LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
YelloSun
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 14:53

ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door YelloSun »

Ik wilde even een klacht plaatsen tav onze behandeling door ING.

Afgelopen dinsdag 1 mei is ons hypotheek dossier naar de completeerdesk gegaan. Nog steeds hebben wij geen nieuws over de acceptatie van onze hypotheek. Het voorbehoud financiering loopt maandag 14 mei af. Onze adviseur zegt dat hij ons niet verder kan helpen en dat we gewoon moeten afwachten. Volgens diverse fora moet de verwerkingstijd bij ING op 4 werkdagen liggen.
Mijn man is nota bene medewerker bij de ING. Dit kan echt niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

volgens mij kan zoiets 6 wk duren?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door SJZ »

Vorig jaar ben ik eind augustus naar een ING-adviseur gegaan. Alle stukken aangeleverd. Na heel lang trekken lag er in oktober een offerte van de ING. Binnen 1 dag is die door ons ondertekend en teruggestuur. Vanaf 22 november werden er meerdere malen nieuwe vragen gesteld waarna op 25 november het eindelijk rond was (net anderhalve week voordat we bij de notaris zaten).
Mijn man is nota bene medewerker bij de ING. Dit kan echt niet.
Wel eerlijk dat ze net zo schofterig zijn naar hun eigen personeel als naar anderen.

YelloSun
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 14:53

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door YelloSun »

SJZ schreef: Wel eerlijk dat ze net zo schofterig zijn naar hun eigen personeel als naar anderen.

Haha, da's waar! Blijft heel vervelend.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door Brainless »

Normaal gesproken kan het redelijk snel gaan mits; de aanvraag gelijk is aan de offerte die ze geleverd hebben en ze alle benodigde formulieren/documenten geleverd hebben gekregen.

Hier een indicatie van de tijdsduur:
http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fina ... indicatie/

En dan natuurlijk "hopen" dat uw adviseur alle benodigdheden heeft meegestuurd.
Maar ik moet toegeven dat 2 weken normaal gesproken wel erg krap is.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door vroem »

in de afgelopen 8 jaar 2 x hypotheek afgesloten, 2x heeft ING ernaast gezeten omdat ze een paar dagen na verstrijken termijn financiering pas met de definitieve acceptatie kwamen. Beide keren regelamtig achterheen gebeld door tussenpersoon. Beide keren was hun aanbieding overigens niets scherper dan andere financier die wel gewoon (ruim) op tijd de zaak rond had.

YelloSun
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 14:53

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door YelloSun »

Tja, wij krijgen personeelskorting bij ING, dus makkelijke keuze.
Maar het schijnt dat vandaag de notaris instructies zijn aangemaakt, dus alles ziet er goed uit. Wel omdat we zelf dat completeringsdesk hebben gebeld, niet omdat onze adviseur zijn werk heeft gedaan.
Bij de completeringsdesk hebben ze hard gewerkt om alles op tijd rond te krijgen en hier ben ik ze dan ook heel dankbaar voor. Waarom het dossier echter 10 dagen onbehandeld ergens heeft gelegen is mij echter een raadsel.

Topic kan gesloten worden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het topic kan niet gesloten worden !

Hier http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/i ... oen__.html is men bij de ING mee bezig zodat men geen tijd had voor uw zaak !

Tijd om mijn rekeningen bij de ING op te zeggen.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Sjoegel,

Tsjonge, daar zullen ze wel even van schrikken zeg....
De beurskoers zal zeker scherp gaan dalen...

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door Linoge »

YelloSun schreef:Wel omdat we zelf dat completeringsdesk hebben gebeld, niet omdat onze adviseur zijn werk heeft gedaan.
Zou je dan niet moeten klagen over je adviseur i.p.v. over de ING?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door CB »

@Linoge,

Het zal in dit geval wel een advideur van de ING zijn, het betreft immers personeel en die gaan niet naar een onafhankelijk adviseur vanwege personeelscondities.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door kweenie »

YelloSun schreef: Waarom het dossier echter 10 dagen onbehandeld ergens heeft gelegen is mij echter een raadsel.
Waarschijnlijk omdat ze niet alleen maar jou hypotheek moeten behandelen, maar ook de hypotheek van andere mensen? En dat ze dus niet alles tegelijk kunnen doen.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Momenteel zijn de meeste banken een stel arrogante pl**risbakken van heb ik jou daar.
Rabobank voorop.

2 weken nodig om een offerte te maken ???? En dat is blijkbaar nog snel.
Moet ik doen op mn werk dan gaan mn klanten zo naar de concurrent maar in bankenland is de concurrent net lang bezig.

Ben er reeds pis en pisnijdig om geworden en tot aan de hoogte l*llo laten escaleren maar ja....overheid he.....regels he.......ja me r**t.

ZO dat lucht weer op.

TS, s6 ermee........tis dat je ze nodig hebt om een hypotheek te krijgen maar van mij mogen ze allemaal dikke diareee krijgen.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door bolleke »

Teunbosseman schreef:Momenteel zijn de meeste banken een stel arrogante pl**risbakken van heb ik jou daar.
Rabobank voorop.

2 weken nodig om een offerte te maken ???? En dat is blijkbaar nog snel.
Moet ik doen op mn werk dan gaan mn klanten zo naar de concurrent maar in bankenland is de concurrent net lang bezig.

Ben er reeds pis en pisnijdig om geworden en tot aan de hoogte l*llo laten escaleren maar ja....overheid he.....regels he.......ja me r**t.

ZO dat lucht weer op.

TS, s6 ermee........tis dat je ze nodig hebt om een hypotheek te krijgen maar van mij mogen ze allemaal dikke diareee krijgen.
goed dat het je oplucht :D

Wees blij dat je in je werk snel een offerte kan maken, want met de steeds meer beperkende rent aftrek, zorgplicht en weet ik wat allemaal gaan we nog langer moeten wachten op offertes van de bank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door SJZ »

2 weken nodig om een offerte te maken ???? En dat is blijkbaar nog snel.
Moet ik doen op mn werk dan gaan mn klanten zo naar de concurrent maar in bankenland is de concurrent net lang bezig.
Ja, maar dat vinden de banken juist GEWELDIG. Op 30 maart 2012 heb je kunnen lezen in de kranten dat Jan Sijbrand (directeur toezicht van De Nederlandsche Bank) heeft gezegd dat banken in Nederland de financiering van hypotheken niet meer rondkrijgen, en daarom liever minder hypotheken verstrekken. En dat de rente t.o.v. de risicorente erg hoog is - zo jaag je klanten weg.

De banken WILLEN dus ook minder hypotheekklanten.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door thesaint »

bolleke schreef:
Teunbosseman schreef:Momenteel zijn de meeste banken een stel arrogante pl**risbakken van heb ik jou daar.
Rabobank voorop.

2 weken nodig om een offerte te maken ???? En dat is blijkbaar nog snel.
Moet ik doen op mn werk dan gaan mn klanten zo naar de concurrent maar in bankenland is de concurrent net lang bezig.

Ben er reeds pis en pisnijdig om geworden en tot aan de hoogte l*llo laten escaleren maar ja....overheid he.....regels he.......ja me r**t.

ZO dat lucht weer op.

TS, s6 ermee........tis dat je ze nodig hebt om een hypotheek te krijgen maar van mij mogen ze allemaal dikke diareee krijgen.
goed dat het je oplucht :D

Wees blij dat je in je werk snel een offerte kan maken, want met de steeds meer beperkende rent aftrek, zorgplicht en weet ik wat allemaal gaan we nog langer moeten wachten op offertes van de bank.
Banken zitten er niet voor u. Banken worden staande gehouden door u.
Banken verdienen aan u.

Ze frustreren de economie en zijn inderdaad arrogant. Dat kunnen ze zijn want ze worden toch geholpen door de overheid wanneer nodig. Geen enkel ander bedrijf heeft deze ongezonde privilege.

Banken laten nu de burgers in de kou zitten en belangrijke innovaties krijgen geen kans. De huizenmarkt heeft ook hierdoor een tik gekregen icm ons falende overheidssysteem.

Dankzij de nieuwe maatregelen gaan er in de bouw nog eens 20.000 banen verloren. Tevens 2,5 miljard aan inkomsten verloren.
Erg prettig vooruitzicht.

mdesnoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2012 16:46

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door mdesnoo »

YelloSun schreef:Ik wilde even een klacht plaatsen tav onze behandeling door ING.

Afgelopen dinsdag 1 mei is ons hypotheek dossier naar de completeerdesk gegaan. Nog steeds hebben wij geen nieuws over de acceptatie van onze hypotheek. Het voorbehoud financiering loopt maandag 14 mei af. Onze adviseur zegt dat hij ons niet verder kan helpen en dat we gewoon moeten afwachten. Volgens diverse fora moet de verwerkingstijd bij ING op 4 werkdagen liggen.
Mijn man is nota bene medewerker bij de ING. Dit kan echt niet.
Als u denkt dat ING erg is zou ik zeker geen klant proberen te worden bij de ABN AMRO. Dé bank Anno Nu is namelijk meer de bank Anno Morgen (als je geluk hebt, maar waarschijnlijk niet). Ondanks de vele reclames op televisie en internet voor het verstrekken van hypotheken doen ze er alles aan om je als welwillende mogelijke klant zo veel als mogelijk te schofferen zodat je zelf wel stopt met het hypotheekproces.
mijn verhaal: De eerste stappen bij het verkrijgen van de hypotheek gaan redelijk goed, men doet op het oog een prima prijsopgave waar ook nog over te onderhandelen valt. Als je na verloop van tijd aangeeft dat je kiest voor een hypotheek bij ABN AMRO begint echter het gedonder. Het duurt lang voor dat de offerte op papier staat en je die kunt ondertekenen. Daarbij zit dan ook nog eens een lange lijst van stukken die je moet overleggen voordat ABN de hypotheek zal accepteren. Aangezien ik redelijk haast had met de hypotheek heb ik alle stukken snel en netjes digitaal (ingescand) aangeleverd.
ABN AMRO zou proberen voor 15 mei uitsluitsel te geven. Maar na ondertekening komt de zogenaamde afdeling "Acceptatie" in het vizier. Deze mysterieuze afdeling kun je als klant niet rechtstreeks benaderen, maar de ABN AMRO Hypotheekgroep verschuilt zich er wel achter door te wijzen dat de stukken daar liggen ter acceptatie en nee u kunt niet worden doorverbonden en wij mogen ook niet bellen...
Afijn, de afdeling Acceptatie zou beter de afdeling Afwijzing & Smoesjes kunnen heten. Alles wordt uit de kast gehaald om te zorgen dat de deadline voor het verlopen van de ontbindende voorwaarden niet gehaald wordt en je maximaal voor *** staat bij de makelaar en verkopers van het huis. De eerste reden van afwijzing kon ik nog redelijk om lachen: het kopietje van het paspoort van mijn vrouw was niet helemaal goed. Er ontbrak een miniem randje waardoor het paspoort maar voor 99% zichtbaar was. Alle nummers en andere informatie van het paspoort stonden er overigens prima op, maar 99% is geen 100%, dus afgewezen. Direct heb ik een nieuwe scan aangeleverd en vervolgens begint opnieuw het wachten op de acceptatie.
Afijn, ze hebben dan al een keer naar de stukken gekeken, dus nu zal het wel snel geaccepteerd worden.
Mis.
Het volgende detail wordt na verloop van tijd gevonden. En zo herhaalt dit zich keer op keer. In plaats van dat ABN AMRO in 1 keer een volledige lijst van commentaarpunten op de stukken maakt vindt men het blijkbaar handiger om iedere keer weer opnieuw de beoordeling te doen en dan bij het eerste minieme puntje te stoppen. Waarna het proces weer overnieuw begint. En als je dan klaagt over het trage tempo van acceptatie dan zegt men dat het druk is. Dat is dus werkelijk een gotspe als je op zo'n manier werkt. Bovendien worden er nauwelijks huizen verkocht, dus hoezo druk?
De enige reden die ik kan verzinnen voor deze ongehoord grove behandeling van ABN AMRO is dat men aan de buitenwereld wil laten lijken alsof men nog van alles doet, maar aan de achterkant doet men er alles aan om zo weinig als mogelijk uit te lenen zodat de balans niet nog meer op een failliete boel gaat lijken.
Alsnog gebruik maken van een andere bank is zeer lastig. het proces wordt dan nog verder vertraagd met meer uitstel en waarschijnlijk annulering van de koop van het huis tot gevolg. Een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts is echter een stuk leukere ervaring dan de service van de ABN AMRO. Goedkoper en sneller ook trouwens.

O ja @ts: is het nog gelukt bij ING? In ieder geval veel succes verder!

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door thesaint »

mdesnoo schreef:
YelloSun schreef:Ik wilde even een klacht plaatsen tav onze behandeling door ING.

Afgelopen dinsdag 1 mei is ons hypotheek dossier naar de completeerdesk gegaan. Nog steeds hebben wij geen nieuws over de acceptatie van onze hypotheek. Het voorbehoud financiering loopt maandag 14 mei af. Onze adviseur zegt dat hij ons niet verder kan helpen en dat we gewoon moeten afwachten. Volgens diverse fora moet de verwerkingstijd bij ING op 4 werkdagen liggen.
Mijn man is nota bene medewerker bij de ING. Dit kan echt niet.
Als u denkt dat ING erg is zou ik zeker geen klant proberen te worden bij de ABN AMRO. Dé bank Anno Nu is namelijk meer de bank Anno Morgen (als je geluk hebt, maar waarschijnlijk niet). Ondanks de vele reclames op televisie en internet voor het verstrekken van hypotheken doen ze er alles aan om je als welwillende mogelijke klant zo veel als mogelijk te schofferen zodat je zelf wel stopt met het hypotheekproces.
mijn verhaal: De eerste stappen bij het verkrijgen van de hypotheek gaan redelijk goed, men doet op het oog een prima prijsopgave waar ook nog over te onderhandelen valt. Als je na verloop van tijd aangeeft dat je kiest voor een hypotheek bij ABN AMRO begint echter het gedonder. Het duurt lang voor dat de offerte op papier staat en je die kunt ondertekenen. Daarbij zit dan ook nog eens een lange lijst van stukken die je moet overleggen voordat ABN de hypotheek zal accepteren. Aangezien ik redelijk haast had met de hypotheek heb ik alle stukken snel en netjes digitaal (ingescand) aangeleverd.
ABN AMRO zou proberen voor 15 mei uitsluitsel te geven. Maar na ondertekening komt de zogenaamde afdeling "Acceptatie" in het vizier. Deze mysterieuze afdeling kun je als klant niet rechtstreeks benaderen, maar de ABN AMRO Hypotheekgroep verschuilt zich er wel achter door te wijzen dat de stukken daar liggen ter acceptatie en nee u kunt niet worden doorverbonden en wij mogen ook niet bellen...
Afijn, de afdeling Acceptatie zou beter de afdeling Afwijzing & Smoesjes kunnen heten. Alles wordt uit de kast gehaald om te zorgen dat de deadline voor het verlopen van de ontbindende voorwaarden niet gehaald wordt en je maximaal voor *** staat bij de makelaar en verkopers van het huis. De eerste reden van afwijzing kon ik nog redelijk om lachen: het kopietje van het paspoort van mijn vrouw was niet helemaal goed. Er ontbrak een miniem randje waardoor het paspoort maar voor 99% zichtbaar was. Alle nummers en andere informatie van het paspoort stonden er overigens prima op, maar 99% is geen 100%, dus afgewezen. Direct heb ik een nieuwe scan aangeleverd en vervolgens begint opnieuw het wachten op de acceptatie.
Afijn, ze hebben dan al een keer naar de stukken gekeken, dus nu zal het wel snel geaccepteerd worden.
Mis.
Het volgende detail wordt na verloop van tijd gevonden. En zo herhaalt dit zich keer op keer. In plaats van dat ABN AMRO in 1 keer een volledige lijst van commentaarpunten op de stukken maakt vindt men het blijkbaar handiger om iedere keer weer opnieuw de beoordeling te doen en dan bij het eerste minieme puntje te stoppen. Waarna het proces weer overnieuw begint. En als je dan klaagt over het trage tempo van acceptatie dan zegt men dat het druk is. Dat is dus werkelijk een gotspe als je op zo'n manier werkt. Bovendien worden er nauwelijks huizen verkocht, dus hoezo druk?
De enige reden die ik kan verzinnen voor deze ongehoord grove behandeling van ABN AMRO is dat men aan de buitenwereld wil laten lijken alsof men nog van alles doet, maar aan de achterkant doet men er alles aan om zo weinig als mogelijk uit te lenen zodat de balans niet nog meer op een failliete boel gaat lijken.
Alsnog gebruik maken van een andere bank is zeer lastig. het proces wordt dan nog verder vertraagd met meer uitstel en waarschijnlijk annulering van de koop van het huis tot gevolg. Een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts is echter een stuk leukere ervaring dan de service van de ABN AMRO. Goedkoper en sneller ook trouwens.

O ja @ts: is het nog gelukt bij ING? In ieder geval veel succes verder!
Inderdaad. hou maar op met de ABN. Is ook vreselijk.
Zelf als je er geld vast wil zetten op een rekening gaat het fout.
Heb hier helaas ervaringen op gedaan. Vervolgens die waardeloze callcenters.
Het zijn gewoon slechte ambtenaren. Ik kan er echt niets anders van maken.
Ben maanden bezig geweest voor een bedrijf om een bedrag vast te zetten als garantie. Onvoorstelbaar.

Mbt verzekeringen. Laat alles goed op papier zetten en ga niet uit van die callcenters. Ze zijn niet goed opgeleid en liegen ook nog eens over wat ze gezegd hebben mbt bijv dekking van een verzekering.

Nee blij dat ik daar niets meer mee van doen hebt.

ING is uit hetzelfde hout gesneden. Ook hopeloos. Falen internetbankieren.
Eindeloze callcenters. Problemen niet willen oplossen. Die ze overigens zelf hebben veroorzaakt. Ik kan nog wel even doorgaan.

Nee, ze hadden destijds die financiële steun mogen geven zodat mensen hun geld niet kwijt waren. En het personeel er geheel uit mogen gooien.
Ze waren tenslotte toch al failliet.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kortom, blijven arrogante pl**risbakken.

Kan er niks anders van breiden meer. Hoop dat ze ooit nog ergens eens op een hele grote mat worden geroepen

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag

Ongelezen bericht door mama1981 »

Goedemorgen,

Ik werk zelf niet bij de ING maar heb dagelijks contact met de hypotheekafdeling. De acceptatiedesk is onlangs verhuisd en daardoor zijn de verwerkingstermijnen nogal lang. Gemiddeld duurt het acceptatietraject (na aanleveren compleet dossier) max 10 werkdagen. Uiteraard veel te lang maar het is nu zo. Ik hoop dat dit snel wordt teruggebracht naar de 'oude' termijn van 3 werkdagen.
Voor wat betreft het opvragen van nieuwe stukken (kopie paspoort): De meeste hypotheken worden met NHG gesloten. Hiervoor dient de geldverstrekker een waterdicht dossier te hebben en zal alles tot in de puntjes moeten kloppen. Mocht u in de toekomst gebruik moeten maken van de NHG en er blijkt een akkoord te zijn gegeven op een (voor de NHG) onvolledig legitimatiebewijs dan kan het zo zijn dat u er niet voor in aanmerking komt.
Het is inderdaad vervelend en lijkt op pesten maar beter nu 2x aanleveren en misschien wat meer info dan dat later blijkt dat uw dossier niet aan de NHGvoorwaarden voldoet.

Gesloten