LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
PjotrPjotr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:15

Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Ongelezen bericht door PjotrPjotr »

Deze week ineens nog een afrekening gehad -van Delta Lloyd mijn oude zorgverzekering- van mijn eigen risico van 2008. Heel vreemd we zijn inmiddels al halverwege 2009. Bijna 6 maanden verder!

In de brief staat zoiets als "We controleren zo nu en dan of we nog ergens geld vandaan kunnen halen." Ik vind dit echt een hele vreemde gang van zaken. Op zo'n bedrag 'boete' reken je nu niet meer, nu we 6 maanden verder zijn en ik geen klant meer bij hun ben. Kan ik er wat aan doen dat zij hun administratie niet op orde hebben!

Mag zo'n zorgverzekeraar dit zomaar doen? Ook terwijl ik geen klant meer bij hun ben? Blijft toch raar, ik ben vorig jaar overgestapt, dan handel je toch alles netjes af?

Peter

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Ongelezen bericht door Bailey »

Vogels heeft gelijk. Sommige zorgverleners of instellingen declareren pas als een behandeling afgelopen is of declareren gewoon laat. Dus ja..dan kan je zorgverzekeraar pas laat het bedrag bij jou innen. Alleen die zin "We controleren zo nu en dan of we nog ergens geld vandaan kunnen halen." vind ik een beetje raar. Die staat er toch niet letterlijk in? Maak je dat er misschien zelf van?

PjotrPjotr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:15

Re: Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Ongelezen bericht door PjotrPjotr »

Hm, zo zit het niet.

Het zijn kosten van de apotheek. Deze heb ik vorige jaar afgerekend bij de apotheek, gedeclareerd, en teruggekregen van Delta Lloyd. Dan is dat toch afgehandeld lijkt mij... bovendien weten jullie exact welk pilletje en zalfje wel of niet vergoed worden?

Delta Lloyd zegt letterlijk; "Enkele keren per jaar controleren wij of wij onterecht zorgkosten voor u hebben vergoed". Ik heb hier een vrije vertaling van gemaakt, maar voor mij komt het op hetzelfde neer.

Hoe dan ook is het voor de consument heel vervelend kosten te krijgen van meer dan een jaar geleden. Ik vind dat iemand dan zijn administratie niet op orde heeft! En ik ben dat niet!

Peter

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Ongelezen bericht door mar42 »

neem aan dat je een specificatie hebt gehad waar de kosten op zijn gebazeerd, apotheek kosten die niet worden vergoed en die je zelf moet betalen etc etc dat is wel van belang.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Delta lloyd stuurt ineens nog een afrekening eigen risico 08

Ongelezen bericht door Bailey »

Peter,

Dan zijn dan inderdaad achteraf controles. Het kan namelijk zijn dat er ergens toch iets vergoedt is, wat niet vergoed had mogen worden. Dat kan door fouten in het systeem, maar kan ook een andere reden hebben.

De ene zorgverzekeraar werkt met adhoc controles, de andere met achterafcontroles. Ik ben geen voorstander van achterafcontroles, want dan krijg je dit soort dingen.

Gesloten