Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door Erthanax »

scraoema schreef:
15 jun 2021 23:40
@erthanax
Er is in nederland geen andere arts die de operatie uit wil voeren, net als vorige behandeling. De vervolgbehandeling verschilt niet veel van de eerdere behandeling
OK, duidelijk. Dan kunt het best het eerdere advies van Moneyman volgen:
Voordat u een formele klacht indient bij Zilveren Kruis, kunt u het best de polisvoorwaarden nog eens goed nalezen of daar niets in staat waarop Zilveren Kruis zich kan beroepen. Succes!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door Lowieze »

scraoema schreef:
09 jun 2021 17:12
Iemand een conreet antwoord waar je een klacht kunt indienen bijv. De zorgverzekering is (net als vorig jaar) constant bezig met informatie opvragen, waardoor operatie alleen maar uitgesteld wordt, en mijn gezondheid steeds slechter.
Heel vervelend voor u, maar ik kan me wel voorstellen dat een zorgverzekeraar eerst het hele behandelplan wil weten voordat er sprake kan zijn van een uitkering. Ook al heeft die behandeling al eerder plaatsgevonden, elk jaar veranderen natuurlijk de voorwaarden van een verzekeraar.
Over een klacht indienen kunt u hier meer lezen, maar of u daar op de korte termijn nou iets mee opschiet??
https://www.zorgwijzer.nl/faq/klacht-in ... erzekeraar

jacqav
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2021 02:40

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door jacqav »

Lowieze schreef:
16 jun 2021 10:53
Heel vervelend voor u, maar ik kan me wel voorstellen dat een zorgverzekeraar eerst het hele behandelplan wil weten voordat er sprake kan zijn van een uitkering.
En de privacywetgeving dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

jacqav schreef:
11 okt 2021 03:56
Lowieze schreef:
16 jun 2021 10:53
Heel vervelend voor u, maar ik kan me wel voorstellen dat een zorgverzekeraar eerst het hele behandelplan wil weten voordat er sprake kan zijn van een uitkering.
En de privacywetgeving dan?
De "privacywetgeving" is zo'n beetje het meest misbruikte instrument geworden. Door een zo brede term even te droppen voer je geen discussie natuurlijk. In de huidige vorm is het een nietszeggend argument.

Als je argument is dat de privacywetgeving het zou verhinderen dat een zorgverzekeraar een behandelplan wil zien alvorens uit te keren, dan ligt het op je weg aan te beargumenteren waarom dat zo is (lees: met welke regelgeving en artikelen dat dan in strijd zou zijn).

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door studentje1951 »

Waarschijnlijk dat phet zifekenhuis waar je heen ging gedeeltelijk werd voorgoed. Daarom is het verstaniger om eerst met zilerenjruis te bellen ze zeggen dan of je het gedeeltelijk of helemaal vergoed krijgt. Heb zelf ook plastische chirugie gehad volledig vergoed.

Kokka1
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door Kokka1 »

scraoema schreef:
15 jun 2021 23:44
@moederslink
Zo te lezen heb je er niet zoveel verstand van, dus kun je me ook niet verder helpen. Je valt onder de expertise regeling als je operatie in Nederland (nog) niet beschikbaar is!
voor iemand die hulp vraagt ben je niet echt vriendelijk, dat helpt niet echt natuurlijk. Mensen die je wel zouden kunnen helpen haken wellicht ook af. Ik weet dat mijn antwoord niks toevoegd overigens

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zilveren Kruis weigert vervolg expertisebehandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

We zijn inmiddels ruim een jaar verder he... discussie zal niets meer toevoegen.

Plaats reactie