LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Friesland weigert contract op te zeggen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door moederslink »

Als de Friesland een vordering heeft en deze uit handen heeft gegeven is het incassobureau nu de plek waar TS moet zijn.
Zij weten nu het exacte bedrag wat er open staat aan bijgekomen kosten en rente.
Zodra deze schuld is betaald dan komt pas weer de Friesland in beeld.
De TS kent dit incassobureau en hem is nu door diverse forummers geadviseerd contact over deze schuld op te nemen met het incassobureau.
De Friesland blijven benaderen is zinloos in deze fase. Wat kan de Friesland anders zeggen dan :
" wij hebben het uit handen gegeven en u moet contact opnemen met het incassobureau " , om de juiste status te kunnen weten?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
05 feb 2019 21:36
TS moet gewoon bij de zorgverzekeraar zijn en nergens anders. Een incassobureau heeft geen aparte juridische status, al willen ze doen voorkomen dat ze dit wel hebben. Als de vordering bij de deurwaarder ligt dan zou het anders liggen.
Je verbindt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het incassobureau is simpelweg de gemachtigde van de verzekeraar en dus het logische eerste aanspreekpunt. Dat heeft niets met eventuele andere bevoegdheden te maken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door renewouters »

Hypo63 schreef:
05 feb 2019 21:36

TS moet gewoon bij de zorgverzekeraar zijn en nergens anders. Een incassobureau heeft geen aparte juridische status, al willen ze doen voorkomen dat ze dit wel hebben. Als de vordering bij de deurwaarder ligt dan zou het anders liggen.
De zorgverzekeraar heeft het werk van de boekhouding bij een incassobureau neergelegd. Die zijn vanaf dat moment verantwoordelijk voor het innen van de rekeningen. De opdrachtgever gaat dan verder met het gewone werk waar zo voor betaald worden. Heeft helemaal niks met een juridische status te maken maar domweg met werkverdeling. Een bedrijf zou er ook voor kunnen kiezen om incasso's zelf te gaan doen op een manier zoals incassobureau's dat doen. Maar dat is geen core business dus besteed je dat uit. Net zoals ze ook de auto's van het bedrijf niet zelf onderhouden maar ook uitbesteden aan een extern bedrijf.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

erik.vervoort schreef:
05 feb 2019 08:51
Door een fout door derden is er ooit een kleine betalingsachterstand ontstaan waar ik pas veel later achterkwam.
Hoe kwam u hier achter? Staat in die brief niet een telefoonnummer?
erik.vervoort schreef:
05 feb 2019 08:51
Steeds weer het verhaal we weten niet wat het bedrag is; u moet bij het incassobureau zijn etc. Echter niemand weet ook maar bij wie ik nu moet zijn.
Bij het incassobureau, mogelijk degene die u heeft geïnformeerd over de betalingsachterstand of al meerdere brieven heeft verstuurd om u aan te zetten tot betaling. De Friesland kan u enkel de hoofdsom geven, maar de schuld bevat inmiddels meer dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat ze u deze informatie niet willen geven.
erik.vervoort schreef:
05 feb 2019 08:51
Ik wil nog liever vandaag als morgen van deze verzekeraar af.
Denk dat hun ook graag van je af willen maar de wet heeft nu eenmaal geregeld dat ze wanbetalers moeten behouden als klant.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Ik heb zo ongeveer de zelfde situatie gehad met De Friesland (toen nog Kiemer). Ook schuld ontstaan door externe partij en door toedoen van de zeer gebrekkige administratie van De Friesland. Doordat ik alle telefoongesprekken in het begin heb opgenomen en verder in later stadium alleen per mail heb gecorrespondeerd heb ik uiteindelijk voor de rechter kunnen bewijzen dat De Friesland zich niet aan de eigen afspraken houdt en dat hun administratie ronduit slecht is (in gerechtelijke uitspraak bevestigd en dus bewezen).

Ik heb getracht hen netjes te benaderen, boos, verontwaardigd, als z.g.n. derde, maakt allemaal niets uit. Er wordt vastgehouden aan een absolute koppigheid en men weigert stelselmatig iets uit zoeken. Uiteindelijk zijn ze zelf naar de rechter gestapt met vermeende kosten en hebben ze dus uiteindelijk bakzeil moeten halen.

Wel nog opmerkelijk; hoewel De Friesland zich zeer bot en onwelwillend opstelt als er betalingsachterstand is bij de cliënten betalen ze zelf hun rekeningen ook niet. Ik heb nog een vordering openstaan van €3500,- maar er wordt niet gereageerd of men kan het niet vinden.

2e opmerkelijke ding en wel erg belangrijk. Kennelijk worden mails vanuit De Friesland soms naar willekeurige andere mailadressen gestuurd. Ik heb hier bewijs van en inmiddels ook bevestiging van een medewerker van De Friesland. Ik ga hier binnenkort mee naar de media want dit kan natuurlijk absoluut niet.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt een klacht indienen bij de SKGZ.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Moederslink: blijkbaar wil TS wel contact opnemen met het incassobureau maar als de Friesland niet zegt welk bureau ze hebben ingeschakeld dan kan TS dat niet!!!!
Blijft het wel raar dat de Friesland dit niet gewoon vermeld en dat TS nog niets van dat incassobureau heeft gehoord. Of ze gebruiken dit als argument zodat TS niet weg kan bij hun maar dat lijkt me toch wel vergezocht.

Ik denk ook: contact opnemen SKGZ

Misschien wel fijn als TS ook even op allerlei vragen en suggesties antwoordt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ts heeft zich hier aangemeld, zijn verhaal gedaan en dat was het dan. Zoals bij de meeste topics, ze zijn hun frustraties kwijt en leven verder.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door gewicht »

Ts, zegt in de opening al dat hij/zij chronisch ziek is. Aanmelden bij een andere verzekeraar voor de aanvullende verzekering zoals enkelen adviseerden zal dus weinig nut hebben. De maatschappijen zijn niet verplicht een losse aanvullende verzekering te verstrekken en zullen dat zeker niet doen als ze vernemen dat ts betalingsproblemen heeft met een andere ziekteverzekeraar. (In de verzekeringswereld zijn er wel veel namen maar de meeste behoren toch bij dezelfde "eigenaar" )
Ts zal, hoe dan ook,eerst zijn schuld moeten inlossen voor hij/zij verder kan.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

gewicht schreef:
08 feb 2019 18:52
..............Ts zal, hoe dan ook,eerst zijn schuld moeten inlossen voor hij/zij verder kan.
Dat is nu juist waar De Friesland in de fout gaat (bij herhaling). Dit is mij ook overkomen en de medewerkers van De Friesland hebben geen idee waar de openstaande bedragen naar toe gaan. TS krijgt van De Friesland niet te horen wat het bedrag is en wordt verwezen naar een incassobureau maar welk is bij TS niet bekend en deze heeft zich kennelijk ook nog niet gemeld bij TS.
.......Steeds weer het verhaal we weten niet wat het bedrag is; u moet bij het incassobureau zijn etc. Echter niemand weet ook maar bij wie ik nu moet zijn.
.
Ik heb al eerder aangegeven dat de interne administratie een rotzooitje is (door de rechter erkent). Ik denk dat TS er pas mee verder kan als het incassobureau zich meldt. Bij mij heeft het ook meer dan twee jaar bij een onbekend incassobureau gelegen. Ik heb het uiteindelijk kunnen forceren door aangetekend bij De Friesland aan te geven dat als ze niet binnen 10 werkdagen aan mij een overzicht van het openstaande bedrag zouden sturen ze kennelijk akkoord zijn met volledige kwijting van alle openstaande bedragen. In mijn geval heeft dat ze wakker gekregen en had ik binnen een week een overzicht van het incassobureau, wel een ander want volgens hen hadden zij het dossier met spoed ontvangen. Ook nog goed kans dat het gewoon bij De Friesland al die tijd is geweest met de bedoeling het dossier ter incasso uit handen te geven maar dat dit om onbekende reden nooit is gebeurd. Mij verbaast niets meer van dat bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

beeperhorrie schreef:
08 feb 2019 13:12
Ik heb zo ongeveer de zelfde situatie gehad met De Friesland (toen nog Kiemer).
Dus uw verhaal heeft niets te maken met De Friesland. Kiemer was geen De Friesland. Het is daarin op gegaan.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Kiemer was gewoon het goedkope label van De Friesland. Zelfde adres en administratieve mails ook van De Friesland. Ook de zelfde managers en klachtenafhandelaars.
Dus een heel andere constructie als bijvoorbeeld dat De Friesland een onderdeel is van Achmea; dit zijn wezenlijk wel aparte organen.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: De Friesland weigert contract op te zeggen

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2019 16:55
Dus uw verhaal heeft niets te maken met De Friesland. Kiemer was geen De Friesland. Het is daarin op gegaan.
Bijkomend: Kiemer is niet opgegaan in De Friesland maar het label is gestopt.

Gesloten