LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een goed gebit hebt en weinig declareert, dan heeft het inderdaad geen zin om zo'n tandartsverzekering te hebben. Maar je schreef 'een aanvullende tandartsverzekering is bijna even duur over een jaar als er maximaal vergoed wordt in dat jaar'. En dat is natuurlijk onzin.

Overigens zijn er ook lagere verzekeringen (bv maximaal 200 euro), waarbij het verschil tussen twee controles plus eventueel wat klein werk en de premie waarschijnlijk niet zo groot is (ik weet niet hoe hoog die premie dan is). Dan kan het zijn dat het 'gat' tussen kosten en premie ook klein is en de meerkosten van de verzekering een goede dekking bieden voor het risico op hogere kosten. Maar dat is dus inderdaad niet voor mensen met een goed gebit.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Daarom vind ik dat ik moet kunnen overstappen naar een verzekering die wel de het dekkingspakket heeft waar ik eerder op heb ingezet.
Ik vind dat Andrisig gelijk heeft: als je jaren een bepaalde verzekering hebt, die plotseling zijn voorwaarden verslechtert, dan zou je zonder nadere acceptatievoorwaarden bij een concurrent-verzekeraar geaccepteerd moeten kunnen worden voor een verzekering met dezelfde voorwaarden als je "oude" verzekering. Want anders heeft verzekeren (voor de oude dag) helemaal geen zin meer. Ik vind het nu eigenlijk ook al een hachelijke zaak: plotselinge tariefstijgingen, verhogingen die selectief aan bepaalde groepen verzekerden worden opgelegd etc.

Ik meen dit ook ergens gezien te hebben bij een bepaalde verzekeraar.

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door hoveling »

Ik wil even melden dat niet alle verzekeringen al die vragen stellen. Ik ben verzekerd bij DSW aanvullend TOP en krijg alles vergoed, ook voor de tandarts. Wij zijn overgestapt van CZ naar DSW toen mijn man bezig was over te stappen naar een kunstgebit, zonder problemen en ook geen vragen van DSW. (we hadden het wel gemeld of dat problemen zou geven)
Als je zorgverzekering die vragen stelt, zou ik mijzelf afvragen of ik daar wel bij verzekerd wil zijn dus ik zou zeggen, ga naar bv www.indipender.nl en vergelijk alle verzekeringen en maak een keuze. Er zit er vast wel 1 bij die bij je past.

Groetjes van mij

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn inderdaad wel verzekeraars waarbij je zonder extra vragen kunt overstappen als je bij je vorige verzekeraar een vergelijkbaar pakket had.

Ik ben zelf trouwens erg gezond, maar bij het overstappen ga ik niet naar een vezekeraar die al te snel vragen stelt. Ook als dat voor mij geen problemen zou geven. Gelukkig heb ik die keuze.

UI
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2007 17:55

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door UI »

Dat kan voor ONVZ TopFit verzekerden en Avero Achmea Excellent verzekerden naar het Delta Lloyd Top-pakket.

Hetzelfde geldt voor Tandartsverzekeringen, je wordt voor het meest vergelijkbare pakket (bv 100% >= 1000 euro = TandenGaaf 1000) zonder medische selectie geaccepteerd.

zie voor een heldere instructie www.unitedinsurance.nl/zorg.html

perlavandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 22:18

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door perlavandijk »

Ik ben ook net bezig met invullen aanvraagform van nieuwe zorgverzekeraar en zit ook met probleem gezondheidsvragen.Ik ben absoluut niet tevreden over mijn huidige verzekering en wil dus nu nog echt overstappen naar andere.
Ik heb met het ziekenhuis een afspraak gemaakt dat k februari 2009 met een IVF behandeling van start ga. Ik heb er ook een gehad bij mijn vorige verzekeraar, met succes overigens! en ik ga nu voor de 2e.
Nu zal het ziekenhuis dit aan de verzekering door gaan geven. Hebben ze denk ik al gedaan afgelopen maand, bij mijn huidige..
Zou mijn nieuwe verzekering mij wel aan willen nemen als ze dit weten? Moet ik het gewoon eerlijk vertellen en evt. om uitleg bij medisch adviseur van de maatschappij vragen?

Zorgverzekering
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2008 11:50

Re: Gezondheidsvragen van de zorgverzekeraar: mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Zorgverzekering »

Ik begrijp er echt niks van. Weet nou echt niemand hier wat verzekeren betekend. Als je geen voorgevel hebt in je huis kan je toch ook niet je inboedel verzekeren. Andere woorden als je huis in de brand staat kan je toch ook niet je huis op dat moment verzekeren tegen brandschade. Omdat dit gaat om ziektekosten hebben wij besloten. DUS DE BEVOLKING dat we een zorgstaat zijn dus hebben we voor gezorgd dat in ieder geval de basis kosten Huisarts en ziekenhuis medicijn gedekt zijn en waar je niet voor afgewezen kan worden. De rest is puur reken werk is het risico te groot dan geen av. Prima toch dit gebeurt al eeuwen bij alle verzekeringen. Gebeurd het met zorgverzkering half radarforum in paniek. Hoe kan dat nou waarom . Dat is verzekeren.

Gesloten