LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

ik heb 2 weken geleden een aangetekende brief verstuurd om mijn bestaande verzekering op te zeggen en heb me bij een ander aangemeld,ik heb tot op heden nog geen bevestiging ontvangen van opzegging.
nu heb ik gebeld en blijkt dat het nog helemaal niet verwerkt is,werd gevraagd waar heeft u de brief dan heen gestuurd,nadat ik vertelde naar welke plaats,en vertelde dat ik het aangetekend heb verstuurd moest ik over een paar dagen nog maar eens bellen.
mischien dat het dan wel in behandeling was.
nou heb ik zo een vaag vermoeden dat ze het rekken tot het te laat is ,en ik straks met 2 verzekeringen zit.
kunnen ze dit doen ook al heb ik de brief aangetekend verzonden?ik heb het verzendbewijs.
als ik over 2 dagen weer bel is mijn opzegging vast nog niet verwerkt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

je kunt nooit dubbel verzekerd zijn, de laatste verzekering wordt actief zodra het bewijs van uitschrijving bij hun binnen is,een klantenservice krijgt geen aangetekende brief te zien

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

nou bij de topic verzekeraars,pagina 4,zijn er zat mensen die dubbel verzekerd waren bij overstappenzorgverzekeraar! en ik wil dus niet bij mijn oude verzekeraar blijven zitten omdat zij de boel zitten te rekken,en de nieuwe verzekeraar is wel afgesloten al,dus die gaat ook in januari de premie afschrijven.dus wordt dan toch echt wel dubbele premie!

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door axasjaak »

Is het mogelijk dat de klantenservice van de nieuwe verzekeringsmij
bemiddelt en zo nodig voor de opzegging van de oude verzekering zorgdraagt ?
Wellicht is het niet meer te vermijden dat er in januari twee maal premie wordt afgeschreven.Het laten storneren van een automatische incasso is volgens mij niet mogelijk omdat het hier om verzekeringspremie gaat.
U krijgt de premie wel terug , zij het met de nodige vertraging......

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vrouwtje cs

lezen is moeilijk :: , wettelijk kun je niet dubbel verzekerd zijn , hetv is vaakhandiger om het stopzetten van de 1* verzekering via de 2* verzekeraar te laten uitvoeren.

Ik zou een copie van jouw aangetekende en kwijtgeraakte brief naar de nieuwe verzekeraar sturen, uiteraard betaal je niet dubbel.

de wet schrijft voor dat de administratieve rompsslomp in Januari afgewikkeld moet zijn.

de topic verzekeraars zou ik met een kilo zout nemen (*-*) :oops:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

Je hebt toch op tijd opgezegd? Dan ben je per 1 januari niet meer bij de oude maatschappij verzekerd, simpel. Wel kun je nog even schriftelijk/telefonisch kontakt met de nieuwe opnemen, een kopie van jouw opzeggingsbrief meesturen of de meest belangrijke gegevens doorbellen en hen vragen of ze kontakt met de oude maatschappij willen opnemen.

Meestal gaat een en ander dan een stukje sneller, omdat de maatschappijen onderling kontaktpersonen hebben die je als klant niet hebt. Heb zelf een half jaar bij Univé op de afdeling bemiddeling gewerkt (voor verzekeringen die Univé niet in het eigen pakket heeft), dus veel kontakten met andere maatschappijen.

Geloof mij maar, iemand van jouw nieuwe verzekeringsmaatschappij heeft meestal dingen in één telefoontje voor elkaar als het moet.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

de wet schrijft voor dat de administratieve rompsslomp in Januari afgewikkeld moet zijn.
De wet schrijft zoveel voor... Beter kan TS een hoop gedoe voorkomen en even wat extra aktie ondernemen voor het geval het de maatschappij niet lukt de wet na te komen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Misschien dat diegene die dit topic startte nog even zeggen om welke verzekeraar het gaat?

Interessant voor de andere forumleden: dat is 'n verzekeraar waar je niet moet zijn.

Overigens is het opzeggen begin 2006 inderdaad een groot probleem geweest. Maar ik vind dat een aangetekend bewijs wel voldoende zou moeten zijn. Toch geven sommige verzekeraars aan hoe er op gezegd moet worden: per fax, aangetekend etc. Ik vind dat allemaal onzin. Waarom niet gewoon per email? En een ontvangstbevestiging per email zou dan voldoende moeten zijn.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

Eehhmm.... Mathilde....

Hoe weet jij zo goed dat de verzekeraar van TS een verzekeraar is waar je niet moet zijn? De afmelding is nog niet verwerkt, ok. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook een puinhoop gaat worden, wel?

Twee weken geleden heeft TS opgezegd, aangetekend, dat wel. Maar in die twee weken is de post langer onderweg dan gebruikelijk, want: December. Ik heb deze week bijvoorbeeld post van mijn advocaat gehad: gezien de datum in de brief maar liefst vijf (!) dagen onderweg.

Daarbij waren er in die twee weken ook nog eens twee kerstdagen waarin er bij geen een verzekeraar wordt gewerkt. Dus van de ongeveer 10 werkdagen houdt je er 8 over. Waar dus ook nog de tijd vanaf moet dat de opzegging onderweg was. Verder is het maar de vraag of er voldoende personeel is, juist vanwege de feestdagen.

Of mogen medewerkers van verzekeraars niet met kerstvakantie?

Toen ik half november 2006 zelf overstapte gaf de medewerker van mijn huidige verzekeraar aan dat ik zéér ruim op tijd was, en dat de meeste mensen pas in de laatste twee weken van het jaar opzeggen. Je kunt je voorstellen dat het in die laatste twee weken dan beredruk is. Zowel op de afdelingen acceptatie als de afdelingen opzeggingen.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Dat TS zich zorgen maakt is begrijpelijk, zeker gezien de puinhoop van twee jaar geleden. Ik heb er echter wel vertrouwen in dat een en ander wel goed komt.

Ook nu geldt weer: sommige dingen kosten méér tijd dan wij geduld hebben. :wink:

Je hebt overigens wel gelijk dat het onzin is dat opzeggingen per aangetekende brief moeten. Het voordeel is dat je ten alle tijde kunt bewijzen dat de opzegging is aangekomen, maar verder niet. Een andere mogelijkheid is de opzegging door de nieuwe verzekeraar te laten doen, dat gaat in de praktijk erg goed, en heus niet aangetekend (ben daarin ervaringsdeskundige omdat ik een half jaar bij Univé heb gewerkt).

Ik denk dat het heel veel makkelijker zou zijn als opzeggingen verplicht (of eigen regeling door verbond van verzekeraars) door de nieuwe verzekeraar zowel per e-mail als per fax worden gedaan en dat verzekeraars voor dat doel een speciale fax hebben staan en een speciale computer die meerdere malen per uur gecontroleerd worden.

Want dat ontbrak wel bij Univé, de fax die wij gebruikten stond niet op de afdeling, en werd door iedereen gebruikt. Dus dat schoot niet echt op.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

omdat mijn oude en nieuwe verzekering samenwerken,oude verzekering izz nieuwe vgz,en behoud ik hetzelfde klantnummer,en toen ik belde wanneer ik bevestiging zou ontvangen en dat het nog niet verwerkt was,bleek na nieuw telefoontje dat de vorige die ik gebeld had niet goed had gekeken,omdat het dus de zelfde klantnummer was had diegene niet gezien dat er nu vgz stond en geen izz meer!! dus is wel overgeschreven,alleen krijg ik dus hiervan geen bevestiging omdat ze samenwerken.toch blijf ik het vreemd vinden dat ik hier geen bevestiging van krijg,ook al werken ze samen.
Met aanmelden van vgz ging dat ook al niet zo goed ,zagen ze ook de naam over het hoofd en keken alleen naar het klantnummer.,moest ik ook steeds bellen of ik wel was aangemeld,want dat had ik ook al veel eerder dan 12 december gedaan,maar was ook niet goed gebeurt doordat ze samen werken,er is wel al premie voor de nieuwe verzekering afgeschreven voor het nieuwe jaar.de oude verzekering deden we via acceptgiro dus dat kunnen ze toch niet afschrijven,mocht het toch nog steeds niet kloppen.maar ziet er naar uit dat het nu goed zit,nu alleen nog mijn zorgpasjes ontvangen!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

VGZ, ja dan snap ik het hele probleem wel.

Ik ben dus vorig jaar ook naar de VGZ overgestapt, was zéér ruim op tijd. Toch had het wel de nodige voeten in aarde voordat alles rond was, maar dat had meer met de gemeente Nijmegen te maken. (vanwege de hoogte van mijn WAO zit ik via de gemeente in een bepaalde groep wat betreft korting en vergoedingen)

Toch moet ik wel zeggen dat de mensen achter VGZ altijd vriendelijk en beleefd bleven, klachten en dergelijke heel goed oplosten. Er waren zeker wat aanloopprobleempjes, maar ik zit verder ontzettend goed, heb geen enkele behoefte om daar weg te gaan. Dat meedenken, meteen reageren en excuses aanbieden als er iets niet goed gaat vind ik belangrijker dan beloften dat alles zo perfect gaat. Want waar mensen werken gaat wel eens wat mis, daar ontkom je niet aan. Maar bij VGZ wordt het dus allemaal wel goed en snel opgelost.

Ook dit jaar waren er wat probleempjes dankzij mijn ex (die bij de gemeente schijnbaar had aangegeven dat ik uit Nijmegen verhuisd was), maar ook dat was binnen de korste keren opgelost.

Waar ik vandaan kwam, Menzis, was helemaal een puinzooi. Daar zou het veel meer voeten in aarde hebben gehad om fouten rechtgezet te krijgen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

omdat mijn oude en nieuwe verzekering samenwerken,oude verzekering izz nieuwe vgz,en behoud ik hetzelfde klantnummer,toch .maar ziet er naar uit dat het nu goed zit,nu alleen nog mijn zorgpasjes ontvangen!


probleem opgelost, was het wel een probleem om binnen de zelfde firma,s over te stappen ????? zij hanteren namelijk dezelfde prijzen(*-*)

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

de prijzen verschillen voor ons wel,toen wij bij izz kwamen waren we via werkgever collectief verzekert, toen was het nog redelijk te betalen met de hoogst aanvullende verzekering,nadat we niet meer via wergever collectief verzekert waren werd het erg duur.en nu in het nieuwe jaar is het zodanig verandert met veel minder vergoedingen in de hoogste aanvullende ,en dan daar een lagere aanvullende te kiezen is nog duur en minder gunstige voorwaarden ,en bij vgz is goedkoper met betere voorwaarden in de aanvullende polis die wij hebben gekozen,zijn we 40,-p.m goedkoper uit!dus scheelt wel ondanks dat ze samen werken.izz is meer geschikt voor mensen die in de zorg werkzaam zijn en collectief via hun werkgever verzekert zijn.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

zij hanteren namelijk dezelfde prijzen(*-*)
Volkswagen, Seat en Skoda hebben ook exact dezelfde auto's. Het enige wat verschilt is de merknaam en het typeplaatje.

Toch? Of niet?

Beste Henri, het zou beter zijn dat je eerst even nagaat of jouw beweringen wel kloppen vóórdat je ze plaatst, in plaats van hier wat te roepen en dan door een ander gecorrigeerd te worden. Je ziet nu ook weer dat vrouwtje38 aangeeft dat de prijzen en voorwaarden tussen IZZ en VGZ wel degelijk verschillen. Dit is niet goed voor je reputatie jongen, zoals je nu doet.

En voor je medeposters is het nogal vermoeiend.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

IZZ en VGZ wel degelijk verschillen ?????

ik heb de verschillen via de vergelijkingssite trachten op te sporen en niet gevonden,ons vrouwtje schijnbaar wel toch prima voor haar dat alles recht gekomen is (*_*). 8)

Roerganger jij mag een Spaanse seat van mij best een VW noemen of voor mijn part een Skoda , een vergelijking die lek roer en richting mist.

Kijk uit Roerganger voor je reputatie ,mijn s

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

Roerganger jij mag een Spaanse seat van mij best een VW noemen of voor mijn part een Skoda , een vergelijking die lek roer en richting mist.
Henri, jij kunt echt niet lezen wat er staat hé? Wat ik schreef was sarcastisch bedoeld. Er kwamen na mijn opmerking twee vragen: Toch? Of niet? Met de bedoeling je na te laten denken.

In plaats daarvan begin je nog meer onzin te wauwelen.

Ik blijf zeggen: je bent een vermoeiend mannetje. Als je al een mannetje bent tenminste. Een nick is per slot van rekening ook niet alleszeggend.
Laatst gewijzigd door roerganger op 30 dec 2007 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

Roerganger dit was vroeger een nickname voor een voortdurend te hard dravend soldatenpaard.

Van mij snap je cynisme niet en ik moet jou sarcasme begrijpen (*-*).

Maar inmidels raken we OT, ik heb bij site van de onvolprezen Independer, IZZ en VGZ prijstechnisch vergeleken, hieruit komen geen noemenswaardige verschillen te voorschijn, de alg.voorwaarden kan ik niet beoordelen, Vermoedelijkheeft vrouwtje wel gelijk hierin.
Laatst gewijzigd door Henri42 op 30 dec 2007 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

En voor mij is een roerganger een functie op een schip. Aangezien ik vroeger veel gezeil heb, en de naam schipper al vergeven was, heb ik voor deze nick gekozen.

Dat jij daar een andere betekenis aan geeft en dan maar meent mijn posts op die betekenis te beoordelen geeft weer aan dat jij totaal niet weet waar je mee bezig bent.

Of dat van dat paard wel of niet waar is interessert me niet, het mailtje met het verzoek om jouw vervelende chatgedrag onder de loep te nemen is onderweg naar de redactie. Helaas voor jou. Er zijn er wel meer die moeite hebben met jouw idiote posts, geloof ik.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door Henri42 »

Laat ons bij het topic blijven en daar inhoudelijk op reageren, zonder met modder en kwalificaties te werken.

Vrouwtje is uit haar probleem met de mogelijke dubbele verzekering

Roergangers mail naar de WM van Radar Forum is prima, een samenvatting van de door Roergangers aan mij toebetichtte kwalificaties heeft hij er uiteraard aan toegevoegd,

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: opzegging verzekering nog steeds niet verwerkt,straks dubbel

Ongelezen bericht door roerganger »

Laat ons bij het topic blijven en daar inhoudelijk op reageren
Jij en inhoudelijk reageren? Laat me niet lachen.
Vrouwtje is uit haar probleem met de mogelijke dubbele verzekering
Ja, maar niet dank zij jou. Want jij hebt inhoudelijk totaal niets bijgedragen.
Laatst gewijzigd door roerganger op 30 dec 2007 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten