LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

In een lang lopend conflict met zorgverzekeraar VGZ is in de afgelopen week wel een bijzonder onaangename wending ontstaan.

Deze 'Never ending story' is zo bizar dat het forum van Radar het complete verhaal zelfs niet in twee postings kon worden geplaatst omdat per posting de limit van 5000 characters werden overschreden.

Daarom heb ik de oorspronkelijke tekst omgezet naar een pdf file en deze absurde gebeurtenis buiten het forum geplaatst waar deze hier te lezen is.

Normaal is zo'n verhaal wel erg lang voor dit forum maar door het in te korten bleek veel van de de intentie van het verhaal verloren te gaan en vandaar deze manier om dit wereldkundig te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

@pp:
nou ik heb je hele " never ending story " doorgelezen. Bizar en met wat voor consequenties ! Echt erg.
Ik heb maar 1 advies : stap over en ga weg bij deze grote jongen VGZ en pleeg de nodige telefoontjes en dan vooral naar een kleinere zorgverzekeraar + een meewerkende apotheek die de Lipitor wel vergoedt! Veel succes en sterkte!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik raad zowel wisseling van zorgverzekeraar als van apotheek aan. Ik vind de reactie van de apotheek namelijk ook erg raar en klantonvriendelijk. Zou de apotheek onder de plak van de zorgverzekeraar zitten?
Ik raad Delta Lloyd (= basis CZ) , de Amersfoortse en ONVZ/PNO aan. Maar we moeten nog wachten op de nieuwe polisvoorwaarden en prijzen.

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik vind het erg rot om te lezen dat je niet goed geholpen bent door mijn collega's. Ik begrijp dat je verschillende antwoorden hebt gekregen en je van het kastje naar de muur gestuurd bent. We komen graag met je in contact om meer uitleg te geven over onze beleidskeuze en de mogelijkheden. Mogen wij je klacht (PDF) onder vermelding van je klantnummer ontvangen via [email protected]. We geven je dan zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie.
Groet, Madeleine

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

Webcare VGZ schreef:Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik vind het erg rot om te lezen dat je niet goed geholpen bent door mijn collega's. Ik begrijp dat je verschillende antwoorden hebt gekregen en je van het kastje naar de muur gestuurd bent. We komen graag met je in contact om meer uitleg te geven over onze beleidskeuze en de mogelijkheden. Mogen wij je klacht (PDF) onder vermelding van je klantnummer ontvangen via [email protected]. We geven je dan zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie.
Groet, Madeleine
@webcare VGZ,

Aan méér uitleg heb ik weinig behoefte. VGZ heeft al zoveel 'uitgelegd' dat ik daarmee schriften mee kan volschrijven.
Het enigste wat ik wil dat er uitvoer wordt gegeven aan hetgeen is vermeld in de brief van VGZ van 24 juni j.l. en de email van 5 juli j.l. waarin o.a. het volgende wordt vermeld:
"Wij hebben uw situatie voorgelegd aan onze medisch adviseur. Deze heeft besloten dat u volgens ons beleid recht heeft op vergoeding van het medicijn Lipitor. Mocht u weer gebruik gaan maken van het medicijn Lipitor dan dient uw apotheek dit medicijn aan u mee te geven op basis van medische noodzaak. Zij declareren de kosten voor dit geneesmiddel rechtstreeks bij ons."
Dit is conform aan een eerder gedane uitspraak door de Rechter!!

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

Ter aanvulling van het bovenstaande vond ik in de Zorgverzekeringswet nog het volgende in Artikel 14 lid 5 waarin staat
5 Voor zover een verzekerde ingevolge zijn zorgverzekering toestemming behoeft van de zorgverzekeraar dan wel een verwijzing of een recept van een deskundige is vereist voor het verkrijgen van de verzekerde prestaties, en de verzekerde in het bezit is van deze toestemming, deze verwijzing of dit recept, geldt die toestemming, die verwijzing of dat recept als titel voor het verkrijgen van de verzekerde prestaties gedurende de periode waarvoor de toestemming is verleend of de verwijzing of het recept geldig is, en verlangt een nieuwe verzekeraar niet dat nogmaals toestemming wordt gevraagd of dat een verwijzing of recept wordt overgelegd.
Naar mijn mening wordt hier voldaan aan beide gevallen van hetgeen in de wet is gesteld namelijk de schriftelijke toestemming van VGZ en de expliciete verklaring op het recept van mijn cardioloog dat voorgeschreven middel medisch noodzakelijk is.

Naar mijn oordeel moet dit middel op wettelijk gronden worden verstrekt.
Onbegrijpelijk dat VGZ dat kennelijk anders ziet!!!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ook helemaal doorgelezen en wordt GVD84y8486348 eens tijd dat de overheid hier inspringt. Wat stelt VGZ zich als een waardeloze zorgverzekeraar op in deze zeg.

Ik wens je s6 hierin. En de apotheek zou ik ind ook vaarwel zeggen. Pek en veren met zoveel liegerij en eigenwijsheid .

Vele handen en portomonee's onder 1 hoedje.


Ik heb goede ervaringen met ONVZ. Hopelijk krijg je via hen wel het juiste medicijn vergoedt.

Schaam je VGZ !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb het ook helemaal gelezen, Bizar dat gedoe met VGZ.

Ik zou er weggaan en ook bij die apotheek.

Succes, ik heb Univé en geen problemen met hun.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

Morgen een week geleden heb ik VGZ mijn ultimatum gestuurd. Tot op heden nog totaal niets gehoord van VGZ dan alleen gisteren van de webcare van VGZ via dit forum, maar die heb ik zoveel informatie gestuurd dat hij/zij die waarschijnlijk nog steeds zit te lezen.

VGZ zet zich trouwens behoorlijk te kijk. Buiten het gegeven dat ik tracht mijn probleem aan te kaarten via de hiërarchieke weg van de klachtenafdeling van VGZ, gaat een andere afdeling van VGZ namelijk webcare zich ook bemoeien met mijn probleem. Nu niet een toonbeeld van een duidelijk beleid bij VGZ!!!

Kom trouwens behoorlijk in de problemen door deze hele exercitie van VGZ. Toen mijn cardioloog weer Lipitor voorschreef ging hij en ook ik er vanzelfsprekend vanuit dat dit middel nu wel geleverd zou worden nadat VGZ dat in de brief van 24 juni j.l. aan mij liet weten. Daarop heeft mijn cardioloog een nieuwe afspraak met mij gemaakt op 2 januari 2017 om te controleren of mijn cholesterolwaarden inderdaad zijn gaan zakken door het gebruik van Lipitor.
De datum van de nieuwe afspraak was gebaseerd op een maand werking van Lipitor alvorens resultaat zichtbaar zou zijn en anderhalve tot twee weken voor laboratorium onderzoek van het afgenomen bloed.
Indien VGZ niet snel antwoord en ik geen Lipitor meekrijg van de apotheek, lopen deze twee afspraken grote risico's dat deze moeten worden afgezegd wegens het niet halen van de tijd die nodig is om de juiste cholesterolwaarden te bepalen door de schuld van VGZ hun vreemde opstelling in deze.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door berndv »

PP schreef:VGZ zet zich trouwens behoorlijk te kijk. Buiten het gegeven dat ik tracht mijn probleem aan te kaarten via de hiërarchieke weg van de klachtenafdeling van VGZ, gaat een andere afdeling van VGZ namelijk webcare zich ook bemoeien met mijn probleem. Nu niet een toonbeeld van een duidelijk beleid bij VGZ!!!
Dat is ook een beetje gevolg van de klacht via verschillende ingangen kenbaar maken bij de organisatie. Maar is zeker niet handig, beter was het geweest als webcare zou zeggen dat ze het voor nu aan de andere afdeling over laten.

Ik moet voor komend jaar ook goed gaan rond kijken voor een nieuwe verzekeraar, dit ivm vergoeding van waarschijnlijk nieuwe medicatie en wellicht ook meer opties voor vergoeding van de fysio, maar ik weet nu in ieder geval wel dat ik bij vgz niet hoef te gaan kijken. Goede reclame voor hen zo tegen het einde van het jaar als de overstap-perikelen weer gaan spelen.

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

We willen graag onderzoeken wat de status van je klacht is. Hiervoor vraag ik je vriendelijk om een e-mail te sturen met daarin een kopie van je klacht en je klantnummer. Je kan dat sturen naar [email protected]. We helpen je daar graag verder. Groet, Errol

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

Webcare VGZ schreef:We willen graag onderzoeken wat de status van je klacht is. Hiervoor vraag ik je vriendelijk om een e-mail te sturen met daarin een kopie van je klacht en je klantnummer. Je kan dat sturen naar [email protected]. We helpen je daar graag verder. Groet, Errol
Dit is toch werkelijk niet te geloven!!!!!! Gisteren via deze posting door mij veel informatie verstuurd en nu komt iemand anders van webcare nog geen dag later die precies hetzelfde vraagt.
Een schoolvoorbeeld hoe men blijkbaar werkt bij VGZ.

Normaal zal ik niet snel een bepaalde kwalificatie plaatsen maar bij dit zo langzamerhand steeds groter wordende drama kan ik niet anders concluderen dat er kennelijk alleen maar klunzen werken bij VGZ.

Team van Radar, van mij mag u alvast de 'koude douche' hiervoor aan VGZ geven!

stofzuigertje

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via webcare proberen vele bedrijven dus ook VGZ die straks weer dure reclame gaat maken voor de overstappers klanten binnen te halen.
Stuur wat ze vragen en als je complimentje geeft na afloop dat ze het goed oplossen.....

Zo werkt Webcare en die mogen "Zekur" in deze periode vaak dingen regelen die normaal niet lukken.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

In de Zorgverzekeringswet vond ik nog een artikel waarbij duidelijk wordt aangetoond dat VGZ een flink aantal steken laat vallen.
Hier staat duidelijk in Artikel 2.8 lid 4 het volgende:
4 Farmaceutische zorg omvat ook een ander bij ministeriële regeling aangewezen geneesmiddel dan het door de zorgverzekeraar aangewezen geneesmiddel, voor zover behandeling met het door de zorgverzekeraar aangewezen geneesmiddel voor de verzekerde medisch niet verantwoord is.
Verder blijft het muisstil aan de overkant. Precies een week geleden heb ik in een ultimatum aan VGZ gesteld dat men mij onmiddellijk zou laten weten hoe men dacht deze impasse met mij op te lossen en anders ik een kort geding tegen VGZ zou opstarten. Tot op heden nog totaal niets gehoord van VGZ. Geen telefoon geen brief. Niets, nada, behalve die twee verzoeken via dit forum van de webcare van VGZ.
Waarom dat dit twee verzoeken waren is mij ook een volkomen raadsel!! Op het eerste verzoek heb ik een vracht informatie aan hun toegestuurd.
Echter nadien heb ik ook niets meer van webcare VGZ vernomen. Wellicht plaats men op dit forum vandaag nog een derde verzoek om informatie!!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

Vier tips heb ik voor u:
1) Direct stoppen met corresponderen met VGZ. Dit is, zoals u inmiddels geleerd heeft, trekken aan een dood paard. U heeft meer dan genoeg gecorrespondeerd met deze arrogante zelfingenomen zorgverzekeraar.
2) Bezoek de internetsite van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (http://www.skgz.nl) en neem op zo kort mogelijke termijn contact met hen op.
3) Start eveneens op zo kort mogelijke termijn het door u genoemde kort geding. Met de twee rechterlijke uitspraken (jurisprudentie) die omtrent gelijkwaardige gevallen gaan wint u dit kort geding meer dan gemakkelijk. Wanneer u wint worden alle kosten van het kort geding aan u vergoed door de verliezende partij.
4) Zoek zo snel mogelijk een andere zorgverzekeraar en apotheker. Vele instanties, zoals o.a. apothekers, bezwijken inmiddels onder de macht van de zorgverzekeraars om hun nieuwe contracten voor volgende jaren niet mis te lopen. Daar komt dit soort wantoestanden vandaan

Doet u anders, dan zult u door VGZ nog lang aan het lijntje gehouden worden, zonder enig resultaat. Waarschijnlijk als de dagvaarding bij VGZ in de brievenbus valt, zal het daarna ineens wel snel opgelost zijn. VGZ weet heel goed dat zij zo'n kort geding simpelweg verliezen en dit op nog meer kosten komt te staan.

Tot slot:
De macht van arrogante zorgverzekeraars als VGZ moet doorbroken worden. Iedere verzekerde bij VGZ die dit incident leest moet per 1 januari a.s. overstappen. Als duizenden van hun verzekerden plotseling opstappen is dat de enige manier om malafide zorgverzekeraars als VGZ te dwingen de wet en rechterlijke uitspraken voortaan op te volgen en hun zelfingenomen arrogantie te stoppen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door moederslink »

BreejKC schreef:Vier tips heb ik voor u:
1) Direct stoppen met corresponderen met VGZ. Dit is, zoals u inmiddels geleerd heeft, trekken aan een dood paard. U heeft meer dan genoeg gecorrespondeerd met deze arrogante zelfingenomen zorgverzekeraar.
2) Bezoek de internetsite van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (http://www.skgz.nl) en neem op zo kort mogelijke termijn contact met hen op.
3) Start eveneens op zo kort mogelijke termijn het door u genoemde kort geding. Met de twee rechterlijke uitspraken (jurisprudentie) die omtrent gelijkwaardige gevallen gaan wint u dit kort geding meer dan gemakkelijk. Wanneer u wint worden alle kosten van het kort geding aan u vergoed door de verliezende partij.
4) Zoek zo snel mogelijk een andere zorgverzekeraar en apotheker. Vele instanties, zoals o.a. apothekers, bezwijken inmiddels onder de macht van de zorgverzekeraars om hun nieuwe contracten voor volgende jaren niet mis te lopen. Daar komt dit soort wantoestanden vandaan

Doet u anders, dan zult u door VGZ nog lang aan het lijntje gehouden worden, zonder enig resultaat. Waarschijnlijk als de dagvaarding bij VGZ in de brievenbus valt, zal het daarna ineens wel snel opgelost zijn. VGZ weet heel goed dat zij zo'n kort geding simpelweg verliezen en dit op nog meer kosten komt te staan.

Tot slot:
De macht van arrogante zorgverzekeraars als VGZ moet doorbroken worden. Iedere verzekerde bij VGZ die dit incident leest moet per 1 januari a.s. overstappen. Als duizenden van hun verzekerden plotseling opstappen is dat de enige manier om malafide zorgverzekeraars als VGZ te dwingen de wet en rechterlijke uitspraken voortaan op te volgen en hun zelfingenomen arrogantie te stoppen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Deze VGZ is een te grote arrogante jongen.... :evil:
Dit topic is bij uitstek geschikt om als item te behandelen bij Radar.
Dit soort dingen gaat ten koste van iemands gezondheid en met TS vele anderen door de macht vd Zorgverzekeraars en mn deze grote jongens !
Webcare VGZ schreef:We willen graag onderzoeken wat de status van je klacht is. Hiervoor vraag ik je vriendelijk om een e-mail te sturen met daarin een kopie van je klacht en je klantnummer. Je kan dat sturen naar [email protected]. We helpen je daar graag verder. Groet, Errol
Wat een BS -----! Het is toch duidelijk ? Hoe meer duidelijk willen jullie het hebben?? Ga je schamen ....

TS : stap over , ook weg bij deze apotheek!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door BreejKC »

PP: Ik kom nog even terug op mijn vorige reactie. Mijn aangehaalde punt 2) (SKGZ) zou ik vergeten.

Sinds mijn reactie gisteren heb ik een aantal uitspraken van deze commissie doorgenomen. Zeker een tiental uitspraken heb ik doorgelezen, alle tien zijn in het voordeel van de zorgverzekeraars uitgevallen. Altijd zijn er, evenals bij sommige zorgverzekeraars, argumenten gevonden waarom aan de verzekerde niet uitgekeerd kon worden, of beweringen van verzekerden, in het voordeel van de zorgverzekeraars, niet aannemelijk werden geacht. Dit laatst is natuurlijk discutabel.

U wenden tot de SKGZ lijkt me dus geen goede optie omdat deze commissie eerder op de hand van de zorgverzekeraars als de zorgverzekerden lijkt te zijn.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door PP »

Afgelopen dinsdag vroeg de 1e webccare van VGZ het volgende:
Webcare VGZ schreef:Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik vind het erg rot om te lezen dat je niet goed geholpen bent door mijn collega's. Ik begrijp dat je verschillende antwoorden hebt gekregen en je van het kastje naar de muur gestuurd bent. We komen graag met je in contact om meer uitleg te geven over onze beleidskeuze en de mogelijkheden. Mogen wij je klacht (PDF) onder vermelding van je klantnummer ontvangen via [email protected]. We geven je dan zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie.
Groet, Madeleine
Kennelijk is het begrip 'zo snel mogelijk' uit het vocabulair bij VGZ geschrapt want tot op heden heb ik ook niets vernomen van de 2 verzoeken die hier waren geplaatst door 2 aparte medewerkers van de webcare van VGZ, ondanks dat ik op beide verzoeken een vracht aan informatie heb verzonden,

Dus blijkbaar hebben deze twee medewerkers van webcare dezelfde mentaliteit als alle andere medewerkers van VGZ en dat is:

Op problemen van verzekerden niet reageren!!!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

ciske:Succes, ik heb Univé en geen problemen met hun.
Unive behoort ook tot de VGZ. Misschien heeft u geluk gehad? Maar de basisverzekering wordt gewoon uitgevoerd door VGZ en er bestaan echt betere verzekeringen, dus ik zou ook maar eens rondkijken tegen het einde van het jaar.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 30 okt 2016 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: VGZ komt (schriftelijke) afspraken/overeenkomsten niet na

Ongelezen bericht door vroem »

ook op gebied van mondzorg is de VGZ club momenteel met maatregelen bezig die de verzekerden voor extra kosten zullen stellen, ook al denken ze ervoor verzekerd te zijn. mn op gebied van implantologie en orthodontie, maar ook de gewone AV voor tandartskosten ligt het voor op de loer.Heeft niet alleen met geld te maken maar ook wegnemen van keuzevrijheid behandelaar.

Gesloten