LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door heho »

Ik wacht al een paar weken op wel/geen acceptatie Delta Loyd.
Hoe lang gaat het duren? Moet zo meteen nog wel de oude verzekering opzeggen.
Gaat dit bij anderen ook zo traag? :?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als DL 'slim' is, dan wacht ze lang als ze denkt dat u een hoog risico-profiel hebt en kort in het tegengestelde geval.

Van zorgverzekering wisselen als je AV's wil afsluiten is een moeilijke bezigheid.

Veel simpeler is het om maar helemaal van die AV's af te zien en dus eigen-risico-drager te worden.

Mathilde.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door heho »

Ik heb me aangemeld, als ik me nog bij een andere zorgverz. aanmeld en ik word dan wel eerde geaccepteerd en DL alsnog na die tijd nog wat dan? Zit je er zeker dubbel aan vast. pfffffffffff :cry:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je kan van een polis af binnen 14 dagen. Dit is wettelijk. Dit vind je ook terug in diverse polisvoorwaarden, maar ook als het er niet staat geldt het toch.
Mathilde.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door heho »

Betekent dat ook al heb je aangegeven dat je voor bv DL gaat, handtekening, dat je er op terug kan komen, als de daadwerkelijke polis komt? Je hebt dan toch al een contract afgesloten.
En ik hoor niets van hen....het is al half december.
Kan ik bv nu ook een andere zorgverzekeraar aanschrijven en daarna nog keus maken. Ben best wel bang dat ik straks naast de pot pies, ik wil echt weg bij m'n dure huidige zorgverzekeraar, dat weet ik pertinent zeker.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Hoe lang moet je wachten tot je wel/niet wordt geaccepteerd?

Ongelezen bericht door kiz »

Veel simpeler is het om maar helemaal van die AV's af te zien en dus eigen-risico-drager te worden.
Ik vind dat een vreemd "advies" Mathilde.

Als je denkt geen fysiotherapie, tandheelkundige zorg, hulpmiddelen en nog zo wat basiszaken nodig te hebben dan kun je dat "risico" wel nemen, mits je over een behoorlijke financiële buffer beschikt om dat risico ook daadwerkelijk op te vangen.
M.i. is de beste optie om zelf vooraf goed in te schatten welke niet in de basisverzekering vergoede zorg je nodig denkt te hebben, wat de kosten daar van zijn en hoeveel premie AV/tandarts je dat kost.
Op basis van die vergelijking kun je bekijken welke verzekeraar de meest passende AV/tandartsverzekering aanbiedt.
Het is wat werk, maar "winkelen" loont!

@heho:
je kan natuurlijk altijd offertes opvragen, dan zit je niet meteen "vast". Wellicht kun je DL bellen hoe ver men is met je aanvraag?

Gesloten