LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] no-claimteruggaaf 2006

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
corina25
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:07

no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door corina25 »

dit jaar hebben ik dus ook eens de volledige €255,00 terug volgens de brief van vgz.helaas storten ze 1cent te weinig....
nou word ik daar niet armer van, maar als ik niet de enige ben, wordt het vgz hier waarschijnlijk wel rijker van :idea:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Walter van V »

per 10.000 verzekerdenn die er recht op hebben maar liefst 100 euro extra winst!! :roll: :wink:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Walter van V »

per 10.000 verzekerdenn die er recht op hebben maar liefst 100 euro extra winst!! :roll: :wink:

ik zou een incassoprocedure starten als ik jou was!

HnH
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:32

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door HnH »

Nou de friesland zorgverzekeraar heeft de no-claim nog steeds niet uitbetaald!! :evil:
Moest dit niet voor 1 april?!?!

josdavids
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 17:32

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door josdavids »

De Friesland heeft de no-claim vandaag uitbetaald en direct maar even de premie voor april erop ingehouden terwijl ik niet eens een machtiging heb verleend. Ik heb geen betalingsachterstand en dus vind ik dit onterecht. Daarnaast hebben ze er van tevoren ook geen melding van gemaakt.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door jermen2 »

vandaag van onvz de no claim teruggestort gekregen.
Wel een paar dagen te laat maar ja

gr jermen

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

josdavids Geplaatst op: 03 Apr 2007 16:38 De Friesland heeft de no-claim vandaag uitbetaald en direct maar even de premie voor april erop ingehouden terwijl ik niet eens een machtiging heb verleend. Ik heb geen betalingsachterstand en dus vind ik dit onterecht.
De Friesland is helemaal verkeerd bezig. Een andere foute handeling van de Friesland is het volgende: de automatische incasso voor de maandelijkse premiebetaling wordt door de Friesland misbuikt om verchuldigde eigen-risico bedragen te innen.

IK raad je aan om dit met de ombudsman van de Friesland te bespreken.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Walter van V »

Het hangt wel af van de algemene voorwaarden en de formulering die gebruikt is op het formulier wat ondertekend is voor de automatische incasso. Overigens mag elk bedrijf (dat is wettelijk geregeld) openstaande posten verrekenen met uitbetalingen. Verder zie ik het probleem niet zo, die premie moet toch betaald worden? dat eigen risico ook?? voorkomt juist administratie extra, de grootste onzin kostenpost in deze zorgverzekering. Laten we blij zijn dat een verzekeraar moeite doet die kosten voor alle partijen laag te houden...

Maria45
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 09:39

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Maria45 »

Zijn er nog meer mensen die hun no claim van agis nog niet ontvangen hebben?
Ik heb wel een briefgehad dat ik 255 zou terug krijgen
Mijn man en zoon hebben het al wel ontvangen maar die kregen ook hun brief over teruggave een paar dagen eerder
ik kan ze niet bereiken krijg al dagen melding dat het op het moment heel druk is en dat ik op een later tijdstip moet terug bellen?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Walter van V Geplaatst op: 05 Apr 2007 07:21 Het hangt wel af van de algemene voorwaarden en de formulering die gebruikt is op het formulier wat ondertekend is voor de automatische incasso. Overigens mag elk bedrijf (dat is wettelijk geregeld) openstaande posten verrekenen met uitbetalingen. Verder zie ik het probleem niet zo, die premie moet toch betaald worden? dat eigen risico ook?? voorkomt juist administratie extra, de grootste onzin kostenpost in deze zorgverzekering. Laten we blij zijn dat een verzekeraar moeite doet die kosten voor alle partijen laag te houden...
Walter, je hebt gelijk dat het afhangt van de formulering. Maar.... bij een zorgverzekering wordt meestal helemaal geen formulier ingevuld: je kruist aan "maandelijkse betaling" en je ondertekent dat je akkoord gaat met automatische incasso. Het is mogelijk dat hier nog iets over vermeld staat in de polisvoorwaarden, maar als dat niet het geval is, mag een bedrijf NOOIT automatisch incasseren voor dingen waarvoor geen toestemming verleend is. Dat zou niet zo mooi zijn. In zo'n geval moet je het bedrag terug laten storten via de bank.
Verder walst Walter te gemakkelijk over de gevoelens van mensen heen. Zij ervaren onrecht en waarschijnlijk hebben ze daarin gelijk want kennelijk overkomt hen dat op andere terreinen niet. De zorgverzekeraar neemt rechten die andere bedrijven zich niet zelf toekennen, maar de zorgverzekeraar wel. Hetzelfde geldt voor het achteraf innen en terugvorderen van eigen risico's en no-claims: dat gaat niet op een manier die de schoonheidsprijs verdient. Fraaier zou zijn als de zorgverzekeraar daar wat meer uitleg bij geeft en tevens een kopie van de rekening van het ziekenhuis daarbij overlegt.

Ik voorspel dat consumenten in de toekomst minder gemakkelijk toestemming tot automatisch incasso zullen verlenen, nu zij vaker geconfronteerd worden met oneigenlijk gebruik.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Walter van V »

Fraaier zou zijn als de zorgverzekeraar daar wat meer uitleg bij geeft en tevens een kopie van de rekening van het ziekenhuis daarbij overlegt.
er zijn zorgverzekeraars die dit wel heel netjes doen, zoals in ieder geval mijn vorige. Die heeft samen met de uitbetaling van mijn noclaim net eind maart een overzicht gestuurd van alles wat er ten grondslag aan ligt dat mijn echtgenote helemaal geen noclaim terugkrijgt. Samen met een redelijk uitegbreid einfofolder over de noclaim.

Mijn nieuwe zorgverzekeraar doet het nog netter, die geeft een maandelijks overzicht van alle regelrecht aan zorgverleners of ziekenhuis betaalde nota`s, met gelijk een overzicht van de gevolgen voor de noclaim.

EN zo hoort het ook.

ik ben in ieder geval van mening dat alle zorgverzekeraars hiertoe verplicht moeten worden. Gwoon omdat je klant van hen bent, en omdat het netjes is, en tevens om fraude en vergissingen te voorkomen.

En over incasso van premies etc: lijkt mij niet handig om daarvan af te stappen... Want betaald iemand te veel te laat is hij formeel niet meer verzekerd! ik vind het altijd wel prettig dat het per incasso gaat, voorkomt problemen. Tevens mogen zij van mij verrekenen met andere posten tot ze een ons wegen, zoalng het maar klopt, en er netjes een overzicht van verstrekt wordt. Zo mogen ze van mij bv ook uitbetalingen van zorgkosten en premies met elkaar verrekenen. Weer onder voorwaarde van bovenstaande. De administratieve lasten in de zorg zijn al veel te hoog, moeten we dan vanwege ego alleen dit nog verder laten oplopen? van mij mag het, maar daarvoor hoef ik de rekening niet gepresenteerd te krijgen , die mag dan neergelegd worden bij de veroorzakers, middels bv een toeslag voor administratiekosten.

fastam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 20:11

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door fastam »

Ook wij kregen de no claim niet terug. Na een aantal telefoontjes naar groene land achmea weten we nu ook waarom.
Mijn man had recht op 255 euro maar er werd ons aan de telefoon dan ook zonder schroom verteld dat de uitbetaling is stopgezet omdat we nog van vorig jaar een achterstand hebben van maar liefst 0,37 CENT!!
We stonden met onze mond vol tanden!
Hoe het nu verder afloopt weet ik niet we zullen afwachten.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: no-claimteruggaaf 2006

Ongelezen bericht door Walter van V »

Als die 37 cent klopt...Heeft u een vordering van 254,63 op uw zorgverzekeraar, en dus inmiddels recht op wettelijke rente wegens het in gebreke zijn van uw zorgverzekeraar. Ik zou zeker een brief sturen met een uiterste betalingstermijn erin! (10 dagen is heel normaal daarvoor) Echt te belachelijk voor woorden....Daarnaast heeft elk bedrijf natuurlijk gewoon de mogelijkheid tot betaling over te gaan met aftrek van een eventuele vordering, is administratief zoooo simpel...

Gesloten