Kosten bloedonderzoek vooraf niet duidelijk

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
renewouters

Re: Kosten bloedonderzoek vooraf niet duidelijk

Ongelezen bericht door renewouters » 31 aug 2019 12:32

moederslink schreef:
31 aug 2019 12:24

Ik krijg iedere 3 maanden een zak vol medicatie en bij een aantal medicijnen moet ik een eigen bijdrage betalen, u niet , dus dat is fijn!

Dan bof je dat je in Nederland woont en slechts een eigen bijdrage hoeft te betalen en dat de rest op een andere manier wordt betaald. (80% van de zorg wordt in NL uit de belastinginkomsten betaald)

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 31 aug 2019 12:36

Ik krijg iedere 3 maanden een zak vol medicatie en bij een aantal medicijnen moet ik een eigen bijdrage betalen, u niet , dus dat is fijn!

Moederslink, het gaat er niet om dat ik geen EB heb. Ik gaf het als voorbeeld omdat jij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen die medicijnen gebruikt, net als jij een EB moet betalen. Net als dat je er vanuit gaat dat iedereen een aanvullende verzekering heeft. Je telt in je voorbeelden namelijk automatisch de premie van jouw AV er bij op voor anderen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 31 aug 2019 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 31 aug 2019 12:36

Waar het om gaat is dat de huisarts de kosten van het bloedonderzoek niet helder kon maken en Ts die kosten eerst helder wenst te hebben voordat het bloedonderzoek plaats gaat vinden. Op zich al zorgelijk omdat de gezondheid van Ts gevaar kan lopen als zo'n onderzoek niet gedaan wordt maar als Ts de kosten er niet voor over heeft omdat de prioriteiten ergens anders liggen zijn de gevolgen voor Ts zelf. Zorg mijden om financiële redenen kan en mag geen excuus zijn om de nodige zorg niet af te nemen omdat als er iets ernstig mis blijkt te zijn de samenleving er voor moet betalen. Zelfs met een uitkering op bijstandsniveau is de zorg betaalbaar maar dan mogen er geen schulden uit het het verleden zijn en dat is vaak wel het geval omdat niemand voor zo'n uitkering gekozen heeft. Daarbij is het voor velen moeilijk om het uitgavepatroon naar beneden bij te stellen en raken in een neerwaartse spiraal waar ze uiteindelijk niet meer uitkomen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 31 aug 2019 12:43

Zeer Privé, ik heb mijn tekst aangepast, idd niet iederéén betaalt een eigen bijdrage voor de medicatie, maar sommigen.
En idd ook niet iedereen heeft een aanvullende verzekering.
Excuses....

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 31 aug 2019 12:54

Zeker is het uitgavenpatroon moeilijk bij te stellen als men onverwachts in een uitkeringssituatie terecht komt. En helemaal als je nu bijvoorbeeld op tv ziet, wat er allemaal ‘geleased’ kan worden.

Koelkasten, wasmachines, tv’ en zelfs bedden. Als het dan fout loopt, heb je een leeg huis met een hoop schuld.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 31 aug 2019 13:05

Nog even en je kunt goedkoop je kinderen of partner leasen. Bevallen de modellen niet meer, kunnen ze eenvoudig ingewisseld worden. :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 31 aug 2019 13:12

Laten we er nou geen Ridder-topic van maken, dit gaat over de kosten van bloedonderzoek. :wink:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 31 aug 2019 13:13

Lady1234 schreef:
31 aug 2019 12:54
Zeker is het uitgavenpatroon moeilijk bij te stellen als men onverwachts in een uitkeringssituatie terecht komt. En helemaal als je nu bijvoorbeeld op tv ziet, wat er allemaal ‘geleased’ kan worden.

Koelkasten, wasmachines, tv’ en zelfs bedden. Als het dan fout loopt, heb je een leeg huis met een hoop schuld.
Even geheel off topic hoor, maar ik herinner me dat toen wij gingen samenwonen bijna 40 jaar geleden wij ook een koelkast, tv etc. konden huren.
Het heeft nu een andere naam, maar het komt toch op hetzelfde neer.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 31 aug 2019 13:24

witte angora schreef:
31 aug 2019 13:12
Laten we er nou geen Ridder-topic van maken, dit gaat over de kosten van bloedonderzoek. :wink:

Daar heb je wel gelijk in, maar tegelijkertijd wordt dit wel in de hand gewerkt door volledige stilte van de kant van topicstarters. Eigenlijk zou een topic 'on hold' moeten worden gezet als na 2 dagen een topicstarter geen enkel teken van leven heeft gegeven.

Plaats reactie