LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stijgende zorgpremie

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
x_willem_x
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:16

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door x_willem_x »

De zorgpremie verhogen in het nieuwe jaar? Degene die de zorgpremie heeft uitgevonden heeft niet nagedacht dat er ook nog enkele mensen zijn die van een uitkering rond moeten komen. Ik ken zelfs mensen die rond moeten komen van slechts € 900,- p/m wanneer deze mensen hun huur en gas en licht hebben betaald dan kunnen ze amper de maand rond komen qua voedsel en is er dus beslist geen geld om ook nog eens c/a 2 x € 90,- (2 pers) aan zorgverzekering te betalen, waardoor er talloze gezinnen zijn die niet eens hun zorg basis verzekering kunnen betalen hoe graag ze dat ook willen, maar dat gaat gewoon niet. daar had minister Hoogervorst toen niet aan gedacht of wel? Treurige zaak. En nu maar hopen dat die mensen zo lang gezond blijven totdat ze er financieel wat beter voor komen te staan. Voor mensen met een uitkering is het beslist geen doen die zorgpremie, dan ben je net een vis op het droge en heb je geen droog snee brood op je bord. probeer t maar eens drie maanden om rond te komen van € 900,- p/m ik denk dat men na 1 maand al met gierende banden naar de oude vertrouwde situatie gaan.Er is wel degelijk armoede in Nederland!
Willem

stofzuigertje

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de premie is ook hoe de maatschappij uitbetaald en met klanten om gaat van belang dus ik hoef niet altijd de goedkoopste en die enkele jaren terug erg goedkoop waren zijn nu flink duurder dus ik heb gezien de problemen beter kunnen blijven zitten en enkele jaren iets meer betalen was beter geweest...

Dus kijk verder dan een lage prijs en pas in November zijn alle prijzen en voorwaarden pas bekend!

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Amie »

Er was door Hoogervorst toegezegd dat wanneer iedereen ging betalen dat de medische standaard verbeterd zou worden. Iedereen (behalve hardnekkige 300.00 wanbetalers) betaald nu braaf de verzekering en wat is het resultaat? De wachtlijsten bestaan nog steeds, de kwaliteit v/d medische zorg is naar beneden gegaan, kraamzorg niet meer te krijgen is, vergoedingen steeds lager worden, eigen risico's omhoog gaan, bejaarden steeds minder zorg krijgen, je na een operatie (waar vroeger 2 weken bedrust voor stond) na 2 dgn het thuis zelf uit mag zoeken. Kortom minder zorg voor meer premie. Hier klopt iets niet! Hoogervorst heeft uit zijn nek geklets en wederom zitten de mensen met een torenhoge last die nooit meer minder gaat worden. Dat jongeren vinden dat ze teveel betalen is onzin. De ouderen onder ons zijn ook jong geweest en hebben ook altijd betaald. Of hebben de jongeren onder ons geen enkel beroep gedaan op medische zorg? Dan moet je volgens mij met je ouders praten. Want een bevalling, evt. couveuse, baby-en kleuterzorg met inentingen, tandarts hebben geld gekost. En dat is dan nog maar 4 jaar uit je leven.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Amie, dat gebeurt met elke "verbetering" van de overheid.

De taxiwet werd vrijgegeven, dat zou de kwaliteit verbeteren en de tarieven verlagen, het omgekeerde is gebeurd.
De energielevering is geprivatiseerd, het is alleen maar duurder geworden grotendeels door de graaiende overheid, overstappen is net russische roulette, zelfs als je niet wilt overstappen dan wordt je wel gekaapt door je onder het mom van een infopakket gelijk een contract door de str.. te duwen.
Klantvriendelijkheid is weg, alleen resultaten en bonussen tellen nog.

Het is zelden dat een hervorming ook echt een verbetering is, behalve voor de overheid in de vorm van besparingen of hogere belastingopbrengsten uit deze produkten.
De beloftes dat de burger er per saldo niet op achteruit gaat is vaak al voor de invoering gebroken, ik hou mijn hart vast voor de invoering van het rekeningrijden, volgens de beloftes moet het voor iemand met mijn kilometrage juist goedkoper worden, het zal me echter verbazen als dit echt zo is.

Alice24
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2009 17:15

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Alice24 »

Ik heb het toch zo gehad met die "zorg"verzekeringen... :shock: :evil:

Het wordt alleen maar duurder, ze vergoeden niks, maar je moet wel elke maand een behoorlijk bedrag neertellen voor die zogenaamde 'zorg'... No claim, was een heel leuk excuus om de premie omhoog te gooien, echter --> is afgeschaft. Daarvoor in de plaats een eigen risico (premie niet weer omlaag gegaan, maar hóger geworden), waar mijn zorgkosten overigens allemaal fijn onder vallen (gezondheidstechnisch gezien: gelukkig wel!)..

En dan moet ik eindelijk toch een brilletje aanschaffen, en dan flikken ze het om 1,5 jaar na dato alsnog die 100 euro vergoeding terug te vorderen :!:

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Ik moet ook nageven dat ik ieder jaar weer schrik van de nieuwe premies. In het verleden betaalde ik 40 gulden in de maand, ok ik was student. Inmiddels is dit 140 euro in de maand! En wat krijg ik om de haverklap? Rekeningen van het VGZ dat er nog iets geincasseerd moet worden, want mijn standaard medicijnen worden niet meer vergoed! Niet te vergeten het eigen risico en het feit dat je continu als je je standaard medicijnen bij de apotheek haalt telkens "iets nieuws" krijgt, want ja, dat is goedkoper!

En het kromme is, je moet wel, want als je je niet verzekerd, dan heb je gewoon een probleem als je in het ziekenhuis beland.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door marietje224 »

Tja volgens mij zijn hier al meerder topics over geweest!
Er gebeurd gewoon niks,we kunnen niks,als ik die AB KLINK alleen al zie dan ...krijg ik moordneigingen...maar ach hij is maar minister,zou hij wel weten wat zorg inhoud?
Ik krijg ook een aantal medicatie niet vergoed en ook niet de 47 euro,want ze staan niet op de lijst.....Ik heb aardig wat onder de leden, en vraag nooit ergens om...Met het eigenrisico :D daar zit ik in jan al doorheen.en ze zijn er als de kippen bij om het te innen...
Er zijn mensen die dan denken,nou zit toch al aan mijn eigen risico....dan maar inslaan dan kan ik het volgend jaar uitstellen...en weet je...mensen die het moeilijk kunnen betalen,snap ik dat nog ook.....het is niet meer op te brengen...de zorgtoeslag in 2008 was voor zeg 1100 bruto 1100 euro per jaar..voor 2 mensen....nou zeg dat je een goedkope verzekering hebt 120 euro...nog 240 de man...1100 gedeelt door 12..zeg 89 euro?240-89 is toch nog 151 euro zoiets...hoop geld.

Ik kan het gelukkig betalen maar er zijn mensen van niet en mij gaat het erom ,waar gaan we heen,het moet stoppen,met zijn afschaffingen enz...
echt ik hoop dat die vent weggestemt wordt!

als ik dat gezicht zie oehhhhhhhhhhhhhhhhh :evil:

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik ga bij cz er volgend jaar er per maand 6 euro bij betalen,valt nog mee,had erger verwacht :evil: maar wel 165 eigen risico en de maandelijkse hoeveelheid kosten die ik kwijt ben omdat die niet meer in het pakket zitten !aan medicatie.
maar wat doen we er aan he?niks,nee ik krijg ik ook geen 47 euro...

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Rema »

Volgens de Haagse boeven zou de zorgverzekering steeds goedkoper worden omdat hij geprivatiseerd is, krijg je concurentie, en steeds lagere premie's.
Ben benieuwd wanneer?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens de Haagse boeven zou de zorgverzekering steeds goedkoper worden omdat hij geprivatiseerd is, krijg je concurentie, en steeds lagere premie's.
Niet alleen de zorgverzekering, van alles wat er geprivatiseerd is zijn de klanten niets beter geworden, niet financieel maar ook niet qua klantvriendelijkheid en dienstverlening.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Stijgende zorgpremie

Ongelezen bericht door marietje224 »

ja maar ze hebben altijd wel weer een weerwoord,winnen zullen we nooit van ze...betalen aan ze wel..

Gesloten