LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstand/ggn/loonbeslag/

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lieveranoniem86
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 15:35

Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Lieveranoniem86 »

Hallo
Ik zit met het volgende het zit zo ..
Ik heb een tijd zonder inkomen gezeten daarvoor bijstand gehad. Altijd netjes 100 euro aan ggn betaald. Maar omdat ik meer dan een half jaar geen geld heb gehad gingen mijn vaste lasten voor anders zou ik dakloos worden. Nu hebben ze loonbeslag gelegd heb inmiddels een baan. Maar ze willen geen antwoord geven als ik elke keer om een regeling vraag. En dat frustreert mij. Ik wil betalen maar ook kunnen leven. Maar ze geven geen gehoor aan een regeling

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lieveranoniem86 schreef:Hallo
Ik zit met het volgende het zit zo ..
Ik heb een tijd zonder inkomen gezeten daarvoor bijstand gehad. Altijd netjes 100 euro aan ggn betaald. Maar omdat ik meer dan een half jaar geen geld heb gehad gingen mijn vaste lasten voor anders zou ik dakloos worden. Nu hebben ze loonbeslag gelegd heb inmiddels een baan. Maar ze willen geen antwoord geven als ik elke keer om een regeling vraag. En dat frustreert mij. Ik wil betalen maar ook kunnen leven. Maar ze geven geen gehoor aan een regeling
Heeft u GGN wel benaderd dan dat u tijdelijk niet kon betalen? Als er niets overlegd wordt, komt er inderdaad een loonbeslag. En dan bent u ook te laat voor een regeling.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat het stadium van een regeling inmiddels voorbij is, aangezien er al loonbeslag is gelegd. De vraag is dan alleen of dit loonbeslag voldoet aan de eisen, er is een beslagvrije voet, en daarmee zou, zij het zeer zuinig, voorzien in levensonderhoud mogelijk moeten zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er al beslag ligt, is het te laat voor nog een regeling. Geef in ieder geval je zorgverzekeringskosten en je woonlasten op aan GGN, dan kan je beslagvrije voet wellicht opgehoogd worden. Meet zit er niet in. Ik weet niet hoe hoog de schuld is, maar wellicht is die met het vakantiegeld alweer grotendeels opgelost?

Lieveranoniem86
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 15:35

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Lieveranoniem86 »

Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lieveranoniem86 schreef:Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie
Tja als jij de regeling onder enig bericht stopzet dan is dit geen vreemde reactie. Zij krijgen nu elke maand geld van het loonbeslag en door je eerdere actie weten ze ook dat een regeling toch niet nagekomen wordt. Ik heb zelf enorme schulden (20.000 euro) gehad na mijn eigen bedrijf, ik heb met alle schuldeisers regelingen getroffen en als ik een afspraak niet kon nakomen netjes gebeld en voorstel gedaan. Na 7 jaar lang aflossen nu nagenoeg schulden vrij. Met communiceren kom je een heel eind.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lieveranoniem86 schreef:Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie
Hoe zou u het vinden als er bv geen water uit de kraan komt. De leverancier levert niet meer want ze hebben even te weinig water. Zo zonder overleg? U heeft afspraken gemaakt en zou deze na moeten komen met GGN. En natuurlijk kunnen er onvoorziene zaken voorvallen, maar als GGN dat niet weet valt er dus ook niets te regelen. Sorry dat ik het zeg, maar echt een gevalletje eigen schuld.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lieveranoniem86 schreef:Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie
Ach, zelf reageer je ook niet op het grootste deel van de gegeven adviezen en gestelde vragen...
sylvesterb schreef:Tja als jij de regeling onder enig bericht stopzet dan is dit geen vreemde reactie. Zij krijgen nu elke maand geld van het loonbeslag en door je eerdere actie weten ze ook dat een regeling toch niet nagekomen wordt. Ik heb zelf enorme schulden (20.000 euro) gehad na mijn eigen bedrijf, ik heb met alle schuldeisers regelingen getroffen en als ik een afspraak niet kon nakomen netjes gebeld en voorstel gedaan. Na 7 jaar lang aflossen nu nagenoeg schulden vrij. Met communiceren kom je een heel eind.
En dit is het helemaal. Al communicerend kom je meestal een heel eind. Zonder communicatie krijg je het deksel op je neus. En terecht ook nog.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
Lieveranoniem86 schreef:Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie
Tja als jij de regeling onder enig bericht stopzet dan is dit geen vreemde reactie. Zij krijgen nu elke maand geld van het loonbeslag en door je eerdere actie weten ze ook dat een regeling toch niet nagekomen wordt. Ik heb zelf enorme schulden (20.000 euro) gehad na mijn eigen bedrijf, ik heb met alle schuldeisers regelingen getroffen en als ik een afspraak niet kon nakomen netjes gebeld en voorstel gedaan. Na 7 jaar lang aflossen nu nagenoeg schulden vrij. Met communiceren kom je een heel eind.
Je hebt helemaal gelijk. Overigens kudos. Dat moet niet makkelijk zijn geweest die 7 jaar. Respect! :)
Lieveranoniem86 schreef:Ik heb ze toen niet op de hoogte gesteld nee dat ik toen geen inkomen had maar zou het nog wel zin hebben om te zeggen heb ook aangegeven nu maar ze gaan er niet meer op in. Krijg geen enkel antwoord maar de stads bank ga ik dan wel proberen dank u wel allemaal voor u reactie
Maar wat verwacht je nou eigenlijk? Eerst maak je schulden en onderneem je geen enkele actie die op te lossen. Je laat het zo ver gaan dat er een vonnis wordt uitgesproken en dan nog krijg je van de gerechtsdeurwaarder een regeling aangeboden. Daar houd je je ook niet aan en doe je niets om te zorgen dat zij zekerheid hebben.

Het is volledig terecht dat ze beslag leggen, en dat heb je zelf veroorzaakt doordat je (blijkbaar) geen zin had om je verantwoordelijkheid te nemen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door olaf79 »

Loonbeslag is een regeling. Die is als het goed is dusdanig dat je genoeg geld overhoudt om te leven. Dit is de beslagvrije voet.

Lieveranoniem86
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 15:35

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Lieveranoniem86 »

Ik bedank de mensen die mij wel netjes hebben uitgelegd hoe werkt.
Maar mensen ga niet oordelen als je het hele verhaal niet kent..
Lekker makkelijk.
Hier zit ik ook niet op te wachten..

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lieveranoniem86 schreef:Ik bedank de mensen die mij wel netjes hebben uitgelegd hoe werkt.
Maar mensen ga niet oordelen als je het hele verhaal niet kent..
Lekker makkelijk.
Hier zit ik ook niet op te wachten..
Nou nou, volgens mij valt het wel mee met dat "beoordelen". Of is de waarheid te hard? :shock:

stofzuigertje

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de afgesproken €100,- per maand niet kunt betalen moet je dat melden en een lager bedrag regelen.

Dakloos worden hoeft niet maar zomaar niets doen geeft dit probleem.
Of ze nogmaals een regeling willen betwijfel ik.

U had toen zelf contract op moeten nemen en met inkomsten uit bijstand en uitgaven U moeten melden.
Verder, heeft U elke mogelijkheid tot subsidie wel aangevraagd en gekregen.

Als je inkomen daalde word de huursubsidie en zorgtoeslag hoger mits je dat regelde en soms komt dat enkele maanden later wegens controle.
Dan kun je tijdelijk enkele maanden overslaan maar wel na netjes melden en GGN op de hoogte houden.

Het bedrag is ooit vastgesteld en je had zelf moeten melden dat dit te hoog was.
Met inkomsten, subsidies en kosten levensonderhoud hadden ze dan een lager bedrag kunnen vaststellen.

Verder kun je ook de gemeentelijke sociale dienst vragen voor bemiddeling want na tonen stuken en hun telefoontje werkt het vaak beter dan zelf alles doen.
Ze geloven een medewerker van sociale dienst vaak gelijk en U moet alles moeilijk aantonen.
Ook van andere eventuele schuldeisers en achterstanden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstand/ggn/loonbeslag/

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Achter elke schuldsituatie schuilt een verhaal die menigeen liever niet kenbaar maakt maar de last drukt zwaar op de schouders en uiteindelijk gaat het complete sociale leven naar de kl*te. De beste stuurlui staan aan wal maar weten niet eens hoe ze een touw van een schip aan moeten pakken danwel vast moeten leggen. Sterker is nog dat iedereen het beter weet zonder maar hulp te bieden en gaat oordelen want hoe dom kan iemand zijn om het zover te laten komen. Ts vraagt om tips om uit deze nare situatie te geraken maar niet om om een eigen schuld dikke bult verhaal te lezen.

Off topic, een baan voor het leven bestaat zo goed als niet meer dus als er een reorganisatie wordt doorgevoerd kan je bestaan voorgoed veranderen en dan dien je met 3 kwart van het vorige inkomen rond zien te komen en dat is een zware aderlating.
In één woord: eens.

Gesloten