Pagina 1 van 1

Vraagtekens over zorgverzekering Besured

Geplaatst: 27 mar 2020 15:52
door TamarFLoor
Goedendag, Ik zit met behoorlijk wat vraagtekens over de zorgverzekering Besured.
Ik ben daar 2 jaar verzekerd geweest en de service is ronduit slecht te noemen. Ik heb voor alle zorgkosten zelf op kunnen draaien, ook al zouden ze wel in mijn pakket moeten zitten.
Telkens als ik contact zocht met het service team kreeg ik de meest bizarre redenen waarom ik zelf weer voor de kosten kon opdraaien.
Nu ben ik verzekerd bij een andere verzekering sinds januari 2020 en daar ben ik ontzettend tevreden mee, maar vandaag (27-03) kreeg ik weer een mail van Besured of ik nog even €123,- kon overmaken naar deze verzekeraar omdat het een consult betreft van november 2019, een consult die vanuit de huisarts is doorgestuurd. Volgens mij hoor je niet financieel op te hoeven draaien voor een consult die vanuit de huisarts is geregeld, kan iemand mij wellicht vertellen of dat klopt?

Re: Vraagtekens over zorgverzekering Besured

Geplaatst: 27 mar 2020 17:14
door Lady1234
Een consult vanuit de huisarts doorgestuurd? Wat bedoelt u daarmee? Consulten BIJ de huisarts vallen onder de basisverzekering en kennen geen eigen risico. Maar als de huisarts u doorstuurt, naar de tweede lijn zoals dat heet, valt het consult bij die zorgverlener wel onder het eigen risico.

Re: Vraagtekens over zorgverzekering Besured

Geplaatst: 28 mar 2020 06:52
door kweenie
TamarFLoor schreef:
27 mar 2020 15:52
een consult die vanuit de huisarts is doorgestuurd. Volgens mij hoor je niet financieel op te hoeven draaien voor een consult die vanuit de huisarts is geregeld, kan iemand mij wellicht vertellen of dat klopt?
Het consult van de huisarts zelf kost geen geld. Maar als de huisarts je doorverwijst naar een andere zorgverlener, dan komt daar wel een rekening van. Vaak zal die zorg dan ook verzekerd zijn, maar zal dit wel ten laste van je eigen risico komen.

Re: Vraagtekens over zorgverzekering Besured

Geplaatst: 30 mar 2020 08:34
door berndv
TamarFLoor schreef:
27 mar 2020 15:52
Ik ben daar 2 jaar verzekerd geweest en de service is ronduit slecht te noemen. Ik heb voor alle zorgkosten zelf op kunnen draaien, ook al zouden ze wel in mijn pakket moeten zitten.
Telkens als ik contact zocht met het service team kreeg ik de meest bizarre redenen waarom ik zelf weer voor de kosten kon opdraaien.
Probeer misschien je verhaal wat concreter te maken door voorbeelden te noemen. Nu sta je een verzekeraar zwart te maken en geeft eigenlijk geen enkel inhoudelijk argument waarom dat terecht zou zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan welke zorg u zelf moest betalen en ook de reden waarom deze zorg niet vergoed werd.