Radar

toggle menu

Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).

Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door TruusWillem » 10 feb 2017 18:19

Ik heb een kapsalon in het Zuiden van het land en ben verzekerd tegen verzuim bij de Amersfoortse.

Doordat ik bij de Amersfoortse verzekerd ben word ik gedwongen om bij Keerpunt een ziekmelding te doen.

Een walgelijk arrogant bedrijf overigens, dat als ik een zieke had mijn werknemer op een ongehoorde en ongepast wijze werd uitgehoord, werd achtervolgd en onder druk gezet!

Zelfs zo ver dat een van mijn kapsters door zo’n tante daar naar de psycholoog moest omdat ze een zere nek had. Deed ze dat niet dan moest ik het salaris stoppen. Niet te geloven, wat een ellende en wat een gezeik.

De bedrijfsarts is weer van een ander bedrijf, een echte arbodienst en die heeft in de afgelopen jaren heel wat goed werk voor ons gedaan en ons goed geholpen.

Dus hier geen klagen over.

Maar nu komt het. Vorig jaar in juni kreeg ik een brief van Anko Verzekeringsdienst dat ik bij Keerpunt weg ging en ik bij onze echte arbodienst voor alles terecht kon.

In de brief stond dat de privacy regels waren aangescherpt en we vandaar naar de echte arbodienst over zouden gaan waar onze bedrijfsarts die we al 7 jaar hebben werkt. Ik dacht: eindelijk!

Helemaal blij.

Maar dan nu het volgende: krijg ik vorige week een brief van die verzekeringsdienst dat ik weer terug moet naar dat Keerpunt terwijl ik met plezier het contract heb getekend met onze echte arbodienst.

Overigens de eerste keer dat ik uberhaupt een arbo contract getekend heb in al die jaren dat ze me bakken geld van mijn rekening hebben afgeschreven. Ik vroeg wel eens wat terug omdat er teveel was afgeschren. Helaas. ik moest het maar lekker uitzoene van die pipo's van Schouten Zekerheid.

Ik ben geen jojo en ik weiger terug te gaan naar Keerpunt. Die Anko verzekeringsdienst is Schouten Zekerheid in Rotterdam, googlen. Een rookgordijn. Die lui schrijven mij al jaren in januari een bak geld van de rekening voor arbodienstverlening.

Al jaren klaag ik dat ze teveel afschrijven omdat ik minder personeel heb dan het bedrag wat wordt afgeschreven. Ik heb nog nooit een cent terug gezien, ze weigeren gewoon een credit factuur te sturen. Wat een boevenbende daar.

Dat Keerpunt is trouwens een dochter van de Amersfoortse en Nationale Nederlanden. Dus als ik het goed begrijp ben ik door de ANKO verzekerd via SchoutenZekerheid en of een van hun vele bv'tjes, wat weer een verlengstuk van de Amersfoortse is, dat SchoutenZekerheid int mijn geld (en teveel ook) voor de arbodienst en stort het vervolgens weer door naar Keerpunt die onder de Amersfoortse vallen. En wat kregen mijn kapsters bij ziekte voor hulp van dat keerpunt: helemaal niets, ze werden er alleen maar zieker van en ik ook.

Wie kan mij helpen? Ik wil niet meer terug naar dat Keerpunt; ik wil gewoon bij de arbodienst van onze eigen bedrijfsarts blijven. Die hebben we al 7 jaar en is fantastisch. Kan dat SchoutenZekerheid mij dwingen terwijl ik voor de eerste keer zelfs nu ik een echt contract heb voor de arbodienstverlening verplichten terug te gaan naar dat keerpunt?

Een gartis knipbeurt voor degene die mij helpt :-).

TruusWillem
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 feb 2017 18:06

RE: Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door crazyme » 02 maart 2017 08:08

Mijn ervaring met keerpunt is dat zij zeer correct omgaan met zowel de belangen van de verzekeraar, werknemer en werkgever.

De druk wordt opgevoerd wanneer er zaken niet pluis zijn.

Als het niet goed gaat in uw kapsalon is het natuurlijk niet de bedoeling dat een werknemer "ziek" wordt om zo de personeelslasten te drukken.

Wanneer u van keerpunt af wil, moet u dat bespreken met de Amersfoortse.
Laatst bijgewerkt door crazyme op 02 maart 2017 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.
crazyme
 
Berichten: 6713
Geregistreerd: 10 jun 2005 23:34

RE: Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door Moneyman » 02 maart 2017 08:34

TruusWillem schreef:Ik heb een kapsalon in het Zuiden van het land en ben verzekerd tegen verzuim bij de Amersfoortse.

Doordat ik bij de Amersfoortse verzekerd ben word ik gedwongen om bij Keerpunt een ziekmelding te doen.

Een walgelijk arrogant bedrijf overigens, dat als ik een zieke had mijn werknemer op een ongehoorde en ongepast wijze werd uitgehoord, werd achtervolgd en onder druk gezet!

Zelfs zo ver dat een van mijn kapsters door zo’n tante daar naar de psycholoog moest omdat ze een zere nek had. Deed ze dat niet dan moest ik het salaris stoppen. Niet te geloven, wat een ellende en wat een gezeik.

De bedrijfsarts is weer van een ander bedrijf, een echte arbodienst en die heeft in de afgelopen jaren heel wat goed werk voor ons gedaan en ons goed geholpen.

Dus hier geen klagen over.

Maar nu komt het. Vorig jaar in juni kreeg ik een brief van Anko Verzekeringsdienst dat ik bij Keerpunt weg ging en ik bij onze echte arbodienst voor alles terecht kon.

In de brief stond dat de privacy regels waren aangescherpt en we vandaar naar de echte arbodienst over zouden gaan waar onze bedrijfsarts die we al 7 jaar hebben werkt. Ik dacht: eindelijk!

Helemaal blij.

Maar dan nu het volgende: krijg ik vorige week een brief van die verzekeringsdienst dat ik weer terug moet naar dat Keerpunt terwijl ik met plezier het contract heb getekend met onze echte arbodienst.

Overigens de eerste keer dat ik uberhaupt een arbo contract getekend heb in al die jaren dat ze me bakken geld van mijn rekening hebben afgeschreven. Ik vroeg wel eens wat terug omdat er teveel was afgeschren. Helaas. ik moest het maar lekker uitzoene van die pipo's van Schouten Zekerheid.

Ik ben geen jojo en ik weiger terug te gaan naar Keerpunt. Die Anko verzekeringsdienst is Schouten Zekerheid in Rotterdam, googlen. Een rookgordijn. Die lui schrijven mij al jaren in januari een bak geld van de rekening voor arbodienstverlening.

Al jaren klaag ik dat ze teveel afschrijven omdat ik minder personeel heb dan het bedrag wat wordt afgeschreven. Ik heb nog nooit een cent terug gezien, ze weigeren gewoon een credit factuur te sturen. Wat een boevenbende daar.

Dat Keerpunt is trouwens een dochter van de Amersfoortse en Nationale Nederlanden. Dus als ik het goed begrijp ben ik door de ANKO verzekerd via SchoutenZekerheid en of een van hun vele bv'tjes, wat weer een verlengstuk van de Amersfoortse is, dat SchoutenZekerheid int mijn geld (en teveel ook) voor de arbodienst en stort het vervolgens weer door naar Keerpunt die onder de Amersfoortse vallen. En wat kregen mijn kapsters bij ziekte voor hulp van dat keerpunt: helemaal niets, ze werden er alleen maar zieker van en ik ook.

Wie kan mij helpen? Ik wil niet meer terug naar dat Keerpunt; ik wil gewoon bij de arbodienst van onze eigen bedrijfsarts blijven. Die hebben we al 7 jaar en is fantastisch. Kan dat SchoutenZekerheid mij dwingen terwijl ik voor de eerste keer zelfs nu ik een echt contract heb voor de arbodienstverlening verplichten terug te gaan naar dat keerpunt?

Een gartis knipbeurt voor degene die mij helpt :-).

Ik hoop wel dat je richting Schouten op een andere toon communiceert dan je hier óver hen doet. Je woordkeuze hier komt me nogal emotioneel gekleurd -en weinig chique- over.
Moneyman
 
Berichten: 8136
Geregistreerd: 18 feb 2015 12:36

RE: Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door Radar » 03 maart 2017 11:23

Offtopic reacties verwijderd door moderator.
Radarverified
 
Berichten: 3726
Geregistreerd: 22 apr 2004 10:56

RE: Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door boze werkgever » 18 apr 2018 09:15

Ook ik ben totaal ontevreden over Schouten Zekerheid. via deze dienst kreeg ik arbodienst De Pantergroep aangewezen. Deze maakte vele fouten en/of deden dingen helemaal niet. uiteraard een brief gekregen van Schouten zekerheid waarin te lezen valt dat deze zich niet aansprakelijk acht.
Arbodienst "De Pantergroep"

maakte bij mij een niet al te beste indruk en ik zal deze dan ook niet snel aanbevelen bij mijn kennissenkring.
Sterker nog, ik zal ze het afraden.
Van het niet adequaat reageren op berichten mijner zijds en een naar mijn menig niet capabelle basisarts ging het niet zoals gewenst.
Toen ik het contract afsloot bij Schouten Zekerheid wist ik niet dat Schouten Zekerheid mij arbodienst De Pantergroep uit Drachten zou aangeven alszijnde mijn arbodienst.
Indien ik dit van tevoren had geweten was ik zeker niet in zee gegaan met zowel Schouten Zekerheid alsmede arbodienst De Pantergroep.
In het contract dat ik afsloot met Schouten zekerheid staat te lezen dat ik recht heb op een erkende bedrijfsarts.
Dit is niet gebleken in mijn zaak bij arbodienst De Pantergroep.
Deze arbodienst zette een basisarts in op een van mijn zogenaamd zieke personeelslid met alle gevolgen van dien.
De Pantergroep zegt niet aansprakelijk te zijn omdat de basisartsen onder supervisie zouden staan van een erkende bedrijfsarts.

Grove fouten.


Dit neemt niet weg dat arbodienst De Pantergroep grove fouten heeft gemaakt zoals:
Het niet langsturen van een arboarts terwijl ik hier wel om vroeg, het niet goed begeleiden van het gehele proces,
het aangeven van de casemanager dat ´ze´het niet erg vonden dat ik stopte met mijn bedrijf omdat dit wel een erge ingewikkelde zaak was,
afspraken verdwenen, afspraken verzet zonder medeweten van mij als werkgever,
achter mijn rug om e-mailverkeer tussen zogenaamd zieke werkneemster en de basisarts, niet achter een niet ondertekend plan van aanpak aangaan,
dit kon ik zelf doen, vier verschillende casemanagers, zonder toestemming van mij als werkgever toch op vakantie door zogenaamd zieke personeelslid,
het niet adequaat reageren van de basisarts om te verifiëren dat er een doktersverklaring is van een tweede behandelaar,
deze tweede behandelaar was er niet op moment van schrijven in het dossier door de basisarts.
17 maanden procederen zonder resultaat met mijn zogenaamd zieke personeelslid.
Ik had het idee dat als ik een arbodienst neem dat ik van deze mag verwachten dat deze arbodienst veel werk uit handen neemt.
Ik moest bijna alles zelf doen. Van het achter bezoeken naar een basisarts aangaan tot aan het niet invullen van het plan van aanpak van het zieke personeelslid. Ik moest overal zelf achteraan.
Ook op terugbelverzoeken is niet gereageerd.
Casemanager.
De Pantergroep zette een jonge casemanager op mijn zaak en ik vraag mij af of deze ervaring genoeg heeft om met deze uiterst vreemde zaak om te kunnen gaan.
Ik schrijf haar naam niet op deze site omdat zij wel haar best voor mij heeft gedaan.
Het koste mij erg veel tijd om bepaalde onderwerpen bespreekbaar te maken. Kan een case manager het wel erg bont maken door mij mede te delen dat dit een ondernemersrisico zou zijn? NIIIEEET. Daarom schakel ik jullie in.
Pfff...Kortom, ze doen waar ze zin in hebben.
boze werkgever
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 apr 2018 08:32

RE: Arbodienst - Schouten Zekerheid - Dit kan gewoon niet!

door Radar » 19 apr 2018 14:00

Offtopic reacties verwijderd.
Radarverified
 
Berichten: 3726
Geregistreerd: 22 apr 2004 10:56

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Zzp