LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Wie kan mij helpen.
AZIVO stuur me een acceptgiro om 117,66 euro te betallen voor Correctie no-claim terruggave 2006. Ongelovig dat ik nog na 3 jaar zoiets krijgt om te betallen. Bestaat er geen verjarings wet over deze zaken.
Gr. rosdan

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door dhc »

Deze maatschappijen mogen wettelijk tot 5 jaar terugvorderen, u moet gewoon betalen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door dhc »

Oké..... was me niet bewust van deze clausule...

rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Bedankt voor de reacties. Ik heb een mail gestuurd en morgen gaat de brief.
Zal schrijven wanneer er een antwoordt komt van AZIVO.
Nogmaals hartelijkbedankt.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik ga 300% met men?vogels mee!!!! hij heeft gelijk niet betalen!!

rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Eindelijk een reactie van AZIVO.
Ze hebben het verzoek in overweging genomen.
Het geschil is in behandeling genomen en binnen 5 weken krijg ik een brief met de beslissing die AZIVO heeft genomen.
De brief is in behandeling bij de juridische zaken van AZIVO.
Het is dus afwachten op hun beslissing.
Met vriendelijke groet,

Rosdan

rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Dit is de brief die ik heb gestuurd.

Zaterdag 20 februari 2010 kreeg ik een acceptgiro van u
met de mededeling dat ik 117,66 euro moet betallen
inverband met Correctie no-claim teruggave 2006.

Azivo is veel te laat, dus dit hoef ik niet meer te betalen.

De zorgverzekeraar mag de no claim terugvorderen tot 31 maart van het tweede kalenderjaar volgend op het jaar waarop de no-claim betrekking heeft. Dat betekent voor de no-claim over 2006 dat de zorgverzekeraar die tot 31 maart 2008 mag terugvorderen.

Volgens de Zorgverzekeringswet bent u bijna 2 jaar te laat met het terug vorderen van de no-claim en daarom hoef ik deze factuur niet te betalen. De no-claim over 2006 had voor 31-3-2008 opgeëist moeten zijn.

Met vriendelijke groet.

De Kruisvaarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 12:34

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door De Kruisvaarder »

Weet u wanneer de Zorgverzekeraar de gecorrigeerde nota heeft gehad, van de zorginstelling. Want die willen ook nog wel eens lang wachten met het indienen van de nota's bij een Zorgverzekeraar. Het ligt dus niet altijd aan de Zorgverzekeraar, zij zijn afhankelijk van de gegevens die zij krijgen van Ziekenhuizen, apothekers etc. Ben benieuwd. :P

rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Hier ben ik weer.
Ik heb beslissing gekregen van AZIVO en dat is dat ik de vordering alsnog moet betallen.
Ze hebben mij verwezen naar de Rechtbank s'-Gravenhage(sector Kanton) of de Ombudsman Zorgverzekeringen te Zeist, indien ik niet eens bent met de beslissing.
Ik stuur hen morgen een brief waarin ik zeg dat ik de brief in behandeling heb genomen en dat ik binnen 5 weken mijn standpunt bekend zal maken aan AZIVO.

DE BRIEF.
Ze hebben hun beslissing genomen aan de hand van volgende gegevens:
Uit eenzetting van de relevante wetgeving.
Artikel 2.18 Besluit zorgverzekering bepaalt dat het bedrag als bedoeld in de Zorgverzekeringswet inzake de maximale no-claimteruggave 255 euro becraagt. De no-claimteruggave is gelijk aan het verschil tussen dit bedrag en de waarde van de verzekerde prestaties in een kalenderjaar.

Artikel 2.18 Besluit zorgverzekering bepaalt dat als zorg is gebruikt met de kosten waarvan de zorgverzekeraar bij de berekening van de no-claim geen rekening kon houden, de no -claimteruggave uiterlijk-in dit geval op31 maart 2008 gecorrigeerd wordt.

Her beoordeling
U heeft in 2006 zorgkosten gemaakt die nog niet in de berekening van de no-claim in 2007 megenomen konden worden. U had dat zelf kunnen weten, want de kosten van het ziekenhuis kwamen niet op de specificatie in 2007 voor.

Azivo heeft op 10 maart 2008 een correctie naar u gestuurd. Dat is ruim op tijd. Het is niet zo dat het bedrag uiterlijk 31 maart 2008 terugbetaald moet zijn. Azivo moet uiterlijk 31 maart 2008 een correctie toesturen. Dat is gebeurd.
Vervolgens hebben wij u op 27 oktober 2008 een aanmaning naar u gezonden. Op 19 februari 2010 is een aanmaning gezonden voor het op dat moment nog openstaande bedrag.
Het niet tijdig betalen van de vordering , ondanks aanmaning , heeft geen verjaring tot gevolg.

P.S. Ik kon niet nagaan over de aanmaningen want ik kan ze
niet vinden. Hebben jullie een idee wat ik nu nog kan doen.

Ik dank u vriendelijk

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door testcase »

Zij noemen 3 feiten waarop zij hun claim onderbouwen:

1) U heeft in 2006 zorgkosten gemaakt die nog niet in de berekening van de no-claim in 2007 megenomen konden worden. U had dat zelf kunnen weten, want de kosten van het ziekenhuis kwamen niet op de specificatie in 2007 voor.
2)Azivo heeft op 10 maart 2008 een correctie naar u gestuurd.
3)Op 19 februari 2010 is een aanmaning gezonden voor het op dat moment nog openstaande bedrag.

Als 1 en 2 kloppen, zult u moeten betalen.

ALs u geen correctie heeft gekregen zoals bij 2 staat aangegeven, zou ik dit nogmaals per brief kenbaar maken. Ik zou geen geval naar de rechter gaan, laat zij dat maar doen zij claimen.

Eventueel kunt u uw klacht voorleggen aan Ombudsman Zorgverzekeringen te Zeist.
Laatst gewijzigd door testcase op 22 mar 2010 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door marietje224 »

ja sorry dat wordt betalen.
heb je het zelf niet in de gaten gehad?
ik kreeg van mijn man ook nog een rekening van 2008 juni ,ja we weten dat hij toen medicatie heeft gekregen en bloed heeft geprikt,dus ja betalen...
het is laat maar je weet dat het nog komt.
en eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dan wel slordig vind dat je dan in 2008 niet hebt betaald?of je moet de rekening niet hebben gehad,dat kan ook natuurlijk....

rosdan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:21

Re: CORRECTIE NO-CLAIM TERUGGAVE 2006

Ongelezen bericht door rosdan »

Betaalt. Ik bedankt een ieder die mij een reactie hebben gestuurd.
m.v. groet
Rosdan

Gesloten