LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorg verzekeraar VPZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2008 10:37

zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door [email protected] »

:twisted: wij zijn helaas verzekerd bij VPZ. in dec 2007 hebben wij vpz
gebeld om een wijziging door te geven toen een wijzigings formulier in
gevuld om bij onze polis alternative zorg er bij te doen. op advies trouwens van vpz om de ghiropractie verzekerd te krijgen.
in jan 2008 vijf maal naar de ghiropractie geweest en de rekening op
gestuurd naar vpz. nu willen zij niet betalen om dat het sinds een week
bij natuurgeneeskunde hoort. staat op de retour rekening comform
de polisvoorwaarden komen deze kosten niet voor vergoeding in
aanmerking. maar nu komt het wij hebben dus op advies van vpz een
bij verz afgesloten alternatief en het ergste is wij hebben nog steeds
onze polis niet van 2008. wij hebben vele malen gebeld naar vpz en
ze nemen de boel zwaar in de maling dit is een heel slechte zorg verzekeraar en adviseer iedereen zo snel mogelijk weg te gaan daar
wel overal premie voor betalen en niet uit tebetalen. bellen ook nooit
terug bezwaar schriften woorden niet behandeld, dus waardeloos.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Schouten,

Gefeliciteerd. U durft tenminste in dit forum de naam van de zorgverzekeraar die het betreft te noemen. Sommige mensen durven dat niet.

Maar natuurlijk moet de consument in een consumentenforum aan de anderen vertellen hoe de zaken ervoor staan. Als er anderen zijn die vinden dat VPZ wel goed is, zullen ze dat er wel aan toevoegen.

Dit is de enige manier om klachten te uiten. Vele mogelijkheden zijn er anders niet.

U kunt wel klagen bij de SKGZ en uw klacht ter informatie doorgeven aan het Meldpunt Consument en Zorg 030-2916777.

LDJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2008 15:41

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door LDJ »

Heel even voor de duidelijkheid:
VPZ is geen verzekeraar. Dit is een assuradeur. Zij voeren namens een (zorg)verzekeraar (bij VPZ veelal voor Zorgverzekeraar VGZ) de gehele administratie uit, van polisopmaak tot klantenservice en notaverwerking. Als je bij VPZ verzekerd bent zal dit altijd via een assurantie tussenpersoon lopen. Dit kan je eigen tussenpersoon zijn of, als je een collectieve verzekering hebt, de tussenpersoon van je werkgever.
Een verzekeraar kan niet tussentijds zomaar de voorwaarden wijzigen (dat is ONVZ vorig jaar ook niet gelukt, zij zijn zelfs door de rechter op de vingers getikt hierover). Er zal dus waarschijnlijk een andere onduidelijkheid zijn over de niet vergoede kosten. Het is aan te raden om je tussenpersoon de kwestie voor te leggen en te kijken of deze misschien iets voor je kan regelen.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door L1la »

Wij hadden ons in november via internet colletief aangemeld bij VPZ. Ik heb ook verschillende keren gebeld omdat ik maar geen polis kreeg. Iedere keer kreeg een ander antwoord
- Internet aanmeldingen niet goed verwerkt - stuur een mailtje naar [email protected]
- Alle internetaanmeldingen worden deze week nog verzonden
- Wij kunnen u niet vinden in ons systeem :roll:
- U staat tussen de aanmeldingen van 2008 (vreemd, ik had me toch al in november aangemeld :? )

Uiteindelijk heb ik eind jauari toch mijn polis binengekregen en vorige week eindelijk antwoordt op mijn mailtje
- We kunnen u niet vinden in ons systeem- (terwijl mijn polis al binnen is :?: :?: )


Inmiddels de eerste ziektekosten ingediend en gelukkig boven m'n verwachting hebben ze snel uitgekeerd.
Hopelijk zijn het gewoon wat opstart problemen

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Er zal dus waarschijnlijk een andere onduidelijkheid zijn over de niet vergoede kosten.
Ik denk dat er met ingang van 1-1-2008 een poliswijziging is geweest. Dat mag.

En de voorlichting van de klantenservice? Daar kun je bij geen enkele zorgverzekeraar op vertrouwen. Op het moment dat dit werd geadviseerd waren de nieuwe polisvoorwaarden misschien niet bekend?

Ik raad u aan om volgend jaar een andere zorgverzekeraar te kiezen. Een verzekeraar die wel een betrouwbare klantenservice heeft. Dat zou dan een kleine verzekeraar moeten zijn, bij wie elke klantencontact duidelijk wordt vastgelegd, zodat de klant daarop ook een beroep kan doen.

En last but not least: zorg dat je elk jaar de volledige gedrukte polisvoorwaarden krijgt. Neem geen genoegen met aanvullingen: dat wordt onleesbaar en je ziet hoe belangrijk dat is. Kies ook alleen een zorgverzekeraar die zijn polisvoorwaarden ruim op tijd in gedrukte vorm beschikbaar heeft en/of die gemakkelijk te downloaden zijn. Sommige verzekeraars hadden dit jaar bijvoorbeeld wel op tijd (6 weken voor 1 januari) de nieuwe polissen verstuurd, maar hadden toen nog geen polisvoorwaarden beschikbaar.Dit was het geval bij Ohra. Daar heb je als klant natuurlijk niets aan. Bij zo'n verzekeraar moet je NIET zijn.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2008 10:37

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door [email protected] »

:twisted: wat een ellende met vpz nog steeds mijn geld niet gestort
inmiddels euro 10.00 verbeld naar appingendam en euro 6.00 aan
brieven gestuurd en nog geen resultaat terug bellen doen ze niet
elke keer zeggen ze wat anders. het is een bende daar. ik adviseer
iedereen niet met vpz in zee tegaan .het is een en al treurnis. en nu maar wachten op bericht van vpz. hou jullie op de hoogte.

sillaah
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:21

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door sillaah »

Zo eindelijk mensen gevonden die er net zo over denken als mij.
Ik ben sinds begin dit jaar bij vpz verzekerd. Omdat wij collectief verzekerd waren bij de Vgz.
Wat een ellende !

Een declaratie die ik had opgestuurd kreeg ik terug zonder brief of iets erbij met uitleg. Nadat ik gebeld had (half uur kwijt met 20 wachtenden voor me) werd mij verteld dat ik die declaratie nog naar de vgz had moeten sturen. Wel hebben ze bij vpz doodleuk een stempel op de originele nota gedrukt waarop staat : AFGEHANDELD !
Werd dus behoorlijk pissig.

Wil ik vervolgens bij hun mijn rekeningnummer wijzigen omdat ze een nummer hebben die wij al ruim 5 jaar niet meer hebben en niet meer bestaat. is het antwoord "nee sorry mevrouw dat kan alleen per post". De manier waarop ik te woord was gestaan stond me niet aan, ik werd afgekat, er werd niet naar me geluisterd en ik werd gewoon gedwongen snel weer op te hangen. Zo onvriendelijk.

Nu wil ik graag een kraampakket gaan aanvragen, bel net met VPZ en krijg een chagarijnige vrouw aan de lijn. Ik verbind u door zegt ze. Vervolgens wacht ik 25 minuten en heb ik nog steeds niemand aan de lijn. :twisted:
Nou ik ben laaiend !!

Bij VGZ was alles zo goed geregeld, alles was duidelijk, alles kon online, en je werd VRIENDELIJK geholpen !!

Ik ga een flinke klachtenbrief schrijven naar mijn man zijn werkgever over VPZ en ik stuur die ook naar VPZ al zal dat weinig effect hebben.
Ik wil hier zo spoedig mogelijk weer weg !

flyingdutchess
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 10:35

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door flyingdutchess »

Mijn zoon is in september 2010 18 geworden en overgestapt naar een andere zorgaanbieder.
Twee maanden werd er dubbele premie ingehouden en bleef VPZ volhouden dat hij nergens verzekerd was.
Na vele telefoontjes kreeg ik na 2 maanden eindelijk de teveel betaalde premie terug.
Maar wat schetste mijn verbazing: per 1 januari 2011 werd er opeens weer premie ingehouden voor hem. Toen ik belde kreeg ik te horen dat hij nog niet was uitgeschreven.
Na diverse telefoontjes en terugbelafspraken waar de desbetreffende persoon zich niet aan hield werd mij verteld dat de klacht in behandeling was. Behandeling??? Hij was toch al uitgeschreven???
Inmiddels is ook voor de maand februari de dubbele premie ingehouden (bijna 300 euro)
Maar weer bellen..... er 4 keer uitgegooid na telkens 15 minuten in de wacht te hebben gezeten.
Bij mij was de maat vol!! Hoe kan VPZ nog toegang hebben tot mijn rekening terwijl mijn zoon al sinds 1 oktober weg is?

Inmiddels is mij toegezegd dat hij uitgeschreven is, maar wanneer krijg ik mijn geld? En de telefoniste vertelde mij ook dat hij nu niet verzekerd rondloopt ????

Ik heb er geen woorden voor.......

ludique
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 10:19

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door ludique »

Mijn vrouw is zorgverzekerd via VPZ. Onze jongste dochter was meeverzekerde. In april 2008 echter werd zij 18 en heeft ze zelfstandig elders een studenten zorgverzekering afgesloten. Niet via VPZ. VPZ heeft niettemin volstrekt ongevraagd, ongewenst en zonder enige communicatie eigenmachtig een verzekering voor onze jongste dochter genoteerd. En de premie daarvoor domweg bij die van mijn vrouw opgeteld. Absurd. Enerzijds omdat onze 18 jarige dochter in het geheel niet via VPZ is verzekerd en ware dat wel het geval geweest, dan was uiteraard niet mijn vrouw daarvoor de debiteur, maar onze dochter. Inmiddels staan we voor de rechter met een navordering van bijna 1000 euro inzake betalingsachterstanden die helemaal niet eens bestaan. En wat je ook toestuurt aan VPZ om e.e.a. aan te tonen (miljoen bankafschriften vanaf 2008, transactieoverzichten, hun eigen correcties, facturen en noem maar op), VPZ gaat er niet op in en blijft domweg bij haar standpunt. De rechter heeft de3 zaak nu aangehouden. Een grote chaos bij die VPZ. Het lijkt wel een energiebedrijf: als je een punt of komma in je gegevens wijzigt, ontploft de volledige adminstratie. Ramp! Radar, doe daar eens iets aan! Lotgenoten, meld U massaal!

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: zorg verzekeraar VPZ

Ongelezen bericht door Bimark »

VPZ, zucht breek me de mond niet open. Ze zijn vorig jaar overgegaan naar Aevitea maar deze heeft geen inzage gekregen in de administratie.

Ten eerste snap ik niet dat een bedrijf dan een ander bedrijf overneemt zonder inzage
Ten tweede vind ik het belachelijk dat de verzekerde helemaal niet op de hoogte is gesteld door geen van beide partijen dat er een overname heeft plaatsgevonden
Ten derde worden wij inmiddels bestookt met nota's over de eigen bijdrage 2009 en 2010 terwijl wij kunnen aantonen dat wij inmiddels al meer dan het verplichte bedrag hebben betaald!

Op het moment dat je weer eens belt over het hoe en wat, wordt je naar VPZ gestuurd en die? Je raad het al, die sturen je weer terug naar Aevitea.

Inmiddels proberen wij op te zeggen maar aangezien het bij VPZ echt een administratieve bende is, zouden wij nog een aantal posten open staan en kunnen daardoor niet overstappen per 1 januari 2012?

Wens je heel veel sterkte en hoop echt dat dit eens een keer aangepakt word

Gesloten