LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door haribo58 »

Als ik dit nu allemaal zo lees, dan scrol ik snel door als ik Turien en Co tegen kom op een vergelijkingswebsite voor een andere zorgverzekeraar.
Zit al een aantal jaren bij Menzis via een collectief en heb nooit problemen.
Je vraagt je altijd af waar die starre houdingen uit voortvloeit van sommige zorg en/of verzekeringsmaatschappijen.
Is het gewoon desinteresse?
Is het arrogantie van een 9 tot 5 Miep?
Wie zal het zeggen, maar het blijkt toch dat mensen via een forum ineens op hun wenken bediend worden. Terwijl consumenten best wel macht hebben, je zou soms collectief op moeten zeggen bij een maatschappij die maling heeft aan z`n klanten.

AJ2
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:41

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door AJ2 »

Ook wij hebben vanaf december 2011 het verzoek gekregen om het eigen risico van 2008 en 2009 te betalen. Omdat ik hoofdpolishouder ben, moet ik ook de risico's van mijn volwassen dochters betalen. Totaal bijna 700 euro. Vreemd. Turien en co geeft aan dat ze tot 3 jaar terug vorderen. Dat is m.i. vanaf december 2008 en niet over het hele jaar 2008.
Als hoofdpolishouder hoef ik toch niet op te draaien voor de eigen risico's van andere deelnemers, als zijn het mijn uitwonende kinderen?
Wij hadden een extra dure aanvullende verzekering (privilege), die ook medicijnen dekte die niet werden vergoed door de basisverzekering. Vreemd, ik moet wel die medicijnen betalen. Podoloogkosten die ik al jaren via de aanvullende verzekering declareerden, werden ineens niet meer vergoed omdat de podoloog volgens hen niet meer in hun lijstje stond. Weg 160 euro. Weg kosten extra verzekering. Dan het contact opnemen met de helpdesk. Heel triest. Weten vaak geen antwoord en beloven terug te bellen. Kennelijk weten ze de telefoon niet te vinden, want je wordt gewoonweg niet terug gebeld. Ook zo vorige week 3 april. U wordt de volgende dag teruggebeld hoor ... Dus tot op heden niets. Nu sturen ze een incassobureau op je nek. Je kan niet eens goed met hen overleggen. Wij stoppen met Turien en co. Tevens heel veel collegae van mij ook. Klanten van tig jaren, verdwijnen zo als sneeuw voor de zon.

Tiro1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2012 17:41

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door Tiro1 »

Turien en Co is blijkbaar nog steeds met 2008 bezig.
Vandaag(augustus 2012!) ontving ik een nota met eigen risico kosten uit 2008 en 2009.
totaal 322,89. Van 1 bedrag (a 114 euro) had ik inderdaad indertijd een nota gekregen in 2008 en verzuimd te betalen, omdat ik dacht dat het onder de aanvullende verz. viel; Echter nooit meer iets van gehoord.
Dat zal ik dan wel betalen. De andere kosten betreffen medicijnen en labtesten in het ziekenhuis in 2008 en 2009. Tientje hier en tientje daar, niet meer te achterhalen hoe de GVS lijst van toen was, maar samen is het toch ca.200,-
Volgens die meneer van Turien die hieronder reacties plaatst, hanteert Turien een termijn van 3 jaar om in te vorderen. Danzijn kosten uit 2008 sowieso te laat. 2009 zou dan nog kunnen, ware het niet dat de consumentenbond stelt dat een termijn van1 jaar (dus uiterlijk december 2010/jan 2011) redelijk is.
Lijkt me iets voor mijn rechtsbijstandsverzekering of de consumentenbond waar ik gelukkig ook lid van ben.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door berend12 »

Beste mensen, neem gewoon contact op met de redactie anders blijf je tobben. Dit is een goed onderwerp om het seizoen mee te beginnen en dan zijn jullie hopelijk ook van het probleem verlost.

Glana
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2012 16:42

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door Glana »

Ook bij Turien & Co verzekerd geweest tot januari 2012. Kreeg op 23 augustus 2012 (de éérste keer, terwijl er vermeld wordt 'enige tijd geleden hebben wij U nota's gestuurd') een verzoek om verrekening van nota's over 2008, 2009 en 2011. Dat nu de verrekening over 2011 komt kan ik begrijpen, maar 2008 en 2009? Bij checken van hun systeem blijkt dat ik eigenlijk in 2010 een afrekening had moeten krijgen, maar de -overigens vriendelijke- medewerkster kon niet vertellen waarom dat bij mij niet gebeurd was, ik had inderdaad volgens hun administratie nog geen eerder schrijven ontvangen... Er staan geen exacte data bij de nota's vermeld (alleen notanummers), ik kan mijn boekhouding van 4 of 3 jaar geleden niet 'even' doorspitten, mijn accountant heeft de belastingaangiftes over die jaren gedaan en de boekhouding zit in het archief. Er staan bedragen op van eigen risico's, maar ook bedragen voor alternatieve geneeswijzen, waarbij ik er van uitga dat deze (door mij betaalde) ingezonden nota's indertijd correct afgehandeld waren. Ze bieden weliswaar gespreid betalen aan, maar ik vraag me af of ik het bedrag over 2008 en 2009 nog moet nabetalen.

OnSu
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2012 07:54

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door OnSu »

Bij ons eigenlijk hetzelfde verhaal als Glana, uit het niets een rekening van ruim 550,- over de jaren 2008 en 2009.
Heeft iedereen het bedrag uiteindelijk moeten betalen? Of zijn er ook bedragen kwijtgescholden en zo ja, vanwege welke reden?

Tubantia1983
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:23

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door Tubantia1983 »

Ah, mijn partner is dus niet de enige. Ook bij de afwikkeling van haar zorgverzekering (die ze dus duidelijk terecht heeft ingewisseld voor een andere zorgverzekeraar) heeft Turien & Co. er een administratieve puinhoop van gemaakt. Op vragen via de e-mail (post is niet te vertrouwen, want rekeningen komen pas aan nadat de door hen gestuurde betalingstermijn al is verstreken) wordt geen antwoord gegeven, en bellen hoeven we ook niet te doen zo te zien. Zodadelijk maar een aangetekend schrijven versturen, dan moeten ze wel antwoorden. Als ze daar een aangetekend schrijven weten zoek te maken, is dat in ieder geval aantoonbaar hun eigen schuld...

Uta Barbara
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2013 19:28

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door Uta Barbara »

Turien&Co wil in 2013 ook nog eigen bijdrage van 2011 innen.Turien heeft zijn administratie nog steeds niet op orde.
Nadat ik in 2010/2011 heel veel problemen had met de "niet op de juiste manier verwerkte verrekening eigen risico van 2008/2009, bedrag van 519 euro heb ik naar veel heen en weer met klachtenbureau van Turien uiteindelijk de zoveelste herberekening van 356 euro moeten betalen. Voor de andere verrekening heb ik kunnen bewijzen dat ik deze al had betaald en Turien verkeerde berekeningen hanteerd. In 2012 heb ik een andere zorgverzekeraar gekozen, Unive, waar ik erg tevreden ben.
Begin 2013 stuurd Turien & Co weer een verrekening van het eigen risico van 2011, bedrag 190 euro.
Ik word wanhopig van Turien &Co,want er klopt niets van hun administratie.
Waarom kan Unive binnen 3 weken een duidelijke declaratie met verrekening eigen risico en overzicht resterend eigen risico sturen terwijl Turien & Co 2 jaar nodig heeft om de medicijnen van dezelfde apotheek te verrekenen.
IK WORD WANHOPIG GESTOORD VAN TURIEN & CO.

Gesloten