LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Hoe is de ervaring met opzegging (bij Ohra) (dit jaar)

goed
6
67%
slecht
2
22%
neutraal
1
11%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ook dit jaar begint het gedonder weer: verzekeraars die zogenaamd je brief niet ontvangen!
We hebben dit nu bij Ohra. Dat verloopt erg slecht. Een verzekeraar die zijn werk goed doet, ontvangt je opzegging gewoon de volgende dag, past de wijziging aan en stuurt je een bevestiging. Zo niet bij Ohra. Brief zogenaamd niet ontvangen. Willen dan weten of je al een andere verzekering hebt. Als dit zo is, dan is het voor hen moeilijker om je tegen te werken omdat die andere verzekeraar je via het VECOZO systeem ook gaat afmelden.
Ohra wilde nu wel een aangetekende brief. Maar ik ga een fax sturen. In de polisvoorwaarden staat dat opzegging ook per fax kan (070 310 02 30). Raar dat de brief naar Arnhem moet en de fax naar Den Haag. En tegenwoordig zitten ze ook gedeeltelijk in Tilburg. Nog meer puinhoop dus.
Wie heeft al ervaring met opzegging dit jaar bij Ohra?
Ging het ook zo moeizaam? Als er meerdere mensen dezelfde ervaring hebben kunnen we misschien gezamenlijk iets ondernemen tegen Ohra.

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Stuur hem dan gewoon aangetekend. Kost je vijf euro en dan heb je verder nooit gedonder. Bij alle belangrijke correspondentie ALTIJD doen!

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Gewoon die fax sturen, je krijgt een printje dat je een fax gestuurd hebt en dat is net zoveel bewijs als een papiertje van het postkantoor dat je iets aangetekend hebt verstuurd.

Greetje2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:18

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Greetje2 »

Dit soort dingen altijd aangetekend versturen en met bericht van ontvangst. Kost ca. € 7,50 maar je krijgt later nooit de discussie of je brief wel of niet (op tijd) is aangekomen. Je kunt het zelf volgen via de "track & trace" op internet.....even uitprinten en goed bewaren en laat ze dan nog maar es komen met de mededeling dat ze je opzegbrief niet hebben ontvangen.

KateMartinelli
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:38

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door KateMartinelli »

Ik heb op 10 december een aangetekende brief met handtekening retour naar Ohra gestuurd om mijn zorgverzekering op te zeggen. Hield mijn hart vast, want ik verwachtte dat het niet in 1 keer goed zou gaan. Ik wilde vandaag eens gaan bellen hoe ver men stond met de verwerking, maar de post bracht deze middag al het bewijs van beëindiging. Dus hier geen problemen.

Yvonnne
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 13:03

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Yvonnne »

Ik ben ook absoluut niet te spreken over Ohra..
In 2008 was ik verzekerd bij Ohra. Op 6 november 2008 heb ik mij via United Consumers aangemeld bij VGZ. VGZ zou mijn verzekering bij Ohra dan opzeggen.

Ohra schreef gewoon premie af in januari 2009 dus ik dacht nog nou dat zal wel goedkomen, ze hebben vast een kleine achterstand. Dus ik heb dat bedrag laten storneren. In februari werd er echter weer premie afgeschreven door Ohra. Toen ben ik maar eens gaan bellen om te vragen of mijn opzegging wel doorgekomen was. Dat was het geval en het volgens die mevrouw was het in behandeling.
Ongeveer 2 weken later ontvang ik een brief van Ohra dat mijn opzegging niet mogelijk is omdat VGZ het te laat heeft opgezegd. Ik VGZ gebeld en die beweren dat ze mijn opzegging hebben gedaan op 22 december 2008, op tijd dus.
Na een ochtend van heen en weer bellen vertelde de meneer bij Ohra mij dat mijn opzegging vast op de stapel was belandt?! Belachelijk toch, moet je eens met hun rekeningen doen. Ook vertelde die meneer mij dat er niks anders op zat dan bij Ohra verzekerd te blijven.

Ik VGZ weer bellen en het kwam er op neer dat ik VGZ een mail moest sturen met het probleem en dan zou het opgelost worden. Er zijn inmiddels meerdere mails verzonden maar ik krijg daar geen antwoord op.

Het is inmiddels maart en ik heb nu nog steeds geen idee hoe of wat. Het is het woord van Ohra tegen die van VGZ en ik zit er tussen in. Ohra is inmiddels gestopt met afschrijven maar stuurt mij nu acceptgiro's die ik uiteraard niet betaal.

Wat moet ik hier nu verder mee.? Ik heb geloof ik alles wel gedaan wat in mijn macht ligt.

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Amie »

Grote bedrijven of het nu om een verzekering, bank, energie of telefoonbedrijf gaat het zijn meesters in het verzinnen van leugens. Ik heb een klachtmail naar Ohra gestuurd, zelfs die hebben zij niet ontvangen, ondanks dat ik een ontvangstbevestiging van ze terug kreeg. Met leugens komen zij weg. Dus kijk uit voor de (beroeps) leugenaars die bestaan van uw geld.

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door nanah »

Let er altijd op dat je zelf je opzegging doet! Vertrouw hierin niet op je nieuwe verzekeraar, want jij blijft verantwoordelijk! Gebruik maken van de opzegservice kan, maar stuur ook altijd zelf een opzegging!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is inmiddels maart en ik heb nu nog steeds geen idee hoe of wat. Het is het woord van Ohra tegen die van VGZ en ik zit er tussen in. Ohra is inmiddels gestopt met afschrijven maar stuurt mij nu acceptgiro's die ik uiteraard niet betaal.Wat moet ik hier nu verder mee.? Ik heb geloof ik alles wel gedaan wat in mijn macht ligt.
Je kunt de skgz inschakelen. Dat is heel normaal, het is een geschillencommisie voor zorgverzekeringen. Op internet kun je uitspraken zien staan, ook van mensen die in een vergelijkbare situatie zaten. De procedure is alsvolgt: je vraagt eerst Ohra om een zogenaamde "heroverweging". Als je die niet krijgt binnen een bepaalde termijn, dan schakel je skgz in. Ook als de heroverweging negatief uitpakt, kun je de skgz inschakelen. De skgz heeft een website waarop een formulier staat dat je kan invullen, printen en opsturen.
Probeer wel een aantal bewijzen te verzamelen, die aannemelijk maken dat de opzegging is gedaan. Misschien is het aanmeldformulier bij VGZ voldoende, mits je daar hebt aangegeven dat zij voor je moesten opzeggen en mits de aanmelding bij VGZ ruim voor eind december 2008 was. En Misschien heb je nog emails?

Menno0406
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2009 02:50

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Menno0406 »

Ik vertrouw in ieder geval nooit meer een nieuwe zorgverzekering als het gaat om opzeggen. Zit nu waarschijnlijk nog een jaar aan die ****** OHRA vast doordat mijn nieuwe zorgverzekering de opzegging heeft verprutst, en ik bij een telefoontje vooraf door OHRA verkeerd ingelicht ben (overstap was in orde aldus hen). Een beetje billijk en redelijkheid ho maar, want "de mensen van OHRA" (lees; een stelletje achterlijke bureaucraten) zien hun kans schoon om de "klant" te gijzelen.

En probeer vooral niet te bellen, want dat heeft echt geen enkele zin. Eerst sta je minimaal een kwartier in de wacht -waarbij je n.b. als klager reclames van OHRA aan moet horen-, dan krijg je een halve gare malloot aan de lijn die niets anders kan dan "doorverbinden", om vervolgens een ander mentaal geretardeerd figuur te spreken die ook niks anders kan dan óf niks, óf verkeerde informatie geven.

En het lullige is; mijn ervaring is nu met OHRA, maar andere verzekeraars zijn waarschijnlijk geen zak beter.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzegging bij Ohra: brief natuurlijk kwijt

Ongelezen bericht door Ron58 »

Door allerlei blunders van Ohra heb ik mijn zorgverzekering nu ergens anders ondergebracht.
Bij de normale verzekeringstak van Ohra heb ik nog diverse andere verzekeringen lopen, dit ging altijd vlekkeloos, maar de zorgtak is een drama.
Iets oplossen kunnen ze daar niet, op een klacht aan de directie wordt niet gereageerd.

Het opzeggen daarentegen ging wel goed, heb ik gewoon de nieuwe verzekeraar laten doen, maar wel in de gaten gehouden of ik de bevestiging van Ohra wel voor de uiterste datum had.

Gesloten