LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Klant_Avero_Achmea
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2017 13:21

Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Klant_Avero_Achmea »

Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?

Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Brahms »

Klant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?

Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Al uw voorstellen en ideeen zijn prima, maar helaas kunnen deze niet uitgevoerd worden. Een verzekering moet je zien als een collectief iets, dat de ene meer betaald voor dezelfde verzekering dan de andere, is bij dit soort verzekeringen onmogelijk.
Teruggave van verzekeringsgeld is natuurlijk onmogelijk, je bent op jaarbasis verzekerd. Je gedachte dat je al jaren verzekerd bent is dus misschien begrijpelijk, maar niet van toepassing.
Als chronisch patient zit je inderdaad in een moeilijk pakket als je je wil verzekeren met een verzekring welke een medische goedkeuring vereist, anderzijds moet je je ook realiseren, het klinkt hard, dat vele anderen aan jou medische problemen meebetalen, het basisverschijnsel van een collectieve verzekering.
Dat je al jaren teveel premie betaald voor iets wat in de toekomst zou kunnen gaan plaatsvinden is misschien mooi bedacht, maar met de huidige manier van verzekeren (per kalenderjaar) eigenlijk gewoon weggegooid geld als je er geen gebruik van maakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door moederslink »

Volgens mij maakt het nauwelijks nog uit bij welke zorgverzekeraar je bent verzekert.
Ook ik heb de nieuwe polis ontvangen ÷ € 2 duurder , maarrrrr-------veel vergoedingen zijn geschrapt , precies wat ik ook had verwacht :evil:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?

Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Het antwoord op alle vragen is eigenlijk heel simpel: “nee”. Zo werkt verzekeringsrecht niet.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt nergens recht op. Overigens zijn de meeste Nederlanders zwaar oververzekerd. Wat hebt u dan eigenlijk gebruikt van die superdure aanvullende?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door grun »

Afgelopen weekend heb ik veel verzekeringen bekeken (vooral aanvullende tandartsverzekeringen met acceptatievoorwaarden) en daarbij ook een aantal gezien die zonder nieuwe 'keuring' overgenomen kunnen worden door de nieuwe verzekeraar. Een kopie van de huidige polis is daarbij voldoende.

Misschien dat er ook verzekeraars zijn die bereid zijn hetzelfde met andere aanvullende verzekeringen te doen?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Dirkie »

Klant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Volgens mij bent U in de war met een spaarrekening. Een ziektekosten verzekering is geen spaarpot voor u, maar voor de verzekeraar. U betaald premie en in ruil daarvoor betaald de verzekering (een deel van) de kosten. En omdat U en de andere verzekerden bij dezelfde maatschappij samen deze premie betalen kunnen zij de kosten betalen, omdat nu eenmaal niet iedereen kosten zal maken. M

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

grun schreef:Afgelopen weekend heb ik veel verzekeringen bekeken (vooral aanvullende tandartsverzekeringen met acceptatievoorwaarden) en daarbij ook een aantal gezien die zonder nieuwe 'keuring' overgenomen kunnen worden door de nieuwe verzekeraar. Een kopie van de huidige polis is daarbij voldoende.

Misschien dat er ook verzekeraars zijn die bereid zijn hetzelfde met andere aanvullende verzekeringen te doen?
Zonder keuring overnmen heb ik ook vaker gezien.

Ik begrijp de verontwaardiging. In feite neem je de verzekering als je nog geen gebreken hebt, zodat je er later gebruik van kan maken. Dat geldt voor verzekeringen met een acceptatieprocedure. Wij hebben dit jaar ook veel geld betaald voor een te dure aanvullnde verzekering. Ik denk dat we deze toch maar weer laten vervallen.

Er zijn trouwens een aantal verzekeraars, zoals Zillveren Kruis, die geen acceptatievoorwaarden stellen voor de gewone aanvullend verzekeringen. ONVZ doet dit wel. En dat is de verzekeraar met de beste vergoedingen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Klant_Avero_Achmea schreef: Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
De wijziging gaat in per 1 januari en geld voor alle klanten.
Klant_Avero_Achmea schreef: Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
Op welke basis de verzekering wijzigt per 1 januari 2018. Ze wijzigen niets met terugwerkende kracht
Klant_Avero_Achmea schreef: En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
Nee natuurlijk niet.
Klant_Avero_Achmea schreef: Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
De zorg wordt steeds duurder je kunt van een verzekeraar niet verwachten dat ze rekening gaan houden met de behoeftes van een zeer kleine groep in hun aanvullende pakket. Hoe vervelend dit ook is maar zo werkt het niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door grun »

Dirkie schreef:Volgens mij bent U in de war met een spaarrekening. Een ziektekosten verzekering is geen spaarpot voor u, maar voor de verzekeraar. U betaald premie en in ruil daarvoor betaald de verzekering (een deel van) de kosten. En omdat U en de andere verzekerden bij dezelfde maatschappij samen deze premie betalen kunnen zij de kosten betalen, omdat nu eenmaal niet iedereen kosten zal maken. M
In principe heb je wel gelijk, maar aanvullende zorgverzekeringen worden vooral genomen door mensen die verwachten er ook gebruik van te gaan maken. Daarbij is de verhouding tussen premie en vergoeding vrij laag, anders dan bij een brandverzekering bijvoorbeeld.

Het probleem is meer dat een van de vragen voor acceptatie is: 'Verwacht u komend jaar grote kosten?', en als het antwoord dan JA is, loop je de kans dat de verzekering geweigerd wordt. Iemand die graag zo'n verzekering wil, moet dus minimaal een jaar vooruit denken. Zo iemand vult op deze vraag dan naar eer en geweten NEE in en krijgt naar verwachting de verzekering. Het eerste jaar betaalt hij dan relatief veel premie maar declareert relatief weinig, om dan pas in het tweede jaar de grote declaraties in te dienen. Het is teleurstellend als het tweede jaar de vergoedingen dan opeens drastisch versoberd blijken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U verwachtte dus wel kosten, maar hebt die behandeling alleen maar uitgesteld, zodat u verzekerd kon worden.

Gesloten