LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
tam78ara
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2016 22:27

Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door tam78ara »

Hallo,

Mijn man kreeg afgelopen zaterdag een brief van het Zilveren Kruis, met als onderwerp: 1e herinnering betaling premie.

In de bijlage stond een specificatie van de basisverzekering van (niet te geloven) 2006!!
Helaas bewaar ik mijn administratie maar 5 jaar en kan het helaas niet nagaan, we zijn imiddels, in de 10 jaar tijd, overgestapt op een andere zorgverzekeraar.

Valt dit onder verjaring? Ik ga ze sowieso wel aanschrijven natuurlijk


Mvg, Tamara

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als dat daadwerkelijk de eerste aanmaning is, is het al lang verjaard. Ik zou ze een vriendelijk bericht terugsturen met die strekking en daarbij gelijk aangeven dat, als ZK van mening is dat een en ander niet verjaard is, ze de bewijsstukken daarvan moeten toezenden.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door Mranoniem »

tam78ara schreef:Hallo,
Ik ga ze sowieso wel aanschrijven natuurlijk

Ik zou het antwoord van zilverenkruis even afwachten.
Wie weet is het een misverstand

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door jantom »

een mooi voorbeeld van verjaring (van rechten) - u hoeft in principe niets te doen maar u kunt de claim gewoon afwijzen wegens verjaring.
De termijn zal 5 jaar zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door kokka »

is dit geen nep brief? heb je het bankrekening nummer vergeleken met die van zilverenkruis?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door chrisd1 »

jantom schreef:... u hoeft in principe niets te doen maar u kunt de claim gewoon afwijzen wegens verjaring.
De termijn zal 5 jaar zijn.
Welk artikel (nr)??

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door Willemzelf »

De wet kent meerdere verjaringstermijnen.
B.v. 20 of 5 jaar.
In dit geval is de verjaring 5 jaar.
Want wat staat er in het Burgerlijk Wetboek 3, artikel 308 :
samengevat: periodieke betalingen-dat is dus de maandelijkse premie in dit geval-kunnen
niet worden ge-ind na 5 jaar.
Kortom, de betaling kan niet worden opge-eisd.

drako
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2010 11:54

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door drako »

Te gek voor woorden, zo kun je nog lang door gaan. ZK moet zijn zaakjes gewoon op orde hebben. Veel succes.
Misschien dat u via de bank nog wat terug kunt vragen over betalingen?

Catherine2010
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2016 18:24

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door Catherine2010 »

Zilveren Kruis heeft blijkbaar geld nodig.

Zilveren Kruis is ook niet mijn ideale verzekering. Weet niet of ik er bij blijf.

Had een ongeval in Spanje, waardoor een kroon naar beneden is gekomen, dus niet meer tegen tandvlees aanzit.
Ging op plaats van bestemming meteen naar tandarts, die heeft een kaak foto en consult in rekening gebracht, en wilde even afwachten met behandelen, om een goede keuze te kunnen maken.
Rekening van rond de 80 euro ingediend bij Zilveren Kruis omdat ik aanvullende verzekering heb, en wat doen ze,....ze verhalen het op mijn tandartsverzekering omdat de betreffende tandarts het niet van tevoren had aangevraagd of hij die foto mocht maken.
Heb aanvullende verzekering, 2 sterren, maar daaruit werd het niet vergoed, want het was niet van te voren aangevraagd.
Nu gaat het dubbel op voor ze, want mijn budget voor dit jaar is op, wat betreft tandartsverzekering, dus van volgende behandelingen van mondhygiëniste moet ik ook zelf betalen dit jaar. Sparen ze weer wat uit om mensen zonder verzekering van te kunnen betalen.
Vorig jaar werd ineens de maandpremie de 27ste afgeschreven i.p.v. zoals altijd het geval was op de 1ste van de maand.
Kreeg als antwoord , dat de uitkeringen en salarissen dan kort daarvoor zijn uitbetaald en dan hadden ze meer kans dat er voldoende geld op de rekeningen van mensen zou staan. Ze hebben nog nooit misgegrepen bij mij , wat betreft afschrijving dus pik het niet dat ze het ineens 3 á 4 dagen eerder gaan incasseren. Heb ze dat gemeld .
Zilveren Kruis gaat aardig bij de graaiers horen. Ze verkopen verzekeringen, maar claimen ,....ho maar Willen ze foto's hebben van voor en na het ongeval. Jaja, ik ga op vakantie en laat eerst een kaak foto maken, voor het geval er wat gebeurd.
Ze willen ook een afsprakenkaart zien van de laatste 3 jaar. ????????? Dus een hoop onzin om niet te hoeven uitkeren.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door hanz »

Zilveren Kruis gaat aardig bij de graaiers horen. Ze verkopen verzekeringen, maar claimen ,....ho maar Willen ze foto's hebben van voor en na het ongeval. Jaja, ik ga op vakantie en laat eerst een kaak foto maken, voor het geval er wat gebeurd.
Ze willen ook een afsprakenkaart zien van de laatste 3 jaar
Zilveren Kruis is ook niet mijn ideale verzekering. Weet niet of ik er bij blijf.


Tja, Zilverenkruis Achmea heet dat toch? Wat doen mensen bij die clubjes? Ik had ooit een letselschadezaak met Achmea. Huisartsenkaart opgestuurd. Was niets op te vinden voor ze. Foto's van voor en na ongeval wilde men niet. "altijd wel wat te zien" heette het.
Zoals de wind waait waait dat hempie daar. Dus: wegblijven bij die gasten, en al helemaal met een zorgverzekering.

[/b][/u][/b]
Had een ongeval in Spanje, waardoor een kroon naar beneden is gekomen, dus niet meer tegen tandvlees aanzit.
Ging op plaats van bestemming meteen naar tandarts, die heeft een kaak foto en consult in rekening gebracht, en wilde even afwachten met behandelen, om een goede keuze te kunnen maken.
Rekening van rond de 80 euro ingediend bij Zilveren Kruis omdat ik aanvullende verzekering heb, en wat doen ze,....ze verhalen het op mijn tandartsverzekering omdat de betreffende tandarts het niet van tevoren had aangevraagd of hij die foto mocht maken.
Heb aanvullende verzekering, 2 sterren, maar daaruit werd het niet vergoed, want het was niet van te voren aangevraagd.
Nu gaat het dubbel op voor ze, want mijn budget voor dit jaar is op, wat betreft tandartsverzekering, dus van volgende behandelingen van mondhygiëniste moet ik ook zelf betalen dit jaar. Sparen ze weer wat uit om mensen zonder verzekering van te kunnen betalen.
Vorig jaar werd ineens de maandpremie de 27ste afgeschreven i.p.v. zoals altijd het geval was op de 1ste van de maand.
Kreeg als antwoord , dat de uitkeringen en salarissen dan kort daarvoor zijn uitbetaald en dan hadden ze meer kans dat er voldoende geld op de rekeningen van mensen zou staan. Ze hebben nog nooit misgegrepen bij mij , wat betreft afschrijving dus pik het niet dat ze het ineens 3 á 4 dagen eerder gaan incasseren. Heb ze dat gemeld .
Zilveren Kruis gaat aardig bij de graaiers horen. Ze verkopen verzekeringen, maar claimen ,....ho maar Willen ze foto's hebben van voor en na het ongeval. Jaja, ik ga op vakantie en laat eerst een kaak foto maken, voor het geval er wat gebeurd.
Ze willen ook een afsprakenkaart zien van de laatste 3 jaar. ????????? Dus een hoop onzin om niet te hoeven uitkeren.[/quote]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zilveren Kruis stuurt na 10 jaar rekening

Ongelezen bericht door sjohie »

Check eerst even bij Zilveren Kruis, door direct contact op te nemen via de methodes op hun site, dus niet via de methodes welke in de brief staan, of dit een valide rekening is, en geen phishing bericht.

Gesloten