LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door Walter van V »

met dank!

zeer veel verzekeraars blijkend dus alleen in de hoogste pakketten onbeperkt te vergoeden, en velen daarvan ook nog eens met beperking dat er een kontrakt met de fysio gesloten moet zijn anders geen vergoeding, dus geen vrije keuze behandelaar.

Wat wel opvalt is dat veel verzekeraars geen medischa acceptatie procedure in ieder geval mbt fysio hebben.

Wat ook opvalt is dat er best veel verzekeraars met een of andere beperking zijn.

van de 43 verzekeraars die genoemd zijn hebben er (slechts?) 12 onbeperkte vergoeding fysio, in de hoogste pakketten, zonder voorwaarden (zonder voorwaarden bedoel ik: geen verw nodig, geen drempel, vrije toegang zonder medische selectie en vrije keuze zorgverlener.) En eigenlijk nu nog maar 11 gezien de maatregelen van ONVZ.

Benieuwd hoe dit er over 1 jaar uitziet..

papaya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:44

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door papaya »

Al met al blijft onvz meer vergoeden dan andere verzekeraars
Er wordt nog steeds heel veel vergoed, nog steeds ook meer dan bij andere zorgverzekeraars.
Beste mensen, dit lijkt alleen maar zo als je alleen kijkt naar een maximum bedrag voor vergoeding van alt. geneeswijzen per jaar en per dag.
Het instellen van een plafond lijkt me volstrekt acceptabel. Ze hadden onbeperkt en dat is niet vol te houden.

Het grote probleem is dat ze ALLEEN nog maar alternatieve genezers vergoeden die OOK (universitair) allopathisch arts zijn.
Dus lid van een erkende beroepsvereniging is niet voldoende meer!
Dat is een beperking die geen enkele andere verzekeraar heeft.
Elke verzekeraar heeft wel een pakket waar genezers die bij een beroepsvereniging zijn aangesloten worden vergoedt.

Op deze wijze wordt zo'n 95 % van alle alternatieve genezers niet meer vergoedt!
Op deze wijze is ONVZ van de beste naar de SLECHTSTE verzekeraar geworden wat betreft vergoeding van alternatieve genezers.

Ik denk dat niet iedereen dit door heeft want als dat wel zo is lijkt me dat de helft van hun verzekerder wel een klacht indient of overstapt.

Ik hoop nog steeds dat ze dit beseffen en hun beleid aanpassen, maar
ja, dat moet voor 1 mei gebeuren want ik wacht tot eind april maar als er niets verandert stap ik over naar een andere verzekeraar.....

Dus, met zijn allen klagen!

mvg,
Papaya

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door Walter van V »

Quote:
Al met al blijft onvz meer vergoeden dan andere verzekeraars


Quote:
Er wordt nog steeds heel veel vergoed, nog steeds ook meer dan bij andere zorgverzekeraars.
beste Papaya, door jou zijn bovengeplaatste stukjes volslagen uit hun verband gehaald. Deze quotes gingen namelijk niet specifiek over alternatieve geneeswijze, maar over het algehele pakket!
Dus het verzoek in de toekomst wat zorgvuldiger te zijn met qouten van tekst van anderen, ok?

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

De ellende is, dat ze nu ook over de afgelopen periode, reeds gemaakte kosten, niet meer of slechts gedeeltelijk zijn gaan vergoeden. Ik ben niet gewaarschuwd, ik doe al jaren bepaalde behandelingen die toen als medische noodzaak aangemerkt werden, en die nu plots excessief genoemd worden.

Als zij per 15 april de polisvoorwaarden willen wijzigen, moeten ze dat doen. Ik snap dat het geld eindig is.
17 brillen voor 1 persoon is echt excessief, dat moet niet mogen inderdaad.

Er zijn echter nogal wat klachten die alleen verholpen kunnen worden door alternatieve geneeskunde, is mijn ervaring na jaren in het dure reguliere circuit rondgedoold te hebben. Daar kreeg ik medicijnen waar ik alleen maar slechter van werd.

a. het is dus ONTOELAATBAAR dat ik nu voor reeds gedane behandelingen zelf moet gaan betalen, ik heb het over de periode 1-1-07 tot 14-04-07, dus de polisvoorwaarden van 2007 voor de wijziging.

b. het is van alles naar niets, jammer

BDekker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2007 13:19

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door BDekker »

Wat mij vooral heeft gestoort binnen deze wijziging is dat ik nu verplicht naar een Arts moet die ook alternatief is gegaan. Ik had het TOPFIT pakket van ONVZ omdat ik dan ook naar een Klassiek Homeopaath kan gaan die ook 6 jaar opleiding heeft gehad. Jaarlijks vele bijscholingen moet volgen om lid te kunnen blijven van de NVKH. Dat er een einde moest komen aan het onbeperkt maar kunnen indienen van facturen snap ik ook wel maar laat me wel de ruimte, voor de enorme premie die we moesten betalen, om op die manier alternatief te gaan die voor mij het prettigst is! Ik heb de verzekering dus opgezegd! :shock:

BDekker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2007 13:19

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door BDekker »

a. het is dus ONTOELAATBAAR dat ik nu voor reeds gedane behandelingen zelf moet gaan betalen, ik heb het over de periode 1-1-07 tot 14-04-07, dus de polisvoorwaarden van 2007 voor de wijziging.


Nog even reageren op de persoon die dit heeft geschreven!
De veranderingen gaan op 15 april in. Rekeningen van voor die tijd kun je dus nog gewoon declareren!

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

BDekker, ja declareren kun je wel, maar geld zien, dat niet.

Ik ga hier wel werk van maken hoor.

Ik wordt nu beticht van excessief gebruik alsof ik blij ben met deze gezondheid, gaan ze dit straks ook doen bij MS patienten, gehandicapten of kankerpatienten????? brrr enge ontwikkeling hoor die marktwerking.......

terwijl ik de behandelingen al een hele poos had en gewoon helemaal vergoed kreeg.

Nu dus niet, nota's voor 15 april zijn niet allemaal vergoed. Ik mis sowieso al € 200,-

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

precies, hier hetzelfde!
Ik zou excessief gebruik hebben gemaakt en de 550,00 euro die ik gedeclareerd heb, betalen ze niet uit! Deze kosten zijn gemaakt in feb. en maart en dus niet na 15 april!

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door alkamare »

Ik denk dat ONVZ juist heeft gehandeld, hoe vervelend dat ook is voor hen die (buitensporig) ? veel declareerden. Beter nu de polisvoorwaarden enigszins beperken (waar neem ik aan óók een premieverlaging tegenover staat??) dan over een poosje in de media vernemen dat ONVZ in het geheel niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. Resultaat: Failissement.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

alkamare, hoe kun je dit nu zeggen.

Het is toch uitermate onbetrouwbaar dat je ineens 'excessief' zou declareren, iedereen en alleen de laatste maanden.
Dat je een polis afsluit tegen een bepaalde premie, nooit enige waarschuwing of beperking krijgt en dan plots onder de oude voorwaarden al gedane behandelingen niet vergoed krijgt.

Dit kan niet en dit mag niet.

Restricties geven of mensen grenzen stellen prima, maar dit kan echt niet.

Ik ga hen toch ook geen rekening sturen als een geen zorg behoefde dit jaar?

Als je zo met je klanten omgaat ben je onbetrouwbaar, discriminerend en vreemd bezig.
Dan hadden ze begin 2007 hun polisvoorwaarden moeten aanpassen.

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door yvette22 »

Helaas ben ook ik de dupe geworden van het slimme beleid van ONVZ om onrechtmatig geld te verdienen aan mensen die ze wel flink laten betalen voor de topfitpolis maar vervolgens,als de betalingen reeds allemaal binnen zijn, je verwijten met excessief declareren omdat dat de enige wettelijke regel is die ze toe kunnen passen om geld te besparen en hoe dan ook aan je te verdienen.Je mag namelijk niet kosten bij hen;zo werd mij duidelijk gezegd toen ik verhaal ging halen bij een medewerker van de ONVZ:"Maar u kost ons meer dan de polis kost",zo werd mij duidelijk gezegd,en daarmee werd dus heel helder dat men wèl geld wil innen van je maar NIET wil uitkeren.Ik heb overigens alleen van de AV gebruik gemaakt en niet van de BV dus daar hebben ze wel veel op verdient,maar dat telt blijkbaar niet.

Ik vind dat de politiek zich hiermee zou moeten bemoeien;opdat de ONVZ in elk geval op zijn MINST zijn beloftes nakomt tot 15 april (dit doen ze ook niet;ik had ik 2006 nml al een arst accupuncturist geconsulteerd dus daarom was ik excessief en kreeg 2007 GEEN ENKELE vergoeding meer om die reden!Volkomen absurd en unfair. Ze verrgoeden dus niet eens de toegezegde €1000 vanaf 15-4.
Ik vind dit een regelrechte mafioso praktijk!
Ik wil naar de rechter stappen maar beter is samen met alle gedupeerden te gaan.

Ik erger me bovendien aan Walter van v die ik ervan verdenk werkzaam te zijn bij een zorgverzekeraar en misschien zelfs wel bij de ONVZ ; het simpelweg van de tafel vegen van het verhaal van het niet meer willen vergoeden om oneigenlijke redenen is WEL DEGENLIJK WAAR!!

Dat bleek ook uit de uitzending van Radar afgelopen maandag;zelfs mensen die van te voren bekend hadden gemaakt dat ze 14 à 18 behandelingen per jaar nodig hadden en DAAROP GEACCEPTEERD zijn door de ONVZ werden nu;óut of the blue, valselijk beschuldigd van excessief declaratie gedrag.

Hoe kunnen wij,gedupeerden ons verenigen en en masse een rechtszaak aanspannen om de ONVZ te dwingen tot betaling conform de polis minimaal tot 15-4?

Heldere ideeën van harte welkom!

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

Verenigen lijkt me een goede zaak.

De rechtsgang lijkt mij een gelopen race:

Polisvoorwaarden geven duidelijk aan 100% vergoeding en een behandeling die al een tijdlang gevolgd wordt (en dus volgens polisvoorwaarden 2006-2007 tot 15 april) medisch noodzakelijk was, kan echt niet na zo lange tijd ineens bij iedereen tegelijk excessief genoemd worden.
Zonder waarschuwing ook nog eens.

Vorige jaren stond het begrip excessief gewoon ook in de polisvoorwaarden, dit wordt nu ONEIGENLIJK gebruikt.

Ik heb een klacht ingediend, meerdere zelfs, als ik 10 mei geen reactie heb dien ik een klacht in bij www.skgz.nl en indien onbevredigend een kort geding erachteraan.

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door yvette22 »

Bedankt voor je heldere reactie;ik had al gebeld met de bond en heb nu een behandelingsplan ingedient om de vergoedingen alsnog te verkrijgen van gemaakte kosten vòòr 15-4.indien onvz niet meewerkt:ik zal dezelfde stappen gaan ondernemen als MNB.

Nogmaals;hoe kunnen we ons verenigen en en masse een kortgeding aanspannen?

Kunnen we ons alsnog aansluiten bij de consumentenbond die een kort geding gestart heeft tegen de ONVZ?

Zo niet; wat is dan een goede vorm?
Samen sta je zoveel sterker dan alleen...

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

De consumentenbond gaat volgens mij vooral over de poliswijzigingen.

Ik wil in eerste instantie de uitbetalingen tot 15 april 2007 aankaarten, dit is nl erg onrechtvaardig en kan niet rechtsgeldig zijn....

Als de consumentenbond wint, is het prima anders wordt het volgend jaar waarschijnlijk een andere goede verzekering. Dit jaar zing ik wel uit.

Bovendien kan het niet zo zijn dat er verschillende interpretaties zijn mbt klanten na 15 april 2007. Als ik klant blijf dan ga ik ervan uit dat de polisvoorwaarden ook voor mij gelden en dat het begrijp excessief zorgvuldig gehanteerd wordt.
Anders kan iedereen die dergelijke melding gehad heeft beter de polis en masse opzeggen....

HET ZOU HEEL MOOI ZIJN ALS RADAR ONS TIPS KAN GEVEN HOE ONS TE VERENIGEN OM SAMEN ONVZ OP HUN RECHTEN EN PLICHTEN TE WIJZEN.

shefden
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 18:47

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door shefden »

Volgens mij wil de consumentenbond juist dat mensen hun ervaringen meld voor de kort geding tegen ONVZ. Je hoef geen lid van de Consumentenbond te zijn hiervoor.

Ik heb dit email adres van een kennis gekregen [email protected]

Carl Jakobs is Beleidsadviseur Zorg voor de Consumentenbond.

De Consumenten bond wil dan alle gegevens en polisblad enz opsturen maar mischien willem mensen eerst mailen omte zien hoe of wat.

afdeling Maatschapelijke Belangbehartiging Gezond Leven
Consumentenbond
Enthovenplein 1
Postbus 1000
2500 BA Den Haag

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door alkamare »

Beste Mnb. Ik mag aannemen dat ONVZ de beperking vanaf het moment (of wellicht iets later) van bekendmaking laat ingaan.Met andere woorden dat ONVZ de rekeningen van behandelingen die reeds hebben plaats gevonden gewoon betaalt. Overigens is volgens mij in alle polisvoorwaarden van schadeverzekeringen, of het nu over Zorgverzekeringen gaat of niet een artikel waarin wordt vermeld dat de maatschappijen het recht hebben de voorwaarden aan te passen, zonder opgaaf van redenen. Dat is in het geval van ONVZ niet het geval. Deze maatschappij erkent volmondig een onjuiste inschatting te hebben gemaakt. Maar nogmaals, het is heel zuur voor betrokkenen.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

Was het maar waar dat ONVZ de beperkingen vanaf 15 april laat ingaan. Daar zou ik nog vrede mee hebben. Waar ik geen vrede mee heb is dat ONVZ ook behandelingen van jan tot 15 april 2007 niet of gedeeltelijk uitkeerd. Dit houd geen stand bij de rechter maar ze zijn wel bezig mensen onheus te bejegenen en tonen zich een erg onbetrouwbare partner.
Daar val ik over.

Ik val ook over het feit dat ik nu al 1,5 maand wacht op uitkering van contactlenzen, welke geheel buiten de veranderingen vallen. De nota laten ze waarschijnlijk liggen tot ik niet meer kan opzeggen voor eind april... :roll:

francesco
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2007 10:24

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door francesco »

Ik heb precies dezelfde ervaringen met ONVZ. Inmiddels zijn er een flink aantal declaraties van voor 15 april ineens ook niet meer acceptabel voor ONVZ, die nota bene in januari 2007 nog wel geaccepteerd werden. ONVZ stelt zich na jaren uitermate correct ineens uitermate asociaal op. En in ons geval bij verzekerden die al jaren verzekerd zijn bij ONVZ.
Hoe kunnen gedupeerden zich verenigen om ONVZ aan te pakken? Dat is voor mij nu ook de grote vraag. Want op induviduele basis weigeren ze zelfs de discussie te beantwoorden.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

1. Klacht indienen bij directie, termijn noemen
2. daarna klacht indienen bij wwww.skgz.nl
ik ga stap 2 al doen, kan maar alvast in gang gezet worden.

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door yvette22 »

Zoals nmb zal ook ik de genoemde stappen ondernemen maar ik denk dat ons verenigen de beste oplossing is.

Ik heb overigens ook naar de heer Jakobs geschreven van de consumentenbond met de vraag of zij in het kort geding ook de wanbetalingen mee neemt nu ONVZ de rekeningen t/m 15-4 niet wenst uit te betalen .

Inderdaad ervaar ook ik de ONVZ als a-sociaal en ronduit onbeschoft; ze gaan elke discussie uit de weg.

RADAR>GAARNE EEN HELDER ANTWOORD OP DE VRAAG HOE WE ONS KUNNEN VERENIGEN .

Gesloten