LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Gioia »

jammer dat iedereen even voorbijgaat aan mijn onderwerp, namelijk het feit dat je als chronisch zieke niet een aanvullende verzekering kunt afsluiten..
Kennelijk is iedereen hier verder gezond ik zou het wel waarderen als iemand ook mijn topic even zou willen bekijken?
:(

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Henk25 »

Volgens mij is het moeilijk om te over te stappen als je ziek bent, al is het alleen maar omdat je allerlei dingen opnieuw moet aanvragen.
Ik vind dat er te weinig informatie is om een goed oordeel te vormen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Dat is niet correct en een veel voorkomend misverstand.

Het is bij de wet geregeld dat een maatschappij je niet mag weigeren voor een basisverzekering. Dat is en blijft je belangrijkste verzekering. Deze betaalt je ziekenhuis als je kanker of het aan je hart hebt etc. Dus daar hoef je geen enkele zorg over te maken.

De aanvullende verzekeringen begeven zich alleen op het gebied van tandarts, fysio, buitenland dekking, alternatieve sector, brilletjes en ander hulpmiddelen.
Daar mogen ze wel acceptatie doen. De praktijk is dat het nog niet of nauwlijks gebeurd tenzij je een hele dure uitgebreide verzekering wilt. (dan praat ik over 50- 100 euro alleen voor de aanvulling, dus los van de basis).

Ik zelf ben chronisch ziek (leukemie) sinds 2006. Ik ben eens nagegaan wat ik nu vergoed heb gekregen vanuit de basis en wat uit de aanvullende. Ik heb medicijnen die 85 euro per pil kosten en ik moet er 2 per dag slikken. Dus ik ben zeker een kostenpost. Maar overstappen is geen enkel probleem.

Ook ik had de neiging vanwege mijn ziekte om mij uitgebreid bij te verzekeren, maar ik kwam tot de schokkende conclusie dat alles wat mijn ziekte betreft gewoon uit de basisverzekering werd betaald. Daarnaast kreeg ik de tandarts vergoed vanuit de aanvullende verzekering, maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor. 300 euro per jaar voor 750 euro dekking. (en dat al heel lang). Terwijl je meestal maar zo'n 100-150 euro per jaar declareert. Die ene kroon in de 5 jaar kan je makkelijk zelf betalen van de uitgespaarde premie. Het is vooral de angst en onwetendheid die mensen drijft tot het nodeloos afsluiten van aanvullende verzekeringen.

Ik ben dus overgestapt naar Anderzorg met aanvullende verzekeringen en ben probleem loos geaccepteerd. Anderzorg heeft een bovengemiddelde beoordeling van 7,6 en is verreweg de goedkoopste in zijn soort. En zoals je hier kan lezen zijn er heel veel tevreden klanten bij Anderzorg. Het is wel een internet verzekering, dat moet je wel liggen.

Welke maatschappij bedoel je gioia. Ik ken allen onvz die uitgebreid aan acceptatie doet. De rest heeft voor zijn normale aanvullende verzekeringen geen medische selectie.

En dat kunnen we met elkaar zo houden als we maar regelmatig switchen nar de beste verhouding van kosten en service.

Voor 2010 is Anderzorg onbetwist Nr 1.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door gtp »

Laatste Nieuws over de groei van de zorgverzekeraars. Zorgverzekeraar MENZIS
heeft gedurende de overstapperiode per saldo 40.000 nieuwe klanten mogen bijschrijven.Daarvan komen er ruim 37.000 op het conto van INTERNETLABEL ANDERZORG.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door witte angora »

Welke maatschappij bedoel je gioia. Ik ken allen onvz die uitgebreid aan acceptatie doet. De rest heeft voor zijn normale aanvullende verzekeringen geen medische selectie.
Hoi testcase, de meeste maatschappijen stellen voorwaarden als je de duurste tandartsverzekering neemt hoor. Slechts een paar nemen je gewoon aan, maar dan betaal je inderdaad de hoofdprijs aan premie.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Witte angora:
de meeste maatschappijen stellen voorwaarden als je de duurste tandartsverzekering neemt hoor. Slechts een paar nemen je gewoon aan, maar dan betaal je inderdaad de hoofdprijs aan premie.
Klopt maar dat had ik ook gezegd:
Daar mogen ze wel acceptatie doen. De praktijk is dat het nog niet of nauwlijks gebeurd tenzij je een hele dure uitgebreide verzekering wilt.
Maar de courante aanvullende verzekeringen zijn bijna allemaal zonder acceptatie. Ok kan alleen ONVZ met een streng selectiebeleid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Anderzorg geenft in elk geval netjes aan hoe je van Anderzorg af kan! Per e-mail nog wel. Ik denk niet dat het zover zal komen, maar toch.

http://www.anderzorg.nl/web/Klantenserv ... zeggen.htm

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Henk25 »

Aandachtspunten bij overstappen
-Vraag na of uw nieuwe verzekeraar de medicijnen, hulpmiddelen of andere zorg die u gebruikt, vergoedt. Doe dit voordat u zich aanmeld.

-Ga na of deze zorgverzekeraar voor uw situatie met voldoende zorgaanbieders contracten heeft afgesloten. Zijn er contracten met zorgaanbieders waar u nu gebruik van maakt?

-Wilt u een aanvullende verzekering of tandartsverzekering afsluiten? Ga dan na of u hiervoor zonder meer geaccepteerd wordt. Als er een gezondheidsverklaring gevraagd wordt, is de kans groot dat de zorgverzekeraar niet iedereen accepteert.

link

Blijft mij een raadsel waarom je zou kiezen voor een verzekeraar met een 6.7 als je er ook een kan kiezen met een 7.8.

link 1
link 2

mennogroningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door mennogroningen »

Opzeggen bij overstap
Onze zoon die 18 is geworden heeft de overstap naar Anderzorg gemaakt.
Anderzorg heeft de opzegging bij de bestaande verzekeraar echter een maand laten liggen, waardoor onze zoon automatisch verzekerd bleef via de bestaande zorgverzekeraar tegen een veel te dure polis (ondanks de polis die reeds aangemaakt was).

Advies is dus zélf opzeggen. Wat mij tegenvalt van Anderzorg is dat de vriendelijke dame aan de telefoon wel toegeeft dat er iets mis is gegaan, maar niets voor ons kan doen.

Hopelijk blijft het bij deze slechte eerste kennismaking met Anderzorg

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door vroem »

elke zorgverzekeraar die aanbiedt om de opzegging voor de nieuwe klant te regelen neemt gelijk de verantwoordelijkheid op zich dit op correcte wijze te doen. In een situatie als beschreven zijn zij dus aansprakelijk te stellen voor de extra kosten die ontstaan door te late opzegging. Tenzij in de voorwaarden expliciet staat dat men daar geen verantwoording voor overneemt, dan is het handig het zelf te regelen want dan heb je geen poot om op te staan in een discussie (even los van een mogelijke strijdigheid met de wet van een dergelijk artikel)..

Gesloten