LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wouter smit schreef:Ik hoop binnen 8 dagen, anders heb ik een probleem, ik ben vandaag officieel in gebreke gesteld...
Ik weet echt niet of het realistisch is om een hypotheek binnen 8 dagen rond te breien. Misschien is het eens verstandig bij een andere bank binnen te stappen met alle documenten onder de arm. Liever direct bij een bank dan een hypotheekadviseur, dit zorgt voor teveel vertraging. Informeer dan wel even bij juridisch loket of u geen gezever kunt krijgen indien u nu bij een andere hyp.verstrekker een hypotheek afsluit.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door vakkiel »

Wouter...wordt het niet eens tijd om juridische bijstand in te winnen....

Wouter smit
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Wouter smit »

Ik zou uiterlijk morgen uitsluitsel krijgen, zo niet ga ik dat zeker doen!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Emmy75 schreef:
Wouter smit schreef:Ik hoop binnen 8 dagen, anders heb ik een probleem, ik ben vandaag officieel in gebreke gesteld...
Misschien is het eens verstandig bij een andere bank binnen te stappen met alle documenten onder de arm. Liever direct bij een bank dan een hypotheekadviseur, dit zorgt voor teveel vertraging.
De spijker op de kop slaand...

ktje2
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:42

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door ktje2 »

Fiesiekus schreef:
Wouter smit schreef:Aangezien de ontbindende voorwaarden voorbij zijn ben ik bang dat ik straks voor 10% van de koopsom van het huis in het schip zit door nalatigheid van mijn werkgever.
Tadadada...weer iemand die door nalatigheid van de hypotheekadviseur, het schip in gaat.
onzin.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je voorwaarden. Een goede adviseur zal je erop wijzen en aan herinneren en eventueel uitstel proberen te krijgen.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door vakkiel »

Ik vraag me af of dit allemaal nu wel echt speelt...... :roll:

Wouter smit
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Wouter smit »

vakkiel schreef:Ik vraag me af of dit allemaal nu wel echt speelt...... :roll:


Vakkiel ik heb dit hele topic eens even teruggekeken en nou heeft u niet echt geholpen moet ik zeggen.
U levert alleen maar commentaar waar niemand iets aan heeft...
Als u nog iets te melden heeft met inhoud bent u vrij om dit te posten, zo niet kunt u zichzelf beter de moeite besparen. :x

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door vakkiel »

je reageert me net effe te koel Wouter voor iemand die een boete van +/- € 20.000,-- aan de broek kan krijgen...

Wouter smit
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Wouter smit »

Vertel me hoe ik moet reageren dan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door thecure »

en? is het uiteindelijk gelukt?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik denk dat Wouter falliet is of naar Engeland is uitgeweken!

Wat voor BKR notering hebben we hiervoor?

Ik denk dat NN gewoon om een kopie van een bankafschrift heeft opgevraagd bij Wouter waarop de ontvangst van zijn salaris zichtbaar was.

Ik denk dat de SNS het dossier niet goed gemonitord heeft en dat zij de klant hebben gezegd dat het hypotheekdossier compleet was. Blijkbaar dacht NN daar anders over. En die geeft nu eenmaal het finaal akkoord en niet de SNS. Maar dat krijg je als je als bank TP-tje wilt spelen. Ik denk dat daar nog wel een kans van slagen bij het Kifid in het verschiet ligt.
Laatst gewijzigd door Xpert op 06 apr 2012 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter smit
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Wouter smit »

Eindstand:

verkoper heeft de bankgarantie opgeëist (10% vd aankoopprijs)
Hypotheek was in de laatste fase van de beoordeling bij een nieuwe geldverstrekker.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Xpert »

Succes met het indienen van je schadeclaim tegen de SNS.

Wanneer de SNS bak je claim afwist dat wel direkt een klacht indienen bij het Kifid.

Denk aan de termijnen waarbinnen je een klacht moet indienen bij de SNS en het Kifid.

Wanneer je een Rechtsbijstandverzekeringhebt zou ik deze direkt inschakelen.

Wouter smit
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Wouter smit »

Kan ik de Sns nog steeds aansprakelijk stellen, ook al ben ik van adviseur gewisseld?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door Xpert »

Wanneer de nieuwe geldverstrekker geen passend aanbod voor je heeft, zou ik dat zeker bij de SNS Bank neerleggen.

Door toedoen van de SNS bank ben je nu in de problemen gekomen. De adviseur van de SNS kan zich niet verschuilen achter NN. Een adviseur heeft de plicht de termijnen van de hypotheekaanvraag goed te bewaken. Wanneer je de hypotheek niet voor het verstrijken van de ontbindende voorwaarden voor de financering in de koopakte hebt verkregen, had de adviseur je daarop moeten wijzen. Er had dan mogelijk nog uitstel bij de verkoper gevraagd kunnen worden.

Maar laat ik je dit zeggen!

Ook een webcareteam van SNS leest deze berichten. Het zou de SNS bank sieren een bericht voor je op dit Forum achter te laten waar en hoe de SNS Bank je kan helpen dit onstane probleem op te lossen!

Dus SNS webcareteam....we wachten hier op jullie reactie!!

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Hypotheken verstrekker is na accoord teruggekrabbeld

Ongelezen bericht door thesaint »

Wouter smit schreef:Kan ik de Sns nog steeds aansprakelijk stellen, ook al ben ik van adviseur gewisseld?
Beste Wouter,

Wat een nare situatie ben je in terecht gekomen.

Je tussenpersoon kan er natuurlijk wel wat meer aan doen dan het pakketje compleet maken.

Hij moet jou adviseren en de hypotheekverstrekker ervan langs geven.
Immers zo behoren er geen zaken gedaan te worden. Ik weet tevens niet of de tussenpersoon van tevoren wist dat jij je loon in contant kreeg. Want een beetje ervaren TP weet dan dat dit een struikelblok kan vormen.
Een ltd of niet je bent in loondienst dus dit mag in mijn ogen geen obstakel vormen. Waarom de financiering is afgeketst is niet duidelijk. De afdeling acceptatie moet wel een reden geven.

Een advies van je tussenpersoon had kunnen zijn koop "onder voorbehoud van financiering".
Als de financiering niet rond is gaat de koop niet door.


Je werkgever is mijn inziens bijna onmenselijk en mag ook wel een beetje meer meeleven met zijn werknemer. Zeker in dergelijke gevallen want het is ook in zijn belang dat werknemers met hun gedachte erbij zijn ipv alle ellende met het sluiten van een hypotheek.

Ik hoop dat het allemaal goed komt want je zult moeten handelen en snel.

Veel succes!

Gesloten