LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ts is failliet ,dat hoeft helemaal geen schande te zijn . Zelfs deurwaarders -advocaten en notarissen kunnen failliet gaan.
Maar Ts moet wel blij zijn dat hij/zij toe is gelaten tot de wsnp en niet klagen , is tenslotte een goede oplossing . Ja dan moet je 3 of 5 jaar rustig aandoen . En als hij/ zij in een huurhuis wonen zijn er diverse mogelijkheden voor bijstand . Vraag mij nog steeds af waarom de curator er zolang overgedaan heeft .

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht reageert TS niet meer doordat de ellende uit zijn noodkreet gebagatelliseerd werd, en ondergeschikt werd gevonden aan ellende bij schuldeisers.
En generaliserende opmerkingen als deze plaatsen TS ook in een hoek:
Crazyme schreef:Waaronder mensen die rustig bijbestelden om je nog maar even buiten de deur te houden, mensen die voor tonnen in het krijt stonden bij diverse middenstanders.
Dat soort mensen zien we wekelijks in Opgelicht! , en die kunnen niet hard genoeg gestraft worden. Voor deze groep is WSNP niet eens bedoeld.

Of deze:
yan schreef:Wie kan helpen?
JIJ door gewoon je schulden zo goed mogelijk te betalen.
Met het WNSP ben jij na 3 jaar van je schulden af, en blijven de schuldeissers - de echte slachtoffers - met een openstaande schuld zitten.
Oftewel, TS is geen slachtoffer.....van een systeem

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

16again schreef:
13 dec 2018 13:09
Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:38
En dat zou ook zomaar de schuldeiser kunnen zijn. Oftewel: dat weet je niet en is ook niet relevant. Het draait bij de WSNP niet om wie er wakker ligt.
Maar je begint zelf over het vergelijken van ellende.
Moneyman schreef:Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben?
En dan is wakker liggen een perfecte indicator
Wakker liggen als indicator. Ja tuurlijk. Laten we het zo afspreken, de partij die het meest zielige verhaal kan ophangen hoeft zijn verplichting jegens zijn contractspartij niet langer na te komen. Lijkt me een verstandige maatschappelijke beslissing. :lol:

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Henk Toeter schreef:
14 dec 2018 08:49
Laten we het zo afspreken, de partij die het meest zielige verhaal kan ophangen hoeft zijn verplichting jegens zijn contractspartij niet langer na te komen.
Onzinnig verband dat je alleen zelf legt. Moneyman is begonnen met het vergelijken van ellende, voor zover dat al meetbaar is.
Uiteraard doet dat niets af aan contractuele verplichtingen, of aan wetten....zoas de WSNP.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
14 dec 2018 09:11
Henk Toeter schreef:
14 dec 2018 08:49
Laten we het zo afspreken, de partij die het meest zielige verhaal kan ophangen hoeft zijn verplichting jegens zijn contractspartij niet langer na te komen.
Onzinnig verband dat je alleen zelf legt. Moneyman is begonnen met het vergelijken van ellende, voor zover dat al meetbaar is.
Uiteraard doet dat niets af aan contractuele verplichtingen, of aan wetten....zoas de WSNP.
Je mist nog steeds het punt. Ik vergelijk niet, ik laat alleen een andere kant zien. Niet om een kansloze offtopic discussie te veroorzaken, maar om TS een spiegel voor te houden. Want zolang die in de slachtofferrol blijft hangen, is de kans dat die succesvol uit de WSNP komt nihil.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

"pas echt ellende" impliceert een vergelijking en bagatelliseert de ellende van TS.
"ook ellende" volstaat om de andere kant te laten zien.

Maar goed, TS zal nu in oct2019 succesvol uit de WSNP komen door de heilzame posts van Moneyman.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

16again schreef:
14 dec 2018 10:39
"pas echt ellende" impliceert een vergelijking en bagatelliseert de ellende van TS.
"ook ellende" volstaat om de andere kant te laten zien.

Maar goed, TS zal nu in oct2019 succesvol uit de WSNP komen door de heilzame posts van Moneyman.
Gelukkig heeft TS wel wat aan dat subjectieve verhaal van jou, waar ook nog eens niets van klopt.
16again schreef:
13 dec 2018 12:34
Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:29
De WSNP betekent voor de ene partij de oplossing van een schuldensituatie en kwijtschelding van een aanzienlijk deel van zijn schuldenlast, terwijl het voor de andere partijen een jarenlang wachten op je geld en bovendien het afschrijven van het grootste deel je vordering betekent. De afweging valt dus per definitie in het voordeel van de wanbetaler uit.
Als ik een afweging moet maken , dan zou ik kijken, wie er het meeste van wakker ligt. En dat zou zomaar TS kunnen zijn.
Praktijkvoorbeeldje: Ik heb nog een appartement in Den Haag dat in de crisis onder water stond en niet kon/mocht verkopen. Omdat ik wel moest verhuizen heb ik dat appartement verhuurd. De huurpenningen die daaruit voortvloeien heb ik nodig om rond te komen. Stel dat de huurder, vanwege problemen waar ik niets aan kan doen, zijn huur niet langer kan/wil betalen. Uiteindelijk komt hij vroeg of laat in de WSNP terecht en na 3 jaar kan ik fluiten naar de afgesproken huurprijs (waarmee ik de hypotheek van het appartement betaal). Ik ben geen 'grote boze bank', maar gewoon een gast die zijn eigen huishoudboekje probeert op orde te krijgen. Toch ben ik de partij die met lege handen staat aan het eind van de oefening. Omdat de ander zich niet aan zijn verplichting houdt.

Later we 'wakker liggen' als maatstaf nemen of ik wel of geen recht heb op die huurpenningen..... :?

Dat is de nuance en realiteit waar Moneyman het over heeft.

Blijf lekker blaadjes als 'De Groene Amsterdammer' lezen. Knapt je wereldbeeld wel van op hoor.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Henk Toeter schreef:
14 dec 2018 13:20
Later we 'wakker liggen' als maatstaf nemen of ik wel of geen recht heb op die huurpenningen..... :?
Je blijft als enige dat verband leggen. Waarom?

Ik heb alle begrip voor je praktijkvoorbeeld. Dat zo maar zou kunnen uitmonden in volgend beroep op de WSNP. Waar externe oorzaken aan ten grondslag liggen. Maar evengoed proef ik ook al de eerder genoemde slachtofferrol.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Ik leg jouw eigen woorden bij jou terug. Daarom heb ik je ook gequote in mijn vorige bericht. Mocht ik het verkeerd begrijpen, dan sta ik uiteraard open voor een juiste uitleg van jouw woorden.

Wat betreft die slachtofferrol. Daar heb ik het nog niet over gehad, maar daar kan ik kort over zijn. Inwoners van Nederland hebben wat mij betreft niet het maatschappelijke recht om in een slachtofferrol te blijven hangen. Een inwoner van Nederland vandaag de dag behoort tot de 0,01% van de mensen met de beste kansen die ooit op de planeet hebben geleefd of nog leven.

In een eerder bericht had jij het over voedselbanken en WNSP, maar dat zijn juist zaken die aantonen hoe goed het gaat met ons 'systeem'. Daarbij haalde je een nieuwsbericht van de NOS aan. https://nos.nl/artikel/2251491-daling-a ... orgen.html Ik heb ook een nieuwsbericht voor je van de NOS https://nos.nl/artikel/2260160-85-000-k ... onger.html (mocht je denken dat het overdreven is, neem dan rustig 10% van het genoemde aantal)

Volgens mij ben jij intelligent genoeg om beide berichten in perspectief te plaatsen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is er mis met "de Groene"?

Het bericht over de verschrikkingen in Jemen vind ik eerlijk gezegd geen zinnige of eerlijke bijdrage aan de discussie. Er is altijd ergens op de wereld een situatie die onbeschrijfelijk veel erger is dan welk probleem dan ook hier in NL. Slachtoffers van natuurgeweld, gewapende conflicten, je kunt er elke discussie mee platslaan.

Natuurlijk leven we hier in een prachtig land, waar van alles uitstekend geregeld is en waar we zeer gelukkig en in grote welvaart leven; dat heb ik menigmaal hier op het forum betoogd. Dat neemt niet weg dat er ook mensen zijn die ernstig in de knel kunnen komen -- door eigen toedoen, maar ook door domme pech of door kwade wil van anderen -- en die mogen daar best aandacht voor vragen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

De Groene is een blad/site wat nieuws brengt gezien door een bepaalde politieke bril, net als GeenStijl en Dagelijkse Standaard dat aan de andere kant van het politieke spectrum doen. Check op een willekeurig moment de koppen van de top 10 meest gelezen artikelen en het begrip 'objectieve berichtgeving' kan het raam uit bij de Groene. Dat is er mis mee, het is eerder propaganda voor een politieke stroming dan een opinieblad.

Mijn link over Jemen gaat niet zozeer over de discussie, maar over een toelichting op mijn standpunt inzake slachtofferrol. Het is mijn mening dat in Nederland iedereen kan vallen, echter wanneer je de keuze hebt om op te staan dien je dat (op basis van alle mazzel die je hebt als Nederlander) te doen. Daar mag u het uiteraard mee oneens zijn.

Ik probeer geen discussie plat te slaan. Ik wil alleen opmerken dat de toon die 16again in dit topic bezigt in het juiste perspectief gezien dient te worden. Dus dat er geen sprake is van 'slachtoffers van ons systeem', maar dat het juist heel goed gaat in Nederland. Dat we moeten proberen van een 9/10-land een 10/10-land maken.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iedereen kan gewild of ongewild zwaar in de financiële problemen komen en dat is ellendig genoeg. Maar gelukkig kennen we in Nederland nog een aantal vangnetten, zoals het vrij te laten bedrag bij een beslag, de WSNP en de voedselbank. En daar mogen we best dankbaar voor zijn.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 dec 2018 16:18
Iedereen kan gewild of ongewild zwaar in de financiële problemen komen en dat is ellendig genoeg. Maar gelukkig kennen we in Nederland nog een aantal vangnetten, zoals het vrij te laten bedrag bij een beslag, de WSNP en de voedselbank. En daar mogen we best dankbaar voor zijn.
Exact de reden dat ik ageer tegen de bestempeling va de WSNP door TS als "de ellende".

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 dec 2018 16:36
Exact de reden dat ik ageer tegen de bestempeling va de WSNP door TS als "de ellende".
Ervaringsdeskundigen zullen er een andere mening op na houden

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
15 dec 2018 18:11
Moneyman schreef:
15 dec 2018 16:36
Exact de reden dat ik ageer tegen de bestempeling va de WSNP door TS als "de ellende".
Ervaringsdeskundigen zullen er een andere mening op na houden
Vindt u dan dat er een feestje van gemaakt moet worden? De Ts vraagt wie kan mij helpen, hij begrijpt blijkbaar niet dat hij al geholpen wordt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door thecure »

16again schreef:
15 dec 2018 18:11
Moneyman schreef:
15 dec 2018 16:36
Exact de reden dat ik ageer tegen de bestempeling va de WSNP door TS als "de ellende".
Ervaringsdeskundigen zullen er een andere mening op na houden
Het zal inderdaad geen pretje zijn, maar zoals lady zegt, het moet ook geen walhalla zijn. Anders gaat iedereen de wsnp in na er een potje van gemaakt te hebben
Of hoe moet het systeem dan ingericht worden volgens jou?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn aantoonbaar meer zelfmoord gevallen bij mensen met problematische schulden, de ellende die sommigen niet willen zien zal hier ongetwijfeld een rol in spelen.
Als TS het zo'n feestje vond, kwam hij hier niet voor hulp. En hulp kun je wel gebruiken, met deurwaarders die uitgaande van een hoofdsom van een dubbeltje 1300 euro binnenharken.

Waarom kan een bedrijf failliet, iedereen kan fluiten naar zijn geld, en prive persoon niet? Dat is in Amerika anders geregeld. Het hele circus dat we er hier omheen optuigen kost meer dan het de oorspronkelijke schuldeiser aan geld oplevert.
Maar of dat de oplossing is..

Belangrijkste is m.i. preventie. Aanpakken van enerzijds financieel analfabetisme en anderzijds inkomensongelijkheid

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
15 dec 2018 18:11
Moneyman schreef:
15 dec 2018 16:36
Exact de reden dat ik ageer tegen de bestempeling va de WSNP door TS als "de ellende".
Ervaringsdeskundigen zullen er een andere mening op na houden
Toch niet. Degenen die ‘m wél succesvol doorlopen, zien het als een kans en een geschenk, niet als ellende.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
15 dec 2018 19:29
Waarom kan een bedrijf failliet, iedereen kan fluiten naar zijn geld, en prive persoon niet?
Hiermee toon je definitief aan dat je maar wat roept op gevoel, en geen idee hebt waar je het over hebt en hoe het écht werkt.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

TS=ervaringsdeskundige
kans/geschenk en anderzijds ellende sluiten elkaar niet uit.
En er gaat een heel traject aan vooraf, uiteindelijk kan de WSNP die ellende be-eindigen.
Moneyman schreef:
15 dec 2018 20:11
16again schreef:
15 dec 2018 19:29
Waarom kan een bedrijf failliet, iedereen kan fluiten naar zijn geld, en prive persoon niet?
Hiermee toon je definitief aan dat je maar wat roept op gevoel, en geen idee hebt waar je het over hebt en hoe het écht werkt.
Alsof de lezer hier door die zin van jou wel weet hoe het werkt.
Verbeter me maar: Met BVs (geen eenmanszaak) kan flink gerommeld worden , de eigenaar blijft zelf bij faillisement buiten schot. Zorg maar dat de boedel helemaal leeg is , en de curator kijkt niet verder wegens gebrek aan baten
Terwijl prive schulden blijven je daarentegen veel langer blijven achtervolgen.

Gesloten