Pagina 1 van 1

unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 03 mei 2010 22:07
door indian
ik heb een klacht over UNIVE want door het inkasseren van de maand premie
van een andermans rekening hebben wij nu een schuld waar we niet meer over heen kunnen kijken

want in 2008 zijn we na unive gestapt en hebben een zorg verzekering genomen

en de betaling werd door mij over gemaakt
en werd weer terug gestort
en ik bellen en schrijven en er werd gemeld het loopt allemaal goed dus na zo veelste keer bellen zijn we er van uit gegaan dat het goed liep

nou komt het 2 jaar later krijg ik een brief van unive na intersief onderzoek is gebleken dat wij 2 jaar van een verkeerde bankrekenbening hebben geincasseerd

enof ik even 2400 euro wil betalen
en ik heb 3 keer een klacht gestuurt en een voor stel gedaan dat ik het heel netjes zou vinden dat hun ook een deel schuld op zich nemen maar de word niet toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt

maar zit nu wel met een berg schuld waar ik een deel en unive ook een deel schuldig aan is


wat kan ik doen om toch mijn deels gelijk te krijgen

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 03 mei 2010 22:17
door Pindakaaspotje
niet helemaal duidelijk verhaal.. kan ik hier uit opmaken dat je dus nooit premie hebt betaalt en ze dat nu toch willen hebben. Lijkt me niet meer dan logisch. Je weet toch zelf ook wel of er wel of niet premie wordt afgeschreven.
Dat je nu het geld niet hebt is niet echt hun probleem, jij had kunnen weten dat ze het geld gewoon komen halen


Overigens is het ook nog niet verjaard.. dus dan zal er gewoon betaalt moeten worden

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 03 mei 2010 22:28
door indian
maar als ik op dat moment in de wsnp loop en alles via curator loopt mag ik er toch van uit gaan dat het allemaal loopt
en als je dan zo veel keer belt en er word gezegt u loopt gelijk dan ga je er van uit dat het dan ook klopt

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 04 mei 2010 01:10
door Athoz
Helaas blijft het zo dat de schuldenaar in een WSNP traject uiteindelijk toch verantwoordelijk blijft voor alle financien, en dus ook betalingen e.d.

Je krijgt als het goed is geregeld een overzicht waarop staat wat er eventueel door budgetbeheer is betaald, heb je geen budgetbeheer en betaal je alles zelf, ben je dus helemaal zelf verantwoordelijk voor achterstanden. Zelfs als de curator blundert van hier tot tokio blijft het helaas je eigen verantwoording, al denk ik dat er bij verwijtbare fouten nog wel het e.e.a. te bespreken is met je bewindvoerder..

Als ik het goed begrijp heb je handmatig premie betaald, en dat constant terug gekregen? Als dat het geval is twijfel ik dat je niet wist dat er iets niet goed ging. Na 2 jaar geen premie betaald te hebben (je kreeg het immers teruggestort?) zou er toch duidelijk moeten zijn dat er iets niet klopt.

Je WSNP traject neemt schulden mee van VOOR je toelating, niet tijdens je traject. Je zult helaas zelf hiermee aan de slag moeten denk ik..

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 04 mei 2010 06:49
door brenda229
waarom zou unive je kosten en je premie moeten betalen.

je kan zelf toch zien dat je niet betaald hebt?

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 04 mei 2010 10:57
door tiptoo
ik snap niet dat je niet gewoon elke maand hebt betaalt was het nu niet zoveel,

trouwens je krijgt een overzicht dus raar is het niet dat je nu moet betalen.

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 04 mei 2010 18:16
door Dennis38
De schulden worden volgens mij stopgezet, op de datum wsnp. Tot de datum uitspraak wsnp worden de vorderingen bevroren. Het is dan wel de regel dat je geen nieuwe achterstand mag oplopen. De maandpremies moeten dan betaald worden. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het betalen van de premies. Immers na 3 jaar of meer goed betaald te hebben krijg je op een gegeven moment ook finale kwijting van die schuld daarvoor tegen een voorstel van zoveel procent van de schuld. Maar nogmaals, je merkt toch dat er 2 jaar geen premie betaald wordt?????? Dacht je dat het gratis was?? En ook al schrijven ze van het verkeerde rekening nummer af, je bent en blijft zelf verantwoordelijk. Ik werk zelf op een debiteurenafdeling en ja er gaat ook wel eens wat fout, maar in het algemeen bellen mensen nu pas verontwaardigd op nadat ze aangemeld zijn bij het cvz. De waarschuwingen daarvoor negeren ze vaak. (2e maandsbrief, 4e maandbrief en daarna aanmelding. Het is vervelend dat je in de wsnp zit maar kijk uit dat je daar niet uitgegooid wordt. Dan ben je nog verder van huis.

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 07 mei 2010 15:21
door uvit webcare
Hallo, mijn naam is Danny van den Boogaard en ik ben medewerker van de afdeling Klachtenmanagement van Univé.

Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een e-mail met uw gegevens sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Univé Verzekeringen

Danny van den Boogaard
Univé Webcare team

Re: unive is niet klant vriendelijk

Geplaatst: 19 mei 2010 21:51
door indian
goede avond danny ik heb geprobeert kontackt met u te krijgen maar de mail word niet geaksepteert dus dit ismijn email adres [email protected]

laat even wat van u horen