LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek zonder spaarvermogen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Harry100
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2014 21:09

Hypotheek zonder spaarvermogen

Ongelezen bericht door Harry100 »

Ik ben mezelf aan het oriënteren voor het kopen van een huis. Nu lees ik op veel fora dat je best wel wat spaarvermogen nodig hebt voor het afsluiten van een hypotheek. Denk aan overdrachtbelasting, notariskosten etc etc.

Ik heb echter maar een spaarvermogen van rond de 2000 euro. Nu is mijn vraag: heb ik meer spaarvermogen nodig om een huis te kopen of is er een manier om alle bijkomende kosten bijvoorbeeld mee te financieren in mijn hypotheek?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Hypotheek zonder spaarvermogen

Ongelezen bericht door dhc »

Ga naar een hypotheekadviseur of je bank.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek zonder spaarvermogen

Ongelezen bericht door CB »

Google eens op maximale hypotheek, dan kom je voldoende berekeningsprogramma's tegen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek zonder spaarvermogen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je maar 2000 euro hebt moet je nog eens goed nadenken of je wel een huis wilt kopen. 1 keer een probleem met het huis en je kunt in de schulden zitten.

VZFA
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:22

Re: Hypotheek zonder spaarvermogen

Ongelezen bericht door VZFA »

Op basis van de huidige wet- en regelgeving mag je maximaal 104% van de waarde van de woning financieren. Afhankelijk van de woningwaarde kan je zelf dus redelijk goed berekenen of je eigen geld in moet brengen en zo ja, hoeveel. Op internet zijn vast een aantal rekentools te vinden.

Je moet je inderdaad wel goed afvragen of het verstandig is een eigen woning te kopen met zeer beperkte eigen middelen. Het is natuurlijk goed mogelijk dat je aanzienlijk minder gaat betalen en rente dan aan huur. Daarnaast zal je verplicht moeten aflossen, maar dit zorgt ook voor vermogensopbouw.

Kortweg: maak een afspraak met een adviseur voor een orienterend gesprek (dit is bij de meeste adviseurs gratis) en laat je goed voorlichten,

Gesloten