LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door heho »

groei ONVZ dat is straks voorbij........... :roll:

dirkb
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:34

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door dirkb »

Overname, ik ben naar Agis gegaan. Aanmelding via preventiepolis.nl geeft je collectieve korting (rookvrijpolis). Ik had voor ONVZ gekozen voor de extra dingen zoals de vergoeding bril, ziekenhuiskosten buitenland en volledige fysiotherapie. Helaas heeft ONVZ optifit flink gekort. Agis is ook nog goedkoperder en geen medische acceptatie gedoe voor alle aanvullende verzekeringen. Ik hoop dat dat bij Agis zo blijft. Ik moest trouwens lang wachten voor antwoord bij ONVZ via de telefoon.

corine99
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 08:59

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door corine99 »

wij gaan zeker weg -na 11 jaar!- bij onvz; en wij twijfelen nog steeds tussen menzis via pma zorgcollectief en delta lloyd toppakket via united insurance waar huidige onvz topfit-verzekerden zonder medische vragen geaccepteerd worden.
Het verschil zit 'm vooral in de 100% bril-vergoeding bij Delta Lloyd en dat delta lloyd luxe vergoedingen heeft zoals vergoeding eigen bijdrage thuiszorg en de goede tand-verzekering. Maar Menzis is goedkoper en vergoedt weer royaal voedingssupplementen en dat doet Delta Lloyd vreemd genoeg weer niet.
De instinker bij Delta Lloyd vind ik wel dat ze beweren 1e lijns psychologische hulp 100% te vergoeden, terwijl dit volgens de nadere voorwaarden betekent dat je 4 behandelingen vergoed krijgt, na de 8 behandelingen dit per 1-1-08 in de basisverzekering zitten.
Ik vind het erg lastig om een goede keuze te maken, zou Delta Lloyd volgend jaar dezelfde kuren gaan vertonen als ONVZ? Dan schiet je er uiteindelijk niet zoveel mee op....
Ben benieuwd wat anderen gaan kiezen!!

Zaakvoerder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Toch jammer dat zo'n kwalitatief goede zorgverzekeraar ervoor heeft gekozen om zichzelf de nek om te draaien. Iedereen koos juist altijd voor ONVZ vanwege de royale vergoedingen en hoge mate van klantvriendelijkheid.

Staat ONVZ volgend jaar op een 10de plaats of lager op de Independer ranglijst?

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door overname »

Menzis heeft geen vrije artsen keuze.
Veel aan maxium bedragen gebonden, ook bij de meest uitgebreide verzekering.

Delta Lloyd lijkt mij tot nog toe de beste.

corine99
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 08:59

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door corine99 »

Het lijkt erop dat je bij Delta lloyd vrij keuze hebt van zorgverlener. Maar in de voorwaarden wordt telkens gesproken over "gecontracteerde zorgverleners" en dat je bij DL navraag kunt doen wie dat bij jou in de buurt zijn.
Bij navraag bij de klantenservice van DL werd mij vandaag verteld dat ze eigen keuze zorgverlener wel vergoeden, maar als dat duurder is dan het max. tarief moet je de rest zelf betalen. Wat dan voor bijv 1e lijns psychologische hulp het max tarief is, is onbekend!
Er werd letterlijk gezegd: "je hebt keuze uit de gecontracteerde zorgverleners". Dat verstaat DL dus onder 100% restitutie!!
Bij Menzis is dit nog wel een tikkeltje erger, hoewel je bij Menzis ook kunt kiezen voor een restitutiepolis!
Ik vind maximeringen aan vergoedingen op zich niet erg, je moet wel veel zorg "consumeren" wil je bijv de 1000,- alt. geneeswijzen overschrijden. Ook vwb fysiotherapie maakt DL of Menzis volgens mij geen verschil. En omdat ikzelf en de kinderen voedingssupplementen slikken (op doktersvoorschrift) die Menzis wel vergoedt, en DL niet, lijkt in ons geval op dit moment Menzis de beste keuze.
We beseffen wel dat DL op de lange termijn een degelijker polis is. Als zich echt ernstige ziekten voor zouden doen waarvoor je bijv vaak naar het zkh moet (reiskostenvergoeding), of opname in herstellingsoord na een operatie ofzo, dan zit je bij DL natuurlijk stukken beter....
Maar ja, wij dachten al jaren dat we nooit bij ONVZ weg zouden gaan. Altijd perfectie maatschappij geweest, betrouwbaar, coulant. Hoewel wat duurder, en de laatste jaren steeds duurder maar dat hadden we er wel voor over. De huidige versobering van het ONVZ topfit pakket dwingt je om voor minder geld net zo goed of voor hetzelfde geld beter verzekerd te zijn!

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door cygnum »

Ik ben ondertussen vertrokken naar Fortis ASR, mijn moeder is (hopelijk) binnenkort vertrokken bij ONVZ om bij CZ verder te gaan.

UI
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2007 17:55

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door UI »

velen gingen u al voor via www.unitedinsurance.nl/zorg.html

Tot 31 december a.s. kunt u uw huidige verzekering nog beeindigen.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door overname »

Mijn ervaring met alternatieve geneeswijzen is, dat je nog al snel aan de 1000 euro bent, omdat artsen die die behandelwijze toepassen nog al duur zijn. Bij ONVZ kreeg je dan zo wie zo te horen dat het niet marktconforme tarieven waren. Of dat jurisisch in orde was, weet ik niet. Ik vind het op zz wel een beetje eigenaardige bewering. Als het zo is, dat artsen te veel declareren, dan is het toch niet aan de patient om daar iets aan te veranderen.Dan moet de arts maar door de verzekering op de vingers getikt worden.Aangezien de patient voor die behandelwijze verzekerd is, dient de verzekering te vergoeden.

Als dit soort gedoe nu voor van alles gaat gelden, kun je wel op hoge eigen bijdragen gaan rekenen :cry:
Laatst gewijzigd door overname op 12 dec 2007 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door overname »

Vallen voedingssupplementen niet onder alternatief?

corine99
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 08:59

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door corine99 »

voedingssupplementen vallen niet onder de noemer homeopatisch of antroposofisch. Voor zover ik kon nagaan vergoedt geen enkele verzekeraar volgend jaar voedingssupplementen, behalve dus menzis, mits op recept, geleverd door een apotheek en in te nemen via de mond. (zalfjes worden dus niet vergoed).
Het is lastig kiezen, we zijn eigenlijk gewoon verpest door die topfit polis. Je hoefde immers nooit na te denken of iets wel/niet vergoed werd. Als je een recept had, was het oke

dirkb
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:34

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door dirkb »

Agis vergoedt 40% van de vergoedingssupplementen van Natuals als je je aanmeldt via de rookvrijpolis (aanmelden via preventiepolis.nl).

Zie de link: https://www.agisweb.nl/zorgverzekering/ ... rvolgblok3

dirkb
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:34

Re: Wie gaat er weg bij ONVZ? Waarheen?

Ongelezen bericht door dirkb »

Ik heb nog steeds geen bevestiging van mijn opzegging van ONVZ gekregen, ondanks dat de opzegging aangetekend verstuurd was.
Is dat bij meerdere mensen zo ?

Gesloten