef:
moederslink schreef::D ik wil het met alle plezier melden maar dat mag niet.....je mag voor zover ik weet geen reclame maken. Of mag ik deze zorgverzekeraar wel noemen en aanprijzen?
Ik heb op een ander topic een autogarage aangeraden en dit mocht van de moderatie. Reclame maken is natuurlijk ook wat anders dan je eerlijke ervaring delen. ;)
harkja schreef:@moederislink,

En welke mag die kleine dan wel zijn ?
Ok, wij zijn verzekerd bij " De Friesland " gevestigd in Leeuwarden.
Wij woonden toendertijd in Friesland en zodoende kwamen we bij hen uit.
Inmiddels wonen we al jaren in Gelderland maar er is geen enkel obstakel.
Mijn dochter zat bij VGZ, mijn moeder , toen , bij CZ , allebei zeer slechtige ervaringen, bejegeningen en afhandelingen....en gez**** :oops:
Wij zijn echt uitermate tevreden over hen.
Altijd correct, altijd reactie, altijd wordt meegedacht , gewoon een - zorg- minder. Dat zijn onze ervaringen in ieder geval.....
" alles verzorgd polis " ___met collectiviteitskorting ___€ 97 , 98 , niet echt spotgoedkoop , maar ja.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ook al zolang ik verzekerd ben eerst zo toen cz( samen gegaan) Vd 16 medicaties hrb ik er 5 op indicatie,dat merk mt ik anders doodziek,geen probleem..nooit gehad...ook morfine pleisters speciaal merk..indicatie ha,contact voor zekerheid cz opnemen zetten ze in dossier en klaar...zo heb ik al ontzettend veel met cz meegemaakt en alles vergoed( wat wettelijk vergoed hoort te worden)

Bv diazepam wordenniet vergoed als het bv niet voor geestelijk is( bij mij spierspanning) dat snapt ook nog niet iedeteen waarom ene wel andere niet...zou kunnen krijgen maar hoef stempel geestelijk niet

Rondo1234
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2016 09:58

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Rondo1234 »

janforum schreef:Schandalig dit soort handelswijze, is er geen mogelijkheid om zorgverzekeraars een forse boet op te leggen bij dit soort praktijken
Ik doe bij deze een oproep om hulp te krijgen om een proces tegen de VGZ te beginnen.
Ik heb gelezen dat een persoon een rechtszaak tegen de zorgverzekeraar CZ is gestart over het zelfde probleem niet vergoeden van medicijn Lipitor met vermelding medische noodzaak, en deze heeft hij gewonnen!!

Ik hoop dat Jullie gezamenlijk met mij de VGZ aan willen pakken, deze arrogante zorgverzekeraar moet worden terug gefloten en zijn macht moet worden beperkt.

LAAT HET MIJ WETEN VIA MIJN E-MAIL ADRES DANK u

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Rondo1234 schreef: Ik heb gelezen dat een persoon een rechtszaak tegen de zorgverzekeraar CZ is gestart over het zelfde probleem niet vergoeden van medicijn Lipitor met vermelding medische noodzaak, en deze heeft hij gewonnen!!
Als je zoiets beweert als hierboven, plaats dan de bron er even bij


jaguar
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 dec 2003 15:30

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door jaguar »

Mranoniem schreef:
Rondo1234 schreef: Ik heb gelezen dat een persoon een rechtszaak tegen de zorgverzekeraar CZ is gestart over het zelfde probleem niet vergoeden van medicijn Lipitor met vermelding medische noodzaak, en deze heeft hij gewonnen!!
Als je zoiets beweert als hierboven, plaats dan de bron er even bij
De uitspraak is hier te lezen.

Rondo1234
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2016 09:58

Re: Zorgverzekeraar brengt klant in gevaar

Ongelezen bericht door Rondo1234 »

Mranoniem schreef:
Rondo1234 schreef: Ik heb gelezen dat een persoon een rechtszaak tegen de zorgverzekeraar CZ is gestart over het zelfde probleem niet vergoeden van medicijn Lipitor met vermelding medische noodzaak, en deze heeft hij gewonnen!!
Als je zoiets beweert als hierboven, plaats dan de bron er even bij
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2015:6768


Gesloten