Pagina 1 van 2

Turien en Co

Geplaatst: 01 mar 2008 15:37
door tinus122
Wij zijn verzekerd bij Turien en Co te Alkmaar. Zij beweren dat in verband met een storing er voorlopig geen declatraties van 2008 uitbetaald kunnen worden. Ik heb zo het idee dat er iets niet klopt en even 'rente willen trekken' uit de betaalde premies.
Is er iemand die dit probleem herkent??

Re: Turien en Co

Geplaatst: 10 mar 2008 17:25
door mamstam
wij fam stam uit den helder hebben hetzelfde probleem het is een groot drama,een hoop premie betalen en declareren ho maar .ik vraag me af of we niet kunnen opzeggen omdat zij in gebreken blijfen ????

Re: Turien en Co

Geplaatst: 08 aug 2008 12:55
door emigrant
Ook bij ons is de relatie met Turien uitgelopen op een groot drama, een flink aantal onregelmatigheden omtrent incasso, fout op fout stapelen en redelijk recent nog een nagezonden rekening welke anderhalf jaar terug gedateerd was. :shock:

Doofstom qua communicatie (behalve enkele onwetende, onverschillige en soms zelfs onbeschofte telefonistes); mbt een behandeling voor ons dochtertje botweg niet reageren op aanvragen (telkens raakte alles zogenaamd kwijt), je zult maar eens echt problemen krijgen met je gezondheid en bij dit bedrijf uit Alkmaar verzekerd zijn. Wij zijn 2 jaar geleden rechtstreeks naar VGZ teruggegaan en naar volle tevredenheid. Een normale premie-incasso, normale behandeltermijnen en waarempel mensen aan de telefoon die echt weten hoe dingen geregeld zijn.

Een gouden tip; denk aan je gezondheid en ga weg bij deze "ziektekostenverzekeraar" !

Re: Turien en Co

Geplaatst: 09 aug 2008 19:07
door stefanie1982
Ik ken het probleem, ik ben therapeut en ook ik kreeg mijn geld soms pas na een half jaar of langer.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat momenteel ( sinds de overgang van het stelsel 2005-2006 ) er veel verzekeringen zijn waarbij dit fout gaat.
Bij menzis heb ik zelfs al meerdere jaren achter elkaar gehad dat ze een half jaar alleen maar voorschotten aan ons geven omdat alles weer op zijn gat ligt ( nu ik het toch over menzis heb: het is de meest onbetrouwbare verzekeraar die ik ken, ze geven vaak aan cliënten aan dat ze onbeperkt verzekerd zijn, maar geven ons aan dat als wij boven het menzis gemiddelde komen het terug kunnen betalen..... Ook verzinnen zij hun eigen regels boven de bestaande regels aan, maar goed, dit heeft voor jullie geen meerwaarde aan info ).
Maar ook bij VPZ, VGZ, enz. speelt dit probleem.
Ik denk hierdoor dus ook dat het geen opzet voor de rente is, maar dat dit wel makkelijk verdient is voor ze....

Re: Turien en Co

Geplaatst: 10 aug 2008 18:51
door Jos de Kok
Mijn dochter is op 270206 18 jaar geworden. Vanaf 010306 tot 311206 is er geen premie betaald. Ondanks een schrijven premie door te berekenen is dit niet gebeurd. Vanaf 010107 tot op heden geruisloos wel. Nu komen zij ineens met het dringende verzoek om 863,00 te betalen, ruim 2 jaar na dato. Terwijl er slechts 340,00 is gedeclareerd. Dan pakken zij door hun problemen zelfs ruim 500,00 winst. Het is daar een administratieve puinhoop, wat afgewend wordt op de klant. Ik heb de geschillencommissie al ingeseind en het juridich loket ingeschakeld.
Inderdaad één dringend advies: OPZEGGEN !!!

Re: Turien en Co

Geplaatst: 10 aug 2008 18:58
door Jos de Kok
Overigens, wie kan mij advies geven wat te doen ??

1. Staan zij in hun recht, let wel door eigen tekortkoming ontstaan.
2. Kan ik volstaan met het terugbetalen van het gedeclareerd bedrag
3. Geen gebruik kunnen maken van aanvraag zorgtoeslag én aftrek ziektekosten via de belastingen.
4. Wie heeft er nog meer zulke ervaringen met Turien

Re: Turien en Co

Geplaatst: 24 aug 2008 17:03
door Lenneke101
Mijn drama gaat maar om een klein bedrag: 27,50
Maar als ze dit al flikken voor mijn bedrag, wat zullen ze wel niet doen met hogere bedragen.
Ik zit nog op mijn no-claim te wachten. En dat voor een fout waar ik ze in 2006 al op heb gewezen, want toen deden ze hetzelfde.
Ze trekken de kosten voor de pil van mijn no-claim. Aangezien ik uit 1969 ben, mogen ze dat niet doen, omdat het onder de aanvullende verzekering valt.
Ik kreeg op het allerlaatste moment (brief gedateerd op 28 maart!) mijn beschikking no-claim. Meteen bezwaar ingediend, kreeg een bevestiging dat ik binnen 6 weken bericht zou krijgen.
Kreeg ik ook: bij de volgende run zouden ze kijken of mijn bezwaar gegrond was. Zo'n run zou met enige regelmaat een paar keer per jaar plaatsvinden. Dat stond in een brief gedateerd op 9 mei.
Ik heb op 29 juli gebeld. Er zijn problemen met de correctie software. Dat zou die week erop zijn opgelost.
Jullie raden het al, ik heb nog niets ontvangen.

Ik ga denk ik maar wettelijk rente claimen. Dat is, zover ik weet, 6% per maand. Kan het nog lekker oplopen.

Re: Turien en Co

Geplaatst: 07 dec 2008 15:30
door bikerlilly
In 2007 ben ik vertrokken uit mijn woning , om te gaan samenwonen met mijn vriendin, Daarbij heb ik gelijk de adreswijziging doorgegeven.Dat was in aug.2007..mijn partner heeft dezelfde verzekering..bij Turien (VGZ), maar ik kreeg geen post meer van Turien.De nieuwe polis 2008 ( nov) had ik nog niet ontvangen terwijl mijn partner dat wel had gekregen. Door tragische omstandigheden was ik genoodzaakt om post op te halen op mijn oude adres..de woning stond vanaf juli 2007 in verkoop, als ex rental..en stond nog leeg.. Ik ben toen naar de betreffende makelaar gestapt om toestemming te vragen om de post op te halen.
Nadat ik toestemming had gekregen ben ik de post gaan halen en zie daar, alle post van Turien lag daar ..terwijl ik ook een doorzend kaart voor 1 maand aan TNT post had gestuurd. Tot mjn grote verbazing zag ik ook brieven van het incassobureau Tailor made liggen, het betrof de achterstallige premies..en dat ik ze €85 incassokosten schuldig was.
Ik gelijk aan de bel met Turien...daarom belde ik Turien op. Daar kreeg ik te horen dat er een achterstand in premiebetaling was.
Ik heb gelijk gevraagd waar mijn post naar toe was gezonden...
het antwoord was dat er wellicht iets niet helemaal klopte, de persoon aan de telefoon gaf aan 2 adressen te zien..een van de polisadministratie en de andere van de financiële administratie.
De financiële-administratie had geen nieuw adres staan terwijl de polisadministratie wel de juiste had. Maar waarom dan alle post naar mijn oude adres? daar kon hij geen antwoord opgeven...
Daarna gelijk gebeld met Tailor made..die was zo bot...had ik gelijk maar de adreswijziging moeten doorgeven ( in juli 2007 al gedaan)
Maar ja, het blijkt maar weer dat de administratie bij Turien ook niet altijd up to date is...
Ik heb toen een betalingsregeling getroffen en een verzoek ingediend om de incassokosten te laten vervallen. na veel vijven en zessen kreeg ik van Turien het voordeel van de twijfel..de kosten zouden komen te vervallen..maar intussen had ik wel een betalingsregeling getroffen met Tailor made.
Toen ik de premies had ingelopen, vroeg ik mij af hoe de kosten waren afgeboekt, want die zouden immers voor rekening komen van Turien.
Ik had het gevoel dat ik toch de incassokosten zou hebben betaald, daarop heb ik dat nagevraagd bij Tailor made ( maart 2008) maar werd op een groffe en niet mis te verstane wijze terugverwezen naar Turien. "Het dossier is hier gesloten en je moet het maar opvragen bij de opdrachtgever. Wij hebben geen bemoeienis met debiteuren". Wederom terug naar Turien gemaild en deze stuurde mij na enige weken een overzicht op van alle premienota's, strorno's en alle door mij verichte betalingen, maar daar kom ik, ondanks mijn boekhoudkundige kennis, niet uit.
Komt ook nog bij dat Turien in 1e instantie mijn eigen risico over 2007 (€245) onder zich hield, omdat zij dat niet zouden mogen verrekenen, iets dat ze later ( mei 2008 ) wel hebben gedaan.
Door alle verschilende berichten en onduidelijkheden heb ik ( okt 2008) nogmaals een duidelijk antwoord omtrent de afboeking van de
(opgelopen tot € 280) kosten gevraagd en heb daar tot heden geen antwoord op gehad, noch van Turien noch van Tailor made..
Verder heb ik in het kader van de aftrekbaarheid van een bril, besloten dit jaar nog er een aan te schaffen, echter de opticiën gaf aan geen zaken te kunnen doen met Turien alhoewel deze VGZ vertegenwoordigd. Zij kan alleen de declaratie rechtsstreeks bij VGZ..Ik snap niet hoe dat werkt...het betreft toch dezelfde maatschappij? Is een directe overstap naar VGZ een optie?
Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben eigenlijk een beetje klaar met Turien...

Re: Turien en Co

Geplaatst: 10 dec 2008 14:43
door homeflower
Ook ik ben de dupe van de wantoestand die bij Turien&co heerst. Op z'n zachts gezegd is het een grote puinhoop daar in Alkmaar! Ik zit nu al twee jaar bij ze en heb nog nooit zo'n slechte verzekeraar of beter gezegd volmachthouder gezien. Een ingediende declaratie wordt na 2 maanden pas vergoed of helemaal niet omdat ze de declaratie zijn kwijtgeraakt. Vervolgens bel je om te vragen waar de vergoeding van de declaratie blijft en dan hoor je dat ze de declaratie kwijt zijn geraakt en of je hiervan een kopie wilt opsturen. En als je een kopie hebt opgestuurd dan nog krijg je niets vergoed en hoor je ook niets.

Je kan bellen wat je wil maar daar schiet je niets mee op. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze een mailtje gaan doorsturen naar de betreffende afdeling. Vervolgens hoor je weer niets. Mailen helpt ook niet want deze worden niet beantwoord. ik heb inmiddels mijn verzekering per 31-12-2008 opgezegd. Een bevestiging van mijn opzegging heb ik nog niet ontvangen (wat ik wel had verwacht van deze puinhoop). Daarom heb ik mijn opzegging per aangetekende post verstuurd zodat ze later niet kunnen zeggen dat ze mijn brief niet hebben ontvangen.

Re: Turien en Co

Geplaatst: 12 dec 2008 12:12
door Turien & Co. Assurade
Graag zou ik willen reageren op het bericht van Lenneke101.

In 90% van de no-claim gevallen is een betalingsregeling getroffen met de klant. Op dit moment kunnen wij niet nagaan waarom dit niet bij u is gebeurd, omdat wij uit uw bericht uw klantgegevens niet kunnen achterhalen. Ik zou u aan willen raden contact op te nemen met de afdeling Zorg Schade (072) 5 181 270.

Wij hopen dat u inmiddels al bent geholpen. In dat geval dient dit bericht alleen ter informatie.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren

Re: Turien en Co

Geplaatst: 12 dec 2008 12:19
door Turien & Co. Assurade
Graag zou ik willen reageren op het bericht van Homeflower.

Wij betreuren deze gang van zaken ter zeerste en vinden het jammer u als klant bij Turien & Co. Assuradeuren te verliezen. Graag zouden wij u via deze weg onze welgemeende excuses aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren

Re: Turien en Co

Geplaatst: 14 dec 2008 20:41
door bikerlilly
Nu ik zie dat Turien en co op dit forum reageert, wil ik het volgende toch voorleggen:
Ik wil een bril kopen bij specsavers, deze was blij mij te kunnen medelen, dat ik als verzekerde van VGZ 25% korting kreeg op de aanschaf van een nieuwe bril....
Maar toen ik zei dat ik via Turien en Co bij VGZ verzekerd was, toen kon het ineens niet meer...dus weg 25% = €100,00
VGZ is toch VGZ ook al is Turien en Co de tussenpersoon?
Of is het zo dat Turien deze kortingen opstrijkt?
wie kan mij uitleggen hoe dit kan?

Re: Turien en Co

Geplaatst: 19 dec 2008 15:17
door Turien & Co. Assurade
Graag zouden wij willen reageren op het bericht van Bikerlilly.

Deze korting geldt voor klanten die een aanvullende verzekering hebben afgesloten bij VGZ, dus ook als u dat via Turien & Co. heeft afgesloten. Op dit moment kunnen wij niet nagaan waarom dit niet bij u is gebeurd, omdat wij uit uw bericht niet kunnen achterhalen of u deze aanvullende verzekering heeft. Heeft u wel een aanvullende verzekering van VGZ dan kunt u dus bij specsavers korting krijgen op uw bril.

Voor meer informatie zou ik u aan willen raden contact op te nemen met de afdeling Zorg Schade (072) 5 181 270.

Wij hopen dat u inmiddels al bent geholpen. In dat geval dient dit bericht alleen ter informatie.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren

Re: Turien en Co

Geplaatst: 20 feb 2009 17:01
door dabronsg
Er is nog niets veranderd bij Turien. Het wordt tijd dat ze een keer in de studio komen. Van mij krijgen ze al voorhand de koude douche.

Ik heb vorig jaar december een declaratie ingediend met een drietal facturen. Aangezien ik in januari een aanmaning binnen kreeg heb ik eens contact opgenomen met Turien. En dat was de eerste van zeer vele telefoontjes.

De praktijk (die ik heb meegemaakt) bij Turien is dat ondanks herhaalde toezeggingen er bijna nooit wordt teruggebeld. Ik heb twee medewerkers gesproken die ook daadwerkelijk terug hebben gebeld. Hiernaast wordt toegezegd dat er betaald is of dat er dezelfde dag betaald wordt, maar als ik later in de week bel met de debiteurenadministratie van de zorgverlener dan blijkt dit niet zo te zijn. En dan begint het hele belcircus opnieuw.

Goed, op gegeven moment volgen de aanmaningen met verhogingen en de beloftes de incasso over te dragen aan een gerechtelijke deurwaarder (met de daar bijbehorende kosten) maar weer geeft Turien niet thuis.

Goed, net weer gebeld met Turien. Afgelopen dinsdag was aangegeven dat dezelfde dag een buitenlandse rekening betaald zou worden. 's middags heb ik weer gebeld en mij werd bezworen dat het geld overgemaakt was. (De volgende dag zou het termijn verlopen waarna het geduld echt op zou zijn en de incasso overgedragen zou worden)
Nu hoor ik net dat aanstaande maandag betaald gaat worden...

Ik denk dat je mij niet hoeft te kennen om te voorspellen hoe ik op het moment over Turien denk.

Hiernaast heb ik ze via de mail in gebreke gesteld, maar ook hier komt geen reactie op.

Ik ga toch eens onderzoeken of het mogelijk is om in het lopende jaar over te stappen naar een andere verzekeraar. Wellicht direct bij VGZ, maar dat zie ik dan wel. Tenslotte komen ze hun verplichtingen niet na. Dat kan uitgelegd worden als contractbreuk.

Bij deze voorgedragen voor de koude douche.

Re: Turien en Co

Geplaatst: 21 feb 2009 12:42
door rugzak
Als zorgverlener heb ik ook problemen met Turien en Co.

Een factuur gestuurd op 20 november 2008 is na heel veel telefoontjes eindelijk van de week betaald.
Schrijven doe ik niet meer, de brieven worden toch niet beantwoord.

Door het laten liggen van rekeningen en die na 3 mnd pas te betalen gaan er aardig wat rente inkomsten naar Turien toe.
Geld dat wel u en mij toekomt.

Re: Turien en Co

Geplaatst: 30 jul 2009 20:50
door Yoda2
We hebben inmiddels ook in twee uitzendingen van Netwerk kunnen zien wat voor ongekend goedkope laaielichters dit zijn. Werkelijk een schandalige manier van handelen welke deze onderneming er op na houdt. Zelfs voor een verzekeraar slaat dit wel alles qua gedrag :-( Bah, bah, bah en nog eens bah. Voor degenen die het niet gevolgd hebben; kijk maar op de site van Netwerk.tv (laatste uitzending: 30-07-09)

Re: Turien en Co

Geplaatst: 31 jul 2009 23:20
door Bob Schurkjens
Turien & Co behoort duidelijk tot het laagste van het laagste in verzekeringland. Het schuim der aarde. Hoedt u voor deze criminelen! Als ik er een of meerdere polissen had, zou ik deze zo snel mogelijk annuleren.

Netwerk besteedde recent al twee maal aandacht aan dit rapaille:

http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... de-rechter#

Waar blijven de Kamervragen? Wanneer wordt de wet zodanig aangepast dat dit soort bedrijven hier niet meer mee wegkomen???

Re: Turien en Co

Geplaatst: 05 aug 2009 11:17
door jor


Geplaatst op 31 Jul 2009 23:20 door Bob Schurkjens
Turien & Co behoort duidelijk tot het laagste van het laagste in verzekeringland. Het schuim der aarde. Hoedt u voor deze criminelen! Als ik er een of meerdere polissen had, zou ik deze zo snel mogelijk annuleren.

Netwerk besteedde recent al twee maal aandacht aan dit rapaille:
Misschien kan Tros-Radar ook eens aandacht besteden aan Turien & Co. Er is op het internet flink wat slechte berichten te vinden over deze gasten die er praktijken op na houden die in de verzekeringswereld niet echt gebruikelijk zijn.Op Cowboys zit deze branche niet te wachten. Google maar eens op de naam.

http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... de-rechter

Welke zichzelf respecterende maatschappij doet nu zoiets?

Re: Turien en Co

Geplaatst: 05 aug 2009 21:27
door hablando
Ook hier de nodige ellende meegemaakt met deze vrijbuiters op de zorgverzekerings-markt (via een collectief). Eerst een "inhaalslag" met premies die ipv achteraf vooraf betaald moesten worden waarbij men zich totaal niet hield aan de aangekondigde incasso-data. Voor redelijk wat medewerkers leverde dit financiele problemen op.

Als klap op de vuurpijl enorm ge-emmer over het bezoek van ons zoontje aan een buitenlands ziekenhuis. Niet eens een bijzonder zeldzame indicatie, behandeling of traject. Afspraken werden standaard niet nagekomen, gesproken personen leken van de aardbodem verdwenen of leden aan geheugenverlies. Pas toen ik onze insurance-broker Willis hierop aansprak, werd eea binnen een halve dag geregeld. Alleen jammer dat deze mensen (helaas mag ik geen namen noemen) zo onbeschoft waren om op simpele wedervragen totaal geen antwoord te geven. How low can you go ?

Dergelijk gedrag van een verzekeraar vormt een gezondheidsrisico voor verzekerden. Premie innen lukte ze al niet, laat staan op menselijke wijze handelen als verzekeraar, zeker ten opzichte van een in ons geval klein kind.

Vreemd dat deze club een zogenaamde gevolmachtigde is van VGZ. Toen ik na Turien VGZ zelf rechtstreeks koos als verzekeraar verliep eea plots gesmeerd; voor alle zekerheid belde ik driemaal de servicedesk van VGZ en kreeg driemaal het formeel correcte antwoord van drie verschillende medewerkers. Het door Turien als ondoordringbaar probleem behandelde casus bleek voor VGZ geen enkel probleem.

Ik beschouw Turien & Co als onbedoelde uitwas van de marktwerking.

Re: Turien en Co

Geplaatst: 12 aug 2009 14:15
door heilbron
Ook wij hebben veel problemen met de afhandeling van Turien schades.
Helaas niet voor de eerste keer. Het afhandelen van declaraties binnen 1 maand is een uitzondering.

Heb 14 juli declaraties ingediend en daar inmiddels weer contact over gehad en je wordt vervolgens afgescheept met opmerkingen zoals administratieve problemen, nieuwe systemen, computerstoring.
Je krijgt ook nooit rechtstreeks contact met schadebehandelaar, alles loopt via een soort van call center.

Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben en weten waar klachten kunnen worden neergelegd.