Premieaanpassing tandartsdekking Nationale-Nederlanden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lowieze

Re: Premieaanpassing tandartsdekking Nationale-Nederlanden

Ongelezen bericht door Lowieze » 27 nov 2018 08:09

Lady1234 schreef:
26 nov 2018 22:23
Men moet ook alleen maar iets verzekeren dat als het teniet gaat men die schade niet kan dragen.

Als je huis afbrandt en je hebt geen inboedel meer, zullen maar een beperkt aantal mensen dat niet als een ramp ervaren. Meestal is men ook verplicht volgens de hypotheekakte de opstal tegen brand te verzekeren, want weinig mensen kunnen zich een ander huis permitteren, terwijl ze nog de oude hypotheek moeten aflossen.
Ook kan men ongewild een ander flinke schade berokkenen, dus een .avp is niet overbodig, dat zijn dan drie nuttige verzekeringen.
Maar Nederlanders zijn volgens mij kampioen in het zich verzekeren tegen van alles en nog wat. En geven liever honderden euro’s aan verzekeraars ter dekking van allerlei ongemakken en kosten, dan dat ze zelf eens dat risico dragen.

En dan zal je eens in een jaar honderd euro meer tandartskosten hebben dan verwacht of gepland, wat dan nog.

U had het eerder over mensen die hun hoge tandartskosten net zo goed aan de belastingdienst op kunnen geven als aftrekpost, i.p.v. een aanvullende tandartsverzekering af te sluiten. Maar juist voor mensen die een laag inkomen hebben en dus wat gemakkelijker aan het drempelbedrag komen, is het vaak onmogelijk om die hoge kosten zelf te betalen.
Voor hen is een tandartsverzekering wel een uitkomst, omdat zij die hoge rekening van de tandarts onmogelijk voor kunnen schieten.
Zij betalen liever per maand iets meer, omdat zij van tevoren al weten dat zij die kosten er gemakkelijk uithalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 27 nov 2018 09:09

Als je van tevoren al weet dat je die kosten er gemakkelijk uit haalt, dan is het logisch dat je een tandartsdekking neemt. Maar de meeste mensen zijn daar niet zo zeker van. Als de kans groot is dat de tandartskosten lager zijn dan de premie, dan is het verstandiger om een gewoon spaarpotje op te bouwen voor deze kosten.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. » 27 nov 2018 13:17

Zwager01! schreef:
26 nov 2018 11:59
Aanvullende dekking tandartskosten Nationale-Nederlanden stijgt met 67 % tot 87 % van de verzekerde dekking.
..............
Verder geen informatie, geen overzicht van de uitbreidingen, slechts een verwijzing naar de nieuwe zorgpolis die nog moet komen.
.........
Daarom zijn we blij te kunnen melden dat de premie voor onze aanvullende (tandarts) verzekeringen niet stijgt of zelfs daalt".....
Bij deze juichbrief een keurige brochure, waarin alle wijzigingen (lees: beperkingen van dekking) op een rij, maar NIETS over de tandartskostendekking. Geen brochure, geen bericht, geen dekkingsoverzicht waaruit blijkt dat de prima tandartsdekking die we hadden zo nodig moest worden veranderd, niets.
.....
.....
Reactie Nationale-Nederlanden: Nou, als u het niet wilt, dan zegt u de dekking toch gewoon voor 01-01-2019 op ??
Kan dit zo maar ??
Ik ben het me u eens: dit kan niet. Volgens mij moet een (zorg)verzekeraar de aanpassingen in de verzekering duidelijk meedelen. Ik raad u aan om de Consumenten Autoriteit te raadplegen.
PS ik zie op de website van NN twee tandverzekeringen " Tandengaaf" met resp. €250 en €500 vergoeding voor €16,50 en €29,35 . Om welke verzekering gaat het nu exact? Met collectieve korting ( INGklant) gaat de prijs omlaag naar €14,50 en €25,80.

Plaats reactie