LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] exorbitante verhoging ziekteverzekering VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Pieter36
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2017 16:20

exorbitante verhoging ziekteverzekering VGZ

Ongelezen bericht door Pieter36 »

zaterdag 11 november kreeg ik de nieuwe polis 2018 van VGZ toegestuurd met daarin het nieuwe premiebedrag per maand: € 116,20 p.p. t.o.v. 2017: € 104,95; dit is 11% verhoging.
ik heb deze week onderstaand schriftelijk bezwaar ingediend bij VGZ:
Uw klacht: ik maak bezwaar tegen de premieverhoging van 2018 t.o.v. 2017. Op het 8.00 uur p.m. journaal van zaterdag 11-11-2017 werd bekend gemaakt dat VGZ de premie zou verhogen met 2,9%; de inmiddels ontvangen nieuwe polis voor 2018 geeft een maandpremie aan van € 116,20; t.o.v. 2017 (€ 104,95) is dat een verhoging van 11%. daar gaan we uiteraard niet mee akkoord.
Oplossing: een maximum verhoging van de aangekondigde 2,9 % t.o.v. 2017 is een maandpremie van € 107,99 voor 2018.
hierop hebben ze vanochtend (16-11) telefonisch gereageerd; de extra verhoging is een gevolg van het feit dat de 'goede keuze' waar ik voor 2017 voor gekozen had niet meer wordt aangeboden door VGZ maar daarvoor in de plaats de 'ruime keuze' is gekomen.
daarover hebben ze bericht op 21 september j.l. , zie aanhangsel.
de 'ruime keuze' heeft een hogere premie wat volgens VGZ de extra verhoging verklaart; maar ik heb daar zelf niet voor gekozen, dat is een eenzijdig besluit van VGZ terwijl in de brief niet over een hogere premie wordt gerept. ik wordt dus nu gedwongen een hoger bedrag aan premie te gaan betalen t.g.v. een eenzijdig besluit van de VGZ. Daar zou ik geen bezwaar tegen gemaakt hebben als dit gewoon een aanbieding zou zijn met echter de mogelijkheid bij m'n '2017-keuze' is 'goede keuze' te blijven. groet, P. den Hertog, Waddinxveen
vgzbrief_21-09-2017_001_.jpg

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: exorbitante verhoging ziekteverzekering VGZ

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent appels met peren aan het vergelijken. De premies zijn inderdaad niet veel gestegen, echter zijn ook niet alle pakketten meer af te sluiten. Elk jaar komen er aanpassingen in vergoedingen en afspraken en hierdoor raken pakketten verouderd. U heeft er niets aan om een pakket af te nemen die ondertussen zo uitgekleed is dat er bijna niets meer inzit waar u voor verzekerd bent.
Het beste is om niet naar de prijs te kijken, maar waar u voor verzekerd bent. Als u ziet wat de dekking is kunt u een afweging maken of het loont om te doen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: exorbitante verhoging ziekteverzekering VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je kunt bij Zekur de budgetverzekering nemen. Dat is Gewoon Zekur van €93,85. https://www.zekur.nl

Gesloten