LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Betaling Jaarpremie Zie Zo Selectief

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Problemen Betaling Jaarpremie Zie Zo Selectief

Ongelezen bericht door mschapink »

Ik heb een aantal jaren een polis bij Zie Zo lopen ( = Zilveren Kruis Achmea ).

Vorig jaar 2016 had ik met betaling van de jaarpremie problemen, maar toen was dit de eerste keer bij deze Maatschappij, dat is met handmatige betaling opgelost.

Nu bij prolongatie weer hetzelfde probleem, ondanks contact met de Chat mogelijkheid met een medewerkster van het Zilveren Kruis .

Vandaag geen afschrijving van mijn jaarpremie voor mijn Zie Zo Selectief polis , deze zou de 27 ste van de maand december afgeschreven dienen te worden, zoals ik al eerder gemeld heb richting Zilveren Kruis de incasso staat niet klaar om dit jaar de jaarpremie te betalen ( Is voor mij van belang voor mijn VRH ).

Telefonisch en via de chat functie is het Zilveren Kruis momenteel niet of slecht bereikbaar, ik wacht nog op een terugbel van Zilveren Kruis.

Er werd een betaalmail toegezonden die ik 28 december voldaan heb, ik dacht mooi nu is alles rond.

Wat schetst mijn verbazing, er stond toch een automatische incasso klaar voor 3 januari 2017, die heb ik niet geaccepteerd aangezien ik mijn jaarpremie betaald had.
Wat doet Zilveren Kruis, ze storten mijn betaalde premie vorig jaar weer terug, gevolg ik sta weer als een 'wanbetaler' te boek.

Weer gebeld en een betaalmail ontvangen, en deze per 5 januari betaald, kijk ik vandaag 7 januari op mijn omgeving in het weboverzicht bij het Zilveren Kruis > Openstaande betaling ***,**

Betaalt u niet binnen 14 dagen? Dan betaalt u € 10 extra.

Acceptgiro kwijt? Betaal het bedrag onder vermelding van het betaalkenmerk 6001300066278011. ​​

Dus door hun fout zou ik ook nog 10 euro extra moeten gaan betalen, vervaldatum 27 / 12 /2016 , niet betaald voor 10 januari 2017, U krijgt ook nog een boete aan uw broek. We zijn bijna twee weken verder.

Ik ben al jaren trouwe klant bij het Zilveren Kruis, maar dit is toch een uitermate vreemde gang van zaken.

Edit:

Er wordt aan gewerkt door het Zilveren Kruis , zie onderstaande topic bij hun community:

https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Eigen ... alse#M1261

Edit: 10 Januari 2017

Het lijkt erop dat het opgelost is, ik kan nu zien dat de betaling geaccepteerd is door de verzekeraar, twee weken om een betaling rond te krijgen met twee overmakingen , stornering en terugboeking, welkom in de wondere wereld van administratie bij grote bedrijven, dit terwijl hij automatisch op de einde van de maand had moeten plaatsvinden.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Problemen Betaling Jaarpremie Zie Zo Selectief

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Geachte vraagsteller
Een opdracht automatische incasso wordt altijd op een vaste dag in de maand gedaan.
Vaak kunt u dit terugvinden in uw persoonlijke pagina.
Uit uw vraag/opmerking maak ik op dat de incassodatum niet de door u gewenste datum is.
Boekhoudkundig is het niet te doen voor 2 miljoen verzekerden(ongeveer bij benadering) 30 of 31 verschillende data's toe kennen om af te schrijven.
Zoek maar eens op het woord prolongatie.
U heeft dus bot gezegd de verzekeraar een heel berg werk bezorgt door eerst te storneren en daarna zelf te gaan betalen.
Andere opties zijn een maand of een kwartaalbetaling(met de huidige kortings percentages zo goed als geen korting) in orde te laten maken.
Aan de andere kant zorgt automatisering ervoor dat ingediende nota's binnen een paar dagen uitbetaald zijn. :)

off topic : Scheelt ons allemaal een hele berg premie extra, want de dames en heren aan de lijn kosten nl ook geld.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Problemen Betaling Jaarpremie Zie Zo Selectief

Ongelezen bericht door mschapink »

Zilveren Kruis heeft een fout gemaakt in de afschrijving, dit had moeten gebeuren op de 27 ste van de maand ( dat staat ook bij mijn persoonlijke pagina ). Dat dit door systeem technisch niet mogelijk was blijkt wel uit de interne reacties van de Zilveren Kruis medewerkers dat dit probleem intern bij het Zilveren Kruis bekend is en meer mensen hier last van hadden ( lees de commentaren op hun forum ).

Ik wil wegens persoonlijke omstandigheden de jaarpremie voor het einde van het jaar betalen, wat ik dan zelf maar gedaan heb ( met een toegezonden betaalmail van het Zilveren kruis) en dan begint twee weken lang een carrousel , van betalen , incasso blokkeren, bedrag terug storten en nog een keer betalen.

U wentelt de onvolkomenheden van de administratie af op de klant, ik heb in deze zaak ook een berg moeite moeten doen om de betaling in orde te krijgen wat uiteindelijk gelukt is, met chatten ( bellen is moeilijk tegen het einde van het jaar ) en het interne forum te gebruiken.

Gesloten