LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naheffing AVERO achmea

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Scroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:14

Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door Scroot »

Vandaag heb ik een brief ontvangen van zorgverzekeraar AVERO achmea. Hierin zetten zij uiteen dat zij in veel gevallen het totale bedrag aan zorgverleners uitbetalen, ook al is dat in sommige gevallen niet verzekerd a.g.v. eigen risico, niet geheel gedekt enz enz.

Uit controle van hun administratie blijkt dat er wat mij betreft nog een bedrag openstaan van 27,89 €. Dit is een nota die zij betaald hebben op 13 januari 2005 !!!..... helaas is AVERO achmea niet in staat om een kopie van die rekening te overleggen, omdat die electronisch is ontvangen, zoals zij aangeven. M.a.w of ik maar even 27,89 € wil overmaken zonder dat ik weet om wie of wat het gaat. Ik ben zeker niet de enige die dit overkomt, ben er van overtuigd dat er honderden brieven met dezelfde strekking zijn verzonden. Gaan we AVERO betalen ?? of nagelen we ze aan de bekende paal !! Ik ben zeker niet van plan te betalen...

met vriendelijke groet Scroot

miepie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:14

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door miepie »

Heb ook zo'n leuk briefje gekregen, maar bij ons was het €327,81 voor het eerste kwartaal medicijnen, dus komen er nog 3 van deze brieven. Het gekke is, dat we al jaren dezelfde medicijnen gebruiken en altijd alles vergoed hebben gekregen.
Ik vind dat men ons dat vorig jaar gelijk hadden moeten melden en niet een jaar later. We hadden dan in samenspraak met de arts een ander medicijn kunnen gaan gebruiken, die dan wel vergoed worden.
De Apotheek begreep er niets van.
Wat nu???? Laten we de verzekering maatschappij zich laten verrijken aan ons AOW-ers.
Kan dit allemaal zomaar??????

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste allemaal, dit is idd een staartje dat met het no-claim gebeuren te maken heeft. Als de verzekeraar geregeld overzichten stuurt met de gemaakte kosten, kan dit niet gebeuren. Bij sommige verzekeraars is het mogelijk alle kosten te bekijken van je eigen polis. Ik weet dat dit kan bij Agis. Anderte verzekeraars sturen geregeld overzichten.(ONVZ?).

Daar kunnen deze verzekeraars een voorbeeld aan nemen.

Als een verzekeraar deze overzichten niet standaard stuurt kun je er zelf om vragen. Het is mogelijk dat de verzekeraar geen preciezere info heeft over een rekening tgv het onderlinge elektronische facturatiesysteem. Het ziekenhuis kan aan de hand van de datum en de naam van de patient wel precieze info geven.

Deze hele no-claim-zaak heeft zeker ook positieve kanten: hierdoor is de patient zich bewust van de geldstromen die zich achter zijn rug afspelen en dat deze geldstromen soms wel be-invloedbaar zijn (bijv een goedkoper medicijn, een andere dbc etc.)

Bij Miepie is iets anders aan de hand. Bij haar gaat het om de apotheek. Ik neem aan dat de apotheek de rekening direkt naar de verzekeraar doorstuurt, zodat het eigenlijk niet mogelijk is dat er achteraf nog rekeningen binnenkomen of eigen betalingen moeten worden gedaan. Vraag ook info ana je apotheek.

miepie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:14

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door miepie »

Bij mij was er inderdaad iets heel erg mis. Op 28-02-06 kwam een polis zoals ik hem had gevraagd en 14-04-2006 een omzetting naar een ander product (het bereiken van de 65-jarige leeftijd) en op 06-05-06 een polis met ander polisnummer voor AOW-ers. Men had alleen de polis vanaf 01-01-2006 geroyeerd i.p.v. 01-05-2006 en de nieuwe in laten gaan op 01-05-2006. Men had onze polis vanaf 01-01-06 ipv 01-05-06 geroyeerd. Dit terwijl de polis op collectieve basis liep en wij reeds jaren verzekerd waren.
Ik heb indertijd uren gebeld, dat het niet klopte, totdat men mij verzekerde dat alles perfect in orde was.
Maar mijn zorgen waren juist.
Ik zal het maar gooien op de drukte die Balkellende3 veroorzaakt had. Men heeft mij nu verzekerd, dat alles goed komt. Ik hoop het van harte.

daronann
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2006 09:49

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door daronann »

[quote]
Mathilde D.
Bij Miepie is iets anders aan de hand. Bij haar gaat het om de apotheek. Ik neem aan dat de apotheek de rekening direkt naar de verzekeraar doorstuurt, zodat het eigenlijk niet mogelijk is dat er achteraf nog rekeningen binnenkomen of eigen betalingen moeten worden gedaan. Vraag ook info ana je apotheek.

Ook ik ontving een rekening over 2005 van de zorgverzekeraar Delta Lloyd en ook bij mij ging het over de rekeningen van de apotheek die nu pas zouden zijn ingediend. Ook ik krijg geen rekening omdat de apotheek deze rekeningen elektronisch zou hebben ingediend.
Nu ben ik vanmorgen even bij de apotheek navraag gaan doen en wat blijkt? Er zijn door de apotheker geen rekeningen over 2005 nu pas gedeclareerd bij Delta Lloyd (heb hier een verklaring over meegekregen). Volgens Delta Lloyd heeft dit alles betrekking op een eigen risico die ik nog niet zou hebben voldaan.
Het is toch een vreemde zaak wat hier gebeurd. Ten eerste moet ik altijd een rekening meesturen als ik declareer en ook nog een origineel want een afschrift wordt niet geaccepteerd. Blijkbaar wil men dat ik accepteer wat er wordt gedeclareerd zonder een rekening die wordt overlegd en ten tweede blijken er dus helemaal geen declaraties over 2005 onlangs te zijn ingediend.
Wat kan ik nu doen? Kan iemand mij hierover adviseren?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik weet ook niet wat je het beste kan doen.

Ik denk:

1. onder protest betalen (om problemen te vermijden).

2. brief schrijven (kopie bewaren) waarin u zegt dat u de rekening niet wil betalen omdat het volgens DL om de apotheek gaat, terwijl de apotheek schriftelijk verklaart dat dit niet mogelijk is. (kopie bewijs meesturen).

En een tip voor de toekomst: betaal de apotheek gewoon contant (alleen verstandig als u no-claim terug verwacht). Spaar de rekeningen op. Als u geen andere kosten heeft EN de apotheekrekeningen blijven onder de 255 euro, dan hoeft u de rekeningen niet in te dienen en weet u ook zeker dat er geen "naheffingen" kunnen komen.

schoute
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:31

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door schoute »

Ik heb ook een naheffing van Avero betreffende apothekerskosten van 2005 ontvangen. Deze zouden nog onder het eigen risoco vallen. Het bedrag wat ze declareren is echter hoger dan het eigen risico dat ik destijds had??? Rara hoe kan dat. Avero gebeld; de telefoniste begreep ook niet hoe dat mogelijk was. Ze gaan de zaak nader bekijken en krijg nog bericht.
Afgezien van het feit dat het Avero blijkbaar een paar jaar kost om hun administratie op orde te krijgen, presteren ze het dan ook nog om daar grove fouten bij te maken. Ik adviseer iedereen dan ook niet zomaar te betalen maar één en ander goed te checken.

ronwiedeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007 16:02

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door ronwiedeman »

Ik ontving van Delta Lloyd een naheffing van apothekers rekening van januari 2005 die nu pas door de Prisma apotheek Almere bij DL zou zijn ingediend!
Ik zou woordelijk het verhaal van daronnann kunnen herhalen!
Het opvallende van mijn rekening is dat de drie genoemde medicijnen € 49,- zouden kosten, precies het nog openstaande restbedrag eigen risico aan het eind van het jaar 2005 en dat ik genoemd bedrag aan
Fa-Med en dus niet aan DL moet voldoen.
Wat ik mij afvraag is: Ben ik nu verplicht te betalen wanneer er geen rekening of maar een kopie daarvan overlegd kan worden. :?:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als de verzekering geen rekening kan tonen, is er geen bewijs, dus betaal ik niets!

Als geen rekening, dan is er geen controle, heeft de Apotheek
een extra hoge rekening gemaakt, fraude kan dus, en zonder
bewijs, geen geld, zowel U, de maatschappij als de arts of apotheker kunnen frauderen, en zonder bewijs, kun je niets!

Ook incassokosten mogen ze niet vragen zonder bewijs, dus bij de
rechter krijg je altijd gelijk!

sandra555
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jan 2006 14:46

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door sandra555 »

Ik heb precies dezelfde brief gehad! Te gek voor woorden gewoon!
Helemaal omdat ik getrouwd ben met een man die nogal eens van baan verandert dus inmiddels zijn we collectief alweer 2 ziektenkostenverzekeraars verder!! Moet ik eens proberen om een nota vergoed te krijgen bij Avero zonder rekening. Gaat echt niet lukken hoor. Bij mij gaat het om een bedrag van ongeveer 68 euro ook van de apotheek. Nou ja dat moeten ze dan maar afboeken vind ik.
2005 is te lang geleden en ze kunnen niks bewijzen. Laten ze een nota zien en blijkt dat ze er gewoon recht op hebben wordt het een ander verhaal. Maar alleen op basis van deze brief ga ik niet betalen.

:wink: Sandra

tojoboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2007 20:27

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door tojoboy »

Mocht je het met de Avero Achmea naheffing niet eens zijn, dan kun je ook nog je beklag doen op het volgende, speciaal daarvoor, ingestelde adres:

Achmea Avero
Afd.: Dir.
Postbus 57212
1040 BC Amsterdam

tojoboy

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door changi »

Nou zelf vele problemen gehad met Avero Achmea, was op verkeerde collectief geplaatst in 2006 waardoor mijn premie opeens euro 20 per maand duurder werd. Nog steeds is dit nog niet opgelost .

Tevens ben ik zelf tussenpersoon en er valt niet met Avero Achmea te praten. Ze bellen niet terug, komen afspraken niet na en laten klanten in de kou staan.

Ik hoop dat ze die gasten eens in de studio van Radar uitnodigen dan regel ik een bestelbusje voor de dossiers

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door changi »

Nog even iets anders omtrent dit.

Houden jullie er rekening mee dat je de eigen bijdrage ziektekosten 2005 die je nu nog na 2 jaar te betalen krijgt ook kan aftrekken van de belasting? De meesten hebben al definitieve aanslag 2005 ontvangen dus moet je of je boekhouder bezwaarschrift indienen bij belastingdienst om alsnog deze eigen bijdrage af te kunnen trekken ( mits je natuurlijk boven de drempel uitkomt dan ) Wie gaat deze kosten betalen? Avero Achmea?? Nou ik heb ze gebeld ze betalen helemaal niks maar jij mag wel betalen ................

tojoboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2007 20:27

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door tojoboy »

Beste mensen,
ik heb nu, 9 maart, via e-mail bericht van Avero gekregen, dat ze mijn "naheffing" over 2005 opnieuw in behandeling gaan nemen.
Zo kwam ik ook aan een telefoonnummer (lokaal tarief) en heb heden middag verheugd proberen te bellen. Ik trof een zwaar overspannen medewerker die mij mijn telefoonnummer vroeg en zei dat ik teruggebeld zou worden omdat het zo druk was. Uiteraard nog niet gebeurd. Maar dat kan nog komen.

Gr. tojoboy

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik trof een zwaar overspannen medewerker die mij mijn telefoonnummer vroeg en zei dat ik teruggebeld zou worden omdat het zo druk was. Uiteraard nog niet gebeurd. Maar dat kan nog komen.


Ben jij een mendenkenner of docter dat je via een telefoon een diagnose kunt stellen, ?

llap
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:10

Re: Naheffing AVERO achmea

Ongelezen bericht door llap »

Ook ik heb een naheffing van AVERO ontvangen over de eigenbijdrage die ik ook aan de apotheek en Avero betaald had. (ruim 300 euro) Het zit zo in elkaar, de apotheek declareerd de eigenbijdrage bij jou en declareerd de kosten van het medicijn zonder de eigen bijdrage bij een factoring maatschappij (in mijn geval clearighouseapotheken) en die declareeft op zijn beurt weer bij Avero. Echter de factoring MY controleert de declaratie van de apotheken en corrigeert deze zo nodig. De correctie kan zowel in het voordeel als in het nadeel van de apotheken uitvallen. Alleen als het in het nadeel van de apotheek is krijgen deze daar bericht van, bij een voordeel dus niet. In mijn geval was het voordeel voor de apotheek de eigenbijdrage en die werd extra vergoed aan de apotheker. Als het in het voordeel van de apotheek is krijgen ze daar geen bericht van maar wordt het dus wel met de apotheker verrekend (op hun rekening gestort), en zaal de apotheker dus nooit reclameren. Steekt het dus in eigen zak(=apotheek)
Het gaat daarbij natuurlijk wel om totaalbedragen van een declaratiegang voor een zorgverzekeraar. De factoring maatschappij declareerde dus in mij geval het gecorrigeerde bedrag (dus de declaratie van de apotheek verhoogd met de eigenbijdrage) bij Avero.

Avero had nl. in 2005 en 2006 een speciale regeling dat zij de eigenbijdrage zouden innen en niet de apotheker maar om de een of andere reden gebeurde dat niet en ging avero pas veel later tot inning van de eigen bijdrage over. Deze regeling was waarschijnlijk niet in de systemen van de apotkers verwerkt.
.
Dus mensen om een lang verhaal kort te maken, in dit geval werd Avero er niet wijzer van maar de Apotheker en die kan dat heel moeilijk of wil dat niet uit zijn administratie destilleren.

:twisted:

Gesloten