LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende verzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
GrandM1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2017 14:35

Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door GrandM1961 »

Hallo, het volgende is er an de hand.
Ben al enkele jaren bij Friesland zorgverzekeringen en heb de laatste tijd veel te kampen gehad met mijn gezondheid.
Nu wist ik dat ik mij nog aanvullend moest gaan verzekeren vanwege mogelijke Fysio.
Maar doordat ik regelmatig bij bezoeken aan arts, tandarts en ziekenhuizen voor allerlei kwalen steeds moest gaan en waarbij ikzelf ook vele medicatie heb gekregen waaronder morfine, is het mij dat allemaal ontschoten. Ik heb op 2 Februari nog met Friesland zorgverzekering telefonisch contact gehad en mijn situatie uitgelegd. Kreeg te horen dat ik 2 dagen te laat ben en daardoor geen aanvullende verzekering meer kan afsluiten, want de coulanceregeling gelde tot en met 31 Januari. Ik wilde graag aanvullend verzekerd worden met terugwerkende kracht vanaf 01 Januari maar dat was niet meer mogelijk en men maakt geen uitzonderingen hierop. Heb ook aangegeven dat ik dus voor dit jaar gedoemd ben met een recidive Hernia en met een ww uitkering de fysio gewoonweg niet kan betalen. Heb hen er ook opgewezen dat ik een Australische vriendin en haar zoontje, vorig jaar medio Mei had opgegeven voor een zorgverzekering en dat moest met terugwerkende kracht vanaf Januari. Schijnbaar kan een buitenlander wel hier in Nederland ten alle tijde instappen, maar een Nederlander die al enige jaren klant is van die verzekeringsmaatschappij die 2 dagen te laat is niet.

Ik ben bekend met het weigeren van een aanvullende verzekering, maar het is toch van het zotte dat als ik zelf aangeef dat ik dit met terugwerkende kracht wilde laten ingaan dit niet kan. Vanmiddag heb ik van Friesland zorgverzekering een telefoontje ontvangen omtrent mijn klacht hierover, maar men blijft bij hun standpunt. De coulance regeling geld t/m 31 Januari. Dus wat betreft dit jaar blijf ik dus in de ziektewet van het UWV en moet ik maar zien hoe ik hierdoor moet komen. Ik ben zwaar ontstemd hierdoor en vind dat de politiek zich hier eens flink over buigt, want als iemand zich op alles maar moet gaan verzekeren en met een uitkering, hoe moet men dan nog in godsnaam rondkomen van een uitkering?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt ook eens proberen een brandend huis tegen brand te verzekeren. Ook dat zal niet lukken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door vroem »

reden dat het niet meer kan ligt niet in de medische achtergrond maar in het feit dat mw gewoon te laat is...
Is helaas niet anders. Voor mensen die om reden van immigratie op een ander moment in het jaar moeten verzekeren gelden andere regels, wat logisch is. Echter ook zij hebben maar een beperkte periode binnen die regels om al dan niet een AV af te sluiten naast de basisverzekering.

Spijtig, maar ergens moet toch een grens zijn. Het overstapcircus duurt toch al enkele maanden, lijkt mij lang genoeg.
Het budget wat anders aan de premie wegging , en een stuk eigen bijdrage wat van toepassing zou zijn geeft in ieder geval iets ruimte.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Is dit een serieuze klacht? Dat kan ik mij haar niet voorstellen. Of zijn er werkelijk mensen die dit onrechtvaardig vinden?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Dirkie »

GrandM1961 schreef:Ik heb op 2 Februari nog met Friesland zorgverzekering telefonisch contact gehad en mijn situatie uitgelegd. Kreeg te horen dat ik 2 dagen te laat ben en daardoor geen aanvullende verzekering meer kan afsluiten, want de coulanceregeling gelde tot en met 31 Januari.
Eigenlijk bent U niet 2 dagen maar een maand en 2 dagen te laat. Vandaar de naam coulance regeling.
Ik wilde graag aanvullend verzekerd worden met terugwerkende kracht vanaf 01 Januari maar dat was niet meer mogelijk en men maakt geen uitzonderingen hierop
Dat lijkt me logisch want ander zou iedereen pas een brandverzekering afsluiten als zijn huis in brand staat of een AlRisk als je net een aanrijding gehad hebt.
Schijnbaar kan een buitenlander wel hier in Nederland ten alle tijde instappen, maar een Nederlander die al enige jaren klant is van die verzekeringsmaatschappij die 2 dagen te laat is niet.
Dat lijkt me logisch. Als je in mei in Nederland komt wonen/werken dan kun je pas vanaf mei verzekeren toch?
Ik ben zwaar ontstemd hierdoor en vind dat de politiek zich hier eens flink over buigt, want als iemand zich op alles maar moet gaan verzekeren en met een uitkering, hoe moet men dan nog in godsnaam rondkomen van een uitkering?
Nu snap ik het even niet. U wilt zich juist voor alles verzekeren maar vindt ook dat de politiek moet gaan kijken hoe je rond moet komen als je je voor alles verzekerd en van een uitkering rond moet komen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

GrandM1961 schreef:Dus wat betreft dit jaar blijf ik dus in de ziektewet van het UWV en moet ik maar zien hoe ik hierdoor moet komen.
Gelukkig is het probleem blijkbaar niet aanwezig?
GrandM1961 schreef:er was geen sprake van ziektewet.

Gesloten