LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ vertoont boevenstreken.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

ONVZ vertoont boevenstreken.

Vorig jaar was ik verzekerd via ONVZ, gezin 2 volwassenen en 2 kinderen.
Pakket Optifit + tandfit C via een collectiviteit (10% basis en 15% aanvullend, Collectiviteitskorting 20 euro)
Kosten 145,77 (x2volwassenen) + 5.10 (x2kinderen) = 301,74

LET OP! NIEUWE AANBIEDING!
Pakket Optifit + tandfit C via dezelfde collectiviteit (nu nog minder dan 5 euro Collectiviteitskorting!!!)
Kosten 158,21 (x2volwassenen) + 6.30 (x2kinderen) = 329,02

Dus een kleine 30 euro duurder!!!
Daar komt nog bij dat de tandfit module C sterk is versoberd, i.p.v. tot 1500 euro vergoed 100% nu nog 75%!!!
Wil ik hetzelfde tandartspakket als in 2007 moet ik naar het NIEUWE tandfit module D.
EN dan ben ik bovendien nog verplicht geworden ook de aanvullende verzekering TOP te nemen i.p.v. Optifit.
(ONVZ heeft ook het NIEUWE Superfit pakket, wie bedenkt dat?).
Wil ik dus hetzelfde verzekerd blijven als vorig jaar betaal ik zo’n 370 euro !!!

STIJGING VAN bijna 70 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als ik dat wil krijg ik ook wederom tandartsvragen en kan ik mogelijk NIET worden geaccepteerd,
Terwijl ik al 2 jaren in het duurste pakket zit en 2 jaren geleden al ben geaccepteerd na het invullen van vragen.
En nu wordt ik verplicht dit nog een keer te doen voor precies hetzelfde pakket, alleen heet het pakket nu D en is zogenaamd nieuw.
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

Mariekevv Deelnemer sinds: Nov 2007
Reacties: 1

ONVZ "nept" verzekerden met "nieuwe" verzekering

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag van ONVZ mijn zorgverzekeraar een informatiepakket ontvangen. De Topfit polis (waarbij voorheen zo goed als alles onder de dekking viel) wordt uitgekleed. Zelfs extremer uitgekleed dan eerder dit jaar in mijn beleving.

Daarnaast is er een nieuw product in het leven geroepen de Superfit polis. Waarvoor opnieuw medische toetsing (ook voor huidige verzekerden van de topfit) plaatsvindt. De truc is denk ik dat hier ook de tandartsverzekering inzit en de éénpersoonskamer in ziekenhuizen.

Ik vind het schandalig, De nieuwe verzekering is eigenlijk mijn oude topfitpolis incl mijn tandpolis met een trucje en een sausje.
Kan en mag dit zomaar???
Ook in de superfit kunnen overigens weer de excessen plaats gaan vinden waardoor de topfit is uitgekleed.

Ik ben echt heel erg teleurgesteld en ben benieuwd of we (forumbezoekers en/of consumentenbond) iets kunnen beginnen tegen ONVZ.
Al met al blijft de topfit een redelijke verzekering, maar een stuk minder dan de superfit.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

kweenie


Geplaatst op 14 Nov 2007 20:58 door kweenie


--------------------------------------------------------------------------------

Tsja, dan ga je toch naar een ander...

Dat is een van de bijwerkingen van het nieuwe zorgstelsel: omdat mensen elk jaar over kunnen stappen, moeten verzekeraars nu ook elk jaar voldoende premie binnenhalen om alle vergoedingen te kunnen betalen. Als het een jaar tegenzit, of als de premie dus toahc te laag was, dan moet dat meteen gecorrigeerd worden. Vroeger waren er veel minder overstappers en bouwde je bij de verzekeraar in de loop der jaren ook een soort potje op, waardoor bij een tegenvaller de premies niet meteen heel veel hoefden te stijgen.

Naar boven


senseo


Geplaatst op 14 Nov 2007 22:20 door senseo


--------------------------------------------------------------------------------

Makkelijk gezegd, je wordt niet zomaar geaccepteerd hoor.
Ik vind dat de klant wel heel erg vogelvrij wordt. De maatschappijen veranderen maar hun verzekeringsvoorwaarden en polissen. Er komen er nieuwe bij veelal in het nadeel van de klant. Zie mijn voorbeeld met de tandarts, dat vind ik idioot. Jij denkt er blijkbaar wel heel gemakkelijk over, ga je toch naar een ander. Hogevorstmentaliteit noem ik dat, ja het wordt efficienter, goedkoper. Nee dus ieder jaar maar weer afwachten wat die maatschappijen nu weer bedenken. Welke voorwaarden, versobering van pakketten. Mooie nieuwe uitgebreide pakketten met prachtige namen SUPERFIT. Ja maar wel flink dokken. Tweedeling dat gaan we meer en meer krijgen.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Vandaag de nieuwe premie voor volgend jaar ontvangen.

Alleen de basisverzekering gaat iets omhoog (€2,=). Aanvulllende en tandartsverzekering blijven hetzelfde in prijs. Niet verkeerd dacht ik zo in deze toch al dure tijden.
Heb het pakketje via de OHRA.

Car66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:51

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Car66 »

Via http://www.unitedinsurance.nl/ heb ik het aanbod gekregen om zonder acceptatievoorwaarden over te stappen van het ONVZ topfit pakket naar Delta LLoyd Top pakket.
Neem contact met hen over hoe je moet handelen.
Scheelt ons 500 euro per jaar en weer goede voorwaarden.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

Zijn er nog meer mensen die zich genept voelen door deze club.
Het valt gelet op de reacties nog wel mee. Ik ben boos op deze club. :oops:

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

Zijn de overstappers naar Delta Loyd niet bang dat DL volgend jaar net als ONVZ gaat doen, omdat wrs veel 'grootverbruikers' nu naar DL gaan? 8)

Franschi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2007 18:42

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Franschi »

Ja, Topfit wordt dus zwaar uitgekleed.
Jammer, maar dat kan gebeuren (vrije markt werking).

Ik wil dus nu naar Superfit (wat sterk lijkt op de oude Topfit).
Maar.......dat moet ONVZ dan wel goedvinden!!!! Het zo maar kunnen zijn dat men zegt..mmm, dure gast..willen we niet. Of weet iemand dat er een intern beleid is dat doorschuiven van Topfit naar Superfit sowieso mag?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoeveel betaal je extra voor de aanvulling en wat krijg je?
Soms is zelf betalen voordeliger, zij maken ook nog winst en administratiekosten en dure reclame, dus is de basis vaak voordeliger!
Alleen gezinnen met veel kinderen die gratis meeverzekerd zijn kunnen voordeel hebben!

Verder kun je op vakantie vaak goedkoop elders bruggen en kronen laten plaatsen als je alleen die basis hebt, dus bespaar je vaak meer dan andere betalen!

Ik betaal dus niets voor Reclame op TV, Radio, Kranten, Post en gratis Kado.... en die administratie en drukkosten en voor ik het geld dan terug heb...
Een Turkse tandarts is vaak net zo goed, en heb je tenminste een bruikbaar soevenir waar je geen BTW of invoerrechten over hoeft te betalen, dus die gouden tanden zijn goedkoper dan het Horloge!

eddyvanluin
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:27

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door eddyvanluin »

Wie weet of ONVZ er zo maar een verzekering boven mag schuiven en de voorwaarden die in 2007 in het topfit stonden. Zijn nu in het superfit pakket opgenomen hebben. En vervolgens de mensen die vorig jaar in het topfit pakket zaten wijgeren voor het superfitpakket.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik wil liever geen goud in mijn mond, liever wit spul. Bovendien wil ik liever onspannen op vakantie. Het voordeel van een goedkopere tandarts zou anders meer dan teniet gedaan worden door het minder kunnen genieten van de vakantie. (Als je al naar Turkije op vakantie zou gaan.)

Wel raar trouwens, volgens mij wordt er hier eerst een mal gemaakt en een kroon op maat gegoten etc. voordat de kroon geplaatst wordt. Gebeurt dat daar allemaal tegelijk? Zul je dan wel een tijd moeten zitten.

Maar je hebt gelijk dat je voor tandheelkundige zorg vaak goed moet bekijken of het voor jou voordelig is of niet. Gelukkig hebben de meeste verzekeraars zoveel verschillende tandpakketten, dat er meestal wel een is die niet te duur is voor jou behoefte. (overigens zit tandheelkunde voor kinderen nog in het basispakket, dus het is geen goed voorbeeld van dat het voor grote gezinnen voordelig kan zijn...)

Voor andere aanvullende pakketten is het een afweging welke kosten je denkt te gaan maken en welke kosten je zelf ook wílt dragen. Als je bv. komend jaar een kind wilt gaan krijgen, dan is het vaak wel voordelig om een gezinsplanningsdekking in de verzekering op te nemen.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door overname »

Ben je jurist? Volgens mij is het volksverlakkerij en mag het helemaal niet! Welke jurist zegt hier iets over?

Jan de H
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 14:08

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Jan de H »

Beste Kweenie, ik wil je toch even uit de dromen helpen voor wat betreft tandheelkundige hulp in Turkye.
Ik heb jaren problemen gehad met mijn gebit. Hierbij moet je denken aan tanden waar stukken vanaf braken en bruggen die kapot gingen omdat mijn beet niet goed zou zijn.
Ik had een beugel moeten dragen, zij mijn tandarts nu.
Hij heeft het daar vroeger nooit over gehad, terwijl ik al ruim dertig jaar bij hem in de praktijk kom. Bruggen, kronen of kunstgebit zou volgens hem ook geen optie zijn in mijn geval, omdat ik de kans groot was dat ik deze kapot zou bijten.
Op deze manier kwam ik dus niet verder. Ik ben toen naar een privé-kliniek hier in Nederland geweest voor een intake gesprek. Advies was een complete gebitsrenovatie.
Ik zou dan in een tijdsbestek van een half jaar, vijf keer naar de kliniek moeten voor diverse behandelingen. Kosten (schrik niet) Eur. 23.000,-. Als je dan bedenkt dat als je een goede tandartsverzekering hebt, deze daar toch wel even Eur. 1000,- aan helpt mee betalen, wordt het tijd om naar alternatieven te zoeken.

Zo kwam ik op internet een bedrijf tegen dat volledige begeleiding verzorgde bij bezoek aan tandarts in Turkye. Na flink wat uitzoekwerk had ik er vertrouwen in en heb daar twee jaar geleden een volledige gebitsrenovatie laten doen.
In mijn geval moest ik twee keer naar Turkye, omdat ik ook twee implantaten moest hebben en die moeten eerst drie maanden in het kaakbot vast groeien vooraleer je er een kroon of een brug op kan plaatsen. De eerste keer ben ik er vijf dagen geweest.
De eerste dag hebben ze mijn 23 tanden die ik nog had afgeslepen, diverse wasbeten (met een correctie op mijn beet) gemaakt en een noodbrug gemaakt.
De derde dag zijn er bij de kaakchirurch aldaar, twee implantaten geplaatst, na eerst te hebben bepaald of ik voldoende kaakbot had.
De vierde dag zijn er 24 nieuwe tanden geplaatst in de vorm van kronen en bruggen.
De vijfde dag was ik 'smiddags weer thuis.

Drie maanden later ben ik nog eens vier dagen geweest om een driedelige brug te laten plaatsen op de implantaten.
Al met al was het bijzondere ervaring, die ik direct zou doen als ik er nu nog voor stond. Dit mede dankzij de uitstekende begeleiding. Tijdens de behandelingen overlegde ik indirect met de tandarts via een tolk / begeleider.

Resultaat: 27 nieuwe witte tanden die goed bijten, dankzij de correctie van de beet. Dit alles voor de prijs van Eur. 7000,- incl. twee keer reis en verblijfkosten voor 1 persoon.

Ik wil er maar mee aangeven dat niet alles in Nederland heilig hoeft te zijn, en ook niet alles slechter in verder gelegen landen.

Jan de H.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geplaatst op 05 Dec 2007 09:42 door kweenie Er zijn inderdaad wel verzekeraars waarbij je zonder extra vragen kunt overstappen als je bij je vorige verzekeraar een vergelijkbaar pakket had.
Zeker als je bij eenzelfde verzekeraar overstapt naar het duurdere pakket (bijv Superfit), omdat de verzekeraar de inhoud van het oude pakket heeft uitgekleed, moeten de verzekerden (bijvoorbeeld ex-topfit onvz) zonder gezondheidsvragen geaccepteerd worden. Als ONVZ (en alle andere verzekeraars) dit niet op deze manier oplossen, dan ben ik ook zwaar teleurgesteld in zorgverzekeringen: je kan dan van niets meer zeker zijn. Marktwerking werkt niet. Er is te weinig toezicht op de betrouwbaarheid en eerlijkheid van de verzekeraars.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 08 dec 2007 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

mage
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2007 18:32

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door mage »

Wij hebben net bericht gekregen dat wij niet geaccepteerd worden voor de Superfit. We hebben nu Topfit en hebben weinig gebruik gemaakt van deze AV. B.v. al twee jaar geen fysio of alternatief gebruikt en we hebben geen gebreken of chronische ziekten. Waarschijnlijk is onze leeftijd van rond de 60 al genoeg voor een afwijzing.
mage

Zaakvoerder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Dat klinkt als leeftijdsdiscriminatie. Dat je na je 65ste geen hypotheek meer kunt krijgen is niet meer dan logisch en bij een uitvaartverzekering kan ik het mij ook nog voorstellen maar een gewone zorgverzekering ... ?

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door senseo »

onvz wil louter nog goedkope klanten, het was een sssssssslllllllllllleeeeeeeeeeechtttttttttttttttttttttt jaar voor ONVZ 8)
Leuke bekakte reclame trouwens van ONVZ

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door heho »

O ? :D

corine99
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 08:59

Re: ONVZ vertoont boevenstreken.

Ongelezen bericht door corine99 »

hallo mage,

Misschien een tip als alternatief voor de superfit polis waarvoor u afgewezen bent: 5 sterren pakket van Unive. Ook niet goedkoop (maar dat is voor u blijkbaar geen probleem) maar wel heel erg uitgebreid en u wordt gegarandeerd geaccepteerd!
Anders evt. Stad Holland? Die heeft ook extra vip-aanvulling op o.a. de duurste polis die voor luxe en comfort zorgt tijdens ziekenhuisopname en ook daar geen medische vragen dacht ik.
m vr gr

Gesloten