LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het maar over “kwade opzet”, maar niemand veronderstelt dat toch?

Ik neem aan dat u met € 30,00, het maandbedrag bedoelt, want het driedubbele daarvan, is zeker niet de “volle mep” die iemand krijgt bij geen inkomen.

ikscrap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2016 16:36

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door ikscrap »

Je moet zelf bij de toeslagen opgeven hoe hoog je inkomen is en daarna in de gaten houden of het allemaal wel goed loopt. Toen ik dit geval bij de hand had bleek dat ze tot 5 jaar terug mogen vorderen. Ik ging er ook van uit dat ze de gegevens hadden door mijn belastingaangifte, maar dat is dus niet zo, je moet het echt aangeven bij toeslagen.
Wel mag je het bedrag in gedeelten terugbetalen, dus dan hoef je niet alles in 1 keer te betalen want dat kan best oplopen.

ernieeduard
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2017 13:25

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door ernieeduard »

Ik zou me maar ernstige zorgen gaan maken want de belasting kan soms tot 12 jaar het geld terug halen met rente en een flinke boete. Je blijf altijd zelf verantwoordelijk voor de ingevulde belasting aangifte, en ik zou maar een extra hypotheek nemen op je huis want als de belasting langs komt krijg je niks meer van de banken omdat je schulden heb kom je SOMS niet meer in aanmerking voor een lening.
Ik vindt het wel een heel vreemd verhaal, dat je zorgtoeslag krijgt en ook al jaren terwijl jullie samen boven de norm komen. Bulgaren en Roemenen deden het ook maar die waren opeens spoorloos verdwenen, misschien een idee.

Martrijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2017 11:09

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Martrijn »

Alle adviezen om contact op te nemen met de belastingdienst is het enige juiste. Doe dit NIET telefonisch maar schriftelijk. Zelf ben ik hiermee behoorlijk in de problemen gekomen. U kunt natuurlijk wel telf.vragen waar de schriftelijke reactie naar toe moet of hoe je een gesprek kunt aanvragen.
Afwachten heeft geen zin want doordat u al de toeslag heeft stopgezet loopt u de kans dat er gekeken wordt waarom.
Nederigheid is volgens mij de beste strategie om te voorkomen dat er inderdaad een vergrijpboete (25% extra plus herziening van alle voorgaande aangiftes) opgelegd wordt..

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is het verstandig eerst de reacties te lezen want de Ts heeft over een aantal jaren zelfs te WEINIG gekregen.

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door badgirl »

Via "mijn overheid" of op papier krijgt je bericht met welk (geschat) bedrag rekening wordt gehouden in het nieuwe jaar. Daarna volgt ook nog een definitieve over het afgelopen jaar. Dan wordt er gebruik gemaakt van de bekende inkomstenaangifte.
Ik heb zelf bericht gehad(via "mijn overheid") met daarin het bedrag waarop in 2018 onze zorgtoeslag wordt berekend. Omdat ik het te laag geschat vind, heb ik deze week gelijk via "mijn toeslagen" aangegeven, met welk bedrag zij rekening moeten houden. Op het moment, dat ik dit ingevoerd had, kon ik meteen zien welk bedrag nu berekend is.
Ik neem aan, dat u ook soortgelijke berichten hebt ontvangen in de afgelopen jaren. En als dat zo is, bent u (neem ik aan) niet alert genoeg geweest op deze berichten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

badgirl schreef:Via "mijn overheid" of op papier krijgt je bericht met welk (geschat) bedrag rekening wordt gehouden in het nieuwe jaar. Daarna volgt ook nog een definitieve over het afgelopen jaar. Dan wordt er gebruik gemaakt van de bekende inkomstenaangifte.
Ik heb zelf bericht gehad(via "mijn overheid") met daarin het bedrag waarop in 2018 onze zorgtoeslag wordt berekend. Omdat ik het te laag geschat vind, heb ik deze week gelijk via "mijn toeslagen" aangegeven, met welk bedrag zij rekening moeten houden. Op het moment, dat ik dit ingevoerd had, kon ik meteen zien welk bedrag nu berekend is.
Ik neem aan, dat u ook soortgelijke berichten hebt ontvangen in de afgelopen jaren. En als dat zo is, bent u (neem ik aan) niet alert genoeg geweest op deze berichten.
Op de voorlopige noch op de definitieve beschikking staat vermeld met welk inkomen er rekening wordt gehouden.

Dat kunt u alleen inzien als u inlogt op Toeslagen.nl.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door grun »

Martrijn schreef:Alle adviezen om contact op te nemen met de belastingdienst is het enige juiste. Doe dit NIET telefonisch maar schriftelijk. Zelf ben ik hiermee behoorlijk in de problemen gekomen. U kunt natuurlijk wel telf.vragen waar de schriftelijke reactie naar toe moet of hoe je een gesprek kunt aanvragen.
De dienst Toeslagen van de belastingdienst zit in Groningen. Je wordt verbonden met uitzendkrachten die een week opleiding genoten hebben en nog een week praktijkervaring onder begeleiding. Ik weet dat heel goed want heb dat zelf ook gedaan. Het enige wat zij doen is een script volgen. Ze kunnen je niet helpen met iets wat buiten de gebaande paden valt want dat staat niet in het script. Beter is het om alle papieren mee te nemen en een afspraak te maken met een echte belastingmedewerker, dat lost meteen eventuele communicatieproblemen op en je weet meteen waar je aan toe bent. Met mensen van vlees en bloed kun je beter afspraken maken dan met een anoniem persoon aan de andere kant van een telefoonlijn.

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: 4 jaar onterecht zorgtoeslag

Ongelezen bericht door badgirl »

Lady1234 schreef:
badgirl schreef:Via "mijn overheid" of op papier krijgt je bericht met welk (geschat) bedrag rekening wordt gehouden in het nieuwe jaar. Daarna volgt ook nog een definitieve over het afgelopen jaar. Dan wordt er gebruik gemaakt van de bekende inkomstenaangifte.
Ik heb zelf bericht gehad(via "mijn overheid") met daarin het bedrag waarop in 2018 onze zorgtoeslag wordt berekend. Omdat ik het te laag geschat vind, heb ik deze week gelijk via "mijn toeslagen" aangegeven, met welk bedrag zij rekening moeten houden. Op het moment, dat ik dit ingevoerd had, kon ik meteen zien welk bedrag nu berekend is.
Ik neem aan, dat u ook soortgelijke berichten hebt ontvangen in de afgelopen jaren. En als dat zo is, bent u (neem ik aan) niet alert genoeg geweest op deze berichten.
Op de voorlopige noch op de definitieve beschikking staat vermeld met welk inkomen er rekening wordt gehouden.

Dat kunt u alleen inzien als u inlogt op Toeslagen.nl.
Dat klopt Lady 1234. dit bedoel ik ook met mijn reactie. U stelt het duidelijker.

Gesloten