LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Poon
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2007 17:28

National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door Poon »

Ik ben in 2007 verzekerd via de collectieve zorgverzekering van National Academic. Mede vanwege de uitgebreide dekking en de redelijke prijs daarvan. Ik had het meest uitgebreide pakket (AV3) voor 19,21 euro per maand (naast de basispremie).

Nu krijg ik een brief voor 2008: ze pronken met het bedrag van de basispremie, nl 87,50 euro per maand.

Wat betreft de aanvullende verzekeringen schrijven ze dat die "iets" duurder is geworden. Wat blijkt, mijn pakket kost nu 48,85 euro per maand!! Dat is meer dan 100% duurder!!!

Daar komt nog bij dat de vergoedingen in dit pakket voor fysiotherapie en alternatieve geneeswijzen aanzienlijk zijn ingeperkt. Daarnaast vervallen een aantal vergoedingen in dit pakket omdat die nu onder het basispakket gaan vallen.

Dat is dus veel minder voor veeeeel meer!


Mag dat zomaar?! En waar kan ik met een klacht terecht. Ik ben toch niet de enige die zo opgelicht wordt..

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wordt het niet eens tijd om terug te keren in de "echte" wereld :?:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

(Poon) Mag dat zomaar?! En waar kan ik met een klacht terecht. Ik ben toch niet de enige die zo opgelicht wordt..
Ja , dit noem ik eigenlijk ook oplichting. Er zullen misschien veel mensen zijn die dit niet eens opvalt. Als ze van deze exorbitante prijsstijging geen melding maken in hun begeleidende brief dan lijkt het heel erg op oplichting.
Zou je via de SKGZ een klacht kunnen indienen en zou je kans op succes hebben? (eerst moet je dan zelf klagen c.q een prijsdaling eisen en pas na een heroverweging neemt de SKGZ het in behandeling als zogenaamde "KLACHT". )

En hoe zit het verzekeringsrecht in elkaar? Daar hebben we hier toch mee te maken, aangezien het een AV betreft?

Groeten en sterkte , Mathilde.

P.S. er zijn wel enkele betrouwbare verzekeraars in Nederland: zoals Ohra (niet iedereen is het met me eens), Delta Lloyd, de Friesland, de Amersfoortse.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door senseo »

Hoi Mathilde wat maakt die verzekeraars zo betrouwbaar.
Ik dacht het namelijk ook van ONVZ, dus niet.
Ik las ook ergens iemand die schreef ergens dat diegene verwachtte dat grootverbruikers over gaan stappen van ONVZ naar Delta Loyd en dan is het voor de hand liggend, dat DL volgend jaar in hetzelfde schuitje zit als ONVZ.

En weg (collectieve) kortingen, prijzen omhoog, nieuwe aanvullende pakketten, gezondheidsvragen enz.
Hoe zie jij dat?

Groet! 8)

greetdehoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:56

Re: National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door greetdehoop »

Vroeger kreeg ik ook wel eens post van national Academic (CAK)
Het is niet normaal hoe de premie daar verhoogd is. Ik heb gekozen voor het PMA Zorgcollectief (www.kiesbasisverzekering.nl). De premie is vanaf 81,25 Euro per maand en 10 % korting op de aanvullende paketten.De verzekering zit bij Menzis.
Iedereen wordt geaccepteerd. Ik heb zo'n vermoeden dat er erg veel mensen gillend weg gaan lopen bij National Academic.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: National Academic AV3 meer dan 100% duurder in 2008!

Ongelezen bericht door r001 »

Was dit jaar ook verzekerd bij National Academic. Ook ik kon me niet vinden in de premieverhoging en tegelijkertijd "dekkingsvermindering" van de aanvullende verzekering.

Ik heb nu gekozen voor Fortis ASR (korting via Independer). Een voor mij veel betere dekking tegen ongeveer dezelfde premie als bij N.A.

Gesloten